El PSC guanyarà les eleccions del 12-M amb entre 37 i 40 escons, un avantatge de 4 escons sobre Junts per Catalunya, segons el sondeig de TV3 llançat just després del tancament de les urnes. L’enquesta ha estat elaborada per GAD3 a partir de 8.000 entrevistes telefòniques fetes des del 26 d’abril fins a l’11 de maig, i atorga una forquilla d’entre 37 i 40 escons al PSC. Ara bé, Junts per Catalunya els seguirà de molt a prop, amb entre 33 i 36 escons. En tercer lloc, hi hauria Esquerra Republicana, que es quedaria en 24-27 escons, una caiguda menys pronunciada que la que reflectien altres enquestes.
El PP seria la quarta força a Catalunya amb entre 9 i 12 escons, seguits de molt a prop per Vox, que aconseguiria 10 escons com a mínim i 11 com a màxim. La CUP i els Comuns estan frec a frec, amb 6-8 escons per als anticapitalistes i 6-7 escons per als de Jéssica Albiach. Aliança Catalana aconseguiria entrar al Parlament amb una forquilla 1 a 3 escons. Ciutadans consuma la seva desaparició i no aconsegueix ni tan sols que Carlos Carrizosa entri al Parlament.
El sondeig de TV3: 8.000 entrevistes entre el 26 d’abril i l’11 de maig
L’enquesta, molt vigilada després dels errors protagonitzats en les darreres eleccions, ha tingut un cost de 60.000 euros per a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que ha recuperat la meitat a canvi de cedir-la a RTVE, que té previst seguir les eleccions catalanes amb un programa especial. En aquest cas, segons va avançar El Món el passat 10 d’abril, el sondeig no s’ha fet a peu d’urna com en altres ocasions, sinó que s’ha elaborat a partir de 8.000 entrevistes telefòniques -majoritàriament amb telefonia mòbil- des del 26 d’abril fins a l’11 de maig, jornada de reflexió. Les entrevistes han complert amb les quotes de sexe creuades per grups d’edat i lloc de naixement i s’han distribuït de forma proporcional al cens electoral de cada demarcació per mirar que els resultats, que en aquest cas donen victoriós el PSC tot i dibuixar dificultats per formar govern, siguin tan fiables com sigui possible.
‘El Periódico’ dona la victòria a Illa i sorprèn amb la forta entrada d’Aliança Catalana
‘El Periódico’ també ha publicat a les vuit del vespre l’última de les enquestes sobre les eleccions del 12-M. El sondeig també dona la victòria al PSC amb 37-40 escons, seguit de prop per Junts, amb 30-33 escons. ERC, per la seva banda, caurà fins als 21-24 escons, perdent-ne gairebé una desena respecte de les eleccions del 2021. Vox, en el cas d’aquesta enquesta, seria quarta força amb entre 11 i 13 escons, una xifra similar a la del PP, entre 10 i 13 escons. Els Comuns i la CUP empatarien amb entre 7-9 escons. La nota preocupant de l’enquesta és la força amb què entrarà Aliança Catalana segons aquest sondeig, amb entre 4 i 7 escons.

Les enquestes prohibides parlaven d’un empat que confirma l’efecte Puigdemont
El sondeig de TV3 i l’enquesta d’El Periódico han confirmat les dues enquestes ‘prohibides’ publicades pel Diari d’Andorra i el diari australià propietat de Prensa Ibérica ‘The Adelaide Review’ a dos dies de les eleccions. En ambdós sondejos apuntaven la possibilitat d’un empat, o si més no, uns resultats molt ajustats, entre PSC i Junts. Aquestes dues enquestes, la de TV3 i la d’El Periódico, sembla clar que serà complicat formar Govern després d’aquesta cita electoral. Si no es produeix un pacte entre PSC i Junts, les dues formacions hauran de suar per aconseguir un acord a tres, ja que els resultats pronosticats per a ERC no permetrien un pacte amb prou suports per a investir a Illa o a Puigdemont. A tots dos els caldria el suport d’altres formacions, com ara la CUP, que es quedaria segons TV3 en els X escons, o els Comuns, que n’obtindrien fins a X. En cas de no aconseguir-ho, caldria una nova cita a les urnes per desencallar la situació.