El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Foment del Treball demana el traspàs de Rodalies a la Generalitat
  • CA

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha assegurat aquest dimarts que el sistema de Rodalies funcionaria millor si el govern espanyol traspassés les seves competències a la Generalitat. En una entrevista al Matí de Catalunya Ràdio, ha demanat a Esquerra Republicana de Catalunya i a Junts per Catalunya que es posin d’acord per exigir aquest traspàs en la negociació dels Pressupostos Generals de l’Estat. “Si ho posen sobre la taula, ens ho poden donar” perquè “si ho demanem, ho aconseguirem“, ha afirmat el líder de la patronal, que ha afirmat que tenir Rodalies en mans del Govern és quelcom sobre “el què tots els partits catalans estarien d’acord”. “És qüestió de bé comú per a tots els catalans“, ha afegit.

Per altra banda, Sánchez Llibre ha lamentat que l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-El Prat finalment no hagi pogut tirar endavant. Ha acusat Esquerra Republicana de Catalunya de ser el culpable que aquests 1.700 milions d’euros que havien d’anar a El Prat finalment s’invertiran a Barajas: “Les negociacions es van trencar de manera unilateral per part d’un dels dos socis del Govern“, ha manifestat Sánchez Llibre, i més tard ha precisat referint-se a ERC. Més tard també ha reconegut que “AENA es va precipitar dient que s’havien trencat les negociacions“.

Sánchez Llibre ha dit que traspassar les competències sobre l’aeroport a Catalunya “és més difícil” que no pas traspassar el servei de Rodalies. Ara bé, s’ha mostrat a favor de poder incloure les institucions catalanes dins la gestió d’aquesta infraestructura tan important que és l’aeroport de Barcelona. El president de Foment del Treball, però, ha lamentat que a ERC “li tremolessin les cames” quan es va convocar una manifestació d’ecologistes per protestar contra l’ampliació de l’aeroport. “Els dos governs han de mirar pel bé comú i mirar què representa l’ampliació dins d’una economia mundial”, ha afegit..

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Rodalíes ja es va transferir el 2009 a octubre 05, 2021 | 10:31
    Rodalíes ja es va transferir el 2009 octubre 05, 2021 | 10:31
    Què s'està demanant exactament?. Perquè la Generalitat té exactament les mateixes atribucions que tenia l'estat en el moment del traspàs. S'explica aquí: https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2009-21181. Si la Generalitat ha gestionat malament és ella qui té la culpa pel mal funcionament de Rodalies.
    • Icona del comentari de: Anònim a octubre 05, 2021 | 12:31
      Anònim octubre 05, 2021 | 12:31
      Las competencias traspasadas se refieren solo a la planificación de horarios, atención al cliente, tarifas y gestión y supervisión general del servicio. En materia de material móvil (trenes) e infraestructura, las competencias siguen perteneciendo respectivamente a Renfe y Adif. Con 462 km[3]​ en servicio, Rodalies de Catalunya es el servicio de cercanías más extenso de España, por delante de la red de Cercanías de Madrid, con
      • Icona del comentari de: Pol a octubre 05, 2021 | 21:09
        Pol octubre 05, 2021 | 21:09
        Gràcies anònim per a il·lustrar al ximplet desinformat.
    • Icona del comentari de: A 'Rodalies es transferí el 2009' a octubre 05, 2021 | 21:20
      A "Rodalies es transferí el 2009" octubre 05, 2021 | 21:20
      En qüestió de ferrocarrils els únics traspassos complets son els dels FGC, abans F.E.V.E. començats a traspassar l'any 1979 fou dels primers traspassos de la Generalitat de Catalunya recuperada. Ara el què es demana és el traspàs complet de R.E.N.F.E. A més hauries de saber un dels motius o el principal motiu de al vaga que patim de fa dies, els conductors funcionaris espanyols no volen el traspàs total, diuen que els "obligaran" a restar i a viure a Catalunya (?1)... En el teu comentari des de la ignorància sembla que te'n fotis.
    • Icona del comentari de: Parlant a l'ignorant @A 'Rodalies es transferí el 2009' a octubre 05, 2021 | 22:50
      Parlant a l'ignorant @A "Rodalies es transferí el 2009" octubre 05, 2021 | 22:50
      FGC no té res a veure amb FEVE. No hi va haver cap traspàs. Només amb la wiki ja et pots informar, no cal més: https://es.wikipedia.org/wiki/Ferrocarriles_de_la_Generalidad_de_Catalu%C3%B1a. D'altra banda no sé que vol dir transferir RENFE que és l'operadora. Si RENFE no funciona es contracta un altre operador i s'acabat. Finalment, la vaga de maquinistes de RENFE es desenvolupa a tot Espanya, no només a Catalunya.
  2. Icona del comentari de: Pere Grau a octubre 05, 2021 | 11:31
    Pere Grau octubre 05, 2021 | 11:31
    Rodalíes ja es va transferir el 2009 , pero que dius ?? RODALIES es de l?estat Espanyol, fins a nova ordre.
    • Icona del comentari de: Un altre que parla per parlar a octubre 05, 2021 | 13:42
      Un altre que parla per parlar octubre 05, 2021 | 13:42
      Es nota que no t'has llegit el reial decret de transferència de Rodalies. Les instal·lacions no són de l'estat, són d'ADIF i els trens de l'operadora RENFE triada en el seu dia per la Generalitat. No creuràs que aquestes empreses et donaran gratuitament el seus actius.
      • Icona del comentari de: ton c. a octubre 05, 2021 | 17:42
        ton c. octubre 05, 2021 | 17:42
        i que qui diu que és ADIF i RENFE. com gratuitament, collons que les hem pagades cent vegades?.
      • Icona del comentari de: Al xovinista espanyol parlador a octubre 06, 2021 | 11:02
        Al xovinista espanyol parlador octubre 06, 2021 | 11:02
        Quina mandra el xovinisme espanyol, quan els "interessa" consideren que Catalunya ja és un estat independent, ara segons "l'expert" que la Generalitat de Catalunya, ja té totes les competències. Amb aquesta gent tant farsant no hi ha res a fer. No us deixeu aixecar la camisa, les" competències" d'ADIF i de RENFEencara estan pendents de traspassar. I sí les competències de Feve el 1979 començaren a passar a FGC, així el Govern català va crear la primera empresa pública de la Generalitat restaurada : Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya FGC la qual assumí una xarxa en fallida, antiga i amb un dèficit notable d’inversions (com ara rodalies de RENFE i ADIF) i començava a invertir diners per fer una xarxa ferroviària digna, fiable i a modernitzar-la, per prestar un servei efectiu fiable.
      • Icona del comentari de: Independence Process a octubre 06, 2021 | 11:28
        Independence Process octubre 06, 2021 | 11:28
        Ens cal la independència i no parlar per parlar. Cal anar a l'arrel del problema : El problema és que ens cal la independència.
    • Icona del comentari de: @ton c. a octubre 06, 2021 | 10:46
      @ton c. octubre 06, 2021 | 10:46
      ADIF i RENFE s'han pagat per tots els espanyols. Si veus la xarxa de Rodalies i la compares amb altres parts veuràs com els diners de tots els espanyols han anat a Barcelona en detriment de moltíssimes altres zones que també han pagat Rodalies i s'han quedat sense trens.
  3. Icona del comentari de: Josep a octubre 05, 2021 | 11:57
    Josep octubre 05, 2021 | 11:57
    i la castració de tots els maquinistes vaguistes monolingües ñords.
  4. Icona del comentari de: Català a octubre 05, 2021 | 12:20
    Català octubre 05, 2021 | 12:20
    Molt bé. Però sense el traspàs dels mitjans econòmics no serveix de res.
  5. Icona del comentari de: Pep a octubre 05, 2021 | 12:32
    Pep octubre 05, 2021 | 12:32
    Las competencias traspasadas se refieren solo a la planificación de horarios, atención al cliente, tarifas y gestión y supervisión general del servicio. En materia de material móvil (trenes) e infraestructura, las competencias siguen perteneciendo respectivamente a Renfe y Adif. Con 462 km[3]​ en servicio, Rodalies de Catalunya es el servicio de cercanías más extenso de España, por delante de la red de Cercanías de Madrid, con
  6. Icona del comentari de: Gavanenc a octubre 05, 2021 | 21:21
    Gavanenc octubre 05, 2021 | 21:21
    Amb la independència, no caldrà pidolar a Madrid. El president del Foment del Treball ho hauria de saber o és un curt de gambals ?
  7. Icona del comentari de: Al xovinista espanyol parlador a octubre 06, 2021 | 11:05
    Al xovinista espanyol parlador octubre 06, 2021 | 11:05
    Des del xovinisme espanyol, quan els "interessa" consideren que Catalunya ja és un "estat independent" i hi atribueixen totes les "competències", ara segons "l'expert" que fot el mec per ací, la Generalitat de Catalunya, ja té totes les competències. Amb aquesta gent tant farsant no hi ha res a fer. No us deixeu aixecar la camisa, les" competències" d'ADIF i de RENFEencara estan pendents de traspassar. I sí les competències de Feve el 1979 començaren a passar a FGC, així el Govern català va crear la primera empresa pública de la Generalitat restaurada : Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya FGC la qual assumí una xarxa en fallida, antiga i amb un dèficit notable d’inversions (com ara rodalies de RENFE i ADIF) i començava a invertir diners per fer una xarxa ferroviària digna, fiable i a modernitzar-la, per prestar un servei efectiu fiable.
    • Icona del comentari de: Cal comprovar les coses abans de dir bestieses a octubre 06, 2021 | 18:40
      Cal comprovar les coses abans de dir bestieses octubre 06, 2021 | 18:40
      A qui vols tu aixecar la camisa, mentider?. FGC no té res a veure amb FEVE ni cap traspàs. Només has de consultar-ho aquí: https://ca.wikipedia.org/wiki/Ferrocarrils_de_la_Generalitat_de_Catalunya. Par altra part pel Reial Decret 1496/1986, de 13 de juny es va traspassar a la Comunitat Valenciana dels serveis ferroviaris explotats per Ferrocarrils de Via Estreta de l'Estat (FEVE). Els Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) es van crear al novembre de 1986. Confondre FGC amb FGV és ser molt ximple o tenir moltes ganes d'intoxicar. I sí, les competències de Rodalies les té la Generalitat des de 2009.
  8. Icona del comentari de: Delfí Artós a octubre 06, 2021 | 11:25
    Delfí Artós octubre 06, 2021 | 11:25
    No us deixeu aixecar al camisa, el 1979 FGC assumí el traspàs de les xarxes ferroviàries que aleshores tenia l’empresa en quasi fallida, l' espanyola estatal FEVE, des d'aleshores engegaren un programa d’inversions que permeté de recuperar la qualitat que els havia caracteritzat abans del franquisme. Ara molts anys després s'intenta fer el mateix amb Rodalies, aconseguir el traspàs de R.E.N.F.E. / ADIF, recordem a desinformats, que per normatives de la Unió Europea els espanyols varen haver de dividir RENFE, en RENFE i ADIF, tal i com AENA la van dividir entre AENA i ENAIRE...
  9. Icona del comentari de: Pol a octubre 06, 2021 | 11:53
    Pol octubre 06, 2021 | 11:53
    Per aquí hi ha un xovinista espanyol que s'escarrassa en intentar fer-nos creure que la Generalitat de Catalunya ja ho té tot traspassat. Aleshores aquest curt de gambals perquè nega el dret a la independència si ho considera "tot traspassat" ?

Respon a Gavanenc Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa