El cas del petó forçat de Luis Rubiales a Jenni Hermoso ha provocat una bola de neu inesperada que deixa en poca cosa moltes altres serps d’estiu. Si ha passat això és perquè sota el que el protagonista dels fets ha volgut presentar com un gest espontani i sense importància hi ha segles de comportament patriarcal i dècades i dècades de comportaments mafiosos en les estructures de poder del futbol. I no és només a la Federació Espanyola de Futbol. És en totes, a la catalana també. La resistència del president de la Federació Catalana a expressar la més mínima crítica al que considera el seu cap ha sigut molt eloqüent. I quan Joan Soteras ha cedit ha sigut perquè li ha semblat –potser erròniament– que Rubiales ja havia perdut la batalla.

Si al final el polèmic president de la Federació Espanyola no cau, o almenys no de manera immediata –arran del veredicte del TAD que el salva de moment–, Soteras haurà de suar i suplicar per recuperar el favor de Rubiales. I tot plegat forma part d’una manera de funcionar enquistada que ha portat a fer el ridícul tant el govern català com l’espanyol. Els dos executius han expressat públicament la seva condemna a Rubiales i un, el català, ha criticat amb duresa Soteras i fins i tot n’ha demanat la dimissió per haver defensat el president de la federació espanyola. I tots dos han vist com els respectius presidents federatius els guanyaven la batalla: un no pot ser suspès cautelarment –caldrà esperar el final del procediment per veure si és inhabilitat– i l’altre continua en el càrrec amb tota la seva prepotència i malgrat el seu currículum complicat.

Rubiales i Soteras són dos homes que fa anys i panys que fan el que els dona la gana –com ara comprar seleccionadors dels quals es permeten anunciar un augment de sou públicament enmig de l’assemblea polèmica i cap govern els ha dit mai res. El futbol és política que tradicionalment s’ha delegat en les federacions. Ara les institucions intenten fer valdre el seu criteri i exhibeixen la seva impotència.



Comentaris

  1. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a setembre 03, 2023 | 23:12
    Doctor Strangelove setembre 03, 2023 | 23:12
    Mira Baboso, parlant de l'entrenador Vilda, aquest senyor ha fet campiones del món, tot i el motí de les 15, a aquestes senyores, i a més a més, és el responsable de totes les categories femenines de la RFEF, de les quals les sub 17 i sub 20 són les actuals campiones del món i les sub 19 les actuals campiones d'Europa. Per tant, Baboso aquest senyor es mereix tots els augments de sou del món, car ell és l'artífex de tot això! I ara parlant del Govern Català, aquesta colla d'ERC es permeten el luxe de dir que el senyor Soteras plegui, però ells col.loquen de president del port de BCN al tal Lluís Salvador (del seu partit), un individu que en una conversa privada (la guadia civil enregistrava la conversa) va dir que el criteri per contractar una dona era el tamany dels seus pits! Així que Baboso, abans d'escriure bajanades com aquesta, pensa-t'ho una mica! Doc.
    • Icona del comentari de: Al Strangelove a setembre 05, 2023 | 09:15
      Al Strangelove setembre 05, 2023 | 09:15
      Aquestes jugadores són bones amb aquest entrenador o amb qualsevol ...és com si diguéssim que l'equip masculí perd la categoria depenent del entrenador que tingui...el que es vergonyós és que aquests impresentables repeteixen els diners com si se'ls treiessin de la seva butxaca! I tanta complicitat només vol dir que es tenen coses a tapar mútuament... només un atontat els pot donar la raó...en quan a les converses telefòniques, si les escoltessin totes potser ens enduriem moltes sorpreses, ara bé quan les paraules i els fets surten per televisió, a un paio com aquest que cobra no sé quantes vegades més que el president del govern, s'ha d'exigir que es comporti amb una mica de moralitat...si sap el que és!
  2. Icona del comentari de: Molt curiós a setembre 04, 2023 | 01:24
    Molt curiós setembre 04, 2023 | 01:24
    Els comportaments mafiosos en les estructures de poder del futbol del estado podrit son les mateixes que en el poder polític i empresarial. Per cert, sra Directora, lo del monografic bíblic que esteu publicant-li al Ferrant Mascarell, un home a sou del estafo, no te nom.
  3. Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 04, 2023 | 07:53
    Gonzalo setembre 04, 2023 | 07:53
    Rubiales es de los nuestros, ja, ja, cojones!
    • Icona del comentari de: A Gonzalo a setembre 05, 2023 | 09:17
      A Gonzalo setembre 05, 2023 | 09:17
      No em cap el més mínim dubte, sou de la mateixa manada de troglodites!
  4. Icona del comentari de: RAMON A a setembre 04, 2023 | 12:09
    RAMON A setembre 04, 2023 | 12:09
    Mafia en estat pur.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa