Missing 'path' query parameter

L’anunci de Pedro Sánchez ha marcat tot el cap de setmana a Madrid. Després de milers de persones vingudes d’arreu d’Espanya es concentressin aquest dissabte passat a les portes de la seu del PSOE per donar suport a l’actual president del govern espanyol durant el consell nacional del partit -tot i la seva absència-, aquest diumenge els carrers del centre de Madrid s’han tornat a omplir de gom a gom. Sota el lema ‘Per amor a la democràcia’, milers de persones han recorregut des d’Atocha fins al Congrés dels Diputats per demostrar el seu suport a Pedro Sánchez hores abans que el cap de l’executiu comuniqui oficialment la seva decisió sobre si seguir o no al capdavant de la presidència.

Els ciutadans han clamat per “defensar la democràcia davant les falsedats de la dreta mediàtica”, referint-se als motius que ha al·legat Sánchez per sospesar la seva presidència: els embats de la dreta contra la seva dona, Begoña Gómez, a qui el parasindicat Manos Limpias i Hazte Oír -dues organitzacions d’extrema dreta- acusen d’un delicte de tràfic d’influències. A la manifestació també hi ha participat la ministra de Sanitat, Mónica García, el ministre de Cultura, Ernest Urtasun, el portaveu de Sumar en el Congrés, Íñigo Errejón o la candidata de Sumar a les eleccions europees, Estrella Galán, entre altres. Durant tota la concentració s’han pogut sentir crits a favor de Sánchez demanant-li que no dimiteixi. Ara bé, algunes de les personalitats polítiques que han participat en la concentració, com Errejón, han volgut deixar clar que la manifestació no és per una persona, sinó per defensar que l’esquerra pugui governar.

Centenars de persones es concentren al centre de Madrid en suport a Sánchez / EP

Hores clau per a la Moncloa

Tots aquests manifestants s’han aplegat al centre de Madrid aquest diumenge al vespre per intentar convèncer Sánchez que es quedi com a president. L’actual cap de l’executiu ha convocat aquest dilluns a la premsa per anunciar quin serà el seu futur dins el govern espanyol. Així doncs, a l’espera del seu anunci, la Moncloa viu hores plenes d’incertesa.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter