El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El Govern vol restringir llibertats fonamentals només per alliçonar els ciutadans
  • CA

Aquesta setmana hem sabut que el Govern de la Generalitat vol recuperar el toc de queda d’1 a 6 de la matinada, entre d’altres restriccions. Es tracta d’una mesura que cap comunitat autònoma ha anunciat, i que no s’aplica enlloc d’Europa, ni tan sols als Països Baixos, on s’ha decretat el confinament, a més d’un toc de queda només en allotjaments i espais culturals. Però, segons la seva portaveu, Patrícia Plaja, al Govern català les considera “imprescindibles i raonables davant la situació en la qual ens trobem”.

En quin sentit és imprescindible un toc de queda? Segons Magda Campins, Cap de Servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia a l’Hospital de la Vall d’Hebron, en el sentit de la conscienciació (cita literal d’una entrevista a ElDiario.es). És a dir, que no té efectes provats sobre la prevenció dels contagis, atès que amb l’oci nocturn tancat les interaccions en aquestes hores són molt reduïdes, sinó com a eina d’alliçonament de la població. Campins diu que és una forma de transmetre’ns que cal ser conscients que “estem molt malament”, de la mateixa manera que ho fa la obligatorietat de portar mascaretes a l’exterior, quan se sap que el risc de transmissió a l’aire lliure és baix.

Que els professionals sanitaris proposin o acceptin aquest tipus de mesures amb aquests arguments, pensant en la salut pública, no és greu. El que és greu és que els representants polítics les apliquin i que nosaltres les acceptem. Perquè una restricció de llibertats fonamentals com és no poder sortir al carrer o haver de portar tapada la cara no es pot fer per alliçonar, o dit de forma més crua i directa, pel control social. Això ho fan les dictadures. El que ens diferencia d’aquestes és que quan es fa, ha d’estar provat que col·lisiona amb un altre dret fonamental com el de la salut, per exemple, incrementant els contagis i augmentant la pressió hospitalària fins el punt de no poder atendre persones amb altres patologies. En aquest sentit, Alemanya, Noruega, Islàndia, Suècia i Finlàndia mai han fet obligatori l’ús de la mascareta en exteriors ni molt menys han decretat un toc de queda.

No entro en si la mesura s’ajusta a dret, perquè no tinc la formació per analitzar-ho. Sí que puc citar, per exemple, l’advocat Albert Mengual, que recorda que qualsevol restricció de drets fonamentals ha de venir habilitada per Llei i, si afecta al seu desenvolupament, per Llei Orgànica, cosa que no passa perquè el Govern espanyol no ha decretat l’Estat d’Alarma, o l’advocada Maria Vila, que puntualitza que el TSJC no pot analitzar la proporcionalitat del toc de queda perquè no hi ha cap dada empírica que ho justifiqui, com reconeix Magda Campins.

No sé si la resta de mesures seran efectives o no, o si en calen d’alternatives. El que sí que sé és que en matèria de conscienciació es pot fer molt sense retallar drets fonamentals, recorrent a una habilitat bàsica que es diu comunicació. I així com al 2020 vam ésser bombardejats d’anuncis institucionals als mitjans de comunicació 24 hores al dia amb missatges destinats a infondre ànim sostinguts en la mateixa minoria d’edat que ens suposen els governs per castigarnos sense sortir per recordar-nos que som en pandèmia, és incomprensible que ara no es faci el mateix per informar la gent els cops que calgui sobre com de malament estem i què se’ns recomana fer per resoldre-ho segons els epidemiòlegs. 

Només si es demostra que s’han exhaurit totes les altres vies es pot justificar una mesura com el toc de queda o portar la mascareta en exteriors. Perquè si com a societat acceptem que se’ns tracti com a menors d’edat que només entenem el llenguatge de la obligatorietat, ja queda menys perquè acceptem que això es garanteixi amb un policia a la porta com van fer a Wuhan. Això a Alemanya encara ho entenen: són conscients que a Europa només podem competir amb la Xina si garantim una democràcia de la millor qualitat. A Catalunya ja fa temps que ens hem lliurat a la comoditat de la submissió.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Nita a desembre 22, 2021 | 19:06
    Nita desembre 22, 2021 | 19:06
    Mira Carracelas.Si tanquen l´oci nocturn sense toc de queda tornarem a veure 20.000 borratxos als carrers fent botellot.Potser per les europes la gent es mes responsable pero aqui ja hem vist que gens ni mica.Les persones intel.ligents aprenen del que va passant.A mi no em molesta gens el toc de queda.
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 22, 2021 | 19:53
      Ricard desembre 22, 2021 | 19:53
      Exacte.
    • Icona del comentari de: Rancuniosa a desembre 23, 2021 | 00:23
      Rancuniosa desembre 23, 2021 | 00:23
      Doncs el que ella diu: la comoditat de la submissió. A tu no et molesta que et restringeixin drets fonamentals perquè ja vius amb ells autorestringits i t'agrada que els hi restringeixin al jovent per enveja.
      • Icona del comentari de: JordiP a desembre 23, 2021 | 11:23
        JordiP desembre 23, 2021 | 11:23
        El ritme de contagis no et sembla suficient per a disparar un toc de queda? Quants contagis diaris, ingresos a hospital i ocupació de UCI et semblen necessaris per a justificar les mesuras que proposa el Govern? Estem tots anul·lant les reunions on podriem ajuntar-nos més de dues bombolles i surts tu amb aquestes ... discrepàncies? Prefereixes la "posició Ayuso", segons la qual la possibilitat de contagiar-se (la malaltia i llur gravetat) no és res "davant la necessitat de la gent de echar una canita al aire"? Vámonos hoy de farra que tenemos todo Enero de margen para ir al hospital (i potser morir, oi?). És vergonyosa l'ús de pretesa llibertat i dret individual que feu per tal de poder prendre quatre copes! Nosaltres hem cancel·lat dues reunions familiars per raons de seguretat personal i global.
        • Icona del comentari de: D'on no n'hi ha no en raja a desembre 23, 2021 | 21:37
          D'on no n'hi ha no en raja desembre 23, 2021 | 21:37
          El que cadascú faci quan surt de casa no és de la teva incumbència, gamarús. El dret és poder-se moure, tant si és per anar a la farmàcia de guàrdia com si és per visitar un parent que et necessita o per qualsevol altre motiu. I no, evidentment que el nombre de contagis no justifica res quan el percentatge d'hospitalitzacions és tan baix. Que potser tanques la gent a casa quan hi ha una epidèmia de grip i creus justificat vulnerar els seus drets fonamentals? I no serà perquè la grip no en mata milers cada any.
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 23, 2021 | 12:06
        Pere LLimonera i Citronell desembre 23, 2021 | 12:06
        La Burbuja de los IndePendencieros xenofobos y supremacistas está llena de "Conspiranoicos"... es vergonzoso, peligroso, inmoral y ridículo, pero resultaría hasta gracioso si no fuera por que tanto 'ximplet' ya hace daño a la sociedad... A ver si te enteras de que si te mueres en la UVI de un Hospital, o en tu cama por el Covid-19, NO te quedan "Derechos Fundamentales"... Ninguno,ningún "Derecho Fundamental", porque ya estas muerto... y de que si, por el camino, contagias a otros, con el mismo resultado, les vas a dejar sin "Derechos Fundamentales"...
        • Icona del comentari de: Colla de fatxes a desembre 23, 2021 | 21:31
          Colla de fatxes desembre 23, 2021 | 21:31
          No em siguis imbècil. El percentatge de morts (0,12%) no justifica cap toc de queda. El nombre de contagis és irrellevant quan el nombre d'hospitalitzacions i de morts està molt pet sota de les de fa un any. Una altra cosa és que als fatxes us posi això de vulnerar drets fonamentals, que se'n diuen fonamentals, tros de cretí, perquè són prioritaris i inalienables.
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 24, 2021 | 06:27
            Pere LLimonera i Citronell desembre 24, 2021 | 06:27
            'La colla de Fatxes IndePendenciera' en su sempiterna irracionalidad y terquedad... son patéticos.... No es casualidad que entre tanto fachorro supremacista guiado por la ausencia de lógica, por las falacias, por los sofismas, por el 'pensamiento mágico' y por toda clase de invenciones históricas y culturales y ensoñaciones, el numero de "Conspiranoicos, Plandémicos y TerraPlanistas" sea elevadísimo... tanta 'raza superior' que se traduce en falta de Materia Gris, al final... Quina pena i quina vergonya! ... el porcentaje puede ser bajo ahora y pegar un subidón inmediato si hay un contagio masivo gracias a la nueva cepa del Ómicron... mas vale prevenir que curar... si luego ocurre y no se ha hecho nada, los b0b0s de siempre saldrán a criticar que porque no se hizo nada... ! separatas, uffff !
    • Icona del comentari de: Una a desembre 23, 2021 | 02:14
      Una desembre 23, 2021 | 02:14
      20000 borratxos? Com si en són 40000. Què hi vagi la policia i faci la seva feina. No vam ser 2000000 votant l'u d'octubre? I ens van tustar. Doncs que els facin una repassada als borratxos. No poden restringir la meva llibertat quan jo no he fet res per posar en risc als altres. Aviam si per uns botellots ens hem de quedar a casa no veure família ni amics, però això sí, anar a treballar cada dia en metro.
    • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 23, 2021 | 09:32
      Pere LLimonera i Citronell desembre 23, 2021 | 09:32
      No pot ser??? en Catalunya? en la Dinamarca del Sur???... com dius aquestes coses? ... Botifleraaaa!
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a desembre 23, 2021 | 10:01
      Doctor Strangelove desembre 23, 2021 | 10:01
      A veure senyora Nita, per dir alguna cosa, i també al tarat d'en Ricard. Els "botellots" ja estan prohibits no cal fer un toc de queda, el que han de fer els responsables polítics és actuar contra aquestes trobades, però a mi que em deixin fer, jo no vaig amb la terregada, simplement vaig a lloc cars on hi ha poca gent i de nivell, i allí no hi ha cap problema. Per tant, actueu contra la turba, però als que ens comportem exemplarment deixeu-nos en pau, melons! Doc.
      • Icona del comentari de: JordiP a desembre 23, 2021 | 11:32
        JordiP desembre 23, 2021 | 11:32
        És el que et mancava: pregonar que ets dels de "aún hay clases". "Dime de qué blasonas y te iré de qué careces". "Doctor en muchas artes, burro en todas partes". Bon nadal l que l'aprofiti.
        • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 23, 2021 | 17:07
          Pere LLimonera i Citronell desembre 23, 2021 | 17:07
          Conyo, Jordi, a ver si te va a dar algo malo por escribir en la lengua de los "xarnegos" i "colonos"... ja, ja, ja... "botfler"... ... es "Dime de que "Presumes" y te diré de que careces". El de "Doctor en muchas artes, burro en todas partes" me ha gustado mucho; no lo conocía...
  2. Icona del comentari de: Anònim a desembre 22, 2021 | 19:33
    Anònim desembre 22, 2021 | 19:33
    El día que la gent deixi de ser inconscient e incívics, estaré d'acord amb tu. No aprenem dels nostres propis errors i sempre els repetim, ah després fem el ploricó quan ens han de castigar com nens petits. Avui mateix, al súper una parella gran anaven sense mascareta i enfoten-se de les dependentes que els han avisat 3 vegades, evidentment els han acabat fent fora i la gent aplaudint. Que fa aquesta gent que vol llibertat sense importar-li la salut i la llibertat dels altres? Una societat sense seny, no es mereix res mes
    • Icona del comentari de: Quin cagacalces! a desembre 23, 2021 | 00:24
      Quin cagacalces! desembre 23, 2021 | 00:24
      No ets més burro perquè no t'entrenes.
      • Icona del comentari de: JordiP a desembre 23, 2021 | 11:39
        JordiP desembre 23, 2021 | 11:39
        Nen, pateixes una greu "síndrome de projecció" que et fa veure en els altres els teus defectes i problemes. Et recomano encaridament que vagis a la visita del psiquiatra.
      • Icona del comentari de: Anònim a desembre 24, 2021 | 10:36
        Anònim desembre 24, 2021 | 10:36
        Ja t'hi tinc a tu per demostrar al món que es ser burro. Felicitats fill
  3. Icona del comentari de: lagrimitas a desembre 22, 2021 | 19:54
    lagrimitas desembre 22, 2021 | 19:54
    vaya par que gasta
    • Icona del comentari de: Traca a desembre 25, 2021 | 16:59
      Traca desembre 25, 2021 | 16:59
      Ya te digo pero si no eres lazo y con contactos na de na
  4. Icona del comentari de: Pues si el 'popbla' no le gusta y le parece dictatorial.. a desembre 22, 2021 | 22:05
    Pues si el "popbla" no le gusta y le parece dictatorial.. desembre 22, 2021 | 22:05
    Hay que salir a la calles (que son nuestras, es decir de "los democratas de pata negra") a quemar coches y contenedores y a asaltar el parlement.. Estas tardando ya..! No era este uno de los mantras del proces durante mas de 10 años? jo der! que poco os gusta la ley y la democracia a "las almas puras y seres de luz" (no es lo que ha votado la mayoria? Ese gobierno ERC-JUNTS-CUP?) Si los tontos en Cataluña volaran seria de noche todo el año. jo der!
    • Icona del comentari de: JordiP a desembre 23, 2021 | 11:40
      JordiP desembre 23, 2021 | 11:40
      Si els tontos de Catalunya volessin, se't cagarien a sobre.
      • Icona del comentari de: O damunt teu a desembre 23, 2021 | 19:57
        O damunt teu desembre 23, 2021 | 19:57
        Són tontets catalanets, no saben diferenciar.
  5. Icona del comentari de: fat boy a desembre 22, 2021 | 22:06
    fat boy desembre 22, 2021 | 22:06
    Doncs Suecia vaja mal exemple. No recorda que no volien prendre cap mesura, igual que el Regne Unit, perque ho fiaven tot a la immunitat de grup?. Fins que no va morir un merder de gent no van baixar del burro. La questio era tocar-se els collons i no gastar un ral, a veure que passava, i si moria gent doncs mira tu, baixes colaterals i tal dia fara un any.
  6. Icona del comentari de: Sobre el artículo a desembre 22, 2021 | 22:18
    Sobre el artículo desembre 22, 2021 | 22:18
    Muy buen artículo. No pensaba encontrar algo tan verdadero y tan bien escrito en el món.
    • Icona del comentari de: un marcià per l'espai sideral a desembre 24, 2021 | 04:43
      un marcià per l'espai sideral desembre 24, 2021 | 04:43
      Totalment d'acord, encara flipo!
  7. Icona del comentari de: Totalitarisme instrumental a desembre 23, 2021 | 00:29
    Totalitarisme instrumental desembre 23, 2021 | 00:29
    Jo crec que no és tant per alliçonar com per tapar la seva ineptitud. Si tanquen la població estan donant a entendre que tot és culpa de la gent, igual que els comentaris cretins de dalt. Així, a més, fan veure que prenen decisions, que són eficaços i responsables, davant l'opinió pública. És encara més greu del que dius. Ens restringeixen drets fonamentals només per tapar-se les vergonyes.
  8. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 23, 2021 | 01:53
    Jordi (Català i Suís) desembre 23, 2021 | 01:53
    Fou evident la incometència de la gent del Govern Català i la incompetència, maldat i vergonya del Govern Espanyol al 2020 (recordo en Torra demanant de tancar Madrid i els malparits deixant eixir tothom per tal de distribuir el virus i matar gent). Recordo en Joan Guix dient que la grip era més greu que la COVID19. A CH hi tenim una veritable epidèmia complotista i uns comportaments vergonyosos de molta gent. I entre 12 i 13 mil casos per dia amb 50 i 60 morts diaris que és molt. CAT té una mica menys d'habitants però ho podem comparar. Deixant de banda les mesures útils i inútils CAL prendre consciència que el virus mata gent. Mata parents, veïns i amics. Si la Delta era més infecciosa, l'Omicron ho és encara més. El batlle de Lyon (ecologista) ha enxampat el virus i ha declarat que sempre havia pres totes les mesures per tal de no enxampar-lo. Vol dir que tenim una nova variant més infecciosa que només per infectar més gent produïrà més hospitalitzats i més morts. La variant Omicron resisteix els vaccins i a Marseille els hospitals ja es preparen per a l'onada celerata: la combinació de la Delta i de l'Omicron. Escric això per relativitzar les mesures decidides per una colla que tots coneixem sigui a Barcelona o a Madrid. La màscara a l'exterior la duc des del març del 2020. I punt. Només algun infectat que esternudi o tussi i ja l'has enxampat. Ara ja sabem que els vaccins més eficaços (BioNtech i Moderna) redueixen llur eficacitat dràsticament amb l'Omicron. A CH hi ha molta gent malalta de covid19 als hospitals i han estat vaccinats amb les dues dosis. Tot plegat per dir que per no infectar-se cal dur màscara sempre i no tenir contacte amb ningú que no en dugui. I no anar a restaurants ni a bars. I no em parlis d'anar al dentista. I això és així. Aquesta és la Realitat que milions de persones al món no volen pas acceptar i desenvolupen tota mena de teories conspiracionistes.
    • Icona del comentari de: Ruc suís a desembre 23, 2021 | 09:44
      Ruc suís desembre 23, 2021 | 09:44
      Com de costum no tens ni idea del que parles. L'Òmicron disminueix en un 80% el perill d'hospitalització respecte les variants anteriors, tant entre vacunats com no vacunats. I si t'actualitzes llegiràs que a Sud-àfrica s'està produint un retrocés de contagis d'òmicron tan espectacular com l'increment inicial per simple comportament de la variant. Males notícies pels alarmistes amateurs com tu.
      • Icona del comentari de: JordiP a desembre 23, 2021 | 11:43
        JordiP desembre 23, 2021 | 11:43
        Doncs mira les xifres, incrèdul.
        • Icona del comentari de: Mira tu les xifres, capullini a desembre 23, 2021 | 19:31
          Mira tu les xifres, capullini desembre 23, 2021 | 19:31
          No t'assabentes de res.
  9. Icona del comentari de: ciutadà a desembre 23, 2021 | 06:11
    ciutadà desembre 23, 2021 | 06:11
    Completament d'acord amb l'article.
    • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 24, 2021 | 11:59
      Pere LLimonera i Citronell desembre 24, 2021 | 11:59
      Eres un MACABEO. Burro.
  10. Icona del comentari de: Gironi. a desembre 23, 2021 | 06:43
    Gironi. desembre 23, 2021 | 06:43
    Doncs jo, ahir, era comprant en un supermercat. Estava a punt de pagar quan m'ha sonat el móbil. m'he baixat la mascareta un moment i...... no volgueu saber el ruixat que m'ha clavat la dependenta!. Vist aixó, he deixat el que havia adquirit- i encara no pagat- damunt el taulell i he dit que aixó no tornaria a passar perquè no tornaria a posar els peus en aquell lloc. He estripat allà mateix la meva tarja de client i he anat a un establimengt més com cal a fer la meva compra.
    • Icona del comentari de: JordiP a desembre 23, 2021 | 11:46
      JordiP desembre 23, 2021 | 11:46
      Un moment de descuit i ja has absorbit un parell de virus que et faran la guitza i et permetran anar regant la ciutat de clons. T'agrada viure un mes o dos a l'hospital? I enviar allpa la teva dona, els teus fills, la cunyada, els companys de tasca, etc.?
      • Icona del comentari de: fat boy a desembre 23, 2021 | 18:21
        fat boy desembre 23, 2021 | 18:21
        Home, la cunyada, si.
  11. Icona del comentari de: En fi a desembre 23, 2021 | 07:27
    En fi desembre 23, 2021 | 07:27
    Y tu carracelas, només escrius titolars, per acaben els unionistas hispanos
  12. Icona del comentari de: Berlin a desembre 23, 2021 | 09:23
    Berlin desembre 23, 2021 | 09:23
    Bon article. Apunts i correccions: a Berlín a temporades la mascareta és obligatòria a carrers molt concorreguts. I a Berlín també van decretar un toc de queda a partir de les 11 o les 12, no recordo, va ser abans de l'estiu passat i no va durar més de dues o tres setmanes. A Alemanya també ens tracten com a nens, però no tant com aquí. Als d'ERC ja els va bé controlar la gent, ni sigui que vulguin tornar a sortir al carrer.
  13. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a desembre 23, 2021 | 12:27
    Luisnomeacuerdo desembre 23, 2021 | 12:27
    No te preocupes cacarracelas que el gobierno de tu nación, España, no va a permitir que un atajo de ineptos fascistas independentistas limiten la libertad a unos ciudadanos del reino, ya nos dais las gracias en la próxima mani de odio que soléis montar los camisas pardoamarillas.
  14. Icona del comentari de: LlunyDeCAt a desembre 23, 2021 | 13:27
    LlunyDeCAt desembre 23, 2021 | 13:27
    Aquesta web reflecteix la degenaració de fa anys que pateix Catalunya. Si a la invasió massiva d'Espanyols amb llurs comentaris en Espanyols, insults i altres vulgaritats, cal afegir-hi els comentaris amb insults de gent catalana i un tret característic dels Espanyols copiat pels Catalans: tutejar a dojo. Fa molts anys que quan truques a una administració de la Generalitat et tutegen de seguida com si haguerem fet l'escola plegats. Recordo pares i avis que mai tutejaven ningú. Anaven a la fleca, a la carnisseria, creuaven els veïns, etc. I malgrat els anys de freqüentació, MAI havien tutejat ningú. Tractar de tu es reserva a la família més propera que restava als límits dels cosins, nebots, etc. Però la invasió migratòria espanyola ha degenerat completament l'Ètnia Catalana o la Minoria Nacional Catalana. Només cal sentir parlar Català a qualsevol mitjà o al carrer. I pel que fa a la llengua hi ha un registre lingüístic on la llengua estrangera ha penetrat grollerament: el sexual. Els Catalans ja han assimilat a llur llengua tots els repugnants mots espanyols pel que fa al sexe. El llenguatge sexual dels Espanyols és groller, vulgar, violent i repugnant. I només cal comparar-lo amb el de la llengua francesa per copsar-ho. I malhauradament els Catalans han estat assimilats a tots aquests nivells: tutejament, vulgaritat i llenguatge sexual. El tractament contra tot això és molt simple i qualsevol català intel.ligent i que no sigui pas un dropo sabrà el que cal fer.
    • Icona del comentari de: La degenaració de fa anys que pateix Catalunya a desembre 23, 2021 | 19:35
      La degenaració de fa anys que pateix Catalunya desembre 23, 2021 | 19:35
      Es diu nacionalisme català. Res més tòxic i nociu per a tothom.
      • Icona del comentari de: JordiP a desembre 24, 2021 | 14:01
        JordiP desembre 24, 2021 | 14:01
        Es diu "educació" i "urbanitat", gañán. I es nota a la legua que d'aixó no en sabeu. Sou el que he dit, gañanes. I ho seguiu sent encara que aconseguiu acabar una carrera universitària. Cosa que no deu ser massa difícil perquè jo mateix, que no sóc cap lumbrera de l'altre món, en tinc dos i una pila de màsters. Dels de veritat, no de Ciempozuelos o de Carrascal de la Sierra.
  15. Icona del comentari de: LlunyDeCat a desembre 23, 2021 | 13:59
    LlunyDeCat desembre 23, 2021 | 13:59
    No hi ha pas dades definitives dels efectes de la variant Omicron. La caiguda de les infeccions a l'Àfrica del Sud és una dada més. L'hospitalització de vaccinats ha augmentat i és relacionada amb la variant Omicron. Som clarament a la substitució de la Delta per l'Omicron i fins que no se sàpiga clar el que fa el millor a fer és dur màscara arreu i evitar tot contacte. A Grècia - un dels països europeus que millor gestiona la pandèmia - el govern ha decretat l'obligatorietat de la màscara. I cal saber que a Grècia no són els polítics els qui dirigeixen la crisi pandèmica sinó un equip de científics liderats per un metge epidemiologista que eixia a la tv diàriament explicant la situació i justificant les regles de salut pública. Tot el contrari dels cafres de Madrid i llurs pallassades militaristes combinades amb el comportament criminal de permetre l'any passat eixir de Madrid centenars de milers de persones per distribuir el virus i matar gent. Així, doncs, no cal pas ésser un científic ni un metge per saber que el virus s'encomana a través de l'aire i que si ens ha tocat els mals números a la loteria genètica ens pot matar. Discutir si cal la màscara a l'exterior és una bajanada. Però allò que és clar arreu del Planeta és que hi ha una part de la població que no vol pas saber res del virus. Vol viure com abans. I això és una il.lusió que té molt de suïcidi. Aquests comportaments suïcidaris només faran la pandèmia durar encara més.
    • Icona del comentari de: Totalment d'acord amb tu a desembre 23, 2021 | 19:54
      Totalment d'acord amb tu desembre 23, 2021 | 19:54
      Que et donin pel cul.
      • Icona del comentari de: Anònim a desembre 24, 2021 | 10:42
        Anònim desembre 24, 2021 | 10:42
        Un assimilat deixant aquí la seva cagaradeta. En fi....
  16. Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 23, 2021 | 14:04
    Pere LLimonera i Citronell desembre 23, 2021 | 14:04
    Oh, la-la, la-laaaaa... perdone, Vuecencia... no será que es usted un poco b0b0?... tg...
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 24, 2021 | 10:45
      Anònim desembre 24, 2021 | 10:45
      Ja sabem que esteu molt orgullosos de la vostra incultura i que la lluiu com si fos una gran cosa. Llàstima que pretengueu que tots siguem tant incultes i maleducats com vosaltres, en comptes de fer el mínim esforç per millorar.
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 24, 2021 | 12:42
        Pere LLimonera i Citronell desembre 24, 2021 | 12:42
        Una noche, ociosa de aquellas / en que un indePendenciero no grita, / no rompe cristales, ni agita / carteles, ni banderas con estrellas; / ni busca, con el prójimo, querellas / y cual ciudadano honesto y probo, / razona, dejando de hacer el b0bo, / sobre la falsa Historia impostada, / ve, bajo la luna, en su gloria alzada, / el porqué del tres por ciento y el robo.
  17. Icona del comentari de: airausu a desembre 23, 2021 | 16:21
    airausu desembre 23, 2021 | 16:21
    Algún dia el Govern del mentrestant ens hauria d'explicar si aquestes mesures es prenen perquè tenen un gran gruix de sanitaris i mossos de vacances i no hi ha prous efectius per a controlar-ho tot. L'any passat no van desallotjar la rave en la nau de Llinars durant 3 dies perquè no tenien efectius... Per a que els funcionaris facin vacances, tots els demés a casa i sense sortir.
  18. Icona del comentari de: Daniel a desembre 23, 2021 | 17:10
    Daniel desembre 23, 2021 | 17:10
    A mi també m'agradaria que la pandémia s'hagués acabat, peró no. Tolerància a la frustració és el que falta.
  19. Icona del comentari de: Joan a desembre 23, 2021 | 18:27
    Joan desembre 23, 2021 | 18:27
    Però que estas dient ara tu? Si des del primer dia El Món l´únic que heu fet: fomentar, alarmar, posar en histèria, insultar als "antivacunes", introduïr passaports, etc. que coi questiones ara? ara se t´ha ences el cervell? a què bé aquest canvi? En tot cas, més val tard que mai.
