El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
La gran mentida del cas Dalmases
  • CA

Aquests dies he assistit fastiguejat a l’operació de linxament mediàtic del diputat Francesc de Dalmases, a qui no conec personalment, com a part de l’operació mare, que és el linxament de la presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs. Els linxaments són un esport nacional a Catalunya. És un tret del meu país que m’avergonyeix i que em repugna. El linxament, sigui de la naturalesa que sigui, és un comportament hipòcrita, covard, roí, mesquí, propi d’individus i col·lectius que necessiten escarnir i satanitzar algú, fins a convertir-lo en l’enemic públic número 1, per tal de sentir-se part integrant de la gent com cal, de la gent de seny. L’any 2004 vaig escriure el llibre El cas Carod, en defensa de Josep Lluís Carod-Rovira, quan aquest polític estava patint un linxament ferotge per haver tingut la gosadia de demanar a ETA que deixés de cometre atemptats a Catalunya.

Com gosava un polític català conversar amb ningú sense demanar permís a Espanya?! En el cas Carod, a més a més, com en el cas Borràs, els més abrandats linxadors no eren espanyols, eren catalans. Fins i tot la cúpula d’Esquerra Republicana, de portes endins, estava en contra de l’acció d’en Carod. Carod tenia l’escalf de molta gent, això sí, però de la de més amunt res de res. Després va arribar la presidència de Montilla per gentilesa d’Esquerra, jo vaig dir que Esquerra no prostituiria mai més el meu vot, i ara s’està covant una operació semblant de cara a les properes eleccions catalanes.

Aquests dies també es fa insuportable escoltar els comentaris radiofònics i televisius de les emissores públiques contra Laura Borràs. Sembla mentida la quantitat de persones que porten un dictador al cos i que es dediquen a injuriar i a sentenciar amb l’esperança que els seus dards enverinats creïn un estat d’opinió que esclafi per sempre més Laura Borràs. Vist que no poden eliminar-la de manera noble, és a dir, per mitjà dels vots, se sumen a la fabricació d’infàmies i, covards com són, fan pinya amb els tribunals franquistes espanyols tot esperant que aquests els facin la feina bruta. Doncs bé, quan als linxadors se’ls acabava la munició i ja no trobaven excuses per continuar ennegrint Laura Borràs als telenotícies i a les columnes i tertúlies, va aparèixer al rescat la fiscalia amb nova pólvora: petició de 6 anys de presó, 21 anys d’inhabilitació i 144.000 euros de multa per a Laura Borràs. “Oh, que bé!”, van cridar alguns. Sobretot aquells que no aspiren a ser una nació real i que en tenen prou de ser una nació digital. El problema és que Laura Borràs té una personalitat molt més forta que tots els seus linxadors units i no es deixa abatre, i això els va obligar a ‘cuinar’ el cas Dalmases.

Dic cuinar, perquè el cas Dalmases és un bluf, una mentida, una insídia, una maniobra periodística de fabricació casolana tan fal·laç com totes les que surten de l’afinadora de la fiscalia; l’única diferència és que aquesta està fabricada pels socis ‘independentistes’ dels afinadors espanyols. El procediment és senzill: s’eleven a la categoria de “pressió” i “agressió” unes simples diferències de criteri periodístic entre dues persones i ja tenim la notícia. I, és clar, a partir d’aquí tot l’espanyolisme i tot l’autonomisme en bloc, s’apunten al linxament.

Pere Aragonès, demostrant fins a quin punt dóna suport a l’orquestració de falsedats, va qualificar el capteniment de Dalmases d’“inacceptable”; Crónica-El Español, definia Dalmases com “el gran masturbador”; el diari El País atribuïa a Dalmases el càrrec de “cuidador de Laura Borràs” i, revestint-t’ho d’informació, connotava negativament aquest diputat dient que habita “a la planta noble de l’edifici de la Dreta de l’Eixample on la seva família viu de des de fa un segle”. “Hay abolengo”, reblava. Periodisme de nivell, ja ho veiem. D’insults a Dalmases, per part de totes aquestes ànimes pures que passegen la seva superioritat moral com aquell qui passeja la seva manca d’escrúpols, n’hi ha hagut a balquena: des de “testosterònic” fins a “gàngster”.

Realment repugnant. Tan repugnant i fals com dir que Dalmases va agafar la subdirectora del programa FAQS, de TV3, i “la va tancar entre quatre parets”. Fins i tot és fals que, en la discussió, l’agafés pel canell. Però tot s’hi val per destruir un adversari polític. Els ha faltat poc per dir que la va segrestar.

Les coses, però, van anar d’una altra manera. Després de l’entrevista que el FAQS va fer a Laura Borràs, Francesc de Dalmases, el diputat que l’acompanyava, que és periodista –remarco aquest detall, és periodista– va expressar la seva disconformitat professional amb el plantejament que el programa havia fet de l’entrevista en considerar que s’havia vulnerat el principi d’equitat, és a dir, que no s’havia equilibrat ni l’interrogatori ni els interrogadors, en el sentit que una cosa és preguntar i una altra interrogar, fins al punt que Laura Borràs va arribar a preguntar si és que estava davant de la fiscalia. En aquest punt, cal dir que no és el mateix ser entrevistat per un periodista, que ser-ho per un grup de periodistes, talment com si hom comparegués davant d’una comissió d’investigació.

Tanmateix, si algú em demana la meva opinió personal sobre l’incident, diré que jo, en el lloc de Dalmases, no hauria dit res. No calia. Laura Borràs no sols en va sortir imbatuda, sinó que té una personalitat i un intel·lecte prou forts per no necessitar ajuda de ningú a l’hora de respondre educadament i amb intel·ligència tots els paranys que li vulguin parar. Malgrat això, el senyor Dalmases va voler expressar la seva disconformitat amb els criteris deontològics que s’havien seguit en el cas de la presidenta del Parlament i va transmetre el seu parer.

La pregunta és: havia d’haver-se callat? No tenia dret a opinar? No tenia dret a expressar la seva opinió en un camerino després de l’entrevista? Des de quan és delicte que dos periodistes dirimeixin el seu parer divergent? I com ho haurien de fer, havent-hi tant en joc: amb passió, si és que són apassionats, o desmenjadament tot prenent un te i unes galetes a la taula de diàleg? Deu meu, a quins extrems hem arribat! Tot s’hi val contra Laura Borràs? Tot? Doncs sí. Els periodistes, els artistes, els dentistes, els pianistes… parlen sí, i quan no estan d’acord discuteixen. Sempre ha estat així i sempre serà així. La discussió de Francesc de Dalmases, en si mateixa, no té cap mena d’importància, és una més entre els milions de discussions intranscendents que hi ha cada dia a Catalunya; si s’ha sobredimensionat mediàticament, és només per mantenir viu el linxament de Laura Borràs. I això sí que és corrupció.

Els peons de l’Operació Borràs, persones modèliques, persones exemplars, persones immaculades, persones de la lliga del bon mot, consideren “gravíssim” que Francesc de Dalmases expressés la seva opinió i demanen que sigui sancionat per incomplir el codi ètic. El codi ètic! Quin codi ètic, senyores i senyors? De quin codi parlen, vostès? Des de quan la discrepància és un delicte? Quin codi sagrat diu que discrepar de Laura Borràs i fer-li judicis d’intencions és periodisme i discrepar dels discrepants és un crim? Sotmetre’s a entrevistes implica un risc, naturalment que sí. Però fer-les també. En el primer cas, pot ser que no t’agradi el tractament o la interpretació que el periodista hagi fet de les teves paraules; en el segon, pot ser que el periodista hagi d’entomar l’emprenyament de l’entrevistat un cop vist el resultat. En ambdós casos, és una controvèrsia que cal assumir per la senzilla raó que la vida és alguna cosa més que una agrupació de minyons de muntanya. 

Arribats aquí, no hauríem de caure en el parany de creure que tot plegat és únicament una operació per destruir Laura Borràs. En absolut. Encara bo, si només fos això. Hi ha una raó de fons molt més important, sibil·lina i perversa: ens volen submisos, ens volen obedients, ens volen callats, ens volen agenollats, ens volen muts i emmanillats. Aquesta és la veritable raó de fons. I el més greu de tot, i això, a més de patètic, sí que es “gravíssim”, és que bona part de les mans que mouen aquests fils no són espanyoles, són catalanes i fan grans negocis de partit amb Pedro Sánchez a costa de Catalunya.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Narcís ( allò important és la unitat pro la llibertat .. per què ERC sembla no interessà'ls-e ? ) a juliol 26, 2022 | 19:53
    Narcís ( allò important és la unitat pro la llibertat .. per què ERC sembla no interessà'ls-e ? ) juliol 26, 2022 | 19:53
    Sort que aquest text ( article ) ha estat fet per en Víctor Alexandre . . potser escrit per un comentarista no hagués pas vist la llum ! PD : el que diu n' és del tot obvi/ sabut i .. nostres polítics amb nyic-i-nyac, quan Catalunya n' és apuntada, disparada i afusellada per estat botxí dia rere dia ( estem ben guarnits amb aquests que se'n diuen ERC! ) !
    101
    Icona de dislike al comentari de: Narcís ( allò important és la unitat pro la llibertat .. per què ERC sembla no interessà'ls-e ? ) a juliol 26, 2022 | 19:53 22
    Respon
    • Icona del comentari de: Desinformació a juliol 27, 2022 | 08:10
      Desinformació juliol 27, 2022 | 08:10
      És evident que un redactat on es barregen tot tipus relats, i on es neguen fets evidents i contrastats, és impossible de digerir i pràcticament de llegir. Denota un caos del que ho escriu, i no és recomanable la seva lectura, ni tan sols per passar l'estona.
      26
      Icona de dislike al comentari de: Desinformació a juliol 27, 2022 | 08:10 37
      Respon
      • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 28, 2022 | 15:14
        uno que vive en Tabarnia juliol 28, 2022 | 15:14
        pases el drepet per part de un partidet que es diu ERC?
  2. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 26, 2022 | 20:30
    Gonzalo juliol 26, 2022 | 20:30
    Hombre....lo del carod Rovira fue de dimisión inmediata. El segundo representante del estado español en Cataluña, pidiendo a los etarras que no asesinen en Cataluña, pero que pueden seguir haciéndolo en el resto de España. Vomitivo. Vomitivo el señor Rovira y todo aquel que lo defendió.
    14
    Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a juliol 26, 2022 | 20:30 136
    Respon
    • Icona del comentari de: Anònim a juliol 27, 2022 | 12:50
      Anònim juliol 27, 2022 | 12:50
      ?
      • Icona del comentari de: @ Anònim ? a juliol 28, 2022 | 07:30
        @ Anònim ? juliol 28, 2022 | 07:30
        ??
    • Icona del comentari de: A veure, Gunçalu (qui coi es pot dir Gunçalu i que n'espeirs res de bo) a juliol 27, 2022 | 18:16
      A veure, Gunçalu (qui coi es pot dir Gunçalu i que n'espeirs res de bo) juliol 27, 2022 | 18:16
      Ets molt ruc, no?
    • Icona del comentari de: Megisti a juliol 28, 2022 | 13:21
      Megisti juliol 28, 2022 | 13:21
      No és cert. No va demanar que ho seguissin fent a Espanya. Una manipulació més espanyolista. El que sí va ser d'escàndol és la manipulació del PP amb els atemptats d'Atocha, mentint vilment i carregant el mort a ETA. I no va dimitir ningú.
  3. Icona del comentari de: Esturat a juliol 26, 2022 | 20:57
    Esturat juliol 26, 2022 | 20:57
    A aquestes altures de fang i merdA, cuinada per erc-psc-comunes, si encara tenen vots independentistes, no hem crec que siguin ni catalans ni independentistes. A cgaralriu
    91
    Icona de dislike al comentari de: Esturat a juliol 26, 2022 | 20:57 19
    Respon
    • Icona del comentari de: Cat a juliol 26, 2022 | 21:30
      Cat juliol 26, 2022 | 21:30
      Sort en tenim de vosaltres i del dels 8 segons. Ara sí que ho tenim tot resolt. En fi....
      22
      Icona de dislike al comentari de: Cat a juliol 26, 2022 | 21:30 15
      Respon
      • Icona del comentari de: Curiós a juliol 27, 2022 | 13:43
        Curiós juliol 27, 2022 | 13:43
        Erc te majoria per aixecar la DUI. En fi...
        • Icona del comentari de: ReCuriós a juliol 27, 2022 | 18:31
          ReCuriós juliol 27, 2022 | 18:31
          Torra també en tenia i no ho va fer. Per reclamacions vés a Waterloo que trobaràs al batxiller foll que la va suspendre abans de fugir deixant-ho tot enmerdat.
          20
          Icona de dislike al comentari de: ReCuriós a juliol 27, 2022 | 18:31 11
          Respon
        • Icona del comentari de: Anònim a juliol 27, 2022 | 19:16
          Anònim juliol 27, 2022 | 19:16
          Està esperant que la Borràs faci el que va prometre en campanya d'aixecar la al primer dia. No voldràs que li tregui protagonisme a Santa corrupció?
  4. Icona del comentari de: Miren a juliol 26, 2022 | 21:19
    Miren juliol 26, 2022 | 21:19
    Plenament d'acord que un periodista ha de qüestionar, fiscalitzar el poder, econòmic, polític. Judicial, eclesiàstic... El problema és que a vegades costa creure que alguns periodistes siguin independents i no lligats a interessos molt concrets, i callen davant de fets molt greus, d'injusticies, d'abusos i de a vegades descarades preses de pel a la ciutadania. Són intocables els periodistes? Sembla que tan sols el cas Dalmases taca, embruta el periodisme i la política. Admeto que aquesta reacció és un error i pot tenir conseqüències. Vivim, però, dins una gran hipocresia, i constatem que hi ha dues vares de mesurar. Vaig veure el faqs i així com l'Agnes Marqués va ser molt correcte, la Carla és va mostrat bastant impertinent tallant constantment a Borràs. Ara bé el fons de la questió no és Dalmases, sinó Borràs, la majoria ja la judicat. Corrupció, malversació...? El que sabem i tenim clar, per experiència amb altres judicis, que continuen i no s'acabaran, és que es fabriquen proves. Sabem que es fraccionen factures des de fa molt temps i encara segueix. I aquí no passa res, a no ser que estiguis al costat equivocat. També hem après que a l'adversari polític se'l tracta com un enemic, que segons la madre patria quan no pots destruir-lo busques formen enginyoses "para que se consiga el efecto sin que se note el cuidado" La pega és que ens coneixem molt bé tots plegats per saber de què coixeja cada u.
    39
    Icona de dislike al comentari de: Miren a juliol 26, 2022 | 21:19 22
    Respon
  5. Icona del comentari de: Anònim a juliol 26, 2022 | 21:21
    Anònim juliol 26, 2022 | 21:21
    Que s'empatolla aquest home. No us volem submisos, us volem educats i respectuosos i amb la veritat per davant. Tot això no té res a veure amb l'independentisme, es màfia i corrupció. Prou de tapar tot amb l'estelada. En català les coses pel seu nom.
    36
    Icona de dislike al comentari de: Anònim a juliol 26, 2022 | 21:21 45
    Respon
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 28, 2022 | 15:18
      uno que vive en Tabarnia juliol 28, 2022 | 15:18
      noi, treute el lliri de la ma, ja ets grandet
  6. Icona del comentari de: Anònim a juliol 26, 2022 | 22:18
    Anònim juliol 26, 2022 | 22:18
    Que pasa en aquest diari, només penjeu els missatges juntaires?
    30
    Icona de dislike al comentari de: Anònim a juliol 26, 2022 | 22:18 37
    Respon
    • Icona del comentari de: Així és a juliol 27, 2022 | 13:26
      Així és juliol 27, 2022 | 13:26
      Per que creus que'l nou Govern li ha retallat les subvencions? elMónCorruptgent.Cot sempre ha estat un pamflet corruptgent descarat, practicant la censura de comentaris que mostan les mentides i vergonyes dels corruptgents. Fàstic de periodisme...
      25
      Icona de dislike al comentari de: Així és a juliol 27, 2022 | 13:26 25
      Respon
      • Icona del comentari de: Curiós a juliol 27, 2022 | 13:45
        Curiós juliol 27, 2022 | 13:45
        Llavors la premsa que rep més subbenció és la més corcada?
        • Icona del comentari de: Sembla que si... a juliol 27, 2022 | 18:33
          Sembla que si... juliol 27, 2022 | 18:33
          ... però només quan manan els corruptgents.
  7. Icona del comentari de: Cat a juliol 26, 2022 | 22:38
    Cat juliol 26, 2022 | 22:38
    Ni Lawfare ni osties. Pero si el camell diu: "verás el follón que se va a montar como se enteren con esto de la intervención de la Generalitat i el 155."
    • Icona del comentari de: Maria a juliol 27, 2022 | 15:34
      Maria juliol 27, 2022 | 15:34
      Hi ha babaus que encara es creuen els àudios muntats per la GC. En quin país de garrulos vivim?.
      19
      Icona de dislike al comentari de: Maria a juliol 27, 2022 | 15:34 25
      Respon
      • Icona del comentari de: Anònim a juliol 27, 2022 | 19:19
        Anònim juliol 27, 2022 | 19:19
        Els garrulos creuen que és cosa de la guarra civi, quant tothom sap que van ser els mossos buscant un camell falsificador van trobar el festival. Però res, vosaltres aneu insultant i fent-vos els purs, al final us extranyara haver-vos quedat ben sols. Au, a insultar a ta mare.
  8. Icona del comentari de: Avia a juliol 26, 2022 | 23:15
    Avia juliol 26, 2022 | 23:15
    Moltes gracies per l,article hi estic totalment d,acord. Cada dia ens volen mes acorralats. Vergonya de TV3, vergonya de segons quines radios.......nomes podem llegir i escoltar segons quines croniques i diaris entre ells aquest
    40
    Icona de dislike al comentari de: Avia a juliol 26, 2022 | 23:15 31
    Respon
    • Icona del comentari de: Anònim a juliol 27, 2022 | 11:50
      Anònim juliol 27, 2022 | 11:50
      Vergonya de segons quins corruptes només? Vergonya de segons quins presidents que menteixen des del primer dia dient que aixecaria la DUI, vergonya de gent que es vol fer les lleis a mida, vergonya de tanta corrupció tapada amb l'estelada, vergonya de mafiosos s que amenacen periodistes. VERGONYA!
      24
      Icona de dislike al comentari de: Anònim a juliol 27, 2022 | 11:50 18
      Respon
  9. Icona del comentari de: jg a juliol 26, 2022 | 23:50
    jg juliol 26, 2022 | 23:50
    si escuchas loss audios la Borras es una sinverguenza los que escucharon gritos y las amenazas del Dalmases lo vieron como un mafioso el victimismo es el deporte nacional de cataluña
    • Icona del comentari de: Molta gent s'ha espanyolitzat i ja actuen com Villarejos a juliol 27, 2022 | 19:31
      Molta gent s'ha espanyolitzat i ja actuen com Villarejos juliol 27, 2022 | 19:31
      De quins àudios parles? Inventor d'àudios. ERC ja en temps de Macià i Companys va fer el mateix: Companys autonomista va anar contra Macià, independentista. Ara han tornat a l'autonomisme. Junqueras té por de tornar a la presó. Molts catalans veient quins càstigs imposa Espanya, s'han espanyolitzat de cop i veuen en ERC el partit que els farà sotmesos, però ells podran continuar vivint com a bons espanyols fent bons negocis. Gran part de la immigració immigració ja fa temps que va optar per ser sols españoles muy españoles
      11
      Icona de dislike al comentari de: Molta gent s'ha espanyolitzat i ja actuen com Villarejos a juliol 27, 2022 | 19:31 17
      Respon
  10. Icona del comentari de: jg a juliol 26, 2022 | 23:56
    jg juliol 26, 2022 | 23:56
    la borras si no quiere ir a la carcel que se vaya a Bruselas
    • Icona del comentari de: P. Llarena (El Gordote Cabrón) a juliol 27, 2022 | 18:20
      P. Llarena (El Gordote Cabrón) juliol 27, 2022 | 18:20
      No, por Dios! Que ya me han dao sufcientes hostias en Europa!
  11. Icona del comentari de: Republicà. a juliol 27, 2022 | 04:46
    Republicà. juliol 27, 2022 | 04:46
    Doncs si, noi. Aquests botiflers fastigosos s'enduràn un bom grapat de vots d'aquest ramat de badocs que encara confien en ells. El meu no, però....
    38
    Icona de dislike al comentari de: Republicà. a juliol 27, 2022 | 04:46 36
    Respon
  12. Icona del comentari de: Alexander ha perdut el nord, potser té un principi d'Alzheimer a juliol 27, 2022 | 06:50
    Alexander ha perdut el nord, potser té un principi d'Alzheimer juliol 27, 2022 | 06:50
    Vostè intenta justificar interferències polítiques a la premsa? Què vol una Catalunya franquista o putiniana? Pensi-ho, potser és hora de visitar un neuròleg o jubilar-se...
    41
    Icona de dislike al comentari de: Alexander ha perdut el nord, potser té un principi d'Alzheimer a juliol 27, 2022 | 06:50 31
    Respon
    • Icona del comentari de: Boirosa a juliol 27, 2022 | 09:53
      Boirosa juliol 27, 2022 | 09:53
      I vols dir que no hi ha massa periodistes que juguen a fer política?
    • Icona del comentari de: Dret a juliol 27, 2022 | 12:40
      Dret juliol 27, 2022 | 12:40
      Aquest troll espanyolista no sap el pal que li pot caure a sobre per enviar anonims amb injuries com aquesta de l'Alzheimer. No en tens ni idea. T'ho diu un professional del dret.
      • Icona del comentari de: Pau a juliol 27, 2022 | 15:12
        Pau juliol 27, 2022 | 15:12
        Doncs per ser professional del dret, cal interpretar bé allò que es llegeix, en cap moment afirma que tingui alzheimer.
      • Icona del comentari de: increible a juliol 27, 2022 | 19:27
        increible juliol 27, 2022 | 19:27
        Només de fer aquests comentari, et retracta, ho ets molt jove o molt prepotent
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 28, 2022 | 15:42
      uno que vive en Tabarnia juliol 28, 2022 | 15:42
      parles de la Vanguardia? el Sr. Galinsoga a cas?
  13. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juliol 27, 2022 | 08:30
    Doctor Strangelove juliol 27, 2022 | 08:30
    Dalmases no té cap carrera, no és llicenciat, per tant és igual de "periodista" que el batxiller Puigdemont o la Belén Esteban. Doc.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a juliol 28, 2022 | 15:47
      uno que vive en Tabarnia juliol 28, 2022 | 15:47
      homeeeeeeee, el titulitis, jo no tinc cap titul, mira no vaig tenir l,oportunitat de poguer, tenia que traballar, pero el que si que tinc es mes dignitat que tu, i sentit comu, cosa que tu no disposses, el que si que no disposses es el sentit del ridicul que fas cada vegada que obres la boca
  14. Icona del comentari de: Casiopeo a juliol 27, 2022 | 08:42
    Casiopeo juliol 27, 2022 | 08:42
    Voste es el tipic friki que dona suport a daltres frikis com dalmases i carod rovira ,joder que tropa .
    34
    Icona de dislike al comentari de: Casiopeo a juliol 27, 2022 | 08:42 28
    Respon
  15. Icona del comentari de: Miren a juliol 27, 2022 | 08:56
    Miren juliol 27, 2022 | 08:56
    Hem après que aquí a l'adversari polític se'l tracta com un enemic, que segon la madre patria cal destruir-lo, però d'una forma enginyosa "para que se consiga el efecto sin que se note el cuidado" La pega és que aquí ens coneixem tots mol bé i sabem de què coixeja cada u.
    30
    Icona de dislike al comentari de: Miren a juliol 27, 2022 | 08:56 20
    Respon
  16. Icona del comentari de: Ok gal a juliol 27, 2022 | 09:08
    Ok gal juliol 27, 2022 | 09:08
    El problema és que no acostumen a “interrogar” ni a treure informació, sinó aquí tens un micròfon i fes el que vulguis, però quan no ho fan se’ls hi veu massa el llautó, demostrant alhora la poca professionalitat general. Jo no em posaré al costat del feixisme, la CUP i ERCal ja sabem que sí. Però dir que l’estada de la Gabriel a Suïssa l’ha convertit en una experta en navalles multiusos és un linxament… no seria la neva intenció, em cau bé la Gabi però no la votaré, ni indirectament.
    20
    Icona de dislike al comentari de: Ok gal a juliol 27, 2022 | 09:08 21
    Respon
  17. Icona del comentari de: FAM a juliol 27, 2022 | 09:39
    FAM juliol 27, 2022 | 09:39
    quina poca professionalitat te la gent, per no dir altre cosa... aquest 'senyor' es ex-militant d'ERC i aprofita que pot escriure en aquest espai per atacar sempre el seu ex-partit. També es greu es que no li importi gens ans el contrari, centrar els seus escrits en la negativitat, cosa molt poc aconsellable en el periodisme. I el pitjor de tot es que porta fent això anys sense cap tipus d'evolució professional..total força penós. salut
    33
    Icona de dislike al comentari de: FAM a juliol 27, 2022 | 09:39 27
    Respon
  18. Icona del comentari de: Patriota genèric a juliol 27, 2022 | 09:53
    Patriota genèric juliol 27, 2022 | 09:53
    No, Sr Alexandre, no. El problema no és el que hagi fet l'un o l'altre. El problema és que el Parlament -amb majoria absoluta independentista- va establir unes regles molt clares; tant, que no admeten opinions, amb coneixement de causa, sabent molt bé que és la presumpció d'innocència i pensant, precisament, en casos com el de la MHP Laura Borràs. El problema és que parlem, precisament, de la Presidenta d'aquest Parlament -si ni la presidenta hi creu, què coi hi fot tota aquella gent? El problema és que ens importa tres punyetes si és innocent o culpable perquè així és van establir les normes: "no tan sols cal ser innocent, sinó també semblar-ho". El problema és que la Sra Borràs ha de fotre el camp, li agradi o no, i punt! Adéu siau, Laura!
    35
    Icona de dislike al comentari de: Patriota genèric a juliol 27, 2022 | 09:53 25
    Respon
  19. Icona del comentari de: Un dels pitjors articles del yayo a juliol 27, 2022 | 10:14
    Un dels pitjors articles del yayo juliol 27, 2022 | 10:14
    El pobre Alexandre, amb la fe cega del creient i la ràbia que neix del seu deteriorament mental, intenta negar uns fets en què ell no va estar i en què hi va haver dins i fora del camerino gran quantitat de testimonis. Inventa la teva fe o et creus el que t'han explicat parts molt interessades, yayo Víctor?
    28
    Icona de dislike al comentari de: Un dels pitjors articles del yayo a juliol 27, 2022 | 10:14 27
    Respon
    • Icona del comentari de: iceta el YAYO DE EPAÑA a juliol 27, 2022 | 17:14
      iceta el YAYO DE EPAÑA juliol 27, 2022 | 17:14
      YAYO O YOYO. españolito de epaña
  20. Icona del comentari de: Groc a juliol 27, 2022 | 11:50
    Groc juliol 27, 2022 | 11:50
    Alexandre i Cotarelo ,cada dimecres es dedicant a forma als lectors contra ERC Se les donen de democratés i son uns grans manipuladors de masses
    20
    Icona de dislike al comentari de: Groc a juliol 27, 2022 | 11:50 17
    Respon
    • Icona del comentari de: Sisplau a juliol 27, 2022 | 13:53
      Sisplau juliol 27, 2022 | 13:53
      La crítica a ERC la provoquen les seves accións miserables i covardes, igual que Junts i la Cup. Tots son un colla d'estafadors al servei del Estado. La majoria de crítiques, i ben merescudes per botiflers que son, venen dels independentistes que no estem a cap partit, que justament per això tenim una mica més dobjectivitat. Per això us desorienta tant als qui sou d'un partit.
      15
      Icona de dislike al comentari de: Sisplau a juliol 27, 2022 | 13:53 17
      Respon
    • Icona del comentari de: ERC, analfabets espanyols, fins quan Manolo Groc? a juliol 27, 2022 | 16:41
      ERC, analfabets espanyols, fins quan Manolo Groc? juliol 27, 2022 | 16:41
      En quin idioma escrius, catòlic-junquerista? RESPECTA EL CATALÀ, no siguis un truhan com el Rufian, esperpento per soleares junquerils
  21. Icona del comentari de: Patètic a juliol 27, 2022 | 13:29
    Patètic juliol 27, 2022 | 13:29
    Erc Junts i cup, com que son una colla de covards venuts, l'únic que poden fer és matar-se entre ells per quedar-se el ranxo que els tira l'amo estado. És així de patètic.
  22. Icona del comentari de: Junqueras de España, REY ETERNO DE ERC.ESPAÑA.UNA a juliol 27, 2022 | 14:12
    Junqueras de España, REY ETERNO DE ERC.ESPAÑA.UNA juliol 27, 2022 | 14:12
    Com borden els gossos de l'españolito Junqueras de España.una y Marques de Ferrovial
    • Icona del comentari de: Anònim a juliol 27, 2022 | 19:25
      Anònim juliol 27, 2022 | 19:25
      No Anna, el marquès de ferrovial va ser mis Catalunya i abans la mare superiora, tots sabem que els van donar 11.000.000€ de sotamà, al millor estil espanyol ppero. Fins aviat tot tu ho saps que bé que et paguen amb aquests calerons
      • Icona del comentari de: Sergio Sol, la pagueta Ferrivial.junqueras a juliol 28, 2022 | 08:55
        Sergio Sol, la pagueta Ferrivial.junqueras juliol 28, 2022 | 08:55
        Sergi Sol, goebbels de pacotilla, Junqueras et paga o es els seu HERMANO ROGELIO DE FERROVIAL.ERC?
  23. Icona del comentari de: Rosa a juliol 27, 2022 | 15:26
    Rosa juliol 27, 2022 | 15:26
    Sr. Aleixandre, si us plau: fins i tot vostè és incapaç de fer front als castellanismes que ens destrossen la llengua? LA FRASE: La pregunta és: havia d’haver-se callat? ES ESGARRIFOSA EL CORRECTE ÉS: havia d'haver callat. Li agrairé que tingui més cura amb la llengua. Els botiflers no ho faran. Faci-ho vostè, si us plau!
  24. Icona del comentari de: Oriol a juliol 27, 2022 | 16:37
    Oriol juliol 27, 2022 | 16:37
    Pensava igual que tu Rosa. Ja no sabem ni conjugar el verb callar. El que fa servir l'autor no existeix. Com també diem tenir "por de..." o "dret de ..." I no pas amb la preposició "a" que cada cop més gent, per interferència de l'espanyol fa servir cada cop més.
  25. Icona del comentari de: MHP a juliol 28, 2022 | 11:51
    MHP juliol 28, 2022 | 11:51
    Tanta verborrea quan està mès clar que l'aigua que el Dalmases es un pijo-malcriat-supremaciste i no pot de cap manera amenaçar a una periodista ( o a qui sigui). Aquests son com els "señoritos andaluces" que creuen que Catalunya es el seu "cortijo" i poden robar, fer i desfer al seu gust. Si els que tienen que manar a la repùblica catalana son aquests, em quedo a España. Indepèndencia? no, gràcies.
  26. Icona del comentari de: Conxita a juliol 28, 2022 | 20:14
    Conxita juliol 28, 2022 | 20:14
    Després de tants anys en que la Madamme Ferrusola va exclamar " Ens han tret de casa" , encara hi ha qui no ha paït la davallada convergent- convenient. Ni accepten que altres ciutadans, amb diferent ideologia a la seva, estiguin al govern. Cap dels que ara només fuetegen a ERC, qüestiona el pacte de la Diputació de Barcelona. Això és diferent , diuen. Si en Dalmases també és diferent, pot fer d'inquisidor , intimidador i de prepotent sota la capa de la Borràs.

Respon a Sembla que si... Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa