Missing 'path' query parameter

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat un ultimàtum al PP per a renovar el Consell General del Poder Judicial (CGPJ) abans del mes de juliol. “Si al juny el PP continua amb el bloqueig, les negociacions s’han acabat i el PSOE i Sumar presentaran una proposta per desbloquejar aquesta situació absolutament inacceptable”, ha avisat en una entrevista a TVE. Sánchez fa mesos que demana al PP que s’avingui a renovar el CGPJ, que fa anys que està caducat, i finalment ha anunciat un moviment definitiu per a fer-ho. “El dia de la marmota ha durat massa, més de 2.000 dies, i això s’ha acabat”, ha advertit.

Així, Sánchez ha advertit que si abans de finals de juny el PP no ha desbloquejat la situació “el govern d’Espanya donarà una resposta”. El president del govern espanyol no ha concretat quina proposta impulsarà per renovar l’òrgan judicial, però ha apuntat en direcció a reformar la Llei Orgànica del Poder Judicial. Segons ha explicat, una de les coses que podria fer és “modificar la facultat del CGPJ de nomenar els magistrats del Tribunal Suprem i dels Tribunals Superiors de Justícia”, ja que segons Sánchez el PP no renova l’òrgan perquè “vol seguir controlant aquests nomenaments”.

Per això, Sánchez pretén revisar aquesta facultat del CGPJ perquè els nomenaments es facin “de forma més transparent” i s’elimini “aquest incentiu pervers perquè mai es repeteixi aquest abús constitucional”.

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i el del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo

Casos “claríssims” de lawfare

Sánchez també ha parlat dels casos “claríssims” de lawfare que hi ha hagut a l’Estat espanyol, però ha assegurat que no creu que sigui el cas de les denúncies contra la seva dona i el seu germà. “Vull pensar que en el meu cas no n’hi ha, però crec que és important donar temps al temps i posar coses al seu lloc”, ha assegurat.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter