El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Desconnectar… de la realitat
  • CA

Van passant les setmanes sense que s’investeixi un president i es formi govern, i el missatge que arriba a la població és que ERC i Junts estan encallats en la discussió sobre un organisme amb seu a Waterloo que fins fa quatre dies no coneixia, no ja la gran majoria de la població, sinó ni tan sols la major part dels independentistes, però que de sobte sembla que és crucial, una mena de planeta alfa al voltant del qual ha de gravitar tot o, en cas contrari, serà impossible tornar a avançar cap a la independència. Potser per reforçar la idea que estem davant d’un organisme imprescindible, i just quan més es parla d’ell, el Consell ha tingut la pensada de llançar un carnet d’identitat digital republicana sense ser capaç d’explicar de què serveix o servirà. Això sí, la publicitat diu que si te’l compres comences a desconnectar d’Espanya (sic).

Potser és perquè els negociadors són molt discrets, però no consten converses sobre temes menors com els 20.000 milions d’euros dels fons Next Generation que li corresponen a Catalunya i que, ben invertits, posarien les bases de la imprescindible transformació de l‘economia catalana. Tampoc consta que estiguin parlant del tractament de xoc que necessita la llengua catalana, especialment en l’àmbit audiovisual, si vol arribar com a llengua viva al segle XXII. Ni de com salvar els centenars de milers de llocs de treball que pengen d’un fil després d’un any de pandèmia i restriccions. No seria just atribuir als tres partits independentistes la mateixa responsabilitat en aquesta colossal demostració de desconnexió de la realitat, perquè el Consell per la República és una obsessió de Junts i només de Junts, però la imatge de bloqueig per aquest tema els arrossega tots tres per igual.

És innegable que si no hi ha un acord –ni que sigui de mínims– sobre el rumb que ha d’emprendre el procés d’emancipació nacional és molt difícil que un govern ERC-Junts tingui l’estabilitat necessària. Però més que dels continguts de l’estratègia independentista, del que s’està parlant és del poder sobre l’estratègia, és a dir, de qui la decideix o qui la lidera. És una discussió que curiosament no s’havia produït mentre les eleccions les guanyava Convergència o alguna de les seves evolucions, però que ara ha aparegut amb tanta força que pot fins i tot bloquejar la formació d’un govern. 

I no serà perquè no hi ha buits estratègics enormes per omplir dins de Catalunya. Fixin-se, per posar un exemple, en l’Àrea Metropolitana de Barcelona: 36 municipis (el 4% del total de municipis del país) que agrupen una població de 3,2 milions de persones (el 43% del total de Catalunya) i on només hi ha 8 alcaldes independentistes. Afegim-hi que aquests 8 alcaldes governen sobre el 5,24% de la població de l’AMB, és a dir, que el 94,76% de la població de l’AMB té un alcalde no independentista. Fa basarda que, després de l’experiència del 2017, a algú se li acudeixi parlar d’un nou embat contra l’Estat tenint un forat negre com aquest en termes de poder polític i relació de forces. Potser sí que la identitat digital del Consell per la República té poders i amb ella a la butxaca comences a desconnectar d’Espanya, però si els partits independentistes no volen desconnectar de la realitat potser haurien d’estar centrats en picar pedra als barris de la zona més poblada del país. Les eleccions municipals són d’aquí a dos anys. 

Comentaris

  1. Icona del comentari de: jordi a abril 10, 2021 | 20:07
    jordi abril 10, 2021 | 20:07
    Reconozco que no he leído el artículo......queridos fanáticos. NO DIGO MÁS
    9
    Icona de dislike al comentari de: jordi a abril 10, 2021 | 20:07 213
    Respon
    • Icona del comentari de: Ricard a abril 10, 2021 | 20:47
      Ricard abril 10, 2021 | 20:47
      No queda clar si els fanàtics són els que llegeixen l'article o els que no ho fan. El que si és segur és que Vostè no sap escriure o no vol escriure en català en un diari en català. Així doncs per començar Vostè d'empatia no va gaire fort.
      132
      Icona de dislike al comentari de: Ricard a abril 10, 2021 | 20:47 106
      Respon
    • Icona del comentari de: Ich verstehe nur Bahnhof a abril 10, 2021 | 21:32
      Ich verstehe nur Bahnhof abril 10, 2021 | 21:32
      "Reconoz... ...ja no he llegit res més"
      • Icona del comentari de: fat boy a abril 11, 2021 | 16:52
        fat boy abril 11, 2021 | 16:52
        Ha, ha. I don't speak taco either.
  2. Icona del comentari de: Anton a abril 10, 2021 | 20:35
    Anton abril 10, 2021 | 20:35
    Els números es poden utilitzar com més convinguin..no i entraré..dius q fa basarda un nou embat amb la Estat...bé només puc pensar que a ERC. Aneu dècada O sou cobarts... M agrària de parlar amb tu personalment. Com dius tu sempre. Val?
    117
    Icona de dislike al comentari de: Anton a abril 10, 2021 | 20:35 45
    Respon
  3. Icona del comentari de: Ramon a abril 10, 2021 | 20:43
    Ramon abril 10, 2021 | 20:43
    Ben cert. ERC no ha eixamplat un puto cagarro. ERC li ha fet el joc a la guerra bruta espanyola contra Convergència per captar només vot convergent o sigui vot que hauria set igualment independentista (de fet, més). I ha renegat de la nació, la identitat i fins i tot de la normalització del català per acabar captant vot que ja era del nacionalisme català. ERC no ha fet cap independentista nou. Cap ni un. Qui votava sucursalista vota sucursalismes pitjors encara que els que votava abans. Sabotejar la unitat catalana ens ha impedit créixer en nombre però ens ha fet recular en contingut. El negoci d'En Robert amb ses cabres fou incomparablement millor.
    444
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 10, 2021 | 20:43 301
    Respon
  4. Icona del comentari de: Octubrista a abril 10, 2021 | 21:30
    Octubrista abril 10, 2021 | 21:30
    Exactament, senyor Voltes. Tal com vostè diu, "fa quatre dies" molts catalans i fins i tot molts independentistes no sabien que existia el Consell per a la república Catalana. El boicot sistemàtic per part de l'espanyolisme i d'ERC va funcionar força bé. Però ara ja no deu funcionar tant bé perquè d'ahir fins avui s'hi han afiliat més de 120 persones, hi ha dies de 200 i algun dia que ha arribat als 500. De l'existència d'importants nuclis espanyolistes dins de Catalunya, en som ben conscients la majoria de catalans, el senyor Junqueras, però, sempre que pot diu allò de que "som un sol poble" i com que també diu, de tant en tant, que s'estima Espanya, no saps ben bé què vol dir.
    294
    Icona de dislike al comentari de: Octubrista a abril 10, 2021 | 21:30 54
    Respon
  5. Icona del comentari de: Ramon a abril 10, 2021 | 21:57
    Ramon abril 10, 2021 | 21:57
    El pla, en el més que dubtós supòsit que fos benintencionat, no podia ser més estupidíssim. "Els direm que odiem Convergència més i tot que ells i també que ara resulta que ens encanta el castellà. Amb això, segur que es fan independentistes". Una de dues, o bé el pla estava ordit pel PSC i tenia tota la mala fe del món, o bé són subnormals.
    230
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 10, 2021 | 21:57 72
    Respon
  6. Icona del comentari de: Jan a abril 10, 2021 | 22:02
    Jan abril 10, 2021 | 22:02
    Les coses com son, aquest "carnet" ja existia en format digital, però resulta que hi ha hagut persones que ho havien demanat en aquest format. Per a què serveix, ja ho han explicat abastament. A vegades sembla que ens entretenim en coses que a algú li pot semblar una collonada, hi ha gustos per a tot... I mentrestant tenim l'estat espanyol amb tota la maquinària del seu clavegueram a tota màquina, lawfare, fiscalia afinadora, fons reservats, Cni, tàcitos fent "informes" a mida... Diguem-ho clar: Llibertat per als presoners polítics !
    174
    Icona de dislike al comentari de: Jan a abril 10, 2021 | 22:02 56
    Respon
  7. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a abril 10, 2021 | 23:47
    Luisnomeacuerdo abril 10, 2021 | 23:47
    Desconectados llevais de la realidad 1714 años y otros tantos y tontos que os quedan. Borreguetes vosotros seguid leyendo a fascistas independentistas como este y los que escriben en panfletos de la madriguera groc tipo parodia nacional.cat.
    1
    Icona de dislike al comentari de: Luisnomeacuerdo a abril 10, 2021 | 23:47 204
    Respon
  8. Icona del comentari de: l'odi de cada dia a abril 11, 2021 | 00:25
    l'odi de cada dia abril 11, 2021 | 00:25
    Quanta rancúnia destila l'article. Qui vol enemics amb amics així?
    197
    Icona de dislike al comentari de: l'odi de cada dia a abril 11, 2021 | 00:25 1
    Respon
  9. Icona del comentari de: Alerta a abril 11, 2021 | 04:44
    Alerta abril 11, 2021 | 04:44
    "... picar pedra als barris de la zona més poblada del país." Sí, ja sabem de quines zones parla. És on hi ha la majoria de la Colònia Espanyola que tant agrada a ERC.
    129
    Icona de dislike al comentari de: Alerta a abril 11, 2021 | 04:44 3
    Respon
  10. Icona del comentari de: Alerta a abril 11, 2021 | 04:53
    Alerta abril 11, 2021 | 04:53
    ERC només vol el monopoli del minso poder autonòmic. Té aquella ànsia de control.lar tot el territori (fantasia total, són els Espanyols els qui control.len el territori). Tota la negociació amb JXCAT és una farsa. No és pas que JXCAT m'agradin, però escoltant fa anys el que diuen i el que fan la gent d'ERC..... D'altra banda l'article reflecteix sobretot l'estratègia dels dirigents d'ERC. Volen ésser com fou el PSUC fins a la Transició que maldava de control.lar tot: associació de Veïns, Assemblea de CAT, Sindicats, etc. JXCAT ja sospita de la mala fe del "petit fonctionnaire" Aragonès i del que s'estima molt els Espanyols que és a la presó.
    225
    Icona de dislike al comentari de: Alerta a abril 11, 2021 | 04:53 103
    Respon
    • Icona del comentari de: Natalia a abril 11, 2021 | 06:52
      Natalia abril 11, 2021 | 06:52
      Junqueras, el Rey Sol d'Erc, el Generalisimo d'Erc, el Maduro d'erc es el poder ABSOLUT. ELL ES ERC, i la resta son els seus NINOTS. ADOREM A JUNQUERAS, el nou crist, el salvador...... del criminal franquista Perrito el Sanchez d'españa.una. psoe republicans com junqueras i el seu ramat de cabretes ben alimentades pel ferrovial. ERC OFICINA DE EMPLEO DE PARATS, GANDULS IFERROVIALS SA
      132
      Icona de dislike al comentari de: Natalia a abril 11, 2021 | 06:52 35
      Respon
  11. Icona del comentari de: Albert Berrio a abril 11, 2021 | 08:18
    Albert Berrio abril 11, 2021 | 08:18
    Catalunya és un país on conviuen un gran quantitat de comunitats nacionals. Les més grans són la catalana i l'espanyola. Els de la comunitat catalana són independentistes en un percentatge altíssim. Els de l'espanyola son molt majoritàriament unionistes. El creixement de l'independentisme s'ha produït perquè una part molt gran dels catalans era unionista i ha passat a ser independenta. Fer que un espanyol canviï d'adscripció nacional em sembla quasi impossible. Som els que som. En un futur podem ser serem més si no abandonem la política de confrontació constant amb l'estat. Així doncs, per mi, el camí emprès per Esquerra és equivocat.
    159
    Icona de dislike al comentari de: Albert Berrio a abril 11, 2021 | 08:18 3
    Respon
    • Icona del comentari de: La nacionalitat catalana no existeix a abril 11, 2021 | 10:01
      La nacionalitat catalana no existeix abril 11, 2021 | 10:01
      És una de les múltiples personalitats regionals que componen Espanya, com la gallega, l'aragonesa, l'asturiana ... fins a 17.
      1
      Icona de dislike al comentari de: La nacionalitat catalana no existeix a abril 11, 2021 | 10:01 183
      Respon
      • Icona del comentari de: Revolucionari a abril 11, 2021 | 11:38
        Revolucionari abril 11, 2021 | 11:38
        Perquè els espanyols es pixen sobre la seva constitució.
      • Icona del comentari de: 2021 a abril 11, 2021 | 11:50
        2021 abril 11, 2021 | 11:50
        Mira tu, aproximadament el que em deien de petit a l'escola: "en España se habla español, que es el idioma más importante del mundo, y algunos dialectos de éste: el catalán, el gallego y el vasco" Si senyor, aquest era el rigor científic i cultura del franquisme, que fins i tot un cas com l'euskera era un dialecte del rei de tots els idiomes. Tenien més menys, la mateixa cultura antropològica, esperit democràtic i sensibilitat social que el comentarista de les 10.01. Com que ell se sent espanyol, tots ho hem de sentir. No existeix res més.
        166
        Icona de dislike al comentari de: 2021 a abril 11, 2021 | 11:50 72
        Respon
        • Icona del comentari de: I què @2021 a abril 11, 2021 | 14:32
          I què @2021 abril 11, 2021 | 14:32
          Que el franquisme fos com era no et dóna la raó. Simplement el franquisme s'inventava coses per justificar-se com se les inventa el nacionalisme català per justificar-se també. Espanya existeix i la nacionalitat catalana no; aquest és un fet objectiu. Només cal veure qui forma part de la UE o de l'ONU com a nació i qui com a regió.
          22
          Icona de dislike al comentari de: I què @2021 a abril 11, 2021 | 14:32 113
          Respon
      • Icona del comentari de: fat boy a abril 11, 2021 | 12:12
        fat boy abril 11, 2021 | 12:12
        O la gibraltarenca, que tambe es Espanya...
        • Icona del comentari de: Gibraltar no és Espanya @fat boy a abril 11, 2021 | 14:05
          Gibraltar no és Espanya @fat boy abril 11, 2021 | 14:05
          Però tampoc és una nació. Gibraltar pertany a Anglaterra. Ara bé, mentre que Gibraltar és una colònia dels anglesos, Catalunya és una regió espanyola.
          12
          Icona de dislike al comentari de: Gibraltar no és Espanya @fat boy a abril 11, 2021 | 14:05 71
          Respon
          • Icona del comentari de: fat boy a abril 11, 2021 | 14:56
            fat boy abril 11, 2021 | 14:56
            Ha, ha ara mateix signo per ser una colonia anglesa que una regio espanyola. De fet va anar del canto d'un euro que no fos al reves. Com Portugal que tambe seria una regio espanyola si no fos que es van escapar pels pels. I tot i amb aixo vau trigar 60 anys d'agressions continuades fins que per fi us van acabar de donar pel sac.
            67
            Icona de dislike al comentari de: fat boy a abril 11, 2021 | 14:56 1
          • Icona del comentari de: españa no existeix, idiota a abril 12, 2021 | 10:22
            españa no existeix, idiota abril 12, 2021 | 10:22
            España no existeix, és un invent dels castellans x sotmetre les altres nacions q hi havia a l península...com Portugal, q aprofitant un moment convuls, va tenir la sort i l'encert , d fotre el camp "cames ajudeu-me"...Catalunya estat nació independent durant molts segles...era nació abans i tot, q existis Catella....des d fa més d tres segles, som una colonia sotmesa x la força d les armes castellanes....Gibralta era un punt estrategic d la península q els castellans van "regalar" com a pago a Gran Bretanya, xq traïs Catalunya....evidentment, els gibraltarenys, ni bojos voldrien tronar a ser castellans
      • Icona del comentari de: Espanya no existeix a abril 11, 2021 | 13:01
        Espanya no existeix abril 11, 2021 | 13:01
        És el nom que van adoptar les bandes de castellans dedicades a l'espoli dels pobles que aconseguien esclavitzar. Els han anat fotent fora a puntades de peu a tot arreu i ara només els queden els pobles de la península (per poc temps, però)
        112
        Icona de dislike al comentari de: Espanya no existeix a abril 11, 2021 | 13:01 43
        Respon
        • Icona del comentari de: No diguis tonteries a abril 11, 2021 | 13:58
          No diguis tonteries abril 11, 2021 | 13:58
          Espanya sí existeix. Si no, de qui es vol independitzar la seva regió catalana?.
      • Icona del comentari de: Guillem_ a abril 11, 2021 | 23:14
        Guillem_ abril 11, 2021 | 23:14
        Democracia= 50% + 1 Qualsevol altre cosa.exciluses de mal pagador o pitjor encara fariseus
        • Icona del comentari de: Tu si qu'ets un fariseu @Guillem_ a abril 11, 2021 | 23:58
          Tu si qu'ets un fariseu @Guillem_ abril 11, 2021 | 23:58
          Lo primer de la democràcia és crear el sistema democràtic; losegon respectar les lleis i després ja pots votar. Si no els resultats no serveixen de res. Qualsevol dictador ha convocat referèndums.
  12. Icona del comentari de: No hay ninguna tensión entre realidad y simbolismo. a abril 11, 2021 | 10:38
    No hay ninguna tensión entre realidad y simbolismo. abril 11, 2021 | 10:38
    Se puede hacer perfectamente el ridículo en los dos campos a la vez. A las pruebas me remito.
  13. Icona del comentari de: Edgar a abril 11, 2021 | 10:52
    Edgar abril 11, 2021 | 10:52
    L'objectiu d'ERC és batre un enemic i per a ERC aquest enemic no és de cap manera Espanya sinó JxC. Molt difícil posar-se d'acord quan això és tan evident. Autoanomenar-se "no hi ha ningú més independentista que jo" (Junqueras) és un jingle publicitari penós que fa molta vergonya aliena.
    207
    Icona de dislike al comentari de: Edgar a abril 11, 2021 | 10:52 72
    Respon
    • Icona del comentari de: Estadístiques que desmenteixen l article a abril 11, 2021 | 11:32
      Estadístiques que desmenteixen l article abril 11, 2021 | 11:32
      Sr. Voltas, no faci trampes. Si resta al 94,76% de la població de l’AMB que té un alcalde no independentista la ciutat de Barcelona, on l alcaldia la te una persona i un partit que ni si ni no i que a mes te el comandament pels vots d un racista, en que queda? Menys del 50? Una mica de serietat als articulistes, si us plau!!!
      145
      Icona de dislike al comentari de: Estadístiques que desmenteixen l article a abril 11, 2021 | 11:32 123
      Respon
      • Icona del comentari de: No sé si les estadístiques desmenteixen Voltas però el teu raonament no a abril 11, 2021 | 14:09
        No sé si les estadístiques desmenteixen Voltas però el teu raonament no abril 11, 2021 | 14:09
        Has anat afegint les condicions que a tu t'interessen per tenir la raó. Doncs aquest mètode te la treu.
        126
        Icona de dislike al comentari de: No sé si les estadístiques desmenteixen Voltas però el teu raonament no a abril 11, 2021 | 14:09 109
        Respon
  14. Icona del comentari de: hasta el moño. a abril 11, 2021 | 11:51
    hasta el moño. abril 11, 2021 | 11:51
    su articulo contiene inexactitudes, por no decir falsedades, vayamos por partes : ERC, NO ES independentista ( y tiene todo el derecho de no serlo ) , ignora que hay millones de personas que viven en Catalunya que no se han integrado , ni desean hacerlo, (AMB) , en ese aspecto los podemitas con colau a la cabeza, han hecho una labor unionista digna de arrimadas. tras la represión ¿sabe que hay presos políticos, exiliados , inhabilitados , sancionados , multados y cerca de 3.000 pendientes de pasar por juzgados ?, y la cifra no para, ¿ se ha dado cuenta que la Generalitat no tiene poder alguno?, el Estatut se lo cargaron en 2010, ¿recuerda?, se acuerda que hubo un 1-0 y un 27-O... y ahora tenemos un 52% a favor de la independencia. o hemos de descontar los votos de ERC.
    147
    Icona de dislike al comentari de: hasta el moño. a abril 11, 2021 | 11:51 4
    Respon
    • Icona del comentari de: Anònim a abril 11, 2021 | 15:34
      Anònim abril 11, 2021 | 15:34
      Por supuesto,si estáis muchos diciendo que ERC no es independentista,porque sumais sus votos,así que restarlos,a ver de dónde sacais ese 52%.
      10
      Icona de dislike al comentari de: Anònim a abril 11, 2021 | 15:34 80
      Respon
  15. Icona del comentari de: Narcís a abril 11, 2021 | 13:02
    Narcís abril 11, 2021 | 13:02
    No fumem ! : 1. Allò que no està bé és que després dels ' putejos ' anys enrere d' aquest estat .. ERC empentés, empentés, empentés ( tot aprofitant-se de ser oficialment l' únic partit independentista ) a prendre decisions d' autodeterminació/ llibertat nacional .. i, després, afluixés àdhuc posant el fre de mà fins encara avui, ara i ací ! 2. Massa sabem del munt d' espanyols ( així no poca descendència ) arribats per a guanyar-s'hi la vida .. que no pas per a oblidar son origen, sa identitat , tot plegat, llur espanyolisme entès com ' castellanisme broix ' ( de ben segur, si França pertanyés a espanya .. l' alcaldessa de Paris diria ser d' aquesta ! ) ! i 3. Ara se n' adona d' allò què és l' AMB i, malauradament , mateixa resta de ca nostra, ser plena de persones sense cap estima o reflex d' allò català .. procurant ser aquesta terra i sa gent simple extensió de la seva o original, atès que ' per quelcom no hem sortit a l' estranger ' .. som a nostra pàtria ( malgrat els deixessin morts de fàstic ) ? PD : ara ERC té un partit que és una coalició o JxC que intenta " anar-hi a totes " .. per què no fa pinya fora mida ( n' és curiós partits antiindependentistes sota excusa de ser d' esquerres s' ofereixin, vulguin pactar amb ERC .. cosa que no passa amb els altres partits antiindependentistes pel que fa a Junts ! ) ?
  16. Icona del comentari de: fat boy a abril 11, 2021 | 15:02
    fat boy abril 11, 2021 | 15:02
    Per ser que el Consell per la Republia es "un grupusculo que a nadie representa" Deu n'hi do com us dona pel cul. Et recomano que et compris un tubet de crema "Hadensa" que no solsament es bo per les morenes sino que porta tambe mentol que refresca el recte i redueix la sensacio de cremor. Pel contrari, per les fel.lacions que li feu al psoe nomes us puc recomanar l'us del condo (n'hi ha amb gustos tambe) que encara agafareu un mal lleig i haureu de correr.
    115
    Icona de dislike al comentari de: fat boy a abril 11, 2021 | 15:02 1
    Respon
  17. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a abril 11, 2021 | 16:07
    Jordi (Català i Suís) abril 11, 2021 | 16:07
    La mala fe intel.lectual condensada a la frase de l'article: "Fa basarda que, després de l’experiència del 2017, a algú se li acudeixi parlar d’un nou embat contra l’Estat tenint un forat negre com aquest en termes de poder polític i relació de forces". Aquesta frase resumeix la mentalitat dels qui dirigeixen ERC i gran part de JXCAT. El Referèndum del 01.10.2017 i la defensa heroïca de les urnes que els Patriotes Catalans feren és el punt culminant del moviment patriòtic ciutadà AL MARGE des cretins i aprofitadors dels partits polítics catalans. No parlo dels partits polítics dels estrangers espanyols. Només cal recordar les declaracions d'ERC, CDC i UDC llavors del referèndum d'Arenys el 2009. Tota l'estratègia dels partis independentistes fou resumida per la Ponsatí: "és una catxa" "c'est un bluff". I el pànic d'ERC és no poder pas enganyar JXCAT. I el pànic de JXCAT és "perdre la face" després d'ésser enganyat per ERC. En Pedro Sanchez ja va enganyar ERC però com aquests ja ho sabien i se'n fotien, ara estan fent el mateix amb JXCAT. Una altra remarca: la befa que fa l'autor del Consell per la República l'hauria de fer també de la taula de negociació. La realitat actual és que des l'exili estan enrabiant i perturbant diàriament els Espanyols. Que finalment és això, oi ? Som una Colònia dels Espanyols amb Colons, Funcionaris i Forces Militars d'Ocupació. O vós, Sr. Voltas, no pensa pas que sigui així ?
    412
    Icona de dislike al comentari de: Jordi (Català i Suís) a abril 11, 2021 | 16:07 357
    Respon
    • Icona del comentari de: Erc la indepencia pel 2065 a abril 11, 2021 | 17:02
      Erc la indepencia pel 2065 abril 11, 2021 | 17:02
      Quin rentat de cervell ha fet el psoecialista Junqueras al Voltes. El seu pare l'enviaria a pastar fang. Tot per la nomina i la independncia, que esperi, fins que descansi en pau, i....forrat d'or pel ferrovial.erc
      102
      Icona de dislike al comentari de: Erc la indepencia pel 2065 a abril 11, 2021 | 17:02 89
      Respon
      • Icona del comentari de: Erc o la mort definitiva del català a abril 12, 2021 | 08:01
        Erc o la mort definitiva del català abril 12, 2021 | 08:01
        Voltes per que odies el català?
