El candidat a l’alcaldia de Santa Coloma de Gramenet per ERC i diputat al Congrés espanyol, Gabriel Rufián, s’ha compromès a la construcció d’una segona residència pública de gent gran si el seu partit “és decisiu” en el pròxim mandat que ha de sortir de les eleccions municipals del proper 28 de maig. Ho ha anunciat de la mà del conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, qui ha explicat que la nova residència hauria d’anar al carrer Francesc Macià. “El que diem des d’ERC és que prou excuses, prou de dir que el que no funciona en aquesta ciutat sempre és culpa dels demès…”, ha dit Rufián en un vídeo publicat a les xarxes socials des de Santa Coloma.
La polèmica ve per les acusacions de dos membres de Junts per Catalunya: el portaveu, Josep Rius, i l’exconsellera de Drets Socials Violant Cervera. Tots dos han acusat el Govern d’un ús electoralista de la Generalitat de cara a les properes eleccions municipals, utilitzant la promesa electoral d’una segona residència al municipi del Barcelonès. Tot i això, la conselleria de Drets Socials es defensa en declaracions a El Món i asseguren que la construcció de la residència “ha d’anar a càrrec de l’Ajuntament i, un cop estigui construïda, s’estudiarà la concentració de places o el conveni per part de la Generalitat”. “La voluntat de reduir la llista d’espera i, per tant, atendre el màxim nombre de persones possible és l’única motivació del conseller en aquesta declaració”, asseguren.

Si governa ERC, hi haurà segona residència
Així mateix, Rufián ha dit que “assumeixen la responsabilitat” de que, si governen, construiran l’equipament necessari per tenir la segona residència de gent gran. “Per això ens hem reunit amb el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, per parlar de la gestió pública d’aquesta segona residència”, ha afirmat Rufián. Per la seva banda, el conseller ha assegurat que reunir-se amb el diputat al Congrés d’ERC ha estat un “plaer”. “Sabem que Santa Coloma necessita una segona residència i, com hem fet amb altres ajuntaments de Catalunya, ens posarem d’acord per construir-la”, ha dit el conseller.
Junts acusa els republicans d’un ús electoralista de la Generalitat
Aquesta promesa electoral de Gabriel Rufián no ha estat exempta de polèmica, i és que diversos dirigents de Junts per Catalunya han acusat el Govern d’Esquerra Republicana d’un ús partidista de la Generalitat per a les properes eleccions al Parlament. “N’hi ha que es dediquen a la política des del segle passat i no diferencien les promeses electorals d’un candidat dels acords que un govern pot fer. El govern no pot condicionar la construcció d’una residència de gent gran al resultat electoral d’un candidat del seu partit”, ha dit el portaveu de Junts per Catalunya, Josep Rius.
Així mateix, també s’ha pronunciat l’exconsellera de Drets Socials i número dos de Junts a les properes eleccions municipals de Lleida, Violant Cervera, qui ha demanat que la construcció de noves residències es basin en “criteris tècnics i de necessitats territorials, independentment de qui governi”. “Vincular-ho al vot a un partit és d’un sectarisme alarmant”, ha avisat l’exconsellera de Junts.
Junts i PSC demanen la compareixença de Campuzano
Junts per Catalunya també ha demanat la compareixença del conseller Campuzano per “donar explicacions de les declaracions efectuades, conjuntament amb el candidat d’Esquerra a la localitat, en relació a la construcció d’una nova residència pública a Santa Coloma de Gramenet”. Per la seva banda, el PSC també ha demanat la compareixença del conseller. Ho ha fet a través d’una pilada el diputat Raúl Blanco, qui considera “sectari i partidista” la promesa electoral de Gabriel Rufián. “Els serveis públics no s’han de repartir en funció del color polític”, ha dit.