El terratrèmol al sí de l’independentisme arran de la imputació de la presidenta del Parlament va més enllà, molt més enllà, d’un episodi procedimental o processal o parlamentari per afectar a zones més amagades, més fosques de la naturalesa humana. A les regions del subconscient.

L’odi, la ràbia i l’enveja que transpiren moltes de les declaracions públiques al voltant de Laura Borràs coincideixen en empènyer-la cap a la dimissió. És la reacció hostil del que Ibsen anomenava “la compacta majoria” en l’enemic del poble. Tots a l’uníson, ERC, Comuns, CUP, socialistes i, per descomptat, el bloc constitucionalista, amb VOX, el més constitucionalista de tots, al capdavant, mostren una rancúnia col·lectiva que recorda la dels habitants d’Hadleyburg en el relat de Mark Twain, quan se’ls fa veure el que en realitat són, una colla de mentiders, hipòcrites i impostors.

Les peticions de dimissió avant la lettre es justifiquen invocant el prestigi de les institucions. Cal pensar al bé comú, tu, i sacrificar-li els interessos personals. Com quan el sumo sacerdot Caifàs va demanar la crucifixió de Crist pel “bé de la ciutat” que l’importava un rave. Els polítics hem de donar exemple, tu.  Sinó, com podrien cobrar pagues, viàtics i jubilacions sense treballar?

Aquest articulista no està mogut per cap biaix de simpatia de qualsevol mena amb el partit que Laura Borràs presideix. Fins i tot, sospito que a dins del partit hi haurà qui desitgi que la presidenta es tregui del mig. És humà. Les carreres tenen llurs exigències. Tampoc no troba l’articulista cap raó per donar-li un vot a favor, atès que ningú no sap quin és el seu projecte, si existeix. La defensa s’orienta per un senzill criteri de justícia commutativa. Cal tractar les persones com es mereixen i  defensar llur dret a prendre les seves decisions a banda del que bordi la gossada a tot arreu, en rodes de premsa, tertúlies, declaracions de principis i articles d’”intel·lectuals” subvencionats i altres gripaus lletraferits.

Les ploraneres que demanen la dimissió preventiva saben, perquè tots tenen triennis al negociat de la política, del que viuen, que, si la presidenta dimiteix voluntàriament, ells mateixos serien els primers en presentar la dimissió com una prova de culpabilitat. Les coses de la moral són andròmines sense consistència i cadascú aprofita el que pot, oi?

Però, sobretot, saben que una dimissió prèvia els estalviaria la poc elegant tasca d’embrutar-se les mans suspenent directament la presidenta en aplicació de l’article 25,4 del reglament del Parlament. Els evitaria fer el paper de botxí a l’hora de foragitar un adversari polític amb pretextes de Tartuffe jurídic.

Perquè vet aquí el nu de la qüestió, un article d’un reglament que, en definitiva, és materialment inconstitucional, car nega la plena efectivitat del dret a la presumpció d’innocència. Sembla que es va incloure al seu dia per insistència de la CUP que, com sempre, va actuar a cop de la seva fantasia d’omnipotència infantil. O, com bons espanyols, més papistes que el Papa. Perquè l’article no deixa cap altra sortida que la destitució de la presidenta.

Per això volen fer-la dimitir com sigui, abans de passar al dura lex sed lex, dels fariseus, com van fer amb el president Torra. El que de veritat els preocupa és que la gent vegi la flagrant contradicció entre el que diuen i el que fan. Els Comuns van eliminar la seva limitació a dos mandats amb una reforma estatutària de tràmit per perpetuar al poder a la batllesa. Els de la CUP van resoldre un cas d’assetjament sexual sense aplicar cap protocol que es pogués defensar decentment en públic. Quant a ERC, les contradiccions entre el que la direcció diu i el que fa són tan nombroses com l’estirp d’Abraham. La llei, si es negativa, només s’aplica a l’enemic, mai a l’amic; i es diu llei de l’embut.

La possibilitat d’embrutar-se fins a convertir en enemic l’aliat i fer-ho palès és el que els treu de polleguera i la raó per la qual han encetat aquesta cacera de bruixes. Amb motiu, car Laura Borràs té un tarannà una mica bruixot, com el de la maga Circe, ja sabeu, la que convertia els homes en porcs.

Que és com quedaran si la presidenta no dimiteix pas i enfronta la seva destitució amb la dignitat que s’escau. Perquè al moment que el Parlament la faci fora, allí on sigui Laura Borràs, serà el Parlament.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Català a juliol 05, 2022 | 19:56
    Català juliol 05, 2022 | 19:56
    Però els companys (?) de Laura Borràs donen suport al govern que la vol destituir.
    • Icona del comentari de: Català i indepe a juliol 05, 2022 | 22:16
      Català i indepe juliol 05, 2022 | 22:16
      La independència de Catalunya la va destruir el batxiller foll suspenent la DUI i fugint deixant-ho tot enmerdat fa 5 anys. Fa un any que tenim nou govern, per refer el merder que han deixat i avançar cap a la independència: Alliberar els presos polítics aconseguit, i acordar una amnistia i exercir l'autodeterminació en serio, no costellades per acabar fent llufa. I vés per on Laura borràs vol destruir el Parlament saltant-se el reglament...
      36
      Icona de dislike al comentari de: Català i indepe a juliol 05, 2022 | 22:16 52
      Respon
    • Icona del comentari de: jordi de reus a juliol 05, 2022 | 23:33
      jordi de reus juliol 05, 2022 | 23:33
      si i que?, moniato
  2. Icona del comentari de: 'La llei, si es negativa, només s'aplica a l'enemic, mai a l'amic; i es diu llei de l'embut' a juliol 05, 2022 | 22:04
    "La llei, si es negativa, només s'aplica a l'enemic, mai a l'amic; i es diu llei de l'embut" juliol 05, 2022 | 22:04
    Cada dia xoxeija més el madrileÑu, comunista de jove va Beure la llum i de vell és corruptgent. El que diu és 100% aplicable al que fa Laura Hagrid Borràs, que no vol aplicar el reglament del Parlament quan se li obri judici oral, això si que és la llei de l'embut...
    36
    Icona de dislike al comentari de: 'La llei, si es negativa, només s'aplica a l'enemic, mai a l'amic; i es diu llei de l'embut' a juliol 05, 2022 | 22:04 51
    Respon
    • Icona del comentari de: Lluït a juliol 06, 2022 | 18:58
      Lluït juliol 06, 2022 | 18:58
      Es tracta d'un joc d'atzar???? El concepte delictiu que se suposa a Laura resulta que és, entre d'altres, coneguda pràctica habitual dels càrrecs d'Erc (especialista en afavorir "amics"). Però aquests, amb tot el morro, posen el crit al cel contra l'adversari polític, com si ells fossin albats. Així que aquí del que es tracta d'amagar la merda. Si a una l'assenyalen sense causa, és culpable. Qui s'afarta de saltar-se les normes, però li deixen que quedi d'amagatotis, és innocent. Ah! I prou de dir "infantils" als Cups. Curts de mires, obsessionats mono-neuronals, esquizoides, mal covats... tot això els escau millor. Recordeu les seves trampes, les seves contradiccions i la quantitat de vegades que després de cagar-la, han demanat perdó. Però quan el mal ja era irreparable (que dona més morbo).
      • Icona del comentari de: Llueixte... a juliol 08, 2022 | 14:26
        Llueixte... juliol 08, 2022 | 14:26
        Donans fets i noms d'ERC, els corruptgents com els lladres, creuen que tothom roba...
  3. Icona del comentari de: Ella a juliol 05, 2022 | 22:20
    Ella juliol 05, 2022 | 22:20
    Aquest article ho resumeix molt bé on diu "... un article d’un reglament que, en definitiva, és materialment inconstitucional, car nega la plena efectivitat del dret a la presumpció d’innocència." Tothom que cacarega dient la seva sembla oblidar-ho.
    35
    Icona de dislike al comentari de: Ella a juliol 05, 2022 | 22:20 25
    Respon
    • Icona del comentari de: Si nena, a juliol 06, 2022 | 07:16
      Si nena, juliol 06, 2022 | 07:16
      És inconstitucional? Els corruptgents van ser els que van crear el Reglament i van votar-hi a favor. Avui que'ls hi va en contra, en renegan...
      20
      Icona de dislike al comentari de: Si nena, a juliol 06, 2022 | 07:16 20
      Respon
      • Icona del comentari de: Rosa a juliol 07, 2022 | 18:38
        Rosa juliol 07, 2022 | 18:38
        Va ser la CUP que va forçar a posar aquest article al reglament. Ets un ignorant o un poca vergonya que parla sense saber?.
        • Icona del comentari de: La CUP os va forçar? Amb ganivet o pistola? a juliol 08, 2022 | 14:23
          La CUP os va forçar? Amb ganivet o pistola? juliol 08, 2022 | 14:23
          Els corruptgents ho vau firmar, doncs accepteu-ho. Colla d'hipòcrites...
  4. Icona del comentari de: OK Gal a juliol 05, 2022 | 23:56
    OK Gal juliol 05, 2022 | 23:56
    ERcal té molts deutes i si li demanen sacrificis doncs endavant, els que siguin menester. Ara perdem el temps amb el Villarejo i el Rosi de Palma, amb polítics i fiscals morts, cortines. Interessa més l’avui. El següent sacrifici és perdre totes les eleccions; Reeditar el pacte Superwoman i el Rosi de Palma. Aquest, per molt que digui que plora, té tota la seva fortuna i està agraït per “guanyar” el judici. ERcal vot inútil a unionistes. Es presentarà algú a l’altre bàndol?
  5. Icona del comentari de: almogaver.cat a juliol 06, 2022 | 03:19
    almogaver.cat juliol 06, 2022 | 03:19
    Estimat professor. Estic d'acord amb vostè amb la hipocresia d'en Caifàs i que possiblement va convocar el Gran Sanedrí (per encàrrec Romà) del tot, il·legal. (corresponia a la Cort Suprema un tema religiós). Que l'article 25,4 és una aberració, com la llei de l'embut i que és detestable a alguns polítics posar-los un mirall i contradient-se. D'Acord amb les seves didàctiques explicacions. En el cas de la Sra. Laura... potser, no tant. Al meu entendre, si no vaig errat, Circe era una espècie de nimfa correcte? És a dir: Immortal. La Sra. Laura, no! Que importa que es vegin politics com porcs, si en el gest, la Sra. Laura és destituïda? Preferiria per la causa, que la Sra. Laura no tenses la corda fins a la inhabilitació. Roma; no temia l'exèrcit d'Anníbal. Roma; temia a Anníbal "Anibal at portas" Sense Anníbal, la segona S.G. Púnica aquest durat un estiu. Nós, hem perdut Grans líders alguns definitivament. La Sra. Muriel (una mort, en estranyíssimes circumstàncies), Els Srs. Pujol i Tries; Mas i Torra, hem tingut un atemptat a la Rambla, I aquest no era dels, d'Ah-lla sinó dels d'aquí; no de la ETA sinó dels de la Teta. I Ara, potser perdrem la Sra. Borràs? Només els exiliats amb MHP Puigdemont, estan guanyant victòries, una darrera l'altra contra els Mandarins-suprem-prevaricadors i l'estat colonial-judicialista.
  6. Icona del comentari de: Erc i vox, la mateixa cosa a juliol 06, 2022 | 06:50
    Erc i vox, la mateixa cosa juliol 06, 2022 | 06:50
    Força i avall, i que els espanyols es fotin, amb els junqueristes de Ferrovial s'associin amb Vox i el GAL. L'ODI A JUNTS ajunta als feixistes españols amb erc al davant. Ara JUNTS que espara a portar a Junqueras als tribunals per la mafia Ferrovial, cas clarissim de lladres junquerils?
    • Icona del comentari de: ERCal viva i matança residencia de vells a juliol 06, 2022 | 09:36
      ERCal viva i matança residencia de vells juliol 06, 2022 | 09:36
      Junqueras de Ferrovial, ja has tornat el 17 milions robats per la teva famiglia de gangsters? Per cert , en Homrani-Amorós els hi vas obligar tu a assassinar 15 vells de les residencies? ERC. MATAR I ROBAR, junquerisme ferrovial com GAL
  7. Icona del comentari de: Independentista a juliol 06, 2022 | 08:55
    Independentista juliol 06, 2022 | 08:55
    Català e Indepe: el Parlament ja està destruit. Més ben dit, ha estat sempre un fantasma.
  8. Icona del comentari de: Narcís a juliol 06, 2022 | 10:07
    Narcís juliol 06, 2022 | 10:07
    Ben titolat àdhuc afegint el subtítol de ' sempre que siguin independentistes ' .. encara que si no ho fossin .. els hi és prou sigui per catalanes ( amb el pretext de nacionalistes o sinó catalanistes o sinó allò que vulguin llançar- nos ! ) ! Sigui veritat o no ho sigui .. és obvi ser acusada per una trampa que fan arreu ( començant per mateix estat i mateixes autonomies, diputacions, ajuntaments i empreses públiques ! ) ! PD : allò clar és l' obligació que tenim de sortir com un llamp .. treure'ns del damunt aquest estat desvergonyit, descarat i cínic ben envoltat d' infantil i macarró, macarró barat !
  9. Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a juliol 06, 2022 | 11:38
    Pere LLimonera i Citronell juliol 06, 2022 | 11:38
    Cotorarrelo es independentista, por eso me cae mal, y todo lo que dice es mEnTiRa. Punto, apa Adéu!
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a juliol 06, 2022 | 16:49
      Pere Llimonera i Citronell juliol 06, 2022 | 16:49
      Coi, es que CoT0RRaReLo vuelve a las andadas... vuelve a la carga con sus cosas independencieras (ahora con la " caça de bruixes", los Fariseos y los Políticos que N0 dan ejemplo, sino todo lo contrario -y que en realidad son delincuentes-), y cual Amadís de Gaula, o Felixmarte de Hircania, Clarián de Landanís, Palmerín de Oliva, Policisne de Boecia, Cirongilio de Tracia, Philesbián de Candaria, Florambel de Lucea o Tirante el Blanco, se lanza y embiste contra formidables enemigos, que como en el caso de los secesionistas supremtas, también, en muchos casos, solo están en su mente y en sus Fantasías... Y de Fantasías, ficciones e inventos anda sobrado el Nacional Catalanismo supremacista inventa patrias; y de gentes que ven lo que N0 es y entienden aquello que está fuera de toda lógica... Es lo que tienen la candidez, la credulidad, el adoctrinamiento, la abducción; el mezclar hechos y leyendas, datos con inventos y ficciones... Pero C0TTy, como buen 'Héroe de Leyenda', Caballero de andanzas varias o personaje de Marvel trasnochado, es inasequible al desaliento y ahora nos entretiene con sus andanzas contra los que él cree que hacen "T0rnar la cacera de Bruixes"... Pero, es que estas cosas independencieras le recorren la espina dorsal, le bajan por las piernas y brazos, y llegan hasta las bridas con que jalea a su "Rocinante" mesetario en pos de molinos movidos por la Tramontana, que él cree gigantes que acechan a sus hermanos Pirenaico-Mediterráneos... no puede evitar la Adrenalina que ya le surge a borbotones de todos sus poros, ni la "Azul eléctrica emoción" que le atraviesa y que siente Cotarelo, en cada embestida y lanzada que da para vencer "a los malos y rescatar a la chica"... Pero, en el mundo real N0 hay malos, ni chica 'pibón' en apuros, ni brujas, ni "Tornar la cacera de bruixes", ni son Gigantes: son Molinos, y todo eso N0 es mas que la Película que se montan las victimas de la abdubcion en sus molleras... Cotarelo sabe que no es "El Caballero de la Triste Figura"; no confunde tanto las cosas como él... pero, a veces, ve gigantes en vez de molinos; cacerías en lugar de acciones judiciales; Insulas Baratarias en que todo es perfección, leche y miel, en lugar de una Justicia Democrática normal con sus bondades, vicios, errores, y su magnanimidad y garantismo democrático, como ha demostrado en los últimos años con los 'mal0s de la Película' (que protagonizaron "El Gran G0Lpe" y "Coge el dinero y corre") ; y le place el ejercicio literario que no va mas allá de eso...
      • Icona del comentari de: El Cid Campejador a juliol 06, 2022 | 21:56
        El Cid Campejador juliol 06, 2022 | 21:56
        Gracias Pere Llimonera Citronell per hacernos ver la luz. Usted si que és un español de bien, no nacionalista y democratico, muy democratico, como España vaya. Vivaspañacoño, viva el rey viva el orden y la ley.
        • Icona del comentari de: Viva qué rey? a juliol 07, 2022 | 09:35
          Viva qué rey? juliol 07, 2022 | 09:35
          El putero comisionista no votado? O el preparao no votado y descendiente politico, como su padre, de franquito?
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a juliol 07, 2022 | 10:45
        Pere LLimonera i Citronell juliol 07, 2022 | 10:45
        ja, ja he releído hoy mi artículo, y tengo que alabarme a mí mismo; ¿a qué Socrates de Parma se le hubiesen ocurrido los geniales nombres que se me ocurrieron ayer?, estuve en definitiva bajo el influjo de la inspiración de las musas, je, je, lo repito: "Amadís de Gaula, o Felixmarte de Hircania, Clarián de Landanís, Palmerín de Oliva, Policisne de Boecia, Cirongilio de Tracia, Philesbián de Candaria, Florambel de Lucea o Tirante el Blanco", joder, joder, soy un genio integral.
        • Icona del comentari de: Sara a juliol 07, 2022 | 12:54
          Sara juliol 07, 2022 | 12:54
          Pere, además eres gracioso :-)
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a juliol 08, 2022 | 11:25
            Pere LLimonera i Citronell juliol 08, 2022 | 11:25
            Gracias, Sara, los que somos un poco, digamos, franquistas, se nos dice siempre que somos muy seriotes, pero como ves somos la mar de guasones. :-) Lo repito.
  10. Icona del comentari de: almogaver.cat a juliol 06, 2022 | 20:34
    almogaver.cat juliol 06, 2022 | 20:34
    Aquest coronel Baena, (ex-tàcit, pere llimón, ex-celtiber.i demes Cias.) És: Malote! Fa l'efecte que acabarà destinao, amb un Lolly-Pop a dirigir el tràfic per criatures a la sortida de l'escola. Ja ha oblidad que un agent d'informació, té, (almenys tendria) a seguir la norma de les tres monetes: Mirar, escoltar I sobretot, callar." I evitar l'Anís del Mono (Aquell que surt el Sr. Darwing a l'etiqueta).
  11. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a juliol 07, 2022 | 13:17
    Luisnomeacuerdo juliol 07, 2022 | 13:17
    El lisensiado ha cagado una nueva idea en pos de sus adorados fascistas independentistas de tractoria.
  12. Icona del comentari de: Gillem a juliol 07, 2022 | 19:04
    Gillem juliol 07, 2022 | 19:04
    Des de Vichy no hi ha res a fer. Tant és si governen els autonomistes, com ara, o com si tinguéssim un govern independentista: el poder colonial te totes les eines al seu abast per convertir la Generalitat en una gestoria que aplica les decisions que els convé i fer fora els polítics que no siguin del seu gust. Només des del Consell per la República i l'Assemblea de Representants, Govern i Parlament lliures de Catalunya, fora de l'abast de les urpes del poder colonial, és possible avançar cap la independència i defensar els nostres interessos i la nostra llengua. Però, perquè el Consell pugui governar, cal que els catalans ens hi afil.liem massivament i, per ara, això no està passant
  13. Icona del comentari de: Caganers a juliol 08, 2022 | 09:42
    Caganers juliol 08, 2022 | 09:42
    Avui això sembla un pessebre. I no pas per haver hi la sagrada família , sinó per estar ple de caganers.
    • Icona del comentari de: Només avui? a juliol 08, 2022 | 16:42
      Només avui? juliol 08, 2022 | 16:42
      Això és un femer. Premsa corruptgent, editada per un corruptgent, que ens vol corrompre explicant mentides per amagar les vergonyes dels corruptes prUcessistes cap enlloc i amagant veritats amb censura com que el batxiller foll es va carregar la independència de Catalunya suspenent la DUI i fugint deixant-ho tot enmerdat.
  14. Icona del comentari de: Cal que ho paguin a juliol 08, 2022 | 19:21
    Cal que ho paguin juliol 08, 2022 | 19:21
    S'hauria de crear una iniciativa juridica per portar als responssables del 155 davant instàncies internacionals per que siguin jutjats. I també denunciar a ERC, Junts, Cup, PPsc, Comuns i Cs, per acceptar i validar el 155 i continuar com si no hagués passat res. Els Catalans vam votar i tots aquests s'ho van rifar. Cal fer que ho paguin car.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa