A pocs dies de l’inici del curs escolar la nova Llei d’Educació (LEC) del conseller Ernest Maragall continua generant polèmica entre els partits polítics de la cambra catalana i entre els sindicats del món educatiu. En l’àmbit de la política, avui, la presidenta del PPC, Alicia Sánchez Camacho, ha anunciat que la seva formació presentarà al Parlament una proposta de llei alternativa a la LEC que el govern català va entrar aquest estiu a la cambra per a la seva aprovació definitiva, ja que, segons el seu parer, aquesta no resoldrà els problemes que tenen les escoles d’aquest país.
En conferència de premsa, Sánchez-Camacho, ha assegurat que la seva formació “vol actuar com a alternativa al Govern” en aquest tema perquè creu no rep el tractament que mereix per part de l’executiu de José Montilla. “El Govern ha presentat una llei que no ha consensuat i que no recull totes les sensibilitats del model educatiu català. La nostra serà una llei de qualitat que fixarà com a objectiu la lluita contra el fracàs escolar”, segons que ha dit la presidenta del PPC.
El text, que la seva formació pensa presentar formalment a la societat catalana a principi d’octubre, prioritzarà l’educació en valors com “l’esforç”, “la capacitat” i serà més estricta amb els requisits per passar de curs. A més, deixarà clar, segons el seu parer, el dret dels pares a elegir centre educatiu i donarà més autonomia a les escoles, a l’hora que recollirà un model lingüístic que “garantirà la igualtat real de les dues llengües, català i castellà”.
Segons la seva opinió, la llei que el conseller d’Educació, Ernest Maragall, ha presentat al Parlament “vulnera el dret dels pares” que volen que els seus fills puguin rebre l’ensenyament en castellà.
