Bèlgica denega definitivament l’extradició de Lluís Puig perquè la fiscalia belga no presentarà recurs a Cassació

Bèlgica ha denegat definitivament l’extradició de l’exconseller Lluís Puig perquè la fiscalia belga no presentarà recurs davant del Tribunal de Cassació. La decisió de la fiscalia belga, que representava els interessos de l’Estat espanyol, converteix la decisió sobre Lluís Puig en un criteri “jurisprudencial”. La defensa de l’exili, consultada per El Món, entén que aquesta decisió deixa sense contingut el suplicatori perquè tant Carles Puigdemont com Toni Comín estaven al mateix procediment que l’exconseller de Cultura. Per tant, entenen que s’aplicarà el mateix criteri.

El Tribunal d’Apel·lació de Brussel·les va rebutjar dijous en segona instància l’euroordre contra l’exconseller Lluís Puig en considerar que el Tribunal Suprem no és competent en el cas i que hi ha “risc de vulneració de la presumpció d’innocència” per declaracions de jutges, fiscals i autoritats espanyoles, segons va explicar la defensa de Puig. La fiscalia tenia 24 hores per recórrer en última instància a Cassació, però finalment ha decidit no fer-ho i, per tant, el rebuig a l’extradició és definitiu.

Comentaris

    Ramon Gener 08, 2021 | 14:47
    Hòstia en tota la cara a Espanya.
    Felicitats Gener 08, 2021 | 14:58
    Ostres, que bé!felicitats Lluís, felicitats catalans. Espanya és un estat de màfies justicieres
    Decisión acertadísima. Gener 08, 2021 | 15:08
    Esta mierda golpista que se la queden ellos.
    24
    152
    Respon
      Josep Maria (Mollerussa) Gener 08, 2021 | 18:38
      Quan no hi podeu arribar, dieu que són verdes!!!!!!!! Ahahahahahahahahahaha quin riure!!!!!!!!!
    Gonzalo Gener 08, 2021 | 15:38
    Que les aprovechen los 17 añitos que lo van a tener que soportar. A este, y al resto de la tropa indepre. Gracias, juez!!!!
    12
    112
    Respon
    Gecko Gener 08, 2021 | 15:57
    Llibertat per als presoners polítics, per als que pateixen represàlia de l'estat espanyol i retorn dels exiliats.
    Teresa Gener 08, 2021 | 16:52
    Felicitats Lluís, Felicitats exiliats i presos, Europa es va adonant de com imparteixen justícia els jutges centralistes i salvadores de la patria española: PREVARICANT!!!!!!
    fat boy Gener 08, 2021 | 17:07
    Junqueras: Fuuuuurrrroooo! un altre cop.
    Angelblau Gener 08, 2021 | 17:13
    PERFECTE
    Martell d'inquisidors. Gener 08, 2021 | 17:56
    FACK LLU spain, banana kindong!
    Ramon Gener 08, 2021 | 18:02
    En cas de dubte, hauríem de fer el contrari d'allò que proposa ERC. Mirant enrere vint anys l'hauríem encertada quasi sempre.
    12
    17
    Respon
      Ramoneta i puta Gener 08, 2021 | 19:30
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
    gerard de sarrià Gener 08, 2021 | 18:15
    Us heu equivocat d'obertura. Alló de l'Aragones sembla un encarrec i una broma. Això té més substància. No cal tenir la carrera per valorar-ho. Molt malament....Quin nivell
    20
    27
    Respon
    Perfecta, ara toca moure fitxa! Gener 08, 2021 | 19:29
    Fuigpelmón hauria de visitar els presos polítics com han fet molts europarlamentaris, te inmunitat EU gràcies a Junqueras, però fins ara li han faltat pebrots. No va dir que anava a l'exili per internacionalitzar la causa catalana? Es el koment de demostrar-ho.
    69
    138
    Respon
      Joan de Canyamars Gener 09, 2021 | 18:30
      El pres polític Honorable Sr. Oriol Junqueras, esta pres i te la mateixa immunitat que els europarlamentaris que l'han visitat, però resulta que l'estat espanyol no li respecta aquesta immunitat i el manté pres pels Pebrots. Saps perfectament que si l'Honorable Sr. Lluís Puig vingués a Espanya, aixi com la resta d'exiliats, malgrat sentencies de tribunals imparcials i ordres d'organismes de Nacions Unides i d'altres, serien empresonats, també per PEBROTS. El problema es que no és una qüestió de PEBROTS, és de justícia i democràcia, no de delictes inventats per escarmentar per pensar.