Demòcrates, a ERC: “No podem malbaratar el resultat del 52% per una rebequeria”

Castellà recorda als partits independentistes que queden 10 dies per a l'acord i reclama "generositat dels egos"

Demòcrates de Catalunya considera possible el pacte entre l’independentisme per formar Govern i ha valorat ‘l’acord de mínims’ per desfer el bloqueig com “un punt de partida molt rellevant”. “En aquest acord, la CUP i Junts han estat flexibles i han cedit una part. Ara toca a ERC ser flexible i generosa”, ha manifestat aquest dissabte el portaveu de Demòcrates, Antoni Castellà, després del Consell Nacional de la formació a Barcelona. “No dubto de les queixes d’ERC de com ha anat el procés de negociació, però no podem malbaratar i engegar a n’orris el resultat del 52% per una rebequeria per com s’ha negociat”, ha insistit Castellà, que ha recordat que queden 10 dies per a bastir un acord i ha reclamat “generositat dels egos”.

Els partits polítics independentistes no ho estem fent gens bé, cal aturar-nos i dir prou a aquesta guerra fratricida“, ha reflexionat en veu alta el portaveu de Demòcrates. “No s’ho mereixen ni els empresonats, ni els exiliats, ni la gent que va patir la violència l’1 d’octubre, ni tots els votants del 14-F”, ha enumerat Castellà. “Ara tenim el mandat de l’1-O i el del 52% i ningú té dret a segrestar-lo per interès de partit, personal o de poder. És el moment de la política honesta”, ha volgut deixar clar el portaveu de Demòcrates, que ha reclamat “no donar la raó a una Soraya Sáenz de Santamaría que es vantava d’haver escapçat l’independentisme”. 

“No és veritat i faig meves les paraules de Cuixart i Sànchez: ni la repressió, ni la presó ni l’exili posaran mai límits a la llibertat de Catalunya. No ens aturarem”, ha exclamat Castellà, que ha insistit en la crida a la unitat dels partits independentistes. “Estem a temps de reconstruir els acords i fer les coses bé. Volem fer una crida a Junts, ERC i la CUP a recuperar l’esperit que va fer possible l’1-O”, ha apuntat el portaveu de Demòcrates. “I ho diem amb humilitat, però amb l’autoritat moral d’un partit que manté el llegat de Carrasco i Formiguera”, ha recordat Castellà, que ha finalitzat assenyalant que l’independentisme “no té bàndols”. “No pot ser que la lluita de qui és més independentista anul·li l’objectiu de la independència“, ha criticat el portaveu de Demòcrates. “Per tant, no hi ha bàndols sinó companys de repressió, d’exili i de lluita. Ara és l’hora de la generositat”, ha conclòs el portaveu de Demòcrates.

Comentaris

    Este grandísimo vividor, ahora ¿ pinta algo?. 15/05/2021 5:23 pm
    El mundo nos mira y se descojona del 52%.
    28
    40
    Respon
    Xavier 15/05/2021 6:03 pm
    Quant de seny i quanta veritat. Es pot dir més alt, però no més clar
    Castellà té raó 15/05/2021 6:10 pm
    Però s'equivoca d'objectiu, els seus socis Junts x Sou, volen saltar-se les urnes i donar paper preponderant a una menjadora particular que ningú ha votat, el consell per la republiqueta de 8 segons d'un poc honorable que va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir. Qui està malbaratant el resultat del 52%? L'ego i protagonisme de vedet del Paralel d'aquest batxiller és malaltís. Li recordo el resultat del 14F: ERC+CUP=42 escons, Jx€=32 escons...
    No crec que Demòcrates tingui dret a opinar de res 15/05/2021 6:20 pm
    Demòcrates és un partit creat per les rates que fugien de l'enfonsament d'UDC. ERC (gent ingènua i no molt intel·ligent) els va acollir al seu si; Demòcrates va picar el pit d'ERC com l'escurçó que entra en calor gràcies a aquest pit i es va vendre (posar el cul) al sol de JxCash que escalfava més. Traïdors, deslleials, jaqueters, infames .... què els donin.
      Teu 15/05/2021 9:56 pm
      Ben dit
    Juan Ripolles 15/05/2021 6:59 pm
    Demòcrates, a ERC: “No podem malbaratar el resultat del 52% per una rebequeria” :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Jo a Demòcrates, el 52% nomes es del 23 % del cens electoral, o sigui una minima minima part de catalans am dret a vot.
      marc 15/05/2021 8:40 pm
      Doncs imaginat els unionistes que encara en tenen menys! I en unes autonòmiques on vota tothom i no amb cens català com es fan els referendums d autodeterminació
    Eulàlia 15/05/2021 7:19 pm
    Sr Castellà a JxC la Catxa"no l'hi va sortir bé, i sembla mentida q només es dirigeixin a ERC!! I consti q crec q s'han de posar d'acord!! Xò no amb un govern titella dirigit desde Whaterlo!! Els exiliats han fet molta feina i així han de seguir, xò President de la Generalitat només en tindrem un!!
    1
    133
    Respon
    Tello 15/05/2021 7:38 pm
    Comença l'etapa final del drama: uns donant les culpes als altres
    Ramon 15/05/2021 7:44 pm
    Per ERC, l'haver ultrapassat el 52% és una nosa. Ells preferirien que no hagués passat. Ja vaig dir que els resultats els eren diabòlics. Que es fotin, traïdors!
    72
    18
    Respon
      Ramoneta i puta 15/05/2021 8:25 pm
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com ara que comences a tenir alopècia t'assembles al tiet Cerillo? El teu amor pel nostre President Puigdemont és malaltís. Començo a creure'm la Carme, diu que t'agrada més el fuet que les figues...
        Ramon 15/05/2021 11:28 pm
        Efectivament, aquesta era, és clau. Quan salten així t'ho confirmen per si en tenies cap dubte. Una de les putades dels resultats electorals per ERC fou que s'ultrapassés el 50%. Els deixa sense cap escapatòria.
    Juan Ripolles 15/05/2021 7:44 pm
    Dedicat als iluminats independentistes, que tenen menys llums que un candil apagat : una majoria de percentatge seria un 80% de vots indepen, del 90% del cens electoral, aixo seria una gran majoria indepe i respectable, ara bé, un 52% del 23 % del cens electoral, aixo es una ..... ( am callo )
    Luisnomeacuerdo 15/05/2021 8:54 pm
    Demócratas y fascistas independentistas no cuela, es una fake. Pero que pelazo tiene este lazinazi, igual que el pastelero loco.
    Català emprenyadíssim 15/05/2021 9:35 pm
    No podeu, però ho fareu, grandíssims fills de puta
    Purista 15/05/2021 10:06 pm
    Un paio que es diu castellà no mereix ni que l’escoltem. Fora cognoms espanyols o catalans fent referència a espanyols. Expulsió dels periquitos de Catalunya. Hem de netejar la terra
    baldiret 15/05/2021 10:24 pm
    Com es possible que corri tanta xisca per aquestes pàgines? es desolador. De fet, pel contingut es delaten ells mateixos qui son, pero així i tot fot lepra de llegir, no es saludable.
    Ramon 15/05/2021 11:31 pm
    El pànic d'Espanya-ERC davant la possibilitat de tornar a fer eleccions només pot voler dir una cosa: que als netament independentistes ens convenen.
      52%? 16/05/2021 8:27 am
      Ojalá hayan nuevas elecciones para que personajes como tú se lleven una sorpresa, os pensáis que sois una mayoría enorme y que mandáis en esta tierra, no llegáis ni al 35% con un 70 o 80 % del censo, ojalá
        Ramon 16/05/2021 3:30 pm
        Què deu tenir-hi, aquest, a la boca, que parla rar?
    Ramon 15/05/2021 11:40 pm
    Espanya-ERC va jugar-s'ho tot en aquestes darreres eleccions. Espanya-ERC sap molt bé que tot el que van arribar a fer els seria impossible repetir-ho. Per això Espanya-ERC li té aquest pànic a una repetició electoral. I per això cada cop tinc més clar que ens convenen. Jo era més del parer de formar govern per deixar-los a l'estacada en el moment que més se'ls trinxés: o bé en no convocar-se la puta taula de merda, o bé en negar-se els sociates a parlar-hi d'autodeterminació. Però, ja dic, aquest esverament d'Espanya-ERC, aquest pànic d'Espanya-ERC, és molt però que molt bon senyal.
    Ramon 15/05/2021 11:52 pm
    L'ensulsiada sociato-pudent a la província de Madrid fa que les possibilitats d'aconseguir-ne res nacional ja no són zero: ara són sota zero. Que Junts per Catalunya resistís, putada per Espanya-ERC. Que després de tanta marranada la distància acabés sent de només 1 escò i per causa del prop del 3% del PdCat al que li van donar tots els drets electorals, putada per Espanya-ERC. Que continués havent-hi possible majoria absoluta independentista al Parlament, putada pels plans de tripartit. Que el primer lloc fos pel PSC, putada pels plans de tripartit. Que una ERC ja desesperada signés el paper de no sumar en cap cas amb els sociates, bomba atòmica sobre aquells plans d'un tripartit camuflat. Però que s'ultrapassés el 50% en vot directe, això va ser el cop de gràcia definitiu: ERC ja no té cap ferro roent al que agafar-se per la traïció. I és per tot plegat, que li tenen tant de pànic a la repetició electoral. Els sociates encara pescarien algun vot de la desfeta final de Colono's. Però ERC...
    Ramon 16/05/2021 12:13 am
    Si fem eleccions, tornarien a donar tercers graus en campanya? Evident que no. Tornarien a prometre amb immediatesa la convocatòria de la taula? Evident que no. Tornarien a pretendre que només es parlés del virus xinès fins el punt que intentar parlar d'independència seria "que no ens importen els patiments de la gent"? Són tan miserables que, sí, això tornarien a intentar-ho però anant de cara a l'estiu ho tindrien molt, molt xungo. Tornarien a fabricar "enquestes"? Això, segur, però a còpia de repetir la jugada ja per eficàcia. Aquestes "enquestes" només són motiu de riota. Anem a eleccions, va. Que ells mateixos, amb llur pànic, ens estan dient a crits que ens anirien bé.
    Entranyable @Ramon .... 16/05/2021 1:57 am
    ... i els seus mons densos, pesats, intranscendents, incomprensibles, inefables, avorrits .....
      Ramon 16/05/2021 8:30 am
      Si realment no ho has entès, et recomano d'entrar a ERC. T'hi veig alt càrrec.
    Què hi fa el percentatge de vot indepe .... 16/05/2021 2:01 am
    .... en unes eleccions autonòmiques?. Fa el mateix el 20%, el 52% o el 80%. No vol dir absolutament res.
    la fi 16/05/2021 12:17 pm
    Acabarà guanyant VOX. Vosaltres si no us agrada a Perpiyan. No quereis Catalunya i sou una colla de merdes, la gent de Catalunña us castigrá molt durament i tenen raons i mes...
      Ramon 16/05/2021 12:54 pm
      No, no, no acabarà guanyant Vox. Ni tan sols tinc clar que creixin gaire, ara que el PP ha pres un nou impuls mercès a Na Díaz Ayuso. I això últim és una llàstima. Ens convindria d'allò més la crescuda de Vox. Sempre i quan es produís únicament entre la terregada tavernària, ja s'entén.
    Tomppa 16/05/2021 12:41 pm
    I tant que es pot ...votant CUP / ERC i junts ...
    Ramon 16/05/2021 12:52 pm
    Que el vot independentista ultrapassés el llindar del 52% fou una notícia dolenta per Espanya... i una notícia desastrosa per ERC.

Respon a Teu Cancel·la les respostes