Missing 'path' query parameter

Junts per Catalunya i el PSC s’han compromès a estudiar l’esmena als pressupostos de la Generalitat del 2023 de 15 milions d’euros que va portar al Parlament el Pacte del Penedès Marítim per la gratuïtat de la C-32. Els grups parlamentaris de Junts, PSC, la CUP i ERC es van reunir amb els ajuntaments, els consells comarcals i els agents socioeconòmics el passat dijous a la cambra catalana per escoltar les reclamacions del Pacte del Penedès Marítim.

En una reunió, els penedesencs els hi van transmetre la necessitat de convertir de franc l’autopista de la C-32 sud, després de les mobilitzacions del passat diumenge quan van col·lapsar l’autopista durant trenta minuts a través d’una marxa lenta de vehicles. Segons ha pogut saber El Món, el PSC i Junts s’han compromès a estudiar la proposta d’esmenar els pressupostos de la Generalitat de Catalunya que estan en tràmits parlamentaris. De fet, el proper dimarts hi haurà el debat de la totalitat, i s’espera que Junts i la CUP hi presentin una esmena a la totalitat.

L’autopista C-32 totalment col·lapsada per la marxa lenta que en demana la gratuïtat | ACN (Albert Segura)

Gratuïtat per als veïns

L’esmena del Penedès Marítim demana modificar els Pressupostos del Govern 2023 per tal de tenir una mobilitat obligada gratuïta per als veïns i veïnes i treballadors i treballadores dels nostres municipis que facin un ús recurrent. A més, lamenten “no tenir cal alternativa de la xarxa de carreteres que sigui ràpida i segura a la C-32”. “Les nostres necessitats de mobilitat ens obliguen a fer servir l’autopista C32, una de les poques autopistes que queden al país amb un dels peatges més elevats d’Europa”, asseguren. De fet, l’única alternativa que té el territori és la C-31 i la carretera de les Coses del Garraf, que són d’un únic carril, són perilloses i passen pel mig de nuclis urbans (24h anada i tornada els set dies de la setmana).

Noves bonificacions

L’esmena arriba després de les mobilitzacions i que la conselleria de Territori, responent a l’anunci de les mobilitzacions, anunciés un nou sistema de bonificacions. En el cas del peatge de Vallcarca (Sitges) -un dels més cars d’Europa i que sense els descomptes té un cost de gairebé 8 euros-, les bonificacions passen del 40% al 50% per als conductors amb mobilitat obligada –desplaçaments d’anada i tornada en un marge de 24 hores–. Un dels altres anuncis va ser que la gratuïtat de la mobilitat interna entre Calafell i Cubelles. L’objectiu, segons defensava el departament aquesta mateixa setmana, és convertir aquest tram de l’autopista en una ronda gratuïta alternativa a la C-31, que travessa els municipis de Calafell, Segur de Calafell, Cunit i Cubelles i que registra una mitjana d’uns 22.000 vehicles diaris.

Per a la resta de vehicles que entrin o surtin de Cubelles o Calafell, però que no facin desplaçaments interns a l’anomenada Ronda Penedès, els preus dels peatges d’accés a aquests municipis s’encareix també un 7,3%. A Cubelles el preu serà de 2,49 euros i a Calafell de 0,73 euros.

Més notícies
Notícia: Antich: “L’independentisme té capacitat de tornar perquè és perseguit”
Comparteix
Òmnium coorganitza el II congrés català "en defensa de l’estat de dret" que se celebra a la Universitat de Barcelona
Notícia: El pacte de Junts amb Impulsem inclou la candidatura de Marc Castells a Igualada
Comparteix
L'alcalde d'Igualada encapçalarà la coalició entre Junts per Igualada, Junts per Catalunya i Impulsem
Notícia: Illa, sobre el futur de l’aeroport: “S’han de valorar totes les opcions”
Comparteix
El primer secretari del PSC prioritza l'ampliació que la pista sobre el mar
Notícia: Junts i Impulsem Penedès escenifiquen l’acord per al 28-M amb 80 llistes
Comparteix
L'Assemblea del partit de la vegueria havia ratificat prèviament l'acord, que prioritza els alcaldes de les dues formacions

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter