La consellera d’Economia en funcions, Natàlia Mas Guix, s’està plantejant assistir al Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF) per defensar-hi la proposta del finançament singular per a Catalunya. Ho ha explicat la portaveu del Govern en funcions, Patrícia Plaja, durant la roda de premsa posterior al Consell Executiu. La consellera està valorant assistir a la trobada que organitza el govern espanyol amb les comunitats per defensar el finançament singular que necessita Catalunya. Segons Plaja, Catalunya necessita sortir del règim comú com més aviat millor: “Si s’hi va és per defensar el finançament singular”.
Encara no se sap la data d’aquesta trobada, motiu pel qual la consellera no ha pres una decisió en ferm. “Si considerem que servirà d’alguna cosa per avançar en la reclamació del finançament singular, hi serem. S’està valorant”, ha explicat. Tot això, en el marc de les negociacions a Catalunya per investir un nou president de la Generalitat. La idea d’un finançament singular per a Catalunya no ha agradat a la resta de comunitats i els consellers d’Hisenda de les governades pel PP han demanat a la vicepresidenta del govern espanyol, María Jesús Montero, la convocatòria “urgent” del CPFF. Pretenen que es parli de la posició del govern espanyol sobre el finançament autonòmic i recorden que el reglament diu que es pot reclamar la convocatòria immediata del ple si així ho vol una tercera part dels seus membres.

Picabaralla PP-PSOE pels diners per a Catalunya
Hisenda, però, no té intenció de convocar aquesta reunió fins que el PP no plantegi una proposta pròpia per adaptar el finançament de les comunitats a les necessitats actuals. “Busquen fer soroll”, van apuntar fonts socialistes a l’ACN el passat dimarts. El PP, mentrestant, ha continuat exigint al govern espanyol que doni a conèixer la data de la pròxima reunió perquè no es refien dels “tripijocs” del PSOE. Els populars, contraris al finançament singular, aposten per una fórmula que compensi l’envelliment i la dispersió de la població. “Sánchez no pot regalar els diners que no són seus ni comprar més temps a la Moncloa a compte de tots els espanyols”, asseguren els populars.