L’afer del gag de la Verge del Rocío, des del seu inici, la broma dolenta de l’estil caca-pedo-culo-pis, fins al final, en Toni Soler fent-se el milhomes davant de l’amo espanyol amb un numeret de superioritat moral, és el retrat perfecte de l’autonomisme.

L’establishment espanyol, des de la carcúndia com els Advocats Cristians i el president fatxa de la Junta d’Andalusia fins a la còmplice fraternal esquerra procliu a alliberar tots els pobles menys el català, encapçalada per figures com, en aquest cas, l’exdiputada de Podem Teresa Rodríguez, recorda als habitants d’aquest territori que el manté controlat per la força de la por a la policia i els tribunals: alerta amb el fet de creure’ns que som lliures de fer l’humor que vulguem. I l’establishment autonomista, en comptes de plantar-hi cara de forma valenta i honesta, rendibilitza aquesta por en forma de vots, amb l’ajut de les seves xarxes clientelars com el capità d’aquest programa de TV3, que en surten excel·lentment ben pagades.

Sempre es repeteix el mateix patró, especialment en moments en què la gent comença a qüestionar-se els pilars de l’autonomisme, com els partits, les institucions o la televisió pública: aquest engranatge que manté el sistema en funcionament, encara que sigui per pura inèrcia, infon la seva dosi de por perquè la casta autonomista la gestioni convenientment. Ho hem vist, per exemple, després que la secretària general d’Esquerra, Marta Rovira, hagi donat la raó per enèsima vegada a la policia que va venir a obrir-nos el cap per aturar el referèndum concloent exactament el mateix que Mariano Rajoy i que Pedro Sánchez, que aquella votació no tenia validesa i que l’última paraula la té Espanya. Ha sortit de seguida l’Estat, per mitjà de la Guàrdia Civil, a vestir-la de Che Guevara situant-la com a impulsora del Tsunami Democràtic.

Per això a mi no m’hi veuran defensant el gag de l’Està Passant, bo o dolent, i molt menys encara el teatret de la dignitat de Toni Soler per defensar-lo: això blanqueja una TV3 que cada cop es pot permetre un discurs (fins i tot en clau d’humor) més inofensiu, de dalt cap a baix (i en això tenia força raó Teresa Rodríguez quan deia exactament això), i no de baix cap a dalt, com va fer Manel Vidal al programa Zona Franca apuntant al PSC per la seva posició respecte del dret d’autodeterminació, més propera a la ultradreta que a la socialdemocràcia.

La televisió catalana ja ha donat el missatge que la censura li és assumible, de la mateixa manera que els líders polítics independentistes ja fa temps que donen el missatge que renunciar al dret de triar el nostre president de la Generalitat, i ja no diguem renunciar al dret d’autodeterminació, els és assumible. Però saben molt bé quina tecla tocar perquè ho oblidem i acabem dient, com he vist a la xarxa, coses tipus Toni Soler no és sant de la meva devoció, però aquí ha estat molt bé.

Gestionen impúdicament la nostra por de perdre l’única televisió en català que tenim, les úniques institucions teòricament a favor que tenim, cridant a defensar aquest gag o cridant al vot útil cap als partits que fa anys que ens venen fum sobre la independència perquè si no TV3 acabarà com Canal 9 i ens governarà l’enemic, només per conservar les seves menjadores, ocultant que al final en tots els casos el resultat és el mateix, perquè no es pot ser lliure amb l’amenaça que al final del trajecte sempre hi ha un uniformat espanyol disposat a destrossar-te la vida. Només deslliurant-nos de la por al buit, com de fet ja vam fer el 2017, en què ningú no ens garantia res, podrem defensar la nostra llibertat, començant per la de fer l’humor que ens roti.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Un pobre Covard a abril 13, 2023 | 08:20
    Un pobre Covard abril 13, 2023 | 08:20
    Tinc entés que ha fet gags a la televisió colonial de líders catalans que han lluitat per nosaltres a viure en un Estat Català. Per mi és un “pocacosa”, traïdor i al servei dels traïdors que pacten amb els nostres enemics El vinculo a ERC per alló de la menjadora, per tant, es de fiar l’estadística de que un de cada tres simpatitzants d’erc, es tant idiot.. com els altres dos.
    14
    Icona de dislike al comentari de: Un pobre Covard a abril 13, 2023 | 08:20 17
    Respon
  2. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a abril 13, 2023 | 09:55
    Doctor Strangelove abril 13, 2023 | 09:55
    Atac de banyes de la Cagarelas! La van fer fora de tv3%, i ara a la mínima la critica! Tots sabem que és una tele per vells i tietes, però Cagarelas, ja ho era quan tu cobraves per anar-hi a dir bajanades i cridar com un verduler, i dir verduler per què no em digueu el que no soc! Doc.
    18
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a abril 13, 2023 | 09:55 16
    Respon
    • Icona del comentari de: Jo a abril 13, 2023 | 14:07
      Jo abril 13, 2023 | 14:07
      Doctor? Si et vas quedar a P3...
    • Icona del comentari de: Anònim a abril 13, 2023 | 15:45
      Anònim abril 13, 2023 | 15:45
      Fas bé de no mirar TV3, el teu nivell és "la isla de las tentaciones"
    • Icona del comentari de: Tens tota la raó, Doc a abril 14, 2023 | 14:19
      Tens tota la raó, Doc abril 14, 2023 | 14:19
      La mala sort de la Pilariña va ser qu'en Josep LLuis Salvador no tingués mà a TV3. Ja saps, el de “la que tingui les mamelles més grans”. Sembla mentida com petits detalls poden enlairar una tia o convertir-la en rancorosa ploranera.
  3. Icona del comentari de: Emilio a abril 13, 2023 | 10:36
    Emilio abril 13, 2023 | 10:36
    Bon dia, Pilar, Com em passa moltes vegades en alguns punts concrets estic d'acord amb vostè en uns altres no. Penso que no està malament que Toni Soler surti a defensa el gag. No està malament, independentment de les mil interpretacions que es poden donar al succés com vostè molt bé apunta. Penso que existeix una "andalusofòbia" com també existeix una catalanofòbia. Aquest gag no és un exemple d'això, però sí que existeix la típica frase: Els andalusos són uns ganduls i foten ni brot. Això sí, que és "andalusofobia" a petita escala però ho és. Això no impedeix que com acabo d'afirmar existeix una catalanofòbia hi ha milers d'exemples. Sobre Teresa Rodríguez és un exemple més d'aquell progressisme a mitges que existeix tant a la "dreta" esquerra espanyola. La catalanofòbia existeix en un ampli ventall d'espectres polítics. Tenim l'exemple clar quan Pablo Iglesias va obrir la boca en un míting de l'Ada Colau per afirmar la barbaritat de demanar ajuda als fills d'extremenys i andalusos. En aquest punt estaria en part d'acord. Ja que sí que és cert una societat gran espanyola que no entenen ni volen entendre el català i la seva cultura. És bo recordar que encara que sigui petita existeix persones espanyoles que respecten un referèndum, una veu o una possible independència de Catalunya. Petita repeteixo, però existent. Per últim, sé que no llegirà el meu comentari i ho entenc és lògic. Si el llegís no vull desmerèixer la seva opinió sinó només compartir la meva. Salut Emilio
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a abril 13, 2023 | 12:11
      Pere Llimonera i Citronell abril 13, 2023 | 12:11
      Emilio, intuyo que tus palabras vienen con la mejor voluntad de dialogo, y son de agradecer, pero es que parece que obvias algunas cosas: que muchos de estos radicales sectarios y totalitarios suprematas independencieros N0 quieren dialogar nada; están "poseídos" y solo tienen un objetivo en la cabeza, resultado del adoctrinamiento e "ingeniería social" durante décadas. N0 tienen ningún espíritu democrático y se guían por imposturas, fantasías, invenciones supremacismo, racismo, xenofobia, y las falsedades con que les han abducido, porque "el teruño tira" (y esto es un hecho importante a considerar, con el que les han manipulado; y que N0 debe olvidarse)... N0 quieren, ni les interesa respetar el Estado de Derecho. Si se hiciera un Referéndum acordado, que N0 se hará, ni tiene porque, y saliera el N0, ellos volverían al la carga con lo mismo y con sus mantras igual que antes o peor... Yo antes (no hace mucho tiempo atrás) tenia una actitud como la tuya sobre todo este asunto: años y años intentando el dialogo y el razonamiento, exponiendo pruebas y razones, a un lado y otro, pero N0 sirve de NaDa... Son una minoría perdida y alocada, que N0 quiere ni van a cambiar, y a la que hay que hacer valer e imponer el Estado de Derecho y la Democracia... En Espanya existe un nivel de auto-gobierno y descentralización inédito en muchos otros países de nuestro ámbito Occidental y Democrático (N0 digamos ya de otros ámbitos N0 Democráticos)... En muchos casos, mayor que en Países Federales... El que N0 esté contento, siempre tiene la opción de tirar pa Limoges, casi en el centro de Francia, de donde proviene el Dialecto Occitano Lemosín/Llemosí, y allí explayarse a sus anchas... que allí están deseando que vayan tractorianos a hablar el Dialecto Occitano Lemosín/Llemosí, que trajeron e impusieron a los locales, en el noreste de la "Pell de Brau", los C0Lonos venidos de Francia hace algunos siglos; y que está casi extinguido por aquellos lares... A esta gente se la dejó entrar e instalarse y no se les combatió ni trató de expulsar históricamente, porque venían a ayudar, a colaborar, a ser otros mas; y porque se les consideraba como iguales... Esto es: eran gente de cultura semejante, cuyos hábitos y pensamiento no diferían grandemente de los de la gente de la "Pell de Brau", eran gente europea que había estado "Romanizada" y eran Cristianos... Estos eran los valores imperantes en la época; N0 se trata de defenderlos ahora o no, ni de justificarlos: es simplemente lo que había; y estos valores eran profundamente diferentes a los de las civilizaciones musulmanas... Por eso se les aceptó, N0 para que vinieran a dar la brasa, entonces o luego... Y algunos de ellos, u otros "desnortados" adoctrinados en fantasías e inventos Históricos, parece que SÍ quieren dar la BRaSa... Pues, va ser que N0... El que N0 esté contento, que tire pa Limoges, que se hará un bien a si mismo y un favor al resto de Catalanes y resto de españoles... Lo tiene fácil con las ventajas que ofrecen hoy día la UE y los acuerdos del Espacio Schengen... " Bon vent i barca nova! ... Ho sento molt, però algú ho havia de dir, Apa, Adeu! "
      10
      Icona de dislike al comentari de: Pere Llimonera i Citronell a abril 13, 2023 | 12:11 11
      Respon
      • Icona del comentari de: Emilio a abril 13, 2023 | 14:02
        Emilio abril 13, 2023 | 14:02
        Bona tarda, Pere, En cap moment vinc amb intenció: de dialogar o d'afirmar que jo tinc tota la raó del món i la Pilar no en té cap. Penso que no m'ha entès prou bé. El que volia fer era expressar la meva opinió indicant quins estic en d'acord amb Pilar i en quins no. També volia expressar, el meu entendre que és catalanofòbia i que és "andalusofobia". Per exemple jo a banda de ser moltes coses, ideològicament parlant, soc també independentista com la Pilar. Això, per se, no és dolent ni bo. És una ideologia més. No m'ha menjat el cap, cappersona. És una conclusió que arribat jo en els meus anys de la meva vida. Ni millor ni pitjor, és meva. M'agrada escoltar a la gent que tenen uns punts o un diàleg o de reflexió siguin iguals o diferents dels meus estic disposat a escoltar. En aquest cas i pel que intueixo vostè, Pere i jo tenim una opinió diferent en el que respecte a Catalunya i "España". Per exemple jo penso que Catalunya, quan escric Catalunya em refereixo a les persones que viuen a Catalunya , Es viuria millor sent un estat independent d'"España". Persones com vostè pensen que: L'autonomisme està molt bé o que hauríem de viure amb un estat centralitzat com el francès. Si alguna d'aquestes opcions no és la seva, disculpi'm, és el que jo he entès. Jo no l'he de convèncer de res de la mateixa manera que vostè no m'ha de convèncer a mi. Ja que tenim opinions diferents per raons diferents en aquest tema en qüestió. Salut, Emilio
        • Icona del comentari de: Esther a abril 13, 2023 | 14:51
          Esther abril 13, 2023 | 14:51
          "N0 quieren dialogar nada; están "poseídos" " Emilio, estás poseído, como yo, si Pere Llimonera i Citronell dice que estás poseído, es que estás poseído, y seguramente no por nada bueno... ?
          • Icona del comentari de: Gonzalo a abril 13, 2023 | 19:46
            Gonzalo abril 13, 2023 | 19:46
            Pere Llimonera és el faro que nos guía. Un españolazo.
            5
            Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a abril 13, 2023 | 19:46 5
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a abril 14, 2023 | 10:01
        Pere Llimonera i Citronell abril 14, 2023 | 10:01
        Está perfectamente claro, Emilio; lo había entendido, pero ahora queda completamente clarificado... Evidentemente estamos en posiciones diferentes en estos asuntos; pero N0 tiene nada de raro y nada de negativo el intentar convencer a otros o no (que dudo que aquí alguien convenza a otro de algo), el dialogar y establecer comparaciones, razones y puntos de vista; exponerlos con el objeto que otros les puedan prestar atención y, quizás convencerles, o cuando menos hacer que alguien reflexione sobre ellos para cuestionarse sobre sus puntos de vista... Nada es inmutable... Cada uno es muy libre de pensar que es lo que mas le conviene personalmente y lo que es mas conveniente para su región o país, etc. Siau!
  4. Icona del comentari de: mala peça a abril 13, 2023 | 11:40
    mala peça abril 13, 2023 | 11:40
    un cop més la pilar, manifesta el seu odi a tv3
    17
    Icona de dislike al comentari de: mala peça a abril 13, 2023 | 11:40 11
    Respon
    • Icona del comentari de: I? a abril 13, 2023 | 15:25
      I? abril 13, 2023 | 15:25
      Denuncia l'engany de TV3, com faria qualsevol català nacionalment compromès.
  5. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a abril 13, 2023 | 13:36
    Pere Llimonera i Citronell abril 13, 2023 | 13:36
    Una 'colla' de dementes / con ideario semivacío; / xenofobia y supremacismo sin recoger. / La Democracia que brama / por deshacer / al absurdo gentío, / ver un nuevo amanecer, / se retuerce doliente; / a la libertad llama; / reniega del golpismo y sin querer / propicia el mal espíritu, / la impostura histórica y el amalgama. / Libertinaje no es libertad, / ni libre albedrío; / pero querer sí es poder...
    • Icona del comentari de: Anònim a abril 13, 2023 | 15:05
      Anònim abril 13, 2023 | 15:05
      ? cuándo publicas tu poemario completo?
    • Icona del comentari de: Esther a abril 13, 2023 | 15:56
      Esther abril 13, 2023 | 15:56
      ? cuándo publicas tu poemario completo?
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a abril 13, 2023 | 18:23
        Pere Llimonera i Citronell abril 13, 2023 | 18:23
        ... Chatina y Anònim sin 00, para el 2025, creo... si todo va bien se PuBLicará el Poemario completo tras recibir la "Creu de Sant Jordi‎" en 2025... Cuento con vuestro apoyo... Aunque innecesario, me hace mucha ilusión, porque los contactos que tengo en la Gen Cat y en Junts pel 3% y Esquerra Republicana i de les JONS, ya me confirmado que el asunto ya está hecho... Apa, Adeu!
        • Icona del comentari de: Esther a abril 14, 2023 | 14:08
          Esther abril 14, 2023 | 14:08
          ¡Guau! ??? interesante, ¿Qué título llevará tu poemario? ... ¿"Mierda indepe"?, ¿"Veo Lazinazi hasta en la sopa"?, ¿"Cantos y proverbios de un buen español"?... ¿?
          • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a abril 14, 2023 | 15:29
            Pere Llimonera i Citronell abril 14, 2023 | 15:29
            Bueno, Chatina, podría llamarse algo que hiciera referencia a esos adjetivos que tú escribes, pero sin usarlos... Porque yo N0 he escrito nunca esas palabras... muéstrame 1 solo comentario Mio en que yo escriba esas palabras... Ponnos un enlace, o cópialo y muéstralo... No hay ni uno... Yo habré escrito otras cosas, pero esas N0... Como siempre andas y andáis perdidos y por los cerros de Ubeda... Yo de "buen Español", tengo poco... N0 sabes de lo que hablas... Pero, n0 es grave, es casi condición imprescindible en el Mundillo separata supremata, n0 enertarse de la misa la mitad y andar en un mundo de Fantasías... Apa , Adeu!
          • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a abril 14, 2023 | 17:29
            Pere Llimonera i Citronell abril 14, 2023 | 17:29
            ... Bueno, Chatina, podría llamarse algo que hiciera referencia a esos adjetivos que tú escribes, pero sin usarlos... Porque yo N0 he escrito nunca esas palabras... muéstrame 1 solo comentario Mio en que yo escriba esas palabras... Ponnos un enlace, o cópialo y muéstralo... No hay ni uno... Yo habré escrito otras cosas, pero esas N0... Como siempre andas y andáis perdidos y por los cerros de Ubeda... Yo de "buen Español", tengo poco... N0 sabes de lo que hablas... Pero, n0 es grave, es casi condición imprescindible en el Mundillo separata supremata, n0 enertarse de la misa la mitad y andar en un mundo de Fantasías... Apa , Adeu!
          • Icona del comentari de: Esther a abril 17, 2023 | 08:36
            Esther abril 17, 2023 | 08:36
            El coleguilla no para de insultar , y ni siquiera se da cuenta de ello! ? Autoconciencia = 0 , p.e. no soy tu "chata" ni tu "chatina", ni tu "putilla", ni nada parecido, soy una mujer, que me llamo Esther, más de mi no sabes...
            1
            Icona de dislike al comentari de: Esther a abril 17, 2023 | 08:36 5
    • Icona del comentari de: Perera a abril 13, 2023 | 19:45
      Perera abril 13, 2023 | 19:45
      Noi, t'ha traït el subconscient amb el "nuevo amanecer". Tot un redemptor: quina angúnia que feu.
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a abril 14, 2023 | 09:57
        Pere Llimonera i Citronell abril 14, 2023 | 09:57
        ... siempre tenéis que buscar 5 pies al gato y alguna b0bada para tergiversar todo; alguna fascistada para tratar de decir que los "feixstes" son siempre los otros, en vez de hacer un mínimo de "introspección", que de verdad os haría mucha falta... lo de siempre: "Nacional Catalanismo" y secesionismo supremata... Procura ponerte las gafas y N0 caminar mucho 'cara al Sol' que hoy hace buen día y brilla mucho... Bon dia; Apa, Adeu!
    • Icona del comentari de: Gonzalo a abril 13, 2023 | 19:47
      Gonzalo abril 13, 2023 | 19:47
      Llimonera eres un héroe español
  6. Icona del comentari de: ton c. a abril 13, 2023 | 18:26
    ton c. abril 13, 2023 | 18:26
    sra. Carracelas, cada cop s´asembla més al Bernat Dedèu.
  7. Icona del comentari de: Tonet a abril 13, 2023 | 18:37
    Tonet abril 13, 2023 | 18:37
    Si no us agrada el gag, és fàcil: hi ha un estri que es diu "COMANDAMENT A DISTÀNCIA" que serveix per canviar de canal o apagar la tele. Per mi el gag és espatarrant, i vaig plorar de riure... Estaria bé que la periodista indiqués quin tipus d'humor li agrada. Així sabrem si la seva critíca al gag, feta amb aires de superioritat ("caca-pedo-culo-pis"), és creible o no. Crec que ha de ser un humor tan blanc i transparent que avorreix a les ovelles. Jo prefereixo un humor irreverent (tipus Pepe Rubianes o el de la gent de l'Està passant). És qüestió de gustos.
  8. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a abril 13, 2023 | 18:44
    Luisnomeacuerdo abril 13, 2023 | 18:44
    Cacarracelas , El soler tiene la misma dignidad que tú de periodista.
  9. Icona del comentari de: Ferran a abril 13, 2023 | 19:06
    Ferran abril 13, 2023 | 19:06
    No cal anar a Andalucia per conprovar com volen tornar cap un règim de censura…A casa nostra i en aquest mateix digital es censura de maneta sistemàtica la critica al fastigòs turisme de saturació i als traficants d’il.legals que ofereixen ma d’obra barata pel parc de bars i cases de putes mès gran d’Europa
  10. Icona del comentari de: Desconnectem de TV3 48 h. tan punt aparegui algun contingut (anuncis inclosos) en la llengua dels castellans a abril 13, 2023 | 21:42
    Desconnectem de TV3 48 h. tan punt aparegui algun contingut (anuncis inclosos) en la llengua dels castellans abril 13, 2023 | 21:42
    Que TV3 és una merda hispano-centrista i un medi de castellanització de Catalunya, ho sap gairebé tothom
    • Icona del comentari de: Quina importància té aquesta proposta xarlotada? a abril 14, 2023 | 18:33
      Quina importància té aquesta proposta xarlotada? abril 14, 2023 | 18:33
      Els índexs d'audiència es mesuren en uns quants aparells de mostra secrets. Si les mostres no desconnecten, que ho facis tu o la teva cosina no té cap importància. Babau.
  11. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a abril 14, 2023 | 03:38
    Jordi (Català i Suís) abril 14, 2023 | 03:38
    El nivell dels Catalans és molt baix si el comparem amb les societats del Centre i Nord d'Europa. Malgrat que un amic alemany em deia que a la seva empresa dels Catalans en deien els Alemanys del Sud, sé que es referia a una minoria del que jo anomeno els "internacionals", gent que han treballat i viscut a països lluny de la nefasta influència dels Espanyols. Un dels elements que palesen aquest nivell baix, primitiu és la sanció a la metgesa Forcades per una entrevista a Vilaweb i l'article parlant de l'homeopatia al mateix diari. A CH l'homeopatia és a l'assegurança malaltia bàsica (llei federal) amb l'acupunctura. El meu metge ortopedista m'envià a fer 9 sessions d'aquesta darrera per traure'm lumbalgia-ciàtica. L'homeopatia és usada massivament a CH i malgrat que el Govern Federal la va retirar de la bàsica, diputats i senadors la varen tornar l'any següent. És usada pels veterinaris a CH i a England des de fa molts anys. A CH les asseguradores malaltia remborsen totes les teràpies alternatives: Reiki, tot tipus de massatges, etc. Per què? Doncs perquè la gent que fa aquest tipus de teràpies mai no ha d'anar a l'hospital que és on la facture esdevé astronòmica. I d'això fa 40 anys. Alemanya i Àustria també tenen aquesta política. França és una altra història. Els Bombers a CH tenen els telèfons dels "coupeurs de feu" per si es cremen a les intervencions. I també els hospitals. La Cap del servei de cremats del CHUV a Lausanne ho va declarar obertament a la tv. Treballem amb ells. Però sé que la Civilització encara no us ha arribat.
  12. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a abril 14, 2023 | 03:53
    Jordi (Català i Suís) abril 14, 2023 | 03:53
    Un dels costums repugnats dels Catalans (enxampats dels Espanyols) és tractar de tu a tothom. Truques a l'administració de la Generalitat per informació i malgrat que els tracto de vós o de vostè... em tutegen com si haguérem fet l'escola plegats. En Xavier Roig fa molts anys que ho va denunciar. I quan assistir a debats a les tvs, ràdios o fins i tot a Vilaweb és una tortura perquè són bàrbars, no hi ha pas seriositat i utilitzen un llenguatge de taverna per fer-se passar per "cool" o moderns. El jorn que la gent es tracti de vostè o de vós com feien els meus pares, oncles i avis quan anaven a la fleca, carnisseria, cansaladeria, pastisseria o a la Batllia, aleshores els Catalans començaran a eixir del Cul d'Europa.
  13. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a abril 14, 2023 | 13:41
    Jordi (Català i Suís) abril 14, 2023 | 13:41
    El nivell baix de la Societat Catalana (els Catalans, no parlo pas dels Ocupants i Colons Estrangers) és percebut ràpidament per qualsevulla persona del món civilitzat del Centre i Nord d'Europa amb l'alimentació i us en donaré dos exemples: el pa i els embotits. El pa que es consumeix a CAT és infecte llevat de les fleques que utilitzen la fermentació natural i farina integral de debò, no pas la merda que durant 40 anys venien barrejant la farina blanca amb les restes del moldre. Pel que fa als embotits la cosa és de vergonya nacional. Fa dècades que hom sap que el consum excessiu d'embotits és perjudicial per a la salut però cada any hi ha més granges de porcs i més consum. Només cal veure els esmorzars als hotels. Lligat a això tenim gairebé totes les aigües de consum contaminades pels purins com fa anys i panys que en Xavier Roig denuncia. La traïció dels líders falsament independentistes va lligada directament al baixíssim nivell de la societat catalana que és directament proporcional a la infecció espanyola que dura segles amb l'afegitó de l'allau migratòria hispana i llatina. Teniu el nivell del mínim denominador comú i sou a anys-llum del Centre i Nord d'Europa. L'altre element clau és la plaga de l'Església Catòlica Romana. Els Papistes que en diem a CH. Tots els països catòlics són pobres, sense llei ni ordre i Can Pixa. I puc incloure Grècia perquè la conec molt bé. I malgrat que la majoria de Catalans no freqüenta les esglésies papistes, la influència nefasta és ben profunda.
  14. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a abril 14, 2023 | 13:51
    Jordi (Català i Suís) abril 14, 2023 | 13:51
    Un altre element tòxic de la societat catalana però que afecta part de les elits independentistes és la influència nefasta francesa. Em vaig fer un fart de riure quan el Parlament independentista va demanar formar part de l'Organització de la "Francophonie". Cal ésser ruc de mena o tenir una bena als ulls. Conec molt bé França i sobretot conec allò que hom coneix sarcàsticament com "La République Parisienne", veritable nucli del Poder de l'Estat Francès amb totes les ramificacions "dans les Provinces", com en diuen ells. A CH ens en fotem d'ells des de fa anys. El sociolingüista Aracil proposava a finals dels 70 i durant els 80 d'abraçar intensivament l'anglès per "fer barratge" a l'Espanyol i al Francès. El titllaven de foll. Eren els precedents de l'actual Maréchal Junqueras, del Pierre Laval Aragonès i de la Milice Mossos, tots plegats Grans Col.laboradors de l'Enemic Espanyol. I ja no parlem de la immensa estupidesa de l'esquerra independentista guevarista, tercermundista i carallotista.
  15. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a abril 14, 2023 | 17:41
    Jordi (Català i Suís) abril 14, 2023 | 17:41
    Un altre element que s'afegeix al baixíssim nivell dels Catalans és el nul respecte i estima per la pròpia llengua que significa simplement que els Catalans no s'estimen pas ells mateixos. Ni la llengua ni el propi territori. Allò que en anglès en diuen Homeland, els Catalans i llurs elits viuen orientats a Espanya, als Espanyols, a la Península Ibèrica (sense Portugal, evidentment) i per això parlen de Cadis o de Burgos com si eren Banyoles o Tortosa. La manca total de consciència nacional es reflecteix en tots els aspectes de la vida quotidiana d'un Català i evidentment dels traïdors i venuts que governen la Colònia. La realitat del Principat és que per a les elits CAT és BCN i l'àrea metropolitana on hi ha la majoria de vots i també totes les Colònies estrangeres amb llurs descendents que evidentment només parlen Espanyol i són a Espanya. La resta és "El Territori", un eufemisme del Desert fora de la porqueria BCN-AMB (és una porqueria i per això centenars de milers en fugen cada cap de setmana) on no hi ha serveis ni Internet ni serveis de tren.
  16. Icona del comentari de: Gerard de sarria a abril 14, 2023 | 19:06
    Gerard de sarria abril 14, 2023 | 19:06
    Mokt be Pilar. No facis cas de la plia de carcamals autonomistes. Aquest pais si que es una broma.

Respon a ton c. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa