Missing 'path' query parameter

El portaveu dels Comuns al Parlament de Catalunya, David Cid, ha apressat el Govern a un acord pels suplements de crèdit que l’executiu català vol aprovar a falta d’uns pressupostos. Aquest suplement de crèdit escala fins als 4.000 milions d’euros, dividit en dues parts.

En unes declaracions de Cid aquest diumenge, el portaveu dels Comuns ha recalcat que “queden poc més de 48 hores per intentar assolir un pacte per convalidar el primer suplement i per acordar el segon. És moment de concretar”. 

En aquest sentit, Cid també ha afegit que des dels Comuns es considera que “els diners han d’estar al camp i no al banc”. “És amb l’acord sobre els dos suplements de crèdit que el Govern ha de demostrar que complirà amb els acords d’investidura”.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, amb la líder dels Comuns al Parlament, Jèssica Albiach / ACN
El president de la Generalitat, Salvador Illa, amb la líder dels Comuns al Parlament, Jèssica Albiach / ACN

Atenció a l’habitatge en el suplement de crèdit

Entre aquestes pressions que volen exercir els Comuns, Cid ha destacat la importància d’especificar la part del suplement de crèdit de 850 milions d’euros que es destinaran a habitatge per a l’any 2025, “que sumats als 600 milions d’euros de l’ICF ens permetria arribar a una inversió més alta de la història de la Generalitat en polítiques d’habitatge amb 1.450 milions”, ha comentat. Cid també ha afegit que amb aquests recursos es podran fer “polítiques d’habitatge protegit de lloguer i que aquest no caduqui, impulsar polítiques de rehabilitació i també la compra directa a través de tanteig i retracte”, ha afegit Cid.

“Avui estem intercanviant trucades amb l’executiu i no descartem una nova reunió de cara a demà dilluns,” ha mencionat. 

El primer suplement de crèdit es va anunciar al març, quan el govern va pactar amb els grups parlamentaris d’ERC i els Comuns aquesta ampliació en els comptes del govern per “fer que la maquinària funcioni de manera normalitzada”, explicava la consellera Alicia Romero. Actualment l’executiu català funciona amb els pressupostos del 2023 prorrogats després que la nova direcció d’Esquerra Republicana rebutgés asseure’s a negociar els comptes fins que no es donés compliment dels acords subscrits per investir Salvador Illa.

Més notícies
Notícia: Els Comuns exigeixen que es retiri el títol de rei emèrit a Joan Carles I
Comparteix
El tràmit només depèn del govern espanyol, presidit per Pedro Sánchez, i no cal que passi pel Congrés dels Diputats, afirmen els ecosocialistes
Notícia: El decret d’habitatge obre la primera crisi greu entre el PSC i els Comuns
Comparteix
El Govern negocia a contrarellotge per salvar el text i evitar una derrota parlamentària que deixaria tocades les relacions entre ambdós partits

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter