El TSJC suspèn el decret que ajorna les eleccions

Es manté en vigor la convocatòria per al 14 de febrer però el Govern té dos dies per intentar revertir-ho

La secció cinquena de la sala contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) estima les mesures cautelaríssimes sol·licitades contra el decret que traslladava les eleccions al Parlament del 14 de febrer al 30 de maig per la situació de la pandèmia a Catalunya. Un particular que va presentar un els cinc recursos que s’oposen a aquest canvi demanava mesures cautelaríssimes, que els jutges han concedit “amb caràcter instrumental”. Per tant, de moment, queda suspès el decret que ajornava les eleccions per al 30 de maig, segons ha comunicat, el TSJC. Ara mateix, doncs, es manté en vigor el decret que les convocava per al 14 de febrer.

El Govern té 48 hores per intentar revertir-ho

Això no vol dir, però, que la decisió sigui absolutament irreversible. Segons la mateixa interlocutòria del TSJC, s’estimen les cautelaríssimes perquè no s’aturin els terminis electorals, de cada pas del procediment, mentre es debat si el decret es revoca definitivament. La decisió no deixa de ser provisional entre d’altres coses perquè, pel mecanisme urgent que s’ha utilitzat, s’ha pres sense ni tan sols escoltar els arguments del Govern. És el que s’anomena inaudita altera parte. Ara, la Generalitat té fins dijous a les 10 hores del matí per contestar i presentar els seus arguments i s’entrarà en el fons de la qüestió.

“És en aquesta consideració que la mesura s’adopta amb caràcter instrumental, per evitar que es perdi la finalitat de el recurs i es trenqui el dret fonamental a la tutela cautelar instada judicialment. [Ara] S’ha de tramitar l’incident de forma urgent, si bé amb totes les garanties de contradicció. Per això, d’acord amb l’art. 135 en relació amb l’art. 131 de la LJCA, es concedeix a l’administració demandada i al ministeri fiscal un termini que venç a les 10 hores de dijous dia 21 de gener de 2021 perquè formulin les al·legacions que convinguin al seu dret, per tal de resoldre amb la major urgència“, argumenta la interlocutòria.

Comentaris

    Peter smich 19/01/2021 9:42 pm
    A person as crazy as you doesn't deserve to be Spanish is a shame for Spain, you're stupid, Luis no remenber.
    Luisnomeacuerdo 19/01/2021 6:36 pm
    Y eso que tienen a137 abogados a los que les paga la generalidad para defenderla, que es para llevar lazitos amarillos?, y decir tonterias en tuiter,no valen ni para estar acostados.
    Luisnomeacuerdo 19/01/2021 6:21 pm
    Uy un tribunal del reino de España poniendo en su sitio otra vez a los pequeños aprendices de fascistas independentistas. Todo en orden.
      Peter smich 19/01/2021 9:41 pm
      A person as crazy as you doesn't deserve to be Spanish is a shame for Spain, you're stupid, Luis no remenber.
      Peter smich 19/01/2021 9:33 pm
      Luis no meo remember. A person as you doesn't deserve to be Spanish, is a shame for Spain.. You're stupid.
    Ramon 19/01/2021 3:14 pm
    Com criden els nostres compatriotes perpinyanesos en animar l'USAP.... ELS HI FOTREM!!!!
      Gonzalo 19/01/2021 4:11 pm
      En que liga juegan?
        Ramon 19/01/2021 4:22 pm
        Gabriel Rufián, ja hauries de saber que a mi les coses se m'han de demanar en la llengua dels catalans.
          Gonzalo 19/01/2021 4:51 pm
          Y eso hago, sr Ramon Sanglés. El castellano es lengua oficial en toda España. Por supuesto que en cataluña también.
            Sumsuncorda 19/01/2021 5:30 pm
            Calla coño. Inepto.
    Moi 19/01/2021 1:50 pm
    Les eleccions no es poden posposar . Prenguin totes les mesures correctores per que es pugui votar amb la nova "normalitat" i gestionin, justifiquin el que cobren. El que ha fet la gestoría, amb connivencia amb els partidets,m no es mes que merdejar i fer s'ho venir be.
    32
    15
    Respon
    Quina colla 19/01/2021 1:50 pm
    Tribunal format per una colla d'ineptes, que actua amb ideologia política d'ultradreta, i que no respecta ni al govern ni a les persones.
    no n'esperàvem menys de la justícia ñorda 19/01/2021 1:17 pm
    La justicia ñorda ho polititza tot, no sé per què no governa ella sola ja i ens deixem de votar, aquesta serà la manera de demostrar "la democracia que nos hemos dao entre toos". I que ràpida que va la "justícia" algunes vegades!
    gavanenc 19/01/2021 12:53 pm
    Despres de consultar al ministre Marlaska o al de Justicia, m'han dit que anuli el que el Parlament de Catalunya va aprobar. Es que al PSC no l'hi agradaba la nova data....Feina feta. Firmat: el Jutge del TSJC.....
      Gonzalo 19/01/2021 1:36 pm
      Gavanense, ese decreto no lo aprobó el parlamento. Fue una mesa de partidos, sin competencias para determinar eso.
      19
      90
      Respon
        Josep 19/01/2021 5:32 pm
        Quin poc cervell que tens Ñordo.
        Jo 19/01/2021 1:51 pm
        Es Gavanenc els gentilisis no es tradueixen cateto.
          Gonzalo 19/01/2021 1:56 pm
          Ostras.... Pues vosotros bien que os enfadais cuando decimos gerona o Lérida.....
            Pep 19/01/2021 5:33 pm
            Eres un inculto despreciable.
        Donald 19/01/2021 1:47 pm
        aviat començaran els afusellaments d'españords que no han marxat a la seva estimada espania
        78
        10
        Respon
          Gonzalo 19/01/2021 2:23 pm
          Fusilamientos dice el miquelet de pacotilla.... Aprende primero a manejar el tirachinas, lerdo laZi...!!!!
          27
          68
          Respon
    Ramon 19/01/2021 12:40 pm
    Gràcies, president Pujol, per 23 anys de dignitat nacional dins el possible contra els sociates! Gràcies, per haver tingut a ratlla els sociates a les urnes i per rebregar-los en tots els debats! Gràcies, per haver intentat tot el que vau intentar així com per la part que vam aconseguir malgrat els sociates!
    45
    16
    Respon
    Dr Sallop 19/01/2021 12:33 pm
    Visca !!!! Illa President !!!!
    en fi 19/01/2021 12:29 pm
    TSJC o tsj155. Primer la salut,