Illa vol “un canvi” de TV3 i Catalunya Ràdio perquè de vegades semblen “agitadors”

El candidat diu que els 44 punts que va dur Sánchez a la taula de diàleg serien un "magnífic inici per resoldre coses"

El candidat del PSC al 14-F, Salvador Illa, ha demanat un “canvi de rumb” de TV3 i Catalunya Ràdio perquè de vegades “sembla més que són agitadors o defensors d’una causa que no pas un servei públic que informa amb imparcialitat i transparència”. En una entrevista a Onda Cero, Illa ha dit que “en diverses ocasions s’han saltat el seu mateix llibre d’estil”. El candidat ha defensat reprendre la taula de diàleg entre governs i entre partits catalans. Preguntat sobre què plantejaria si fos president de la Generalitat al govern espanyol en aquest espai entre executius, Illa ha dit que els 44 punts que va proposar Pedro Sánchez li semblen “un magnífic inici per començar a resoldre coses concretes a Catalunya“.

D’altra banda, el candidat ha avalat que els presos independentistes participin en la campanya si la justícia els ho permet amb el tercer grau. “No hi tinc cap inconvenient”, ha afegit. Illa també ha expressat que no té “res a dir” si els presos independentistes no volen l’indult perquè el govern espanyol “està obligat a tramitar-lo si s’ha fet la petició”. “Si no el volen, que no el vulguin, no tinc res a dir“, ha ratificat el candidat, que defensa que els presos no tinguin “cap privilegi ni cap perjudici”. Illa ha defensat el “diàleg dins de la llei” i ha rebutjat que sigui el moment de tirar endavant un nou estatut. Tot i la reivindicació del diàleg, el candidat ha dit que les prioritats ara mateix són “derrotar el virus, reactivar l’economia i garantir que ningú quedi enrere”.

Pel que fa a la pandèmia, Illa reclama més recursos per a la sanitat i reforçar l’atenció primària a Catalunya. L’exministre de Sanitat ha dit que no canviarà el seu discurs respecte a quan ocupava el Ministeri amb crítiques cap a les comunitats sobre la gestió de la pandèmia perquè “tots ho han fet el millor que han pogut i han hagut de prendre decisions que no són senzilles”. “Com a candidat no entraré en desqualificacions“, s’ha compromès. 

Illa ha fet una crida a “passar pàgina” i s’ha reafirmat que si els independentistes superen el 50% el 14-F “es continuaria perdent el temps” amb un “viatge cap a cap banda”. El cap de llista del PSC ha dit que no té “cap inconvenient” en què els partits independentistes defensin les seves posicions però ha rebutjat els plantejaments “unilateralistes” o que tenen voluntat de “trencar el marc de convivència”.

Comentaris

    Illes no, gràcies 03/02/2021 7:18 am
    S'han quedat en mandonguIlla i han deixat l'Illa. El farem fora com a en Mont Illa.
    Fora 03/02/2021 7:00 am
    L'unionisme de piolins, TS i 155 no es fa estimar a Catalunya. No pot ser d'altra forma. O seducció o repressió. I vosaltres no en sabeu de seduir. Per tant...
    Albert Berrio 03/02/2021 12:07 am
    Doncs a mi TV3 em sembla un canal profundament espanyolista. Per què els espanyols tenen dret a tenir mitjans fets des d'un sentit completament espanyol i els catalans no tenim dret a tenir-ne un de sol fet des d'un sentit comú tímidament català? Som ciutadans de segona?
    Ramon 03/02/2021 12:00 am
    No he sentit ni llegit mai cap frase del format "aquí els únics tal sou quals" i que no sigui de vergonya aliena.
    GAVANENC 02/02/2021 9:03 pm
    Aqui els unics agitadors sou vosaltres i els del 155....BOTIFLERS, sociates ñols unionistes de merda....
    MarBosch 02/02/2021 5:13 pm
    L' agradaria que cada matí comences els informatius amb allò d'Illa, Illa, Illa, Illa maravilla. Aquest és més del NO-DO.
    Bot 02/02/2021 3:44 pm
    Us agrada la pel·lícula? Tot és simulat, a les notícies.
    1
    104
    Respon
    fat boy 02/02/2021 3:18 pm
    La vol com el coctel Martini, shaken not stirred. I aixo que no pensavem que hagues progressat mes enlla del Baturrico amb sifon.
    Eloi Ferrer 02/02/2021 2:52 pm
    Què vol? Una tele castanyola? I això que TV3 ha baixat qualitats i exigències de llengua catalana, i també es pren la llibertat d'avorrir-nos o alliçonar-nos amb continguts estil "pseudo-progre" ja sigui degradants i/o empanats... que ens fan canviar el canal a corre-cuita. Apa, ja!
    Amill 02/02/2021 2:04 pm
    Si guanya l´Illa i companyia tornará el 155 disfessát de legalitat.
    Pablo 02/02/2021 1:55 pm
    Han destruït espanya i ara volen destruir Catalunya. En un país normal tots aquests desgraciats del PSC estarien a la presó
    RAMON A 02/02/2021 1:34 pm
    Segurament el que voldries es tv3 fos com les teles mesetaries que tenen per objectiu idiotitzar mes le seva tropa i mira que es dificil
    Fàstic de PSC 02/02/2021 1:18 pm
    No cal estranyar-se, el senyor Illa va a buscar els vots dels inadaptats que viuen aquí. Son aquells que no respecten l'idioma de la terra d'acollida amb un odi desmesurat a la cultura catalana. Fins aquí podem entendre a alguns castellans, el que es inconcebible es el menyspreu d'alguns catalans a les seves arrels.
    Victor 02/02/2021 1:14 pm
    Ja, i TVE, Telemadrid i les privades són molt neutrals i donen un gran servei públic. TV3 és de llarg la televisió més plural.
      Ramon 03/02/2021 12:02 am
      De cap manera. TV3 és una televisió quasi totalitària d'adoctrinament progre al servei del tripartit.
    fideli 02/02/2021 1:03 pm
    fora invasors i traïdors
    Farta dels espanyols 02/02/2021 12:50 pm
    Els independentistes anem tots a votar que si guanyés aquest paio seríem manats directament des de Madrid, sotmesos als seus capricis i... sucumbiríem ben xafats com a poble,com a nació, fora la llengua catalana (visca la immigració, ara sudamericana, abans española) , la cultura catalana, les televisions, aviat parlaran de l'escola. Volem això CATALANS? ( no crec que siguin catalans els que sols defensen el sotmetiment a Castella-España)
    El cit campejador 02/02/2021 12:41 pm
    Gràcies Illa, ja tocava que un polític del PSC digue´s aixó amb la boca ben gran. Illa, salvan's de l'independentisme. S'estan carregant Catalunya, la nostra comunitat autònoma.
    1
    128
    Respon
    Ricard 02/02/2021 12:34 pm
    La tradicional obsessió malaltissa dels castellanistes: castellanitzar TV3. I aquests són els "dialogants". Ca barret!
    Els mèrits de l'enterramorts 02/02/2021 12:28 pm
    L'enterramorts quan era alcalde era un cacic (hi ha imatges d'una televisió local al respecte). Quan fou dins el tripartit, el vàrem cessar com a responsable d'uns sobrecosts de desenes de milions d'euros (encara s'espera a la fiscalia). Quan anà a Madrid esdevingué ministre florero, a cobrar que la vida són dos dies. De ministre gestionà la pandemia com el cul, amb la compra centralitada de material sanitari, entre altres, que si arriba a ser per ell, les ja desastroses xifres de la pandèmia a Espanya serien per sortir a cremar la Bastilla. Ara torna a Catalunya com si fos una aposta del PSOE (el PSC no existeix), quan en realitat se'l treuen de sobre. La resta és markèting. Però el màrketing no funciona sense el control dels mitjans, i aquí entra TV3 i Catalunya ràdio, imperfectes però a anys llum de la resta de mitjans pel que fa a objectivitat i pluralitat. Per al nacionalisme espanyol, el que parla només en castellà en els debats de candidats, TV3 ha de ser com aquell Canal 9 que morí de podridura interna.
    95
    17
    Respon
    A l'aguait 02/02/2021 11:54 am
    És un pobre venut
    Cornuts i pagar el beure 02/02/2021 11:51 am
    Jo el què vull és un canvi i que els catalans no haguem de contribuir a pagar la radiotelevisió pública espanyola. ja en tenim prou amb una. a més amb més recursos sempre es pot millorar. Hi ha catalans que pensen que la situació actual és la més "normal" del món, car sempre l'hem viscut així. Amb l'eina anomenada independència podem ésser més normals i coherents. Trobo molt bé que els catalans siguem crítics i exigents amb la CCMA però el que no pot fer mai cap corporació de mitjans de comunicació és fer tota la programació que agradi tothom, si més no s'ha de demanar sempre veracitat i qualitat. Però criticar TV3 i no esmentar ni recordar que seguim mantenint la corporació pública RTVE, ho trobo estrany, de mal gust i que no té cap senti... solament aquell de "com sempre ha estat així", no ens en fem càrrec de la situació.
    Doctor Strangelove 02/02/2021 11:38 am
    Si voleu fer un favors als catalans i a la humanitat "txapeu" tele3% i així deixarem de veure sèries de baixa qualitat on només es parla catanyol! Doc.
    15
    163
    Respon
    X2 02/02/2021 11:16 am
    Fora aquest botifler
    Ramon 02/02/2021 11:07 am
    TV3 i Catalunya Ràdio són mitjans totalitaris al servei del tripartit. No hi és concebible cap notícia que no sigui escollida, jerarquitzada, pensada i enfocada per servir a la propaganda del tripartit. Allò que els podria perjudicar, s'amaga. Allò que pensen que els beneficiarà, li posen altaveu. Però, ai las!, què va passar, dies enrere? Doncs va passar que dins el propi tripartit hi va haver ball de bastons. Sociates i sabatots republicans espanyols continuaven volent tripartit però els sociates volien una mena de tripartit, mentre que els sabatots republicans continuaven estant pel format de tripartit conxorxat a Can Roures abans i tot del Primer d'Octubre. Per això, només per això, dies enrere hi va haver algun missatge contra els sociates. I per aquí plora la totalitària criatura sociata. Però, ja dic, és la mateixa "pluralitat" que hi podia haver dins les diferents famílies polítiques del franquisme: tecnòcrates, falangistes, carlins, aperturistes...
    239
    300
    Respon
      Andreu 02/02/2021 3:59 pm
      Fals hipócrita
      Andrew 02/02/2021 3:53 pm
      Ja ha sortit el oportunista que confón el adversari i ataca a Esquerra Republicana, partit per cert sense cap imputat de corrupció, algú ho tenia que dir!!!!!
      30
      17
      Respon
    Bot 02/02/2021 11:06 am
    Illa ja és al 33 grau de la maçoneria o encara no?
    Bot 02/02/2021 11:03 am
    Tupinada electoral INDRA, Vots per correu.
    107
    18
    Respon
    Ramon 02/02/2021 11:01 am
    En un país normal, en un país no colonitzat i curull d'analfabets que votaran el Menistro de la Mort simplement perquè el saben anticatalà i perquè "é er tio eze que zale po la tele", en un país amb un espai mediàtic democràtic en lloc d'estar tot ell al servei dels sociates, algú que ve de signar LA PITJOR gestió mundial de l'epidèmia no seria un revulsiu electoral sinó un repulsiu electoral.
    244
    159
    Respon
    Eulàlia 02/02/2021 10:59 am
    Pobres de nosaltres!!! Vostès el canvi q volen és el q van practicar a TVC Sant Cugat, amb castellà a Catalunya!!! No tenen cap mena de vergonya!!! Sr Illa quantes tvs a Catalunya emeten en català i quantes en castellà? La resposta és senzilla!!!
    en fi 02/02/2021 10:58 am
    hombre!! ja trigaves illa a dir una gran bajanada, dedicada al teu mentor miguel izeta, va home va, això si l'has hagut de dir en una radio unionista, per quedar bé, no? Podríem dir que el periodico, la sexta, son tan o més agitadors, i tve encara molt més dit això el que no és ser un agitador, sinó dir una veritat com una casa de pagès, és que tu ets un irresponsable, dimitir en plena pandèmia com a ministro de sanidad, només ho podia fer un gran irresponsable, i a españa, un país de pandereta
    Delfí Artós 02/02/2021 10:57 am
    Illa ha tornar canviat del llarg sojorn la Madrid, no solament ha adoptat les Z finals de paraula quan ara parla espanyol, també ha adoptat altres costums poc nostrats.
    Ramon 02/02/2021 10:49 am
    Tripartit, a més, també és totalitarisme.
    75
    95
    Respon
      Eulàlia 02/02/2021 4:38 pm
      Ets un torrat, els típics qualificatius de sabatot, tarugu i terregada, te'ls hauries d'autodefinir tu.
      61
      21
      Respon
        No Illa 03/02/2021 6:55 am
        Tu Illa ves explicant. Cada cosa que dius una pila de vots menys. Ni govern ni parlament obtindrà elpsc
        Ramon 03/02/2021 12:07 am
        Precisament el que més et treu de polleguera és que la realitat és exactament la contrària. I ho saps. N'ets més conscient que ningú. El que més et rebenta és que, ni torrat com tu, ni sabatot com tu, ni tarugu com tu, ni terregada com tu sinó tot el contrari. I ho saps. I et corrou. La ràbia de sentir-te tan inferior se't menja per dins. Ara, escolta, si tan necessitat n'estàs, tu m'ho demanes i ja et faré expressament un post fluix o amb alguna errada per donar-te peixet.