  20. Icona del comentari de: Narcís a desembre 23, 2021 | 20:23
    Narcís desembre 23, 2021 | 20:23
    Si Darias ( ministra de sanitat ?! ) digué fa uns mesos, quan obligava a persones de 60-69 en exclusiva a vaccinar-se'n de l' AstraZeneca allò de " quién no se la ponga estará en la cola de la cola "... ! Parlar així n' és normal ? N' és normal atemorir persones amb aquesta frase quan tenien por del virus i d' aquest vaccí ( damunt, quan tenien/ tenen malalties quines fossin no vulgudes diagnosticar per metges com no esmentades per a lliurar-se'n) ? PD : òbviament , d' aquest parlar tavernari .. digue'm com parles i el diré com penses ! Nota :si hom n' és sol al carrer o força al marge. . a qui fum o pot contagiar ? Anotació al marge : altra cosa són els 'malparits ' on hi ha munt de peatons o mateixes voreres d'allò més estretes .. doncs a per ells que no pas per culpa de xurma fúmer a tothom ! Incidència : verament , d' on surt aquest personal de gobiermo .. estem ben guarnits dins/ dessota aquest estat . . . . . !
  21. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 23, 2021 | 22:08
    Jordi (Català i Suís) desembre 23, 2021 | 22:08
    Omicron: allò que sabem i allò que no sabem pas (https://www.lematin.ch/story/le-portrait-domicron-se-dessine-peu-a-peu-879583788661). 1- Infecta moltíssim més que la Delta. A UK 100'000 casos en un dia; 2- La gravetat és probablement més feble però saben pas fins a quin nivell; 3-Els nou casos d'Omicron doblen cada 2 o 3 dies. És una progressió fulgurant MAI vista amb les variants precedents; 4-Hospitalitzacions: pels estudis arribats de South Africa, England i Scotland, sembla que Omicron produeix menys hospitalitzacions que la Delta. Potser menys severa en un 35%/80%. ********** I ara el punt més important: NO se sap si aquesta gravetat aparentment menor prové de les característiques intrínseques de la variant, o si es deu al fet que afecta poblacions que ja són parcialment immunes (pel vaccí o una infecció prèvia). Per tot això totes les mesures considerades absurdes per molts han de continuar si més no fins que no hi hagi confirmació de la benignitat de l'Omicron i potser fins i tot la bona notícia que el Dr. Fauci va anunciar com a possibilitat: que l'Omicron escombri la Delta i la resta i acabi amb la Pandèmia. Aleshores és molt més intel.ligent d'aguantar un temps més sense viure normalment com abans de la Pandèmia.
  22. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 23, 2021 | 22:13
    Jordi (Català i Suís) desembre 23, 2021 | 22:13
    Llegiu tot l'article de Le Matin (https://www.lematin.ch/story/le-portrait-domicron-se-dessine-peu-a-peu-879583788661). Hi ha totes les dades en temps real de la situació i el coneixement de l'Omicron. Hi diu que cal esperar el que esdevindrà a London la propera setmana. I explica en detall les possibilitats de col.lapse d'hospitals a alguns països malgrat que sigui benigna. I parla també dels vaccins en relació a la variant.
  23. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 23, 2021 | 22:27
    Jordi (Català i Suís) desembre 23, 2021 | 22:27
    https://www.lematin.ch/story/le-portrait-domicron-se-dessine-peu-a-peu-879583788661 I l'article avisa del probable caos que la variant podria crear malgrat no provocar casos greus. La massiva proliferació provocaria periodes d'aïllament a milions de persones i la desestablització de sectors com transports, salut, supermercats, escoles, etc. És una dada nova en comparació amb les variants precedents. Així, doncs, a fer bondat tot esperant que la previsió del Dr Faucci es compleixi.
  24. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 23, 2021 | 22:40
    Jordi (Català i Suís) desembre 23, 2021 | 22:40
    https://www.vilaweb.cat/noticies/condemna-presos-disparar-casa-independentista-catalans-fills-puta/ Això és el que tenim a CAT. El Criminal Espanyol que va fer això sembla que mai fou inquietat per terrorisme per la Gestapo-PN-GC dels Espanyols. I tota la merda espanyola que ve aquí farien el mateix si podien o quan puguin. Les guerres són així.
  25. Icona del comentari de: teix a desembre 24, 2021 | 08:30
    teix desembre 24, 2021 | 08:30
    Mira, Pilar, et concedeixo que l’afirmació de la Magda Campins fos poc afortunada tenint en compte que, per a persones com tu, els hauria de ser fàcil buscar cinc potes al gat. Del que no t’adones és que, segur que sense voler, està donant la raó a aquesta prestigiosa professional i a l’estament sanitari en general. En aquesta qüestió de la pandèmia argüir proves és com anar a les palpentes, màxim quan els necis es consideren entesos. L’argument dels drets fonamentals ja ve a ser una pitorreja en la qual els jutges hi prenen massa part. Els constituents no van poder filar massa prim en el seu moment i es van oblidar de casar els drets individuals amb els drets comuns. Curiós perquè, en el desenvolupament legislatiu, la invocació al bé comú és l’argument definitiu
    • Icona del comentari de: Pitorrea amb gonorrea a desembre 24, 2021 | 10:12
      Pitorrea amb gonorrea desembre 24, 2021 | 10:12
      Tu sí que ets una pitorrea. Els jutges estan prenent massa part en decidir sobre drets fonamentals? A qui els hi deixaries tu, a la màfia farmacèutica o a la dictadura sanitària? En el món civilitzat els drets col·lectius es construeixen sobre els individuals. Els fonamentalismes, sanitaris o no, sempre invoquen l'interès comú per vulnerar drets fonamentals. No cal donar-hi gaire voltes. Ets una fatxa ignorant de cap a peus.
    • Icona del comentari de: On els fabriquen aquests espècimens? a desembre 24, 2021 | 10:17
      On els fabriquen aquests espècimens? desembre 24, 2021 | 10:17
      Et "concedeixo"? Quin imbècil prepotent encantat de conèixer-se a ell mateix escriu amb aquest to de perdona vides?
  26. Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 24, 2021 | 11:59
    Pere LLimonera i Citronell desembre 24, 2021 | 11:59
    Bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, bobos, BOBOS, BOBOS,BOBOS,BOBOS,BOBOS,BOBOS,BOBOS,BOBOS.
    • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 24, 2021 | 16:20
      Pere LLimonera i Citronell desembre 24, 2021 | 16:20
      Este comentario NO es del VERDADERO "Pere LLimonera i Citronell", que soy yo... Es un TROLL que comenta usando el nombre de otros para meter Cizaña... El Troll IndePendenciero que usa mi nombre y el de otros para comentar solo busca crear indignación y cólera entre los catalanes con sus comentarios de "Falsa Bandera"... ... en cambio, eL comentario, o poemita que sigue a continuación si es mio : --- ¿Sabies que... Catalunya existeix des de fa 1571 anys. Exactament des de la Batalla dels "Camps Catalàunics" l'any 451, en què una coalició Catalana dirigida pel General Català Flavio Aecio i els Visigots del rei Teodoric I van derrotar els Huns, dirigits per "Àtila". Institut de la Nova Història.... Doncs ja ho saps... "La GENERALITAT al TEU COSTAT, NO": "A LA TEVA ESQUENA, se't puja a la Xepa".
  27. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a desembre 24, 2021 | 12:43
    Luisnomeacuerdo desembre 24, 2021 | 12:43
    Una gamba por el ojete para navidad.
  28. Icona del comentari de: Raül a desembre 24, 2021 | 13:01
    Raül desembre 24, 2021 | 13:01
    Estic fart dels iluminati que diuen que toc de queda no serveix per res. Potser hi ha mesures millors, segur que ens podíem haver preparat millor per Nadal i no aquest complaença en que ens vam instaurar i que va portar a desmuntar el sistema de seguiment de casos, però dir que no serveix de res es pura negació estúpida. Ahir carrers buits a totes les ciutat, quantes trobades i hores a bars i restaurants es van evitar?? Tot això són contagis que no s'han produït.
  29. Icona del comentari de: Narcís a desembre 24, 2021 | 19:40
    Narcís desembre 24, 2021 | 19:40
    Ras i curt : és veritat que aut. de madrid té més d'1 milió d' encomanats i 16 mil i escaig de traspassats . . . i Catalunya en té 24 mil i escaig de traspassats amb força menys d'1 milió d' encomanats ? PD : seria bo saber-ho. . per res especial ( cadascú ho digereixi com vulgui ! ) !
  30. Icona del comentari de: Cansat a desembre 25, 2021 | 10:55
    Cansat desembre 25, 2021 | 10:55
    La humanitat ja ha donat de si tot el que podia donar......
    • Icona del comentari de: traca a desembre 25, 2021 | 12:00
      traca desembre 25, 2021 | 12:00
      Falso, la humanidad cada dia sorprende con algo nuevo mas repugnante que el anterior, hace un par de semanas nadie conocia a Jaume Fabrega y oh sorpresa.
  31. Icona del comentari de: Es una cosa simbólica a desembre 25, 2021 | 18:12
    Es una cosa simbólica desembre 25, 2021 | 18:12
    Para variar.

Respon a lagrimitas Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa