L’executiva de Junts per Catalunya decidirà aquest dilluns el funcionament i les dates del pròxim congrés de la formació, que pretén establir-se com “el partit independentista de referència”. En aquest marc, fonts de Junts asseguren que el president a l’exili, Carles Puigdemont, podria assistir al congrés, previst per a l’octubre. L’executiva confirmarà aquest dilluns les dates exactes, però la proposta que hi ha sobre la taula és que se celebri els dies 25, 26 i 27 d’octubre a Calella i que Puigdemont hi pugui assistir.
Junts ha informat que només l’obertura i la cloenda del congrés serà oberta al públic. La resta dels actes seran pels delegats acreditats. El partit planteja fer tres ponències: estratègia, model de país i organització. Hi podran participar “amb veu i sense vot” persones independents “de rellevància a escala nacional, territorial o sectorial” per mantenir la “voluntat d’obertura del partit per esdevenir el pal de paller de l’independentisme”. Per últim, en el mateix congrés s’escolliran els càrrecs, la funció dels quals l’establirà la ponència que es votarà també en aquestes dates.

Junts busca una nova estratègia per rellançar l’independentisme
Junts ha lamentat en un comunicat la “pèrdua de la majoria independentista i el trencament del bloc” en el debat d’investidura de Salvador Illa. En aquest sentit, la formació apunta que té com a objectiu “definir una nova estratègia a partir del nou context per a un clar i potent rellançament de l’independentisme”. L’objectiu, ha apuntat la formació, és “culminar democràticament el que vam votar i decidir l’1 d’octubre de 2017 i construir una alternativa clara al nou govern de base tripartita”.