Missing 'path' query parameter

El Govern de la Generalitat ha avançat que aquest dimecres es tancarà un acord a la Comissió Bilateral amb el qual es preveu que el consorci d’inversions entre l’Estat i la Generalitat estigui en marxa l’1 de gener del 2026. Així ho ha explicat el president del PSC al Parlament, Ferran Pedret, just després de la reunió del conseller de la Presidència, Albert Dalmau, amb els grups parlamentaris del PSC, Junts, ERC i Comuns. En aquest acord, es pactarà ampliar el nombre de jutges que es troben a Catalunya així com el nombre d’agents de Mossos d’Esquadra.

Aquest anunci passa en el marc de la Comissió Bilateral que tindrà lloc aquest dilluns al migdia entre el President de la Generalitat, Salvador Illa, i el ministre Ángel Víctor Torres, per tal de reactivar els mecanismes de negociació entre els dos governs. En aquesta reunió, que fa dos anys que no es produeix, es preveuen acords en matèria de seguretat, justícia i inversions a Catalunya. 

En la seva compareixença, Pedret ha reivindicat la via del diàleg i la negociació per a poder millorar els serveis i l’autogovern de Catalunya. També ha concretat que es posarà en marxa un grup de treball que determinarà l’import pendent de l’Estat a Catalunya corresponent al dèficit d’infraestructures, tal com estableix la disposició addicional tercera de l’Estatut.

Més unitats judicials i increment dels agents de Mossos

A més, en l’acord que es tancarà aquest migdia també hi haurà la creació a Catalunya de 60 noves unitats judicials en els pròxims tres anys. Per altra banda, pel que fa a l’increment dels agents dels Mossos, Pedret ha explicat que durant aquest dilluns es faran “els passos concrets” perquè es pugui arribar als 25.000 efectius d’aquí a cinc anys. 

Tot i això, no s’ha abordat com s’anirà traduint l’acord per a un nou model de finançament singular, tot i que des del Govern s’ha traslladat als grups que s’està treballant per donar compliment als acords d’investidura amb ERC.

El conseller de la Presidència, Albert Dalmau, es reuneix amb els grups parlamentaris dels Comuns, Junts, ERC i PSC al Palau de la Generalitat el 24 de febrer de 2025 / ACN

El portaveu del PSC també ha destacat l’acord per fer front al “dèficit” de personal funcionari que hi ha a l’administració local. Segons ha dit, Catalunya tindrà competències que fins ara no ha tingut i es podran convocar i proveir directament les places des de Catalunya. Entre els altres acords que es tractaran durant aquest dilluns i en les comissions bilaterals hi ha els programes pilots per a la finestreta única que englobi els serveis que presta el govern de l’Estat a Catalunya i els de la Generalitat, així com el traspàs de beques i ajuts en l’àmbit universitari, una reivindicació que s’ha donat des de la Generalitat en diverses etapes i governs de diferents colors.

Els Comuns demanen destinar més diners a l’habitatge

Després de la reunió dels grups parlamentaris amb Albert Dalmau, la presidenta dels Comuns, Jéssica Albiach, ha instat el Govern a destinar a polítiques públiques d’habitatge tots els diners que s’estalviïn dels interessos de condonació del deute del FLA, el Fons de Liquiditat Autonòmic. En una atenció als mitjans a Palau, Albiach ha insistit que perquè hi hagi solidaritat financera primer hi ha d’haver justícia social. Els Comuns també es reuniran a la tarda amb el president, Salvador Illa, per fer seguiment de l’acord d’investidura i reiterar al Govern la “urgència” d’avançar en polítiques públiques d’habitatge. Albiach ha recalcat que s’ha d’actuar “en conseqüència” si realment la preocupació principal d’aquesta legislatura és l’habitatge.

Més notícies
Notícia: El govern espanyol pressiona Junts perquè retiri la qüestió de confiança
Comparteix
El Consell de Ministres aprovarà l'adhesió de l'estat espanyol a un protocol europeu que permetrà als alts tribunals espanyols demanar opinions consultives al TEDH
Notícia: Adrián Rodríguez, actor de ‘Los Serrano’, parla de les seves addiccions
Comparteix
L'actor va deixar la televisió per dedicar-se a crear contingut per a adults en una plataforma
Notícia: L’auge de la ultradreta a la UE: ja suma el 25,5% dels vots als parlaments
Comparteix
Els ultradretans alemanys esdevenen la segona força del país i reforcen la tendència creixent de l’extrema dreta a Europa

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter