El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Espanya i Puigdemont: un Estat hipotecat per intentar caçar un dissident polític
  • CA

“Com tantes suposades victòries de les forces més grans del món, la d’Espanya al Parlament europeu és una victòria falsa i buida, perquè tot indica que abans o després, i malgrat que el Parlament europeu els ha retirat la immunitat, la justícia internacional donarà la raó als exiliats catalans, i Espanya haurà degradat una mica més la democràcia europea”. Thomas Harrington, catedràtic d’Estudis Hispànics al Trinity College de Hartford (EUA), alerta en conversa amb El MÓN que amb el conflicte polític català, “Espanya escenifica una obsessió que tenen molts estats al món, disciplinar els dissidents, i tant se val si són de dretes o d’esquerres, perquè el conflicte real és entre autoritaris i els que volen una manera de fer política diferent”. Per a aquest historiador, la persecució dels líders polítics independentistes arran de l’1-O, “amb tots els mitjans judicials, polítics i policials”, evidencia que Espanya “encara arrossega un problema històric, no s’ha desfet de la seva visió castellana de fer guerra amb mitjans aparentment polítics”, i lamenta que amb el suplicatori al Parlament europeu, l’Estat espanyol “està imposant aquest model de fer política a la UE a través de les seves connexions mafioses amb els dos grans grups polítics, els socialistes i els populars”.

Harrington, estudiós de l’europeisme i els moviments de nacions, alerta que “Espanya, malgrat pensar-se que ha guanyat amb aquesta votació, haurà perdut una mica més de prestigi i ha laminat una mica més la viabilitat del projecte europeu, perquè quan la justícia internacional es negui a extradir els polítics catalans, serà una vergonya democràtica per al Parlament”. I aquest expert nord-americà encara fa un pas més enllà i assenyala que “el conflicte polític que ha generat Espanya per la seva obsessió contra la dissidència és un senyal que el projecte europeu ha entrat obertament en crisi”.

Primer ple de Puigdemont i Comín al Parlament Europeu
El Parlament Europeu ha aixecat la immunitat als tres eurodiputats catalans

Per la seva banda, l’historiador Xavier Diez també alerta sobre la pèrdua accelerada de prestigi d’Espanya en el marc de la UE d’ençà que va esclatar el conflicte polític amb Catalunya: “Espanya, que per boca d’un socialista, Pérez Rubalcaba, va assegurar que pagaria el preu que fos per mantenir la unitat, ha passat en pocs anys de tenir molta popularitat a Europa, i fins i tot de ser considerada un model d’èxit i de dinamisme, a trobar-se en risc de ser aïllada dins la UE, sense simpaties per part d’altres estats i amb una imatge molt degrada. Espanya ha subscrit una hipoteca en nom de la unitat que no pot pagar. Per a Diez, amb la persecució dels exiliats a Europa “de cop i volta Espanya ha dilapidat tot el seu capital polític i econòmic per tal de mantenir histèricament la idea rància d’Espanya castellana, centralista, intolerant i ultradretana, que ara focalitza en la caça del president Puigdemont”. És més, per a Xavier Diez “el descrèdit internacional d’Espanya” és evident des de fa uns anys, perquè “ha passat de ser un dels països que competia entre els grans en el repartiment de càrrecs a la UE a estar en una posició secundària a causa dels errors estratègics que ha comès en els àmbits econòmic, social, territorial i polític, inclosa la gestió de la monarquia”.

Sobre la retirada de la immunitat dels eurodiputats, aquest historiador assenyala que “la suposada victòria, pírrica i amb més costos que beneficis, té un punt de desesperació, de no ser conscients de com s’ha arribat a degradar el propi país, a ulls d’Europa i d’una part de la seva població”. En aquest sentit, posa èmfasi en el fet que “Espanya és un país terriblement dividit, amb un teòric govern d’esquerres, però amb poders fàctics carrinclons i fins i tot feixistes. Amb cada vegada més contestació social, l’odi a Catalunya, molt personalitzat en Carles Puigdemont, és l’últim espai que li queda per abraçar-se a una causa col·lectiva, la unitat d’Espanya”, sentencia Diez en conversa amb El MÓN.

Des de l'1-O, l'Estat ha dut a terme una ofensiva en tots els àmbits per liquidar la cúpula de l'independentisme
Des de l’1-O, l’Estat ha dut a terme una ofensiva en tots els àmbits per liquidar la cúpula de l’independentisme

També l’historiador Joan B.Culla posa el focus en la figura del president a l’exili per dibuixar “l’expressió d’una idea profundament arrelada en els aparells de l’Estat al llarg de la història, qui desafia l’Estat ho ha de pagar”. En aquest sentit, Cull creu que “caçar Puigdemont i fer-lo arribar a Madrid emmanillat és una obsessió de l’Estat, una fotografia de l’escarni perquè tothom entengui aquesta mentalitat de venjança”. Ara bé, Culla no creu que Espanya pugui computar com a victòria la retirada de la immunitat de Puigdemont. Comín i Ponsatí, perquè “si bé pot ser un triomf per unes hores, li farà més mal que bé, perquè la repressió de l’independentisme s’ha convertit en un problema d’ordre europeu. Han enfangat les institucions europees, justament el que volien evitar. La imatge d’Espanya es degradarà encara més dins la UE, i no ho arreglaran dient als ciutadans espanyols que el més important és poder caçar el president”.

De fet, Culla insisteix que aquesta “obsessió per perseguir la dissidència” està en part continguda perquè “som al segle XXI i a Europa, perquè si no, farien com van fer amb el líder independentista canari Antonio Cubillo –fundador del Movimiento por la Autodeterminación e Independencia del Archipiélago Canario– que en plena dictadura franquista, el 1960, es va exiliar, i divuit anys després, va patir un intent d’assassinat a ganivetades per part dels serveis policials espanyols”. Per a Culla, és evident que “existeix una pulsió profunda, des del PP fins al PSOE, passant per tots els poders de l’Estat, de posar Puigdemont a la presó. Tots ells estan disposats a pagar el cost d’imatge que sigui necessari per obtenir aquesta victòria”.

La justícia espanyola, a la corda fluixa

En qualsevol cas, el resultat de la votació a l’Europarlament ha estat molt més ajustada del que s’esperava, i de fet, 80 diputats del bloc dels socialistes i els populars han trencat la disciplina de vot i s’han negat a retirar la immunitat parlamentària als independentistes catalans. En tota, un 42% dels eurodiputats han enviat un toc d’alerta a Espanya –votant en contra del suplicatori o amb una abstenció- i a la seva justícia. Ara la pilota torna a ser a la teulada de la justícia internacional, tal i com havia demanat la justícia espanyola. Però com explica el catedràtic de Dret Penal Joan Queralt, “es tracta, de moment, d’una victòria en un round d’un combat de boxa molt llarg”. I aquí és on la justícia espanyola se la juga: “Continuen essent eurodiputats i tenen el seu domicili a Brussel·les, i si presenten recurs al TJUE, com han anunciat, el jutge belga haurà de suspendre el procediment fins que es resolgui. La justícia espanyola haurà d’esperar”.

Els eurodiputats Carles Puigdemont, Clara Ponsatí i Toni Comín a l'entrada de la vista pel suplicarori el 14 de gener de 2021 al Parlament Europeu / ACN
Els eurodiputats Carles Puigdemont, Clara Ponsatí i Toni Comín a l’entrada de la vista pel suplicarori / ACN

Ara bé, afegeix Queralt, “hi ha un factor que juga molt en contra de la petició d’extradició espanyola, i és que el jutge ha retirat dues vegades les euro-ordres com un nen capriciós sense cap explicació, i a més, va dir a Alemanya que no volia que li entreguessin Puigdemont només per malversació. La imatge que ha donat la justícia espanyola en aquest afer no és seriosa, i això pesarà molt”. També afegeix que la justícia internacional ja ha recordat que els delictes de sedició i rebel·lió no entren dins de l’euro-ordre, i la trampa de convertir la malversació en corrupció tampoc no ajuda a la reputació de la justícia espanyola. Només cal llegir els convenis internacionals per veure que en dret internacional, la corrupció és suborn, que lògicament no es va produir l’1-O”.

Els eurodiputats parlen de victòria política

“Podem parlar, amb mesura, de victòria política, per una raó, un 42% dels eurodiputats han dit a Espanya ‘així no’, i hem portat al debat el cas català amb una intensitat que no s’havia portat en molt de temps. Per tant, aquest suplicatori ens ha permès avançar en el coneixement del conflicte català i en el seu suport. La preocupació per la democràcia a Europa és més forta ara que ahir”, ha assegurat el conseller Antoni Comín en la roda de premsa posterior a l’anunci dels resultats de la votació. Per la seva banda, el president Puigdemont ha alertat la UE que les maniobres d’Espanya posen en escac la democràcia europea:“Avui és una dia trist per al Parlament europeu, hem perdut la nostra immunitat però l’Eurocambra ha perdut més que això, i de resultes, també la democràcia europea. És un cas clar de persecució política. El Parlament europeu, malauradament, ha caigut atrapat en l’estratègia d’Espanya”, ha lamentat.

Sigui com sigui, encara s’han de produir molts moviments en la partida d’escacs. El proper l’han anunciat els eurodiputats, portaran la pèrdua de la immunitat al Tribunal de Justícia de la UE. I mentre la justícia fa el seu curs, Espanya ha internacoinalitzat definitivament el conflicte política català portant la seva causa a l’Europa política i a l’opinió pública internacional.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Un seguidor de Fuigpelmon a març 09, 2021 | 21:11
    Un seguidor de Fuigpelmon març 09, 2021 | 21:11
    Oui oui, c'est vraiment ça! Lo que tu digas guapa, seguro que Europa no duerme pensando en España, solo se habla del pobre Puigi. Mira, las cosas son como son, en Europa no os hacen caso y la inmunidad de Fuigpelmon ya no existe. Podéis dar pataletas hasta la eternidad, la inmunidad...no existe. Y ahora a vivir toda su vida en el refugio Belga, y por aquí no vuelvas más. Yo se que es duro, os pensabais el pueblo elegido de dios...pero la verdad es que no os hace caso ni dios. Y ahora podréis decir que Europa es fascistas y de VOX, y que nadie os quiere y tal, da igual lo que digáis, los tres mosqueteros tienen que asumir lo que hicieron.
    1595
    Icona de dislike al comentari de: Un seguidor de Fuigpelmon a març 09, 2021 | 21:11 1102
    Respon
    • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a març 10, 2021 | 11:49
      Ha, ha, ha març 10, 2021 | 11:49
      He, he, he, jo soc més seguidor d'Aznar el miserable president de govern espanyol que va fer que tots els solars fossin edificables i va ajudar a les grans companyies a que els habitatges esdevinguessin actius finacers, a l'origen de la bombolla immobiliària i del problema de l'habitatge i en contra de la seva constitució, consulteu l'article 47 (ho podeu fer en la versió catalana) i també de M. Rajoy aquel altre miserable que un cop rebaixat el sou de president de govern espanyol, ho "compensava" en sobres de diner negre procedent de "donacions" d'empresaris....
  2. Icona del comentari de: Mir a març 09, 2021 | 21:13
    Mir març 09, 2021 | 21:13
    Como siempre, confundiendo los deseos con la realidad.
    2
    Icona de dislike al comentari de: Mir a març 09, 2021 | 21:13 109
    Respon
    • Icona del comentari de: Rim a març 10, 2021 | 11:44
      Rim març 10, 2021 | 11:44
      Correcte, la fal·làcia de la unitat d'Espanya, solament se la creuen els que amaguen que des de l'any 1587 el regne d'Espanya perd territoris sense aturador. El més més miserable son els morts, misèria, exili, odi, venjança... que l'estat espanyol ha creat i provocat des de fa segles en nom del seu desig "d'unidad de destino en lo universal". cal dir-los: PROU.
  3. Icona del comentari de: Guim a març 09, 2021 | 21:34
    Guim març 09, 2021 | 21:34
    Ara li diuen dissident polític a qualsevol cosa. Puigdemont va fugir com una rata després de enganyar al seu poble i a sobre un fotiment de covards en potencia el voten com si fos un Mesias. Som una raça molt ridícula els catalans quan encumbren a cagats com aquest. Tot el meu respecte per en Sánchez, en Turull i en Rull que es van quedar com homes a afrontar les conseqüències dels seus actes.
    248
    Icona de dislike al comentari de: Guim a març 09, 2021 | 21:34 297
    Respon
    • Icona del comentari de: fat boy a març 10, 2021 | 00:44
      fat boy març 10, 2021 | 00:44
      Home, per cagats la Legion i l'exercit espanyol que van sortir corrents del Sahara. I sense que els clavessin ni un tret. Molta cabra i molt novios de la muerte pero venen quatre moros desarmats i els peus els tocaven el cul.
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a març 10, 2021 | 07:30
        Doctor Strangelove març 10, 2021 | 07:30
        És un cadaver polític aquest batxiller. Només li fa costat el comunisme i la colla de ganduls que no han treballst en sa vida. Ho aprofiten tot per fer-ne una victoria, quan la seva vida és una derrota. Això sí, un idiota sempre en trobarà de més idiotes que l'aplaudexin. Doc.
        • Icona del comentari de: Batxilleria a març 10, 2021 | 10:03
          Batxilleria març 10, 2021 | 10:03
          Tens raó penso amb Aznar el poca-solta que va obrir l'especulació fent "edificable" qualsevol solar i obrint el seu estat als especuladors dels habitatges com a actius financers, no com un dret bàsic per a les persones, com indica la seva constitucio en l'article 47. I M. Rajoy el President que entre altres coses, es va rebaixar el sou... i d'amagat rebia diner negre dins de sobres per "compensar" la minva de sou. Va ensarronar tots els ciutadans, no solament els de Rivera. Això sí, mentrestant la fiscalia espanyola i el clavegueram de l'estat espanyol, es dedicava als polítics catalans, cercaven amb lupa possibles multes, infraccions de tota mena que poguessin colar... i publicaven els comptes corrents ficticis en bancs de Suïssa quan ho havia eleccions. L'estat espanyol i tots els que li donen suport com el Dr Strangelove, son uns miserables.
        • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a març 10, 2021 | 10:23
          uno que vive en Tabarnia març 10, 2021 | 10:23
          ho tens comprobat que cada dia t,aplaudeix mes gent? fan falta tituls per dir tonteries? o be, es la teva neurona rebel?
        • Icona del comentari de: fat boy a març 10, 2021 | 10:37
          fat boy març 10, 2021 | 10:37
          Los muertos que vos matais gozan de buena salud.
    • Icona del comentari de: Ejpañol a març 10, 2021 | 10:14
      Ejpañol març 10, 2021 | 10:14
      Quedarse i exiliarse son dos estrategies legítimes i complementàries que ens permeten veure i ensumar amb tota claredat la pestilencia de tot el que toca el merdos Reino de Ejpaña
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a març 10, 2021 | 10:21
      uno que vive en Tabarnia març 10, 2021 | 10:21
      veig que el teu raonament es bastant deficient, vols dir quepenses?
  4. Icona del comentari de: Pol a març 09, 2021 | 21:42
    Pol març 09, 2021 | 21:42
    Cada dia és fa més palès allò que va dir el polític espanyol Perez Rubalcaba (1951 / 2019) als seus companys polítics espanyols: “El Estado [espanyol] pagará el coste de quitar de en medio a Puigdemont”. No cal afegir-hi res més.
    • Icona del comentari de: Ritter a març 09, 2021 | 22:35
      Ritter març 09, 2021 | 22:35
      Una gran victoria del independentisme. Europa esta al nostre costat. Espanya está morta. 1,2,3 desperta!
      54
      Icona de dislike al comentari de: Ritter a març 09, 2021 | 22:35 43
      Respon
      • Icona del comentari de: fat boy a març 10, 2021 | 00:37
        fat boy març 10, 2021 | 00:37
        Doncs mes aprop que no pas veure la bandera espanyola onejant a Gibraltar, si, la veritat.
    • Icona del comentari de: Gracienc d’Ordino a març 12, 2021 | 20:17
      Gracienc d’Ordino març 12, 2021 | 20:17
      L’escac final a l’estratègia represora de l’Estat espanyol ja es visualitza. Tot arriba a qui sap esperar. Els catalans tindrem l’oportunitat de votar en referèndum. I el resultat serà respectat per exigència de la Unió Europea.
  5. Icona del comentari de: Pepe a març 09, 2021 | 21:53
    Pepe març 09, 2021 | 21:53
    Quan trolls !! Anem bé
  6. Icona del comentari de: Una que vol la democracia real a març 09, 2021 | 22:03
    Una que vol la democracia real març 09, 2021 | 22:03
    veig que els faxes braman, vol di que anem pel bon cami.
    147
    Icona de dislike al comentari de: Una que vol la democracia real a març 09, 2021 | 22:03 9
    Respon
  7. Icona del comentari de: Pedro a març 09, 2021 | 22:18
    Pedro març 09, 2021 | 22:18
    Hay medicamentos que cuestan de encontrar en las farmácias porque " no hay ". ¿ Que pasa, que no hay dinero para eso pero sí para pagar abogados de delinquentes?
    59
    Icona de dislike al comentari de: Pedro a març 09, 2021 | 22:18 228
    Respon
    • Icona del comentari de: fat boy a març 10, 2021 | 00:31
      fat boy març 10, 2021 | 00:31
      En canvi a Espanya no es paguen advocats de delinquents pero si goriles i estances de sol i platja a compte del Patrimonio Nacional a gangsters internacionals i la seva famiglia.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a març 10, 2021 | 10:18
      uno que vive en Tabarnia març 10, 2021 | 10:18
      es para combatir el delirium tremens que lo necesitas?
      31
      Icona de dislike al comentari de: uno que vive en Tabarnia a març 10, 2021 | 10:18 10
      Respon
    • Icona del comentari de: Em sembla que'ls advocats... a març 10, 2021 | 18:27
      Em sembla que'ls advocats... març 10, 2021 | 18:27
      ...de Raxoi, Barcenas, Cospedal i compaÑia els pagan amb la Caja B
  8. Icona del comentari de: Siempre con vosotros a març 09, 2021 | 23:09
    Siempre con vosotros març 09, 2021 | 23:09
    Estáis muy seguros de que la Justicia Europea dará la razón a los fugados y los presos,y si no es así,a quien vais a recurrir para seguir engañando a la gente,le están tomando el pelo a la mayoría de los catalanes y muchos juntaletras estáis contribuyendo a ello.
    21
    Icona de dislike al comentari de: Siempre con vosotros a març 09, 2021 | 23:09 208
    Respon
    • Icona del comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 10:16
      Si noi, març 10, 2021 | 10:16
      l'afer interno cada cop és més externo i la brumera en lloc de baixar va pujant fins explotar als nassos de la monarquia bananera de ejpaÑistán. Gracies als hidalgos mesetarios aconseguirem votar i desfer-nos del régimen fexista del "atado y bien atado" per reneixer com un nou país Democràtic, Catalunya!
  9. Icona del comentari de: Siempre con vosotros a març 09, 2021 | 23:21
    Siempre con vosotros març 09, 2021 | 23:21
    Gemma,no sé dónde has estudiado ni me interesa,pero escribes un artículo en el cual citas a tres analistas,a los cuales presentas a bombo y platillo pero no dices que los tres son partidarios de la independencia, los que seguimos la actualidad catalana los conocemos de sobra,no has tenido la profesionalidad de buscar ni uno solo que sea neutral. Y después queréis que se os tome en serio,mirad las televisiones internacionales a ver cuánto tiempo os han dedicado.
    31
    Icona de dislike al comentari de: Siempre con vosotros a març 09, 2021 | 23:21 138
    Respon
    • Icona del comentari de: Simona a març 10, 2021 | 01:13
      Simona març 10, 2021 | 01:13
      Per a ésser un afer intern de l'estat espanyol, Déu n'hi do la premsa, consulta La Stampa, Le Monde, The Guardian...
  10. Icona del comentari de: Martí a març 09, 2021 | 23:49
    Martí març 09, 2021 | 23:49
    Als espanyols els funciona l'olfacte polític millor que als catalans. Saben perfectament que el President de Catalunya Carles Puigdemont és l'actiu més important de l'independentisme català i que el Conselll per a la República és l'embrió de l'Autoritat Nacional que conduirà Catalunya a la llibertat.
    73
    Icona de dislike al comentari de: Martí a març 09, 2021 | 23:49 153
    Respon
    • Icona del comentari de: Caterina a març 10, 2021 | 01:10
      Caterina març 10, 2021 | 01:10
      Per a ells és el "cabecilla", sempre han fet servir el mateix sistema, carregar-se el que identifiquen amb el "cabecilla" i així es pensen que ja han desactivat i exterminat l'enemic, la nació que els fa "nosa" en un moment determinat. Ho feien servir a Amèrica i altres colònies.... i a Europa fins i tot amb el President Companys. Són així, no canvien, però ara al segle XXI resten amb el cul enlaire enfront del món i la civilització.
      • Icona del comentari de: JordiP a març 10, 2021 | 09:54
        JordiP març 10, 2021 | 09:54
        En les ordenances militars espanyoles es considera que el primer signant per l'esquerra de qualsevol manifest, protesta, etc. és el primer responsable, aquell que cal castigar exemplarment. És que dius: escapçar la cúpula. Jo diria que és un reflex heredat dels moros que van ocupar Castella durant tants segles. En les baralles entre mesnades aaven directament al capitoste i el seu estandart. Així feien desmoralitzar l'enemic i es donaven a la fuga. Doncs ara igual. Ho va dir enfàticament la tap de basa: "hemos descabezado el independenismo". O similar.
    • Icona del comentari de: Puigdemont és l'actiu més important de l'independentisme català ??? a març 10, 2021 | 08:10
      Puigdemont és l'actiu més important de l'independentisme català ??? març 10, 2021 | 08:10
      L'actiu més gran de l'independentisme som els CATALANS, no volem mesies ni gurus, exepte els corruptgents sense cervell es clar. Per cert, el consell per la republiqueta de 9 segons només és un altre menjadora corruptgent!
      417
      Icona de dislike al comentari de: Puigdemont és l'actiu més important de l'independentisme català ??? a març 10, 2021 | 08:10 294
      Respon
      • Icona del comentari de: Actiu a març 10, 2021 | 11:33
        Actiu març 10, 2021 | 11:33
        En Puigdemont és un actiu més com la resta de catalans, cadascú fa el què pot i des dla seva posició, personal feina, possibilitats... i ja n'estem farts de sentir parlar de "corrupgents" i altres poca-soltades. 1) A l'esquerra sucursalista sempre li ha fet més tírria, antipatia, animositat, odi i ràbia el centre dreta democràtic català que no pas la dreta espanyola, el PP el partit creat l'any 1976 per 7 ex-ministres de Franco (?!). Ara encara hi ha comentaristes de falsa bandera que intenten aprofitat aquesta cantarella de forma premeditada, malgrat que a l'Europarlament els grups que han votat en massa en contra llevar la inmunitat parlamentària a Ponsatí, Comin i Puigdemont han estats grups d'esquerra i ecologistes... No en feu cap cas dels comentaris de falsa bandera que intenten confondre i emmerdar. 2) La independència l'aconseguirem si molts de catalans la volem i la construïrem entre tots.
        315
        Icona de dislike al comentari de: Actiu a març 10, 2021 | 11:33 22
        Respon
  11. Icona del comentari de: Almogaver a març 10, 2021 | 00:05
    Almogaver març 10, 2021 | 00:05
    Visca els votans en contra i pu_ta escoria als feixistes votants que si. Un catala com a president del parlament eu, pu_ta xusma barbara, els tenim, com altres epoques donar des Catalunya una mica de civilitzacio a aquestes besties. Pau i treva, usatges, parlament, democracia... En realitat es bo que els hagin tret la inmunitat, aixi aquests barbars senils ja s'ho trobaran si hi ha justicia com fins ara a Alemanya, Belgica, Suissa...:-)
    56
    Icona de dislike al comentari de: Almogaver a març 10, 2021 | 00:05 348
    Respon
  12. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a març 10, 2021 | 02:29
    Jordi (Català i Suís) març 10, 2021 | 02:29
    Els Espanyols - el Cul d'Europa, la nostra Turquia - han esclatat de joia per la victòria al PE. Però això és només públicament. Perquè en privat aquest 42% contra Ells - contra, és com ho senten aquesta gentalla cafre i primitiva - els rosega les tripes. Però com diem en francès "c'est la fuite en avant". No canviaran pas res del que fan ara. Mai negociaran res. Ho duen als gens. És atàvic. Com llur llengua tercermundista, vulgar i bàsica. Fa segles que els lingüistes debaten si és la llengua que fa la Nació o la Nació la llengua. I quan sents els Espanyols parlar - siguin reis o taxistes - fa fàstic. És la grolleria permanent. Ells saben que perdran però volen perdre finalmet fent molt de mal. Acabaran sent odiats profundament i per generacions com els Irish amb els British i els Algerians amb els Francesos. Ara i aquí ja deuen estar furgant qui forma part d'aquest 42%.
    • Icona del comentari de: Molta i molta raó Jordi a març 10, 2021 | 08:52
      Molta i molta raó Jordi març 10, 2021 | 08:52
      Recordo que quan Espanya va deixar el Sahara espanyol va deixar a aquella pobre gent a la puta misèria en revenja per voler ser lliures. Van quedar com ovelles desprotegides davant el llop marroquí. Si poden, amb Catalunya faran el mateix; exprimir-la fins l'última gota si veuen que la tenen perduda.
  13. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a març 10, 2021 | 02:44
    Jordi (Català i Suís) març 10, 2021 | 02:44
    No és pas veritat que Espanya tenia bona reputació fins al referèndum català. La seva bona reputació (falsa també) va durar fins la crisi del 2008 on tot Europa veié el desastre dels cretins i lladres que la governaven. Els Espanyols se'n foten de la reputació. Fa potser 30 anys un empresari espanyol visità Suïssa per fer negocis. S'està a un hotel on vaig anar a cercar una persona. A la recepció hi havia tres nacionalitats diferents i vaig sentir el paio dir: "Espanya és el país on hom viu, menja, beu i ... carda millor del món". Les recepcionistes que entenien l'Espanyol varen restar petrificades. I quan el cretí espanyol va marxar els vaig dir: són la majoria així. Tenen un defecte genètic ja a la naixença. La holandesa va començar a parlar dels nazis de la Guàrdia Civil quan va anar de vacances a Espanya, la portuguesa va explicar que els Espanyols els volien anexar .... I evidentment no parlava pas un borrall d'anglès ni de francès aquest cretí Espanyol. Els Espanyols faran tot el mal que podran i fins a la fi. Aquestes intencions es reflecteixen al comentari dels militars espanyols "d'afusellar 26 milions de fills de puta". Anar amb un lliri a la mà és absurd. Cal anar com els Aliats amb els Alemanys i els Japs. Només llur derrota i neutralització definitiva ens farà lliures. Són el Mal encarnat a Europa com ho foren els Alemanys.
    • Icona del comentari de: Jordi a març 10, 2021 | 09:37
      Jordi març 10, 2021 | 09:37
      Con los queridos fanáticos no hay nada que hacer...el proceso para comprenderlo pasa por asumir cierta frustración que además sea gregaria...poco a poco asumir la liada esta. Para los menos fanáticos, yo creo que la decadencia de Cat hará reaccionar a mucha gente. PACIENCIA y ánimos!!!
      1
      Icona de dislike al comentari de: Jordi a març 10, 2021 | 09:37 149
      Respon
  14. Icona del comentari de: Jordi Martínez Farreras a març 10, 2021 | 06:00
    Jordi Martínez Farreras març 10, 2021 | 06:00
    Castella la genocida, sempre contra Catalunya. España son les bragues brutes dels castellzns catolics i fills de puta i de Franco. Amb els castellans nomes se'ls guanya humiliant.los i tractar.los com gossos que son. Junquerisme es abaixar.se les calces davant el castella Sanchez, el Generalisimo nomenat pel traidor junqueras de Castella, un judes com cal
    349
    Icona de dislike al comentari de: Jordi Martínez Farreras a març 10, 2021 | 06:00 454
    Respon
    • Icona del comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 08:02
      Si noi, març 10, 2021 | 08:02
      i Junts x Sou es menjadores, corrupció, nepotisme i incumpliment, oi?
      307
      Icona de dislike al comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 08:02 288
      Respon
      • Icona del comentari de: Ricard a març 10, 2021 | 09:22
        Ricard març 10, 2021 | 09:22
        Ahir un article al Süddeutsche Zeitung de Munich feia el cas més greu. Objectivament l'Europarlament s'ha convertit en un còmplice de la repressió racista dels castellans sobre els catalans. Tenint en compte com es fa política en el segle XXI a Europa des d'Utrecht la negligència criminal de les potències europees amb Catalunya no havia estat tan manifesta.
      • Icona del comentari de: Al·lota a març 10, 2021 | 09:44
        Al·lota març 10, 2021 | 09:44
        Si us plau no caigueu en els paranys de l'annexionisme.
    • Icona del comentari de: arcadi a març 10, 2021 | 08:44
      arcadi març 10, 2021 | 08:44
      junqueras ls marioneta de sancheZ el genocida dels catalans, la VOX DEL GAL, purs assassins i.maragalls
      96
      Icona de dislike al comentari de: arcadi a març 10, 2021 | 08:44 244
      Respon
      • Icona del comentari de: per l'Arcadio a març 10, 2021 | 09:19
        per l'Arcadio març 10, 2021 | 09:19
        i tu ets un titella de VOX o del PartitPodrit?
        368
        Icona de dislike al comentari de: per l'Arcadio a març 10, 2021 | 09:19 311
        Respon
        • Icona del comentari de: Pol a març 10, 2021 | 09:42
          Pol març 10, 2021 | 09:42
          És un babau quintacolumnixta. Fixeu-vos que ara l'espanyolam, ja no pot fer servir "sentències" poca-soltes com "conflicte intern de l'estat espanyol", "adoctrinamiento", "pensamiento único"... ara ja ha passat a al fase d'escriure comentaris de falsa bandera per a intentar enfrontar catalans i intentar crear mala maror.
  15. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a març 10, 2021 | 08:58
    Doctor Strangelove març 10, 2021 | 08:58
    Per què no us el confiteu? És un ésser que no aporta res! Culturalment un zero a l'esquerra i intel·lectualment negatiu, aleshores importa un ésser com aquest? Doncs no, Ñ s'equivoca al igual que els seus acòlits. Fer d'un mediocre un líder és un error, sinó que els hi preguntin als alemanys o als russos! Vigilem, exigim excel·lència i no ens deixem enganyar per venedors de fum. Doc.
    1
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a març 10, 2021 | 08:58 161
    Respon
  16. Icona del comentari de: Un català a març 10, 2021 | 09:11
    Un català març 10, 2021 | 09:11
    Amb aquests aires de superioritat no arribareu enlloc. Jo i estat fora de les fronteres i els d'aquells llocs s'enfotien en dir-me'n spanish al que sempre vaig contestar, NO, SOC CATALÀ.
    • Icona del comentari de: yomateix a març 10, 2021 | 11:03
      yomateix març 10, 2021 | 11:03
      y tu DNI que opina de eso
      • Icona del comentari de: Caterina a març 10, 2021 | 11:14
        Caterina març 10, 2021 | 11:14
        Opinem que des del l'any 1587 l'imperi espayol o monarquia espanyola o estat espanyol ( com li vulgueu dir ) perd territori "espanyol"... per la qual cosa la "unidad" d'Espanya és una fal·làcia, i una ensarronada per a consum intern espanyol, com una casa. A més hi ha catalans que no tenen DNI espanyol, tenen CNI Carte nationale d'identité en France... Per la qual cosa ara ja, per a ésser català no cal ésser espanyol.
      • Icona del comentari de: Serafi Bandarra i Grataconys a març 10, 2021 | 12:11
        Serafi Bandarra i Grataconys març 10, 2021 | 12:11
        Si su DNI opina, hágaselo mirar antes de que le vaya a mas
      • Icona del comentari de: Horaci a març 10, 2021 | 12:42
        Horaci març 10, 2021 | 12:42
        jo no tinc tants problemes, tinc més d'un passaport
      • Icona del comentari de: Jordi a març 10, 2021 | 15:36
        Jordi març 10, 2021 | 15:36
        El meu DNI diu que caduca el 2022...
  17. Icona del comentari de: Jeroni Munyós a març 10, 2021 | 09:39
    Jeroni Munyós març 10, 2021 | 09:39
    L'autodeterminació del nostre país, oficialment des d'ahir, ja no és un conflicte únicament espanyol, ara ja ateny, implica i abasta els 27 estats de la UE. Així quan a partir d'ara algú us vingui amb la cançoneta repetitiva de "l'afer interior" de l'estat espanyol, envieu-lo directament a pastar fang.
  18. Icona del comentari de: Gonzalo a març 10, 2021 | 10:15
    Gonzalo març 10, 2021 | 10:15
    Transformaremos Madrid en un vergel, Bilbao en una gran fábrica y Barcelona en un inmenso solar. Estamos decididos.
    2038
    Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a març 10, 2021 | 10:15 225
    Respon
    • Icona del comentari de: Claro ,claro a març 10, 2021 | 10:22
      Claro ,claro març 10, 2021 | 10:22
      I a ti de sapo en medio del solar
      243
      Icona de dislike al comentari de: Claro ,claro a març 10, 2021 | 10:22 227
      Respon
    • Icona del comentari de: Bién Gonzalo a març 10, 2021 | 10:27
      Bién Gonzalo març 10, 2021 | 10:27
      Madrid el paraiso y los vascos a picar piedra. El sueño de los mesetarios.
    • Icona del comentari de: UFF a març 10, 2021 | 11:38
      UFF març 10, 2021 | 11:38
      Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahh hhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.Solo rebuznaz paleto.
      • Icona del comentari de: Serafi Bandarra i Grataconys a març 10, 2021 | 12:09
        Serafi Bandarra i Grataconys març 10, 2021 | 12:09
        Pues lo de "rebuznaz" es de muy, lo que se dice muy académico.
    • Icona del comentari de: Hermini a març 10, 2021 | 12:38
      Hermini març 10, 2021 | 12:38
      Però no podrem transformar tots els gonzalos que siguin idiotes que deixin de ser-ho
    • Icona del comentari de: Pu. Es. de Mi. a març 11, 2021 | 08:41
      Pu. Es. de Mi. març 11, 2021 | 08:41
      i madriz tié playa !! jajajaja. Más burrofacha no hay.
  19. Icona del comentari de: S'hauria de començar per clarificar les idees a març 10, 2021 | 10:20
    S'hauria de començar per clarificar les idees març 10, 2021 | 10:20
    S'hauria de fer les següents preguntes a escala global: 1)Ser independentista és una opció política si o no? 2)Està perseguit a Espanya ser independentista si o no? 3)Com s'exerceix a Espanya l'opció a la independència? Unes preguntes que només resoldran el Tribunal de Drets Humans. Pensar que Espanya vulgui negociar és una quimera. Fa més que riure la taula de diàleg despòtica il·lustrada de la pastanaga lligada amb un cordill.
    121
    Icona de dislike al comentari de: S'hauria de començar per clarificar les idees a març 10, 2021 | 10:20 13
    Respon
    • Icona del comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 12:53
      Si noi, març 10, 2021 | 12:53
      El primer que't diran els del TDH, en el qual també hi han hidalgos mesetarios (amb poc prestigi però amb vot) es que esgotis les vies de diàleg amb caspaÑa. Cosa que'l pallasso Torra va boicotejar des del primer dia, sense oferir cap alternativa, per no haver-ho aconseguit ell.
  20. Icona del comentari de: A veure si fem bé els comptes Aguilera la pastissera a març 10, 2021 | 10:30
    A veure si fem bé els comptes Aguilera la pastissera març 10, 2021 | 10:30
    Diputats amb dret a vot: 705-100%; Puigdemont SI ha de perdre la immunitat: 400-56,7%; Puigdemont NO ha de perdre la immunitat: 248-35,2%; Me la bufa Puigdemont: 45-6,3%; Passo de tot: 12-1,8%. O sigui no és cert que "un 42% dels eurodiputats han dit a Espanya 'així no'". El Puigdemontisme no pot apropiar-se de les abstencions i dels que no han votat; això es diu "manipular".
    2
    Icona de dislike al comentari de: A veure si fem bé els comptes Aguilera la pastissera a març 10, 2021 | 10:30 191
    Respon
    • Icona del comentari de: Y habría que hacer alguna corrección a març 10, 2021 | 12:53
      Y habría que hacer alguna corrección març 10, 2021 | 12:53
      Han votado en contra de retirar la inmunidad a Puigdemont y sus mariachis, los/las cinco diputados/diputadas de Unidas Podemos, el eurodiputado de Izquierda, Miguel Urbán, la del PNV, Izaskun Bilbao, el de Bildu, Pernando Barrena, los dos de ERC, Diana Riba y Jordi Solé y, lógicamente, los tres de Junts per Cat, el mismo Puigdemont, Toni Comín y Clara Ponsatí. Por lo menos los cinco votos indepe-catalanets no deberían contar como "huy lo que dice le UE de España", aunque sí como votos válidos de pleno derecho. Anecdóticamente han votado también contra la retirada de la inmunidad la ultraderechista francesa Marine Le Pen y su partido Rassemblemant Nationale y el partido filo nazi Alternative für Deutschland.
      • Icona del comentari de: @ Y habría que hacer a març 10, 2021 | 13:03
        @ Y habría que hacer març 10, 2021 | 13:03
        "Anecdóticamente" han votado también a favor de la retirada de la inmunidad, junto con el Psoe, PP y Cs la ultraderecha Rassemblemant Nationale y el partido filonazi Alternative für Deutschland. D'on no n'hi ha no en raja.
        40
        Icona de dislike al comentari de: @ Y habría que hacer a març 10, 2021 | 13:03 50
        Respon
        • Icona del comentari de: @@ Y habría que hacer a març 10, 2021 | 13:36
          @@ Y habría que hacer març 10, 2021 | 13:36
          No te equivoques, chaval. Los filonazis y Marine Le Pen han votado a favor de Puigdemont y los suyos. No intentes decir lo que no es.
  21. Icona del comentari de: Cal dir-ho a març 10, 2021 | 11:04
    Cal dir-ho març 10, 2021 | 11:04
    Tenim memòria. Fa uns temps un comentarista espanyolista d'aquests que fan el mec per ací, intentava desprestigiar la Presidència de la Generalitat de Catalunya, tot deixant anar que el President del Govern espanyol, aleshores M. Rajoy cobrava molt menys que un President de govern català. El gracioset ens va amagar que els sobres a nom de M. Rajoy, eren per a "reforçar" -en negre- el sou "base" de l'esmentat President espanyol. Quina barra, quanta ignomínia, quin desvergonyiment, quanta insolència. No hi ha dret. Portem masses anys ballant al so de les misèries de l'estat espanyol, un estat miserable que no ens convé per a res. L'espanyolam es pensa que és molt viu, però totes les poca-soltades que comenten per ací ho fan sota la protecció i l'empara del seu estat espanyol, amb el clavegueram, justícia lawfare, fons reservats, premsa amiga, tacitos i resta d'aparells inclosos. Per tot això i més diem sí a la independència.
    • Icona del comentari de: I tu qu'en saps @Cal dir-ho? a març 10, 2021 | 12:15
      I tu qu'en saps @Cal dir-ho? març 10, 2021 | 12:15
      Després dels precedents que hi ha a Catalunya, tu estàs segur que el MHP de torn no rep sobres en negre?. Jo no.
      1
      Icona de dislike al comentari de: I tu qu'en saps @Cal dir-ho? a març 10, 2021 | 12:15 148
      Respon
      • Icona del comentari de: @Itu què en saps a març 10, 2021 | 12:46
        @Itu què en saps març 10, 2021 | 12:46
        Aquest ladregot pensa que tots fan com ell. Jo tampoc n'estic segur que l'estat espanyol sigui una democràcia "plena", una democràcia "homologada" i una democràcia "consolidada... resulta que els estats democràtics no han d'afegir-hi sempre qualificatius. És una sensació de sentit comú. Per a no parlar dels Borbons...
      • Icona del comentari de: A i tu que en saps a març 10, 2021 | 12:55
        A i tu que en saps març 10, 2021 | 12:55
        Resulta que sabem que si hi haguessin indicis de sobres per a polítics catalans, la fiscalia afinadora espanyola, persones com Fernandez Diaz ja hi estarien treballant des de fa temps i tacito n'hagués fet un munt d'informes. Un mina així no se l'haguesssin perdut... Resulta que els espanyolistes a manca d'arguments sobre els avantatges de pertànyer a Espanya per a un català, us abelleix escriure moltes poca.soltades i sobretot intentar emmerdar tot allò que no és espanyol, car Espanya s'emmerda tota sola. Els sobres de M. Rajoy varen "aparèixer" quan aquest personatge era President de Govern espanyol i fardava de d'haver-se rebaixat el sou ell i tots els seus ministres... cap fiscal ni vOx va "investigar" pas res aleshores.
  22. Icona del comentari de: La UE ya se pronunció sobre la autodeterminación en noviembre de 2020, indepes a març 10, 2021 | 11:53
    La UE ya se pronunció sobre la autodeterminación en noviembre de 2020, indepes març 10, 2021 | 11:53
    Por esas fechas la eurodiputada de ERC Diana Riba presentó una enmienda en la que se señalaba que “todos los pueblos de la Unión tienen el derecho de libre determinación, en virtud del cual pueden establecer libremente su condición política y proveer libremente a su desarrollo económico, social y cultural”. La enmienda fue rechazada en sesión plenaria del Parlamento Europeo con 487 votos en contra, 37 abstenciones y 170 votos a favor. Por lo que desde esa fecha el Parlamento Europeo estableció que la autodeterminación no tiene cabida dentro de la Unión Europea.
    2325
    Icona de dislike al comentari de: La UE ya se pronunció sobre la autodeterminación en noviembre de 2020, indepes a març 10, 2021 | 11:53 156
    Respon
    • Icona del comentari de: A l'aguait a març 10, 2021 | 12:34
      A l'aguait març 10, 2021 | 12:34
      Doncs en aquesta votació els percentatges han estat molt diferents, o sia que a la propera potser ja es girarà la truita
      24
      Icona de dislike al comentari de: A l'aguait a març 10, 2021 | 12:34 12
      Respon
      • Icona del comentari de: No se t'entén @A l'aguait a març 10, 2021 | 12:44
        No se t'entén @A l'aguait març 10, 2021 | 12:44
        "els percentatges han estat molt diferents" comparats amb quins altres percentatges?, es votava el mateix?, quan?.
        15
        Icona de dislike al comentari de: No se t'entén @A l'aguait a març 10, 2021 | 12:44 15
        Respon
        • Icona del comentari de: @ No-se-t'entén a març 10, 2021 | 12:57
          @ No-se-t'entén març 10, 2021 | 12:57
          Amb altres votacions del Parlament Europeu per a llevar la inmunitat parlamentària a europarlamentaris, evidentment.
          27
          Icona de dislike al comentari de: @ No-se-t'entén a març 10, 2021 | 12:57 26
          Respon
          • Icona del comentari de: Pol a març 10, 2021 | 13:18
            Pol març 10, 2021 | 13:18
            Fins i tot és possible que s'hagi de repetir la votació, si més no parcialment, recordeu que a Ponsatí li atribuien "malversació" cosa que és falsa. I encara ltres iregularitats com les filtracions o que ls "ponents" fossin tots espanyols del PSOE, PP i Cs... visca la imparcialitat malgrat que la UE la formen 27 estats !
            36
            Icona de dislike al comentari de: Pol a març 10, 2021 | 13:18 34
          • Icona del comentari de: @@ No-se-t'entén a març 10, 2021 | 13:32
            @@ No-se-t'entén març 10, 2021 | 13:32
            El comentari basic no parla d'aixecar cap immunitat. Se t'en ha anat el perolo.
            18
            Icona de dislike al comentari de: @@ No-se-t'entén a març 10, 2021 | 13:32 18
        • Icona del comentari de: Gali Boadella Montserrat a març 10, 2021 | 17:53
          Gali Boadella Montserrat març 10, 2021 | 17:53
          Es votava un suplicatori i normalment no hi havia ningu en contra de la suspensió de la inmunitat. Llegeix diaris ben informats i sabras de que estem parlant.
        • Icona del comentari de: A l'aguait a març 10, 2021 | 19:23
          A l'aguait març 10, 2021 | 19:23
          Volia dir que els vots en contra de les propostes dels carques cada vegada creixen més. Capito ?
    • Icona del comentari de: @ la UE se-pronunció a març 10, 2021 | 12:41
      @ la UE se-pronunció març 10, 2021 | 12:41
      I la constitució espanyola a l'article 47 hi diu: "Tots els espanyols tenen dret a un habitatge digne i adequat. Els poders públics promouran les condicions necessàries i establiran les normes pertinents per tal de fer efectiu aquest dret, i regularan la utilització del sòl d’acord amb l’interès general per tal d’impedir l’especulació. La comunitat participarà en les plusvàlues que generi l’acció urbanística dels ens públics." Però els governs espanyol se salten la seva constitució, és més, presidets de govern com l'nepte Aznar van contribuir a convertir l'habitatge amb un fons d'inversió i a l'especulació convertitnt qualsevol solar en edificable...
    • Icona del comentari de: Xani a març 10, 2021 | 19:51
      Xani març 10, 2021 | 19:51
      Que poca feina aquest penques posant-se punts positius!!! En porta més de 2000!!! Pobret el ridícul que fas ês immens!
      11
      Icona de dislike al comentari de: Xani a març 10, 2021 | 19:51 155
      Respon
  23. Icona del comentari de: Serafi Bandarra i Grataconys a març 10, 2021 | 12:11
    Serafi Bandarra i Grataconys març 10, 2021 | 12:11
    Si su DNI opina, hágaselo mirar antes de que le vaya a mas
    • Icona del comentari de: Gumersind a març 10, 2021 | 12:37
      Gumersind març 10, 2021 | 12:37
      Aquests espanyolistes fan com fa l'exèrcit espanyol que "arresta" escombres, vehicles, armaris, llits... Ha, ha, ha.
      • Icona del comentari de: Pau a març 10, 2021 | 22:50
        Pau març 10, 2021 | 22:50
        Gumersindo,tú eres muy,pero que muy tonto.
  24. Icona del comentari de: @@ la UE se-pronunció a març 10, 2021 | 13:42
    @@ la UE se-pronunció març 10, 2021 | 13:42
    Y no sobre el artículo 47 de la CE sino sobre la autodeterminación de los países de la UE y dijo que no cabe la autodeterminación dentro de la UE.
    • Icona del comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 15:46
      Si noi, març 10, 2021 | 15:46
      tampoc hi caben els fexistes i aquí et tenim a tu!
    • Icona del comentari de: Autodeterminació a març 10, 2021 | 16:50
      Autodeterminació març 10, 2021 | 16:50
      L'autodeterminació no és que no hi càpiga enlloc, l'autodetrminació es pren i els nous estats la fan seva. cal recordar a algú que des de l'any 1922 a Europa s'han creat i redistribuit un munt d'estats nous ? Informeu-vos de la llista. Solament en els 21 anys que portem de segle XXI ja hi ha Txèquia i Eslovàquia el 2003, Montenegro i Kossove...
      • Icona del comentari de: Vicenç Ramoneda a març 10, 2021 | 21:43
        Vicenç Ramoneda març 10, 2021 | 21:43
        El primer ministre de Flandes, Jan Jambon, ha anunciat que demanarà explicacions a l'ambaixador espanyol a Bèlgica, pel reingrés a presó de 7 presos polítics catalans, en revocar-los el tercer grau. Jambon ha fet l'anunci responent a una pregunta del partit independentista N-VA al Parlament flamenc, i s'ha mostrat taxatiu amb la deriva d'Espanya. "Crec que això desafia tota imatge d'un estat de dret democràtic i em recorda els règims dictatorials. M'agradaria que el Parlament Europeu també s'hi pronunciés. I prendré la iniciativa de convidar l'ambaixador a casa meva perquè m'expliqui aquesta mala evolució d'Espanya", ha indicat, segons el diari en neerlandès HLN.
  25. Icona del comentari de: A en No-cabe a març 10, 2021 | 16:31
    A en No-cabe març 10, 2021 | 16:31
    Tal com varen canviar les fronteres internes de l'estat espanyol als any 80 del segle XX i es varen crear "comunitats" com Madrid, La Rioja o Castella la Nova i Castella la Vella també varen modificar llurs límits i fins i tot el nom etc, les fronteres de l'interior de la Unió Europea també poden canviar. A més si tenim en compte que els Estats Units d'Amèrica tenen 50 estats i un estat federal mentre la Unió Europea en te 27, hi ha possibilitat i moltes probabilitats que en el futur hi hagi més estats, alguns sorgits de canvis de fronteres interiors. Qui no accepti aquesta possibilitat és que no coneix la història del món. Fins i tot la pretesa "unidad" d'Espanya ha sofert canvis de fronteres des del 1587 i no pas per afegir-hi territoris, ans el contrari. Informeu-vos millor.
  26. Icona del comentari de: Jeroni Munyós a març 10, 2021 | 17:05
    Jeroni Munyós març 10, 2021 | 17:05
    Nous estats europeus des del segle XX: Noruega (1905), Finlàndia (1918), Polònia (1918), Hongria (1918), Txecoslovàquia* (1918 ara Txèquia i Eslovàquia 1993), Estònia, Letònia i Lituània (1918 i 1991), Irlanda (1921), Ucraïna (1991), Bielorússia, Moldàvia, Eslovènia, Croàcia, Macedònia (1991), Bòsnia i Herzenovina (1992), Montenegro (2006), Kossove (2008)... La Unió Europea és una unió d'estats i fins i tot alguns del estats nous suara esmentats avui ja en fan part.
    • Icona del comentari de: Y qué? a març 10, 2021 | 19:46
      Y qué? març 10, 2021 | 19:46
      ¿Cuantos estados desaparecieron el siglo XIX con las unificaciones alemana e italiana?. Los estados nacen y desaparecen, generalmente tras conflictos bélicos sangruientos. Te pondré un ejemplo (tiro de wikipedia, no das para más) que es Polonia. El Reino de Polonia fue formado en 1025 (mucho antes que Cataluña que además nunca ha sido un reino). En 1569 comenzó la asociación que dio lugar a la Mancomunidad Polaco-Lituana que colapsó en 1795, y Polonia fue repartida entre Rusia, Prusia y Austria. Polonia recobró su independencia tras la Primera Guerra Mundial como la Segunda República Polaca, pero fue ocupada por la Alemania nazi y la Unión Soviética al estallido de la Segunda Guerra Mundial en septiembre de 1939, etc hasta hoy. Así la mayoría de países que mencionas. Lo que dices no significa absolutamente nada.
  27. Icona del comentari de: Pau a març 10, 2021 | 22:53
    Pau març 10, 2021 | 22:53
    Gumersindo,tú eres muy,pero que muy tonto.
  28. Icona del comentari de: Pierdete a març 11, 2021 | 08:16
    Pierdete març 11, 2021 | 08:16
    Cocomocho el cagón se metió en un maletero y se fugó, ojala desapareciera y no se le viera nunca más.
    • Icona del comentari de: Que no se pierda a març 11, 2021 | 09:47
      Que no se pierda març 11, 2021 | 09:47
      Puigdemont ha llevado el caso catalán a dar la vueta al mundo como nadie en la història de este país lo havia llevado. Bueno, hay que reconocer que la justicia espanyola también ha ayudado mucho en internacionalizar el conflicto.

Respon a @@ Y habría que hacer Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa