Missing 'path' query parameter

Tant el PSOE com el govern espanyol confien en la constitucionalitat de la llei d’amnistia i es mostren tranquils malgrat la publicació d’un nou informe dels lletrats del Congrés que planteja alguns dubtes sobre la tramitació de la norma. La vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha assegurat que la Moncloa té informés que avalen la constitucionalitat de la llei fets per juristes “amb com a mínim el mateix prestigi que tenen els altres”.

En una entrevista a Antena 3, Montero ha insistit que l’última paraula la tindrà el Tribunal Constitucional quan el PP interposi el recurs. “Esperarem a l’informe definitiu”. La llei d’amnistia es votarà al ple del Congrés el pròxim 30 de gener, segons han informat fonts parlamentàries després que aquest matí hagi superat el tràmit d’audiència. Finalment, els partits de la majoria d’investidura, inclòs Junts, han votat a favor d’incorporar al text les esmenes pactades pel PSOE, Sumar, ERC, Bildu i BNG i han deixat obertes la resta d’esmenes presentades pels independentistes en solitari, tot i que els socialistes han assegurat que no les acceptaran.

La portaveu de Junts al Congrés, Míriam Nogueras, en el debat de l'intent d'investidura d'Alberto Núñez Feijóo / ACN
La portaveu de Junts al Congrés, Míriam Nogueras, en el debat de l’intent d’investidura d’Alberto Núñez Feijóo / ACN

Nova ofensiva del PP contra l’amnistia

El PP, que ja avançat que retardarà la tramitació de la llei quan passi pel Senat, on té majoria absoluta, ha redoblat les crítiques contra el PSOE arran de l’informe dels lletrats de la Comissió de Justícia. El portaveu del grup parlamentari dels populars, Miquel Tellado, ha anunciat que emprendran accions contra la presidenta del Congrés, Francina Armengol, per haver “ocultat” el document i l’ha acusat de ser la “ministra 23” del govern de Pedro Sánchez. Tellado ha avançat que aquest mateix dijous elevaran una “queixa” a la Junta de Portaveus.

Els populars es queixen que l’informe dels lletrats del Congrés es va emetre el 10 de gener, però que no i han tingut “accés i coneixement” fins al dia 16 a les 19.00, una hora després que s’esgotés el termini per presentar esmenes. “És evident que s’ha intentat ocultar aquest informe per tots els mitjans i que hi ha una responsabilitat”, ha etzibat Tellado. “No és un informe més”, ha denunciat, sinó un document que alerta de la “flagrant inconstitucionalitat” de la llei d’amnistia. Els lletrats asseguren que la norma s’hauria d’haver tramitat com una reforma de la Constitució.

Més notícies
Notícia: El PSOE i l’independentisme es reuneixen per afinar la llei d’amnistia
Comparteix
Jordi Turull i Míriam Nogueras (Junts) s'han trobat amb Santos Cerdán mentre Félix Bolaños es reunia amb Josep Maria Jové (ERC)
Notícia: El govern espanyol tanca la porta a incloure Tsunami i CDR a l’amnistia
Comparteix
Els ministres Félix Bolaños i Óscar Puente consideren que els "delictes greus han d'estar exceptuats de l'amnistia"
Notícia: ERC manté quatre esmenes pròpies a la llei d’amnistia
Comparteix
La suspensió dels processos, clau
Notícia: Junts demana incloure a la llei d’amnistia els casos oberts per la policia patriòtica
Comparteix
Els juntaires demanen en les esmenes al text de la norma aplicar els efectes de la llei des del novembre de 2011 i elimonar terrorisme de les exclusions

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter