Missing 'path' query parameter

Un dels grans problemes que condicionen el dia a dia dels usuaris de Rodalies, i que ha provocat que la seva paciència hagi arribat fins al límit, és la falta d’informació real sobre l’estat del servei ferroviari. Per tal d’intentar pal·liar aquest problema, els grups parlamentaris dels Comuns i el PSC han transaccionat una proposta de resolució en el marc del debat monogràfic de Rodalies al Parlament -que va començar dimarts passat a la tarda- que insta el Govern a presentar al Parlament un “informe trimestral” sobre l’execució de les obres a Rodalies. L’objectiu d’aquesta transacció és que l’informe presentat per l’executiu de Salvador Illa davant l’hemicicle proporcioni “informació real i certeses a la ciutadania” sobre les fases i els terminis previstos de finalització de les obres i actuacions en curs a la xarxa ferroviària catalana.

Aquest, però, no és l’únic aspecte acordat entre els dos socis d’investidura. La formació de Jèssica Albiach i els socialistes també han pactat un altre punt que demana a l’executiu presentar el Pla Ferroviari de Catalunya 2025-2050 en un termini de cinc mesos i el Pla de serveis ferroviaris dins el primer semestre del 2026. Segons remarquen, aquest pla pactat ha de permetre garantir “la connectivitat de la xarxa ferroviària, la prestació d’un servei de qualitat que tingui en compte el creixement de la població [un dels grans problemes de la configuració actual del servei de trens català], així com l’assoliment dels objectius de descarbonització del transport”.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, durant el ple monogràfic sobre Rodalies / David Zorrakino (Europa Press)

Modernitzar el servei ferroviari

Per últim, els dos grups parlamentaris també han pactat un altre punt que demana a l’executiu de Salvador Illa aprovar un pla específic de modernització que, entre altres mesures, “continuï l’adquisició de nous trens fins a completar la renovació del parc ferroviari”. En aquesta línia, el text també demana al Govern que es comprometi a incrementar de forma “substancial” el personal d’Adif i Renfe a Catalunya i concretar i impulsar un pla de formació professional ferroviària -el qual la mateixa conselleria d’Educació ja ha anunciat- que faciliti la incorporació de nous treballadors al sistema de trens català.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter