Aquest dimarts a la tarda s’ha celebrat l’acte d’inauguració de l’exposició que porta per nom “La contribució de Catalunya al progrés polític d’Europa” i que ha despertat molta polèmica després que les reclamacions de Ciutadans portessin el Parlament Europeu a retirar una fotografia sobre l’1-O. Segons ha relatat el corresponsal de TV3 a Brussel·les Joan Raventós, l’acte d’aquesta tarda s’ha pogut celebrar amb total normalitat tot i l’intent de boicot d’alguns eurodiputats. De fet, un grup de membres de Vox encapçalats per l’eurodiputat Hermann Tertsch s’han aplegat davant l’acte amb l’objectiu d’escridassar al president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont, i l’eurodiputat Toni Comín, però sense massa èxit. Uns crits de “colpistes” que s’han esvaït ràpidament amb la inauguració de l’exposició.

La petita polèmica que s’ha originat entorn aquesta exposició ha estat la retirada de la fotografia on es veu una urna del primer d’octubre sota la voluntat de Ciutadans. Concretament, s’han queixat cinc eurodiputats encarregats de supervisar els afers que afecten els eurodiputats i aquests van decidir impedir que la imatge sigui part de l’exposició que es presenta aquest vespre. Denunciaven que al dossier de l’exposició no quedava clar que hi hauria una imatge de l’1-O, i creuen que permetre que s’exposés seria “avalar el referèndum inconstitucional organitzat a Catalunya l’any 2017”. Sota aquesta premissa desesperada, els del partit taronja que cada vegada tenen menys repercussió a Espanya han aconseguit que el Parlament Europeu els faci cas.

La imatge que Ciutadans ha fet retirar

La reacció de Comín

Per la seva banda, Comín ha lamentat que el Parlament Europeu hagi “caigut en la trampa de l’autoritarisme” per la retirada de la fotografia. Considera que és una “paradoxa” que un parlament “obligui a retirar una foto d’una urna”. “És una decisió impròpia d’un parlament democràtic”, etziba. Qui s’ha pres la decisió del PE d’una manera més irònica ha estat Puigdemont, qui ha agraït “l’esforç gratuït per a la promoció” i ha aprofitat per reivindicar l’organització i convocatòria de l’1-O per part del seu govern.

Més notícies
Notícia: El Consell de la República assegura que la reforma busca reforçar el “control del territori”
Comparteix
Els oficialistes defensen la reforma impulsada per Carles Puigdemont, que va provocar un comunicat molt crític dels discrepants
Notícia: Les medalles no salvaran la llengua
Comparteix
"És cínic i ofensiu que aquelles autoritats que glossen avui la figura de la lingüista Carme Junyent no hagin fet mai cas dels seus advertiments científics, que diuen que el català s’està morint"
Notícia: Yolanda Díaz amb Puigdemont, Margarita Robles amb el CNI
Comparteix
Les suposades activitats d'espionatge russes, a l'agenda de la ministra de Defensa tres dies abans de la trobada de la vicepresidenta de Sumar amb el president a l'exili
Notícia: Com va créixer l’independentisme
Comparteix
"L’independentisme creix amb la decepció: quan Espanya desaprofita l’oportunitat de fer els canvis que el catalanisme ha reclamat i deixa clar que mai no els voldrà fer"

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Porcs que no respecten res a setembre 05, 2023 | 19:47
    Porcs que no respecten res setembre 05, 2023 | 19:47
    Porquets anticatalans i feixistes que tindrien que tenir la porta tancada al parlament Europeu. No se a que esperem a denunciar a aquesta gentussa i que sàpiguen a europa la clase de nazis que tenen allà sentats.
  2. Icona del comentari de: Ricard a setembre 05, 2023 | 20:00
    Ricard setembre 05, 2023 | 20:00
    Un cop més es constata el nul constitucionalisme dels autodenominats "constitucionalistes".
  3. Icona del comentari de: Joaquim a setembre 05, 2023 | 20:18
    Joaquim setembre 05, 2023 | 20:18
    La ultradreta xovinista espanyola ridícula com sempre, hui també s'ha sabut que el Consell Valencià ha aprovat una "declaració" institucional per l’ús del “valencià”, on hi diuen que "no s'hi permetrà ni un atac més al valencià", també hi diuen : “Exigim que la nostra llengua tinga la mateixa oficialitat que les altres llengües de l’estat”. En acabat, la portaveu del Consell ha llegit la declaració en català i tot seguit s’ha passat al castellà... Aleshores si no la fan servir quan ho poden fer, és curiós que tinguen tant d'interès en dividir llengües que no fan servir.
  4. Icona del comentari de: Brams d'ase no arriben al cel a setembre 05, 2023 | 20:29
    Brams d'ase no arriben al cel setembre 05, 2023 | 20:29
    D'això en dieu "intent" de boicott ? Per a despistats Vox, l'escissó del PP el partit fundat el1976 per 7 exministres de franco, obtingué 3 eurodiputats al Parlament Europeu l'any 2019 ( un més després de Brexit).
  5. Icona del comentari de: Lisa a setembre 06, 2023 | 08:25
    Lisa setembre 06, 2023 | 08:25
    Els haurien de posar en una gàbia, com a representació dels cavernícoles que encara no s'han extingit...
  6. Icona del comentari de: A l'aguait a setembre 06, 2023 | 10:24
    A l'aguait setembre 06, 2023 | 10:24
    "españa, carinyo, lo nostre ja no funciona" la frase la vaig llegir en una mani i ben be que ho explicava tot.
  7. Icona del comentari de: vendetta a setembre 06, 2023 | 11:01
    vendetta setembre 06, 2023 | 11:01
    uranganyols y chimpanyols son la riota de europas

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa