L’ofensiva del Partit Popular per atacar la immersió lingüística a l’Eurocambra ha arribat aquest dimecres al Parlament de Catalunya amb un debat pujat de to entre la consellera d’Educació, Anna Simó, i la diputada del PP Lorena Roldán. Simó ha carregat contra la missió de tres dies liderada per eurodiputats de la “dreta i l’extrema dreta” per analitzar la immersió lingüística perquè van venir a Catalunya “amb la lliçó apresa i només volien escotar aquelles opinions que coincidissin amb les seves” i van evitar parlar amb molts col·lectius. Simó ha lamentat que Roldán insisteix ple rere ple en les “mateixes falsedats” i ha insistit que l’informe preliminar que es va debatre en la comissió en un debat que va acabar a crits entre eurodiputats dels grups progressistes i dels conservadors “forma part d’una campanya que utilitza recursos de tots els europeus sense tenir competències, malversant recursos europeus“.
Anna Simó ha retret als populars que hagin fet cas omís als advertiments de la Comissió Europea sobre la manca de competències de la Comissió de Peticions, que presideix la popular Dolors Montserrat. En aquest sentit, ha denunciat la “lamentable manipulació” que es fa d’aquest òrgan del Parlament Europeu i de la situació als centres educatius de Catalunya. “El que fan és girar la truita, resulta que el català no és el minoritari a Catalunya. És lamentable!”, ha sentenciat a pregunta de la diputada del PP.
La titular d’Educació ha lamentat que els eurodiputats no van escoltar el Parlament malgrat que és la cambra que va acordar el model educatiu català “a partir d’un ampli consens”, ni l’administració educativa catalana i, a més, segons ha denunciat, “han manipulat mediàticament les meves paraules de resposta a les preguntes que em van fer”. Però la consellera també ha constatat que la missió tampoc no va escoltar les federacions de famílies, ni els representants sindicals dels docents, ni experts ni pedagogs.

La Comissió de Peticions no escolta ni Nacions Unides
Si això no fos poc, Anna Simó ha constatat davant el ple que la missió tampoc no va escoltar Nacions Unides que, segons ha subratllat, adverteix que si es redueix l’ús de la llengua catalana a l’escola “es correria el risc que infants d’entorns castellanoparlants no aprenguessin bé el català perquè és una llengua minoritària”. Per tot això, la consellera ha deixat clar que el Govern defensarà “el dret de l’alumnat a aprendre i dominar” el català perquè els alumnes mereixen igualtat d’oportunitats per aprendre a expressar-se en català, castellà i en una llengua estrangera.