Quan Pablo Casado es va despertar de la seva «siesta patriòtica», devorat pels fantasmes d’Ayuso i Abascal, el dinosaure encara era allí. El seu dinosaure es diu «Països Catalans» o «Gran Catalunya». Tossudament, impertinentment, torracollonadament, el gran país català o del llevant mediterrani se li apareixia en els seus pitjors malsons. Horrorós, clar, pobre xicot.

Quin horror per a un no-nacionalista espanyol «de bien», un ciutadà del món mundial, d’aquests que creuen que Madrid és el centre del món. Casado, amb tants màsters i carreres regalades, no està preparat per a les emocions fortes. És possible que no hagi estudiat prou… I és patètic veure com intenta generar titulars brutals cada 5 minuts, pobrissó, quan ja li han posat preu al seu cap, un preu no lligat precisament a les neurones ni a les idees que pugui tenir, si és el cas.

Així va ser com Casado va despertar del seu malson, on Ayuso i Abascal li fotien la cadira, cridant: el català no existeix! el català no existeix! Quan jo governi, protegiré els dialectes valencià, alacantí, castellonenc, mallorquí, menorquí, eivissenc, formenterenc… fins i tot el catalanonordenc o l’andorrà o el lleidatà o el barceloní, el sabadellenc, el terrassenc, l’hospitalenc, el badaloní, el manresà, el berguedà, el reusenc, l’empordanès, el ripollenc, l’olotí… Hi ha desenes de petits dialectes pagesívols, minúsculs i nostrats que mereixen la «protecció entranyable» (és a dir, l’asfíxia) de l’Estat més sensible a la diversitat lingüística del món, amb o sense el govern més progressista de la història.

Però, vinga, Casado, confessa que el teu malson tenia una segona part…

Hi ha una altra veritat incontestable: l’espanyol tampoc no existeix.

I això sí que és fort, perquè el català, mira, tu, una llengua vernacla, un dialecte de merda, però l’espanyol, la llengua de l’imperi, la millor llengua per parlar amb Déu… El qual, per cert, és espanyol, per si algú en tenia algun dubte.

Doncs no, l’espanyol no existeix. Fan veure que sí, però res, és mentida.

No hi ha una llengua espanyola, sinó desenes de dialectes independents, que tenen alguna relació familiar remota, però que en realitat són llengües diferents. I la majoria d’elles, de països que estan la mar de contents perquè es van alliberar del jou colonial d’Espanya.

No hi ha 400 milions de «hispanohablantes» ni altres mandangues hispanocèntriques. Tot són dialectes locals o regionals. A veure qui té nassos de negar la personalitat, la idiosincràsia i la bellesa del sorià, del madrileny, del segovià, del murcià, del sevillà, del cordovès, de l’extremeny, del mexicà, de l’argentí, del texà, del californià, del peruà, del «spanglish»… O fins i tot del veneçolà i del cubà, dos dialectes diabòlics i comunistes, sens dubte.

Casado, abans que el facin fora per massa tou, té horribles malsons amb el dinosaure de la gran Catalunya. No de la gran Barcelona, tan potent com creguda, sinó d’un gran país federal amb centres a València, Perpinyà, Mallorca, Andorra, L’Alguer… i a Barcelona, sí, però també a Lleida, a Girona, a Manresa, a Tarragona… Gent que, segons ell, no parla la mateixa llengua, però curiosament s’entenen i cada dia es van sincronitzant més.

Saben que Catalunya està perduda, que tard o d’hora se n’anirà i intenten minimitzar les pèrdues. No afluixaran fins al final, ja ho hem entès, i abans destrossaran tot el que calgui: per això la negació sistemàtica de la gran família lingüística catalana. La llengua és la clau de tot plegat. Fins i tot Casado ho pot entendre.

La llengua és un gran país, divers, policèntric, confederal, real, que ha resistit segles i segles, opressions i opressions, perquè respon a una realitat tossuda, invencible. Som el que som, catalans i catalanes de la diversitat, no barcelonins ni barcelonines de segona. Aquesta és la fortalesa d’una vella cultura europea i mediterrània. Casado no en té ni idea, d’això, però la futura Catalunya independent haurà d’aprendre la lliçó: som molt més que Barcelona, amb Barcelona. 

Pobret meu, més val que se’n torni a fer la migdiada i a defensar la unitat de l’espanyol, que és absolutament qüestionable i que perilla més que la del català. De fet, ja ens anem adonant que en realitat l’espanyol no existeix: només és el dialecte madrileny, un «abascalayúsic» que es creu que és el centre del món… Fins que el món el posi al seu lloc, cosa que no trigarem a veure.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: La Guineu sense Carasseta a juliol 25, 2021 | 21:37
    La Guineu sense Carasseta juliol 25, 2021 | 21:37
    L´ESPANYOL NO EXISTEIS, ES LLENGUA CASTELLANA.
  2. Icona del comentari de: Doncs quan es parla ebrenc a TV3 passa el que passa a juliol 25, 2021 | 22:39
    Doncs quan es parla ebrenc a TV3 passa el que passa juliol 25, 2021 | 22:39
    I l'ebrenc no és tortosí, que no és català, segons molts dels seus parlants. https://www.elnacional.cat/enblau/ca/televisio/subtitols-tv3-catala-accent-ebrenc-30-minuts_546312_102.html
  3. Icona del comentari de: Fart de pallassos a juliol 26, 2021 | 10:15
    Fart de pallassos juliol 26, 2021 | 10:15
    Ladran, luego cabalgamos. Deien al Quixot de la Mancha, que tampoc deu ser ñol sinó manxec. Pobre imbecil si es pensa q pot aconseguir el q ni Tan sols Franco va aconseguir. Au a plorar amb madrileny a veure si tenen a zeviya
    • Icona del comentari de: Guillem Mateu a juliol 27, 2021 | 18:56
      Guillem Mateu juliol 27, 2021 | 18:56
      Escrit per un tal Miquel Sirvent, no pas Miguel de Cervantes....
  4. Icona del comentari de: Necessita vacances, oi Sr. Rovira? a juliol 26, 2021 | 10:19
    Necessita vacances, oi Sr. Rovira? juliol 26, 2021 | 10:19
    L'espanyol, que no existeix, reuneix 22 acadèmies d'aquesta llengua en una entitat anomenada Asociación de Academias de la Lengua Española (ASALE). De les 22 les de Filipines, Paraguai, Puerto Rico i USA expliciten que la llengua és l'espanyola; o sigui, que per la menys per quatre nacions del món existeix aquesta llengua inexistent. Les nou primeres acadèmies es van fundar entre 1713 (l'espanyola) i 1887 (americanes, gens sospitoses de nacionalisme espanyol). L'IEC, que fa la funció d'Acadèmia de la Llengua de la Gran Catalunya es va fundar el 1907 per nacionalistes catalans. Tregui Vè les seves pròpies conclusions Sr. Rovira. A veure si ara encerta alguna cosa.
    • Icona del comentari de: JordiP a juliol 26, 2021 | 16:26
      JordiP juliol 26, 2021 | 16:26
      El estudio "Der Ursprung des Spanischen" del Romanistische Abteilung de la Universidad de Friburgo demuestra que la lengua castellana nace del catalán. Un equipo de lingüistas e historiadores alemanes descubrieron en la Biblioteca Vaticana una serie de textos de mediados del siglo XII donde escribanos de la corte de Ramón Berenguer IV discutían la fuerte influencia que estaba ejerciendo el catalán sobre el castellano "las gents de la castella usen ja nosos vocablas" (la gente de castilla ya usa nuestras palabras), se puede leer en uno de estos textos. A mediados del siglo IX la influencia catalana sobre el resto de la península creció de forma muy notoria. La gran influencia económica y social que los catalanes ejercieron tuvo que dejar huella. "La preponderancia de la cultura catalana, y su mayor grado de desarrollo supuso en las zonas de contacto y superposición un fenómeno de asimilación de los rasgos culturales" declaraba Mark Vlamynck, historiador del Romanistische Abteilung. Este estudio se terminó en enero del 2003, está siendo muy poco publicitado por las grandes presiones políticas que genera. http://www..jura.uni-freiburg.de/institute/rgesch1/
      • Icona del comentari de: Actualitza't home, @JordiP. Aquest bulo es molt vell a juliol 27, 2021 | 12:30
        Actualitza't home, @JordiP. Aquest bulo es molt vell juliol 27, 2021 | 12:30
        https://www.verificat.cat/es/fact-check/la-universidad-de-friburgo-no-ha-publicado-ningun-estudio-que-indique-que-el-castellano-es-dialecto-del-catalan
    • Icona del comentari de: JordiP a juliol 26, 2021 | 16:36
      JordiP juliol 26, 2021 | 16:36
      Filipines? Sí, potser queden quatre o cinc famílies que encara empren el castellà com llengua interna familiar. Ara bé, intenta passejar per Manila tractant d'establir contacte parlat amb la gent que deambula pel carrer. No pasaràs de poder dar l'hora o demanar "valenciana". S'ha de viatjar, nen. És realment asombrós el que són capaços de muntar alguns espabilats per tal d'aconseguir alguna de les substanciones subvencions que s'atorguen per a mantenir en vida catalèptica alguns mites.
      • Icona del comentari de: Tot el que vulguis, bulero @JordiP ..... a juliol 27, 2021 | 13:27
        Tot el que vulguis, bulero @JordiP ..... juliol 27, 2021 | 13:27
        .... però l'acadèmia existeix. Si és útil o inútil és una altra història. https://www.asale.org/academias/academia-filipina-de-la-lengua-espanola
    • Icona del comentari de: Ramon a juliol 26, 2021 | 19:48
      Ramon juliol 26, 2021 | 19:48
      Quin idioma parla vostè a Espanya, segu que es el castellà, dons vostè no parla espanyol, perquè no existeix.
      • Icona del comentari de: Yo hablo castellano o español @Ramon; es el mismo idioma a juliol 27, 2021 | 12:44
        Yo hablo castellano o español @Ramon; es el mismo idioma juliol 27, 2021 | 12:44
        Como dice el título del conocidísimo diccionario de 1611 de Sebastián de Covarrubias: "Tesoro de la lengua castellana o española". Tens problemes per acceptar la realitat?. L'espanyol ja es deia així, com a mínim, a principis de segle XVII i tenia el seu diccionari.
        • Icona del comentari de: Quin idioma és l'espanyol? a juliol 27, 2021 | 18:00
          Quin idioma és l'espanyol? juliol 27, 2021 | 18:00
          El castellà l'anomenen espanyol per la sacrosanta imposició castellana. I a Catalunya per l'imposició del Decret de Nova Planta del bombó. Perquè el castellà ha de ser l'idioma de Catalunya? Ho tornaré a dir: Catalunya el català. Castella el castellà. Marxar del guió condueix a la imposició del castellà "por guevos"
        • Icona del comentari de: Joan Rovira a juliol 27, 2021 | 19:27
          Joan Rovira juliol 27, 2021 | 19:27
          L'espanyol es diu espanyol des que Yahveh es va aparèixer a Moisès al Sinaí, com a mínim. Si no hagués existit allò de la conspiració "judeomasónica", els rabins confessarien que Adam i Eva ja parlaven una forma antiga d'espanyol o sefardí al paradís original.
    • Icona del comentari de: Joan Rovira a juliol 27, 2021 | 19:20
      Joan Rovira juliol 27, 2021 | 19:20
      Doncs que diguin el que diguin les 22 acadèmies, l'espanyol/castellà no existeix. És el mateix raonament de Casado: si val per al català, per què no per al castellà? Però sí que existeixen totes aquestes llengües vernacles i dialectes entranyables, moltes d'elles americanes, castigades i amagades per l'imperialisme lingüístic castellà.
  5. Icona del comentari de: Es lo bonito de ser indepe a juliol 26, 2021 | 12:03
    Es lo bonito de ser indepe juliol 26, 2021 | 12:03
    La inevitable aplicación de la ley del embudo y la perpetua contemplación del ombligo/melic/llombrígol
  6. Icona del comentari de: Donec Perficiam a juliol 26, 2021 | 12:52
    Donec Perficiam juliol 26, 2021 | 12:52
    Són tant ignorants aquesta gentussa que en primer lloc no saben que la seva pròpia llengua no és l'español, és el castellà. Tampoc saben que el català va ser la llengua del gran imperi de Jaume I el conqueridor i que aquest imperi anava des d'Italia, passant per les illes, Catalunya, l'Aragó i Valencia. Per tant totes les llengües que s'hi parlen són dialectes derivats del català. Però ja sabem que d'on no n'hi ha no en pot rajar. Només saben trinxar tot el que els molesta. I si pot ser amb sang i fetge millor...
    • Icona del comentari de: Pobre ignorant @Donec Perficiam a juliol 26, 2021 | 15:39
      Pobre ignorant @Donec Perficiam juliol 26, 2021 | 15:39
      Jaume I va néixer a Montpeller i es va criar amb els templers al castell de Montsó; això ja diu molt. Va ser proclamat rei a 1214 en la llavors ciutat aragonesa de Lleida. Va ser el seu fill Pere III qui es va fer amb Sicília. En aquells dies a Aragó (inclosos els comtats catalans) es parlava de tot i pretendre que ja existia una llengua catalana perfectament formada és una absoluta estupidesa. A més la llengua que vols dir gairebé mai es va dir "català". La llengua espanyola existeix i és com es coneix a tot el món; pràcticament només a Espanya se l'anomena "castellà".
      • Icona del comentari de: Joan Rovira a juliol 27, 2021 | 19:24
        Joan Rovira juliol 27, 2021 | 19:24
        Clar que sí, i Jaume I parlava el montsonès, com tothom sap. O potser el templerès? O l'aragonès-lleidatà, una mena de LAPAO medieval? Interessantíssim.
    • Icona del comentari de: JordiP a juliol 26, 2021 | 16:39
      JordiP juliol 26, 2021 | 16:39
      I Grècia. A la precària esglèsia catòlica instal·lada a la Acròpolis es va cantar misa en català durant 80 (VUITANTA) anys.
      • Icona del comentari de: Ets un bulero @JordiP, definitivament a juliol 27, 2021 | 13:09
        Ets un bulero @JordiP, definitivament juliol 27, 2021 | 13:09
        Al segle XIV les misses als regnes associats al Papa es deien única i exclusivament en llatí. Tot va canviar amb el concili Vaticà II. Per cert, el rei d'Aragó Pere IV va fer enviar a Santa Maria de Cetines (l'Acròpolis) 12 ballesters per protegir el lloc. Aquests soldats només podien ser de nació aragonesa; els catalans no tenien aquest privilegi.
  7. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a juliol 26, 2021 | 13:05
    Luisnomeacuerdo juliol 26, 2021 | 13:05
    En ocasiones veo españolistas unionistas. Pobre hombre, el no hacer bien de cuerpo le produce diarrea mental. Es lo que tiene el proceso.
  8. Icona del comentari de: JordiP a juliol 26, 2021 | 16:31
    JordiP juliol 26, 2021 | 16:31
    A nivell popular, la llengua local hablada en molts països sudamernicans JA no és el castellà. Ni tampoc és l'espanyol. Ara és el "LATINO". Viatjin una mica, senyors i senyores entusiastes de mantener de cos present la legenda de l'Imperio On No Es Ponia El Sol i la Universal Llengua Castellana.
  9. Icona del comentari de: XIMO por españa, sacate el mocho de la cabeza!!! a juliol 26, 2021 | 18:15
    XIMO por españa, sacate el mocho de la cabeza!!! juliol 26, 2021 | 18:15
    Els andalusos parlen un idioma arab, que res té a veure amb el venezolano que parla el Casadito de la Cope.KKK. Pero el del peluquin Ximo diu que parla valencià, una altra perla franquista, un miserable genocida del PSOE.GAL
  10. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juliol 26, 2021 | 18:29
    Doctor Strangelove juliol 26, 2021 | 18:29
    A veure caracul la llengua de Cervantes és formosa i sí, existeix, que molta gent no la parli correctament és una altre tema, però i tant que existeix, i és tan rica i excelsa que fins i tot es permet tenir la Ñ, i no fa nosa! Doc.
    • Icona del comentari de: Josep M. a juliol 27, 2021 | 19:14
      Josep M. juliol 27, 2021 | 19:14
      Abans d'escriure res, informa't, que la llengua espanyola NO EXISTEIX, però EL CASTELLÀ SI, i aquesta pot ser tan formosa com vulguis i la mateixa d'en Cervantes, però d'española, res de res !! informa't i no fagis més el ridícul !!
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juliol 27, 2021 | 20:17
        Doctor Strangelove juliol 27, 2021 | 20:17
        Si no tens comprensió lectora, no és el meu problema! Doc.
  11. Icona del comentari de: Gali Boadella Montserrat a juliol 26, 2021 | 18:35
    Gali Boadella Montserrat juliol 26, 2021 | 18:35
    Linguisticament l´español no existeix: a Espanya es parlen nombroses llengues. Es un anglicisme, derivat de l´angles "spanish". Si algú digués parlo iugoslau o suïs li diriem que es un ingnorant. Doncs aixó. A Espanya hi ha families lingüsitiqes diverses, i la que la gent identifica amb l´español es el castellá, amb les seves variants. Hi ha paisos d´America que ho tenen clar: a l´escola els nens aprenen el castellá (per exemple a Argentina) encara que en la mesura en que España perdía les colonies i anava prosperant l´imperi británic es va generalitzar aixo d´español. Si no ve un lingüista seriós que ho expliqui seguirem amb la mateixa tontería.
    • Icona del comentari de: No tens raó 'alma sin tino' @Gali a juliol 27, 2021 | 14:34
      No tens raó "alma sin tino" @Gali juliol 27, 2021 | 14:34
      El castellà s'ha acabat anomenant espanyol per circumstàncies històriques i la brillantíssima literatura castellana. Cap llengua espanyola ha tingut aquesta qualitat. I això ho reconeixen a tot arreu. "Espanyol" o "castellà" són, avui dia, sinònims, cosa que no passa amb el "valencià" i el "català", per exemple. L´español i tant qu'existeix.
      • Icona del comentari de: Joan Rovira a juliol 27, 2021 | 19:30
        Joan Rovira juliol 27, 2021 | 19:30
        El valencià és una llengua extraterrestre, oi? Com el mallorquí. Ja és curiós que s'assemblin tant al català, però segur que és una estratègia dels marcians per confondre'ns i dominar-nos...
  12. Icona del comentari de: Jodido Tururull a juliol 26, 2021 | 21:06
    Jodido Tururull juliol 26, 2021 | 21:06
    En todo caso, me alegra visitar segun que digitales(muy cafeteros y subvencionados) y ver que hay mucho cateto arrepentido con los ojos abiertos que cada vez se cree menos mentiras y soflasmas... Ánimo catetada ya os qqueda menos para ser un poco mas libres que ayer!
  13. Icona del comentari de: Tonet a juliol 26, 2021 | 21:28
    Tonet juliol 26, 2021 | 21:28
    Si del castellà en diuen español, de l'Angles n'haurien de dir BRITÀNIC.
    • Icona del comentari de: A l'Anglaterra parlen british a juliol 27, 2021 | 13:22
      A l'Anglaterra parlen british juliol 27, 2021 | 13:22
      English és el nom genèric de la llengua anglesa per tot el món. És pràcticament el mateix que amb el castellà/espanyol.
  14. Icona del comentari de: Hemeroteca a juliol 27, 2021 | 01:54
    Hemeroteca juliol 27, 2021 | 01:54
    Recordeu que los catalanofobos de PPodemos han obert aquest debat quan han començat difondre la seua propaganda que mallorquins no parlem català a parlem balear. INSULTANTE.
  15. Icona del comentari de: Narcís a juliol 27, 2021 | 15:48
    Narcís juliol 27, 2021 | 15:48
    Òbviament . . com no existeix el belga..el suís..el gran britànic..el canadenc.. l'australià .. i etcèteres a dojo ! PD: Potser si la unió catalana- castellana hagués estat i continués estant consentida .. hom podria àdhuc entendre mot ' espanyol' pogués haver valgut àdhuc ara .. però mai fou així .. per tant n' és mot de simple ' imperi barat/ de baixa estofa ' !
  16. Icona del comentari de: Jeromy a juliol 27, 2021 | 17:23
    Jeromy juliol 27, 2021 | 17:23
    Epaño es un idioma d'emigrants, pelacanyes, de gent inculta, amb rey borbo importat de Franca, per que els d'aqui eren dements, o sigui, epañols. Qui para epaño, parala ma per gana
  17. Icona del comentari de: Hem de recordar que al català de la franja li volien dir LAPAO a juliol 27, 2021 | 17:33
    Hem de recordar que al català de la franja li volien dir LAPAO juliol 27, 2021 | 17:33
    Ja no saben que fer per trepitjar el nostre idioma. I no ens enganyem, no és sols Casado, és la majoria de castellans, fins hi tot els que viuen a Catalunya que no suporten que els hi parlis en català. Sense Castella els pobles perifèrics viurien millor. S'ha d'acabar d'una vegada que Castella disposi i els demés a creure.
  18. Icona del comentari de: Fa anys que dura el menyspreu castellà a juliol 27, 2021 | 17:46
    Fa anys que dura el menyspreu castellà juliol 27, 2021 | 17:46
    A la Constitució es parla de llengua castellana així com de la diversitat de llengües espanyoles. Així del català en podem dir espanyol també. Aquests madrilenys la tenen ben muntada fins que els hi passarà com a Cuba o Filipines.
  19. Icona del comentari de: Pepe a juliol 27, 2021 | 19:42
    Pepe juliol 27, 2021 | 19:42
    Historia del idioma catalán. https://es.wikipedia.org/wiki/Historia_del_idioma_catalán
  20. Icona del comentari de: Jerri a agost 20, 2021 | 14:07
    Jerri agost 20, 2021 | 14:07
    SAN FRANCISCO, Feb. 11, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Global endeavor cash firm 500 Startups declared right now thee very first of 29 firms inside the 26th batch from the seed corporate accelerator plan.

Respon a Doctor Strangelove Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa