El Consell per la República es reivindica i mostra la seva “disponibilitat a reformular-se”

Convoca una reunió als líders dels partits i les entitats

En ple debat sobre el seu paper en les negociacions, el Consell per la República ha aixecat el dit. En un llarg comunicat remès aquest matí als seus associats, al que ha tingut accés El Món, el CxR defensa la seva legitimitat i els seus avantatges estratègics per a l’independentisme. Ara bé, el Consell mostra la seva “disponibilitat a reformular-se” i convida als líders d’ERC, Junts i CUP així com als líders de les entitats sobiranistes a una reunió bilateral per acordar la “reformulació”.

“En el marc institucional del Consell és necessari reformular la seva governança, per tal de definir de manera precisa i sense contradiccions les funcions específiques dels seus diferents òrgans”, diu el comunicat. “Manifestem doncs la nostra disponibilitat a debatre aquesta qüestió”, admeten. Així convoquen a un debat per tal de “modificar tot allò que convingui del que ara disposa el Reglament del Consell sobre la seva governança i la seva estructura institucional -amb el benentès que aquestes modificacions requeriran la corresponent validació democràtica que preveu el mateix Reglament”.

“Amb aquest ànim”, continua el comunicat, “convidem el president i la secretària general d’ERC, el secretari general de Junts, els màxims dirigents de la CUP, així com els màxims dirigents d’Òmnium Cultural i de l’ANC, a un diàleg bilateral amb el mateix Consell –representat en aquest cas pel seu Vicepresident, Toni Comín, i dos membres més del seu òrgan de Govern- per tal debatre, des de la lleialtat i la confiança, aquesta reformulació de la governança del Consell, que ha de facilitar la inserció de l’esmentada direcció col·legiada en la seva estructura institucional”. Un diàleg que considera que s’ha d’encetar “de manera immediata”.

En el comunicat, el CxR reivindica la seva legitimitat “fundacional en el mandat de l’1-O” així com la seva “transversabilitat” i la seva “naturalesa democràtica”. Així mateix, ressalta la “seva sobirania com institució autoconstituida” i que es manté al marge de la pressió de l’Estat i el seu caràcter institucional. Dues condicions que porten a valorar l’entitat com un “instrument necessari per fer possible el desbordament democràtic, i que aquest desbordament és una condició necessària per fer possible la República”. “Per això”, continua, “creiem que el Consell ha estat des del seu naixement -i ha de continuar sent- part de la solució, mai una part del problema. I que, per tant, la seva existència no només no hauria de ser un obstacle, sinó que hauria de facilitar el consens estratègic de tots aquells actors que tenen la constitució de la República com a objectiu prioritari“.

Comentaris

    Es el famoso gen convergente 29/03/2021 10:00 pm
    Todo el día reinventandose, como Madonna.
    GOMBAU 29/03/2021 8:04 pm
    Hòstia, la gentussa de VOX ha parasitat totalment aquest diari! quin fàstic que carden!!!!
    Octubrista 29/03/2021 7:38 pm
    Ho ho ho ho ! Escriure "Puigdemont " o "Consell X República" i la inundació de bilis són tot una. Gràcies, xurma unionista per confirmar una vegada més que el Consell és l'Autoritat Nacional i Puigdemont el president legítim de Catalunya. Ah, i cuideu-vos l'estómac i la fel, preneu til·la o Vàlium que tanta excitació no és bona.
      . 29/03/2021 8:22 pm
      Octubrista il-legal !! Puigdemont el president legítim il-legitim !!
      18
      20
      Respon
    Per la pasta ens reformulariem en el que fagi falta 29/03/2021 4:07 pm
    En això tots els JxCash estan d'acord.
    31
    62
    Respon
    Ex-independentista 29/03/2021 4:05 pm
    Sort que, desprès de veure el tristíssim espectacle del Parlemant el dia 27 de gener de 2020, em vaig donarde baixa del Consell! I de tot.
    37
    55
    Respon
      Ex, dius ? 29/03/2021 7:29 pm
      Sort que per les faltes d'ortografia endevinem tots de quin peu calces !
    Gonzalo 29/03/2021 2:58 pm
    Yo creo que es mejor que el Barça se meta a gobernar Cataluña en la sombra en vuestro lugar. Tiene más socios que vosotros.
    Luisnomeacuerdo 29/03/2021 1:53 pm
    Que van a aumentar la cuota para que los borreguetes grocñordos de débiles sigan manteniendo al gusiluz despeinado pueda seguir viviendo a cuerpo de rey emerito. Hay más tontos e la repugblica de tractoria que ventanas.
    272
    2
    Respon
    Muntatges 29/03/2021 11:54 am
    El CxR és un muntatge teatral, que té com a missió mantenir en el poder el seu president i fundador. És una organització piramidal destinada a reforçar l'empresa publicitària de JxCAT, també amb el mateix president i amb una estructura piramidal autoritària.
    288
    415
    Respon
    Un català 29/03/2021 11:30 am
    Es vergonyós que els indepes no us poseu d'acord, el Consell de la República dirigit, presidit i escollit pel puto amo Puigdemont, ha de ser el centre de tot!!!! Si el gran líder suprem ho diu, es compleix i punt, on s'ha vist criticar el pensament únic del gran líder.
    809
    215
    Respon
      Maquiavelo de Vallecas 29/03/2021 2:31 pm
      !!huy !! se me ha ido el dedo .. sorry
      Maquivelo de vallecas 29/03/2021 12:23 pm
      Oriol, que se te nota, sigue con los padrenuestros y las avemarías , ! alabado sea el señor !!
    La charlotada acabará cómo siempre. 29/03/2021 10:56 am
    Pidiendo 10 euros a los apesebrados descerebrados.
    438
    4
    Respon
    Doctor Strangelove 29/03/2021 10:45 am
    I tant, si us voleu reformular tanqueu aquest txiringuito i foteu-vos a treballar, colla de ganduls vividors, i torracollons! Doc.
    24
    91
    Respon
    Ferran. 29/03/2021 10:23 am
    El Consell per la República : de quina Republica es refereix ?? França, Alemania, Italia, : de quina !! de cual !! porfa !! de quina !!!!!!
    11
    72
    Respon
      Jm 29/03/2021 1:32 pm
      La mateixa que vol ERÑ... la espanyoleta
    Pere Lluis G. 29/03/2021 10:06 am
    ! Consell de o per la Republica, Republica Catalana, Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! tot !! tot !! tot !! mentida, pura mentida, ben montada i ben amanida, de una gran mentida !! Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! Independentistyes, no teniu ni arguments ni res, nomes teniu el cerebro ben rentat , ja que tot es una gran mentida !! Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! apa ! Fuigpelmont !! estem am tu !! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
    212
    317
    Respon
    Gonzalo 29/03/2021 10:03 am
    Con el consejito este pueden hacer lo que quieran, pero al primero que firme una partida presupuestaria con destino al consejito.... Ya sabe donde irán a parar sus huesos.
    Ricard 29/03/2021 10:00 am
    "Reformular-se", la nova collonada processista que farà les delícies pastanagueres dels seus babaus acòlits.
    40
    83
    Respon