Aquest dilluns és el darrer dia que es permet la publicació d’enquestes per a les eleccions generals de diumenge. Fins a cinc diaris publiquen els seus sondejos, que s’assimilen a grans trets i que consoliden el Partit Popular com a vencedor dels comicis. La formació liderada per Mariano Rajoy obtindria, en el pitjor dels casos, 103 diputats, tot i que l’enquesta més optimista, publicada per La Razón, l’eleva fins als 128. Els populars perdrien la majoria absoluta i unes quantes desenes d’escons.
El PSOE seria segon en totes les enquestes i rondaria el 20% dels sufragis. Els de Pedro Sánchez, però, traurien els pitjors resultats de la seva història i la forquilla de totes les enquestes oscil·la entre els 76 i els 94 escons.
La disputa es trobaria al tercer lloc. Ciutadans semblava consolidat en aquesta plaça i, de fet, és tercera en tres de les cinc enquestes del dia. Segons El País, però, Rivera es veuria superat per Iglesias i segons El Periódico, hi hauria un empat tècnic entre les dues formacions emergents. En qualsevol cas, Ciutadans podria treure entre 52 i 72 diputats, segons el sondeig.
Podem es desperta i fa una accelerada final a la darrera setmana de campanya electoral. La formació liderada per Pablo Iglesias, que fa el “sorpasso” a Ciutadans en almenys una de les enquestes, s’acosta molt als d’Albert Rivera en tots els sondejos. Si La Razón els fa el pronòstic menys favorable, amb 49-51 diputats, segons El País podrien arribar als 54 en la franja alta de la forquilla.
Totes les enquestes coincideixen a donar entre 1 i 5 diputats a Izquierda Unida. A Catalunya, és La Razón qui més entra en detall i reflecteix el duel entre C’s i En Comú Podem pel primer lloc amb 9 diputats. ERC i el PSC n’obtindrien 8 i Democràcia i Llibertat es quedaria amb 7. El PP cauria fins als 5 diputats a Catalunya.