        76
        Icona de dislike al comentari de: Erc o la mort definitiva del català a abril 12, 2021 | 08:01 130
        Respon
  18. Icona del comentari de: Anònim a abril 11, 2021 | 16:27
    Anònim abril 11, 2021 | 16:27
    Por supuesto,si estáis muchos diciendo que ERC no es independentista,porque sumais sus votos,así que restarlos,a ver de dónde sacais ese 52%.
    • Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 09:02
      Ramon abril 12, 2021 | 09:02
      El mal que li ha fet ERC a Catalunya és icommensurable i em temo que irreparable.
      92
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 09:02 170
      Respon
      • Icona del comentari de: @Ramon a abril 12, 2021 | 19:52
        @Ramon abril 12, 2021 | 19:52
        Ets un patètic caragirat i cada dia estàs més sonat, Ramon. Si tant odi tens a ERC passat deirectament a l'espanyolisme militant tros de quòniam, pots votar els antiprogressistes, xenòfobs i ultres com tu, VOX o PP o PP oVOX, estaràs més tranquil, no patiràs tant i tots hi guanyarem. Segur que molts catalans d'origens diversos desperten i sumen la baixa teva que ningú notarà. Titllar "d'irreparable" a un partit polític, mentre Espanya du més de 300 anys empaintant-nos i intentar-nos anihilar del tot, és com a mínim vergonyòs, allò que sembla irreparable és el teu odi pregon i malaltís. Ves-te'n a pastar fang, Ramon.
  19. Icona del comentari de: Erc la indepencia pel 2065 a abril 11, 2021 | 17:03
    Erc la indepencia pel 2065 abril 11, 2021 | 17:03
    Quin rentat de cervell ha fet el psoecialista Junqueras al Voltes. El seu pare l'enviaria a pastar fang. Tot per la nomina i la independncia, que esperi, fins que descansi en pau, i....forrat d'or pel ferrovial.erc
    163
    Icona de dislike al comentari de: Erc la indepencia pel 2065 a abril 11, 2021 | 17:03 136
    Respon
  20. Icona del comentari de: Jo mateixa a abril 11, 2021 | 18:11
    Jo mateixa abril 11, 2021 | 18:11
    I el 2017, els d'ERC no sabíeu que a l'AMB no eren independentistes? Evidentment, que sí ho sabíeu. Això no ho heu après després dels fets de l'1O perquè són estadístiques igual de vàlides llavors com ara. A més, el destí de Catalunya l'han de decidir els habitants de l'AMB? Són només excuses per justificar la reculada. Tot ha estat una estratègia per deixar amb el cul a l'aire a Junts, abans per deixar-los com traïdors i ara per ridiculitzar-lis com a "màgics", "hiperventilats", etc. El mateix passa amb el mantra del Consell per la República com si ERC no haguéssin estat d'acord en formar-lo en un principi. Ara diuen que no és un escull per formar govern, en què quedem? Ja sabem, Sr. Voltes, que ara no voleu un embat amb l'estat, ans al contrari, pactar-hi a canvi dels indults. Per arribar aquí, no calia que haguéssiu forçat la Consulta de 2014 ni el Referèndum i la Declaració d'Independència el 2017. Ah, que no us pensàveu que els Convergents s'atrevirien, oi? No serà més verirat el que diu l'article d'aquest diari "Junts sospita que ERC no els vol al govern"? Per poc observador que es sigui, crec que tothom sap que el desig d'ERC seria deixar de banda Junts i governar amb els Comuns, però no donen eks números ara per ara, així que necessiten el PSC, però per a que passi això, priner han d'alliberar els presos i intentar culpabilitzar Junts de la desunió. "Todo se andará".
    127
    Icona de dislike al comentari de: Jo mateixa a abril 11, 2021 | 18:11 1
    Respon
  21. Icona del comentari de: Mar 350 a abril 11, 2021 | 18:53
    Mar 350 abril 11, 2021 | 18:53
    El tema edat, educació i vot unionista va lligat al moviment migratori dels anys 1955-1975 cap a Catalunya amb l’arribada de 1,6 milions de persones de Espanya a Catalunya. Gent que ara ja te entre 70-82 anys majoritàriament i que també majoritàriament (sobretot a les grans ciutats on es concentra la majoria) vota unionisme ja que tenen un gran vincle emocional amb Ñ. Al voltant de l’any 2024 es començarà a notar de manera important una davallada d’aquests votants (1% anual, aprox. 35.000 votants menys). La fi del cicle biològic es llei de vida. La independència es inevitable. http://blogs.sapiens.cat/socialsenxarxa/2011/05/27/la-immigracio-a-catalunya-en-el-segle-xx-la-llarga-postguerra-1939-1959/
  22. Icona del comentari de: DIETER a abril 11, 2021 | 18:54
    DIETER abril 11, 2021 | 18:54
    T'equivoques Eduard, no es sobre el poder del proces on estan encallats Junts i Erc, no ens enredeu que ja es prou enravassat tot. El problema es en si s'empren de nou una accio unilateral si fracssa el dialeg (Junts) o be s'espera que algun dia Espanya ens deixi fer un referendum (ERC), cosa poc probable en els propers 100 anys
    114
    Icona de dislike al comentari de: DIETER a abril 11, 2021 | 18:54 1
    Respon
  23. Icona del comentari de: Bataller a abril 12, 2021 | 00:52
    Bataller abril 12, 2021 | 00:52
    Sí, l’Eduard Voltes, l'”independentista” oficial del Més 3/24, ha tornat a ensenyar el seu llautó autonomista. Em sap greu perquè en Grasset és un dels pocs periodistes que queden a TV3 que són llegits i passablement articulats, però no sé si és pel 155 que els estaborní o pel control d’ERC, TV3 només malda perquè hi hagi prou tertulians i directors de programa unionistes i algun independentista amb poca llum. Com que de tot se’n poden treure coses bones, d’aquest erm comunicatiu (TV3, l’Ara, Catalunya ràdio…) en traiem un grapat d’hores que ens permeten llegir i fer coses plaents que no ens amarguen la vida i l’intel·lecte. Au, seguiu així i si algun dia canvien les coses, que tot podria passar, segur que trobareu feina a la Sexta.
  24. Icona del comentari de: españa no existeix, idiota a abril 12, 2021 | 10:24
    españa no existeix, idiota abril 12, 2021 | 10:24
    España no existeix, és un invent dels castellans x sotmetre les altres nacions q hi havia a l península...com Portugal, q aprofitant un moment convuls, va tenir la sort i l'encert , d fotre el camp "cames ajudeu-me"...Catalunya estat nació independent durant molts segles...era nació abans i tot, q existis Catella....des d fa més d tres segles, som una colonia sotmesa x la força d les armes castellanes....Gibralta era un punt estrategic d la península q els castellans van "regalar" com a pago a Gran Bretanya, xq traïs Catalunya....evidentment, els gibraltarenys, ni bojos voldrien tronar a ser castellans
    72
    Icona de dislike al comentari de: españa no existeix, idiota a abril 12, 2021 | 10:24 53
    Respon
    • Icona del comentari de: JordiT a abril 12, 2021 | 11:37
      JordiT abril 12, 2021 | 11:37
      1, 2, 3...Desperta! T'asseguro que per a qualsevol país que viatges, tu seràs considerat un ciutadà espanyol, igual que posarà en el passaport que presentis. No et flagel·lis més
      47
      Icona de dislike al comentari de: JordiT a abril 12, 2021 | 11:37 106
      Respon
      • Icona del comentari de: Som pas espanyols a abril 12, 2021 | 19:34
        Som pas espanyols abril 12, 2021 | 19:34
        Oh! Des de molts de països on he viscut he enviat lletres i paquets i sempre hi he posat directament després de l'adreça, Catalonia, Katalonien, Catalogne, Catalogna... i sempre han arribat. una altra cosa serà quan aconseguim la independència amb la documentació, però mentrestant anem i podem anar fent.
      • Icona del comentari de: Jan a abril 12, 2021 | 19:38
        Jan abril 12, 2021 | 19:38
        T'asseguro que si ho expliques bé, tothom ho capeix a fora que som espanyols per força, i que no ens n'hi sentim pas, malgrat la documentació oficial.
  25. Icona del comentari de: Claro que España existe, nacionalistas idiotas a abril 12, 2021 | 11:13
    Claro que España existe, nacionalistas idiotas abril 12, 2021 | 11:13
    El único rincón del mundo para el que España no existe es el idiota nacionalismo catalán. También es el único lugar del mundo de los idiotas para el que Catalña es una nación.
    • Icona del comentari de: Luis María Martínez Garate a abril 12, 2021 | 21:11
      Luis María Martínez Garate abril 12, 2021 | 21:11
      Te referirás, lógicamente, al innumerable alud de nacionalistas españoles. Son y ejercen.
  26. Icona del comentari de: GROC a abril 12, 2021 | 12:29
    GROC abril 12, 2021 | 12:29
    Amb critiques , insuls i descalicaciona al periodista Voltas i a ERC , ja teniu l'independen cia guanyada. Amb el carnet del Consell de la Republica ,oficialment ja no sou españols. Que espereu a fer un altra televisio catalana 100x100 independentiste i directius i traballadors 100x100 independentistes i els anuncians també Ara toca noves eleccions i que els "veritables" independentistes guanyin i ERC eliminats
  27. Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 12:41
    Ramon abril 12, 2021 | 12:41
    L'únic lloc del món on hom es creu el relat nacional espanyol és Espanya. Ningú més, d'enlloc, compra aquest vademècum de disbarats i falsedats. Però això no és res estrany. Els relats nacionals SEMPRE són mentida. Els relats nacionals són tots ells de consum estrictament intern. Nosaltres, els catalans, també hem de tenir el nostre. Però perquè arreli és imprescindible blindar-nos de la interferència enemiga. Vosaltres us creieu que els infants d'Andalusia o Extremadura reben gaires ínputs contra el relat oficial històric espanyol? No pas. I això tampoc no és res estrany. Els relats nacionals SEMPRE exigeixen consens en la mentida.
    57
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 12:41 78
    Respon
    • Icona del comentari de: Et fas entranyable @Ramon a abril 12, 2021 | 13:39
      Et fas entranyable @Ramon abril 12, 2021 | 13:39
      Sempre buscant la frase sonora, "épatante" estil "enfant terrible" i no dic "gauche divine" per no ofendre. Llàstima que només diguis bestieses i falsedats, però no ho deixis, dónes una mica de color a la mediocritat habitual en aquest pamflet.
      • Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 15:29
        Ramon abril 12, 2021 | 15:29
        Épater, moi? Vas bé, cirerer. Això que he dit va a missa. Qui, que no sigui espanyol, compra la cabra espanyola de la Reconquista? L'única matisació que ja em recava de no haver-la afegida és que el que he dit no és privatiu de les nacions sinó de qualsevol entitat. La història, o sigui la memòria, és sempre una fabricació interessada. La de les nacions -mira com explica França la Segona Guerra Mundial-, com la dels equips de futbol -que potser evoca gaire el Madrid la catalanitat de llurs fundadors?-, les empreses -la SER assumint l'antiguitat de la fagocitada Ràdio Barcelona-, els municipis -Lloret de Mar va celebrar amb pocs anys de distància dos mil·lenaris de la població- i les persones individuals -de cop i volta la Lola Flores va resultar que era socialista de toda la vida-.
  28. Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 12:43
    Ramon abril 12, 2021 | 12:43
    Tornant al tema, si ERC tingués un bri d'honestedat en llur actual discurs, el primer que haurien de fer és reconèixer que Jordi Pujol tenia tota la raó i demanar perdó per tot el mal que li han fet a Catalunya en els darrers vint anys.
    55
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 12:43 210
    Respon
  29. Icona del comentari de: Tot això no va començar fa 300 anys, va ser molt després a abril 12, 2021 | 14:46
    Tot això no va començar fa 300 anys, va ser molt després abril 12, 2021 | 14:46
    Joan Mañé i Flaquer, director del Diari de Barcelona, criticant el primer congrés catalanista realitzat en 1880: "El espíritu catalanista es no solamente distinto, sino absolutamente contrario al espíritu catalán".
    • Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 15:08
      Ramon abril 12, 2021 | 15:08
      Sí, i per això la dimensió de la Ciutadella militar. Sí, i per això els francesos es volien guanyar les ciutats catalanes que anaven conquerint amb banderes catalanes i promeses de respecte pel català. El primer "diari" de Catalunya data de llavors. No n'hi deien diari sinó Relació de Notícies però això és igual. Fou bilingüe. Català i francès. I és que, com molt bé apunta Prat de la Riba, una nació no desapareix automàticament en deixar de tenir estat propi.
      • Icona del comentari de: A l'entranyable @Ramon a abril 12, 2021 | 16:09
        A l'entranyable @Ramon abril 12, 2021 | 16:09
        Sembla que parles de l'etapa en què Catalunya va ser incorporada a l'Imperi napoleònic francès. La història és així i Catalunya continuava sense ser una nació; simplement va passar (nominalment) de espanyola a francesa. Els catalans de llavors van voler ser espanyols i súbdits de Ferran VII d'Espanya i ho van ser i fins ara.
  30. Icona del comentari de: Blade runner cat a abril 12, 2021 | 14:53
    Blade runner cat abril 12, 2021 | 14:53
    “Yo he visto cosas que vosotros no creeríais: a un tío huyendo a Bélgica escondido en un maletero después de proclamar la República Catalana; y a los tontos que dejó tirados, venerarle. He visto a ancianos y niños usados como escudos humanos el 1-O. Y a aguerridos almogávares ‘per la independència’, cagándose vivos ante el juez Marchena. Todos esos momentos se perderán en el tiempo igual que Cataluña está perdiendo empresas”.
  31. Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 15:17
    Ramon abril 12, 2021 | 15:17
    Durant dècades, dir enemic de Catalunya era pràcticament sinònim de dir PSC. Arran el procés, això ha canviat però només relativament. Sí que és veritat que en aquests anys han aparegut replicants anticatalans amb diferents aparences. Però tots continuen sent en origen i de facto PSC. Replicants de les carraques sociates de sempre. L'Operación Catalunya és l'hemeroteca del Triangle repartida entre tots aquests replicants com a partitura base de dixieland.
    • Icona del comentari de: Segueixes fent-te entranyable @Ramon a abril 12, 2021 | 15:52
      Segueixes fent-te entranyable @Ramon abril 12, 2021 | 15:52
      Cec a qualsevol dada a tota lògica que no afavoreixi les teves idees. "Això que he dit va a missa" sona molt científic i objectiu. De veritat creus que totes les bestieses i incongruències que soltes van a missa?. Però no ho deixis. Què seria d'aquest pamflet sense tu?.
      • Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 15:56
        Ramon abril 12, 2021 | 15:56
        Vaja cagarruta de rèplica.
        • Icona del comentari de: A un nivell de plantejament cagarruta @Ramon .... a abril 12, 2021 | 16:22
          A un nivell de plantejament cagarruta @Ramon .... abril 12, 2021 | 16:22
          .... un nivell de rèplica.
      • Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 20:27
        Ramon abril 12, 2021 | 20:27
        Has pescat, almenys, el per què de l'adjectiu "replicants"?
  32. Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 15:47
    Ramon abril 12, 2021 | 15:47
    Partal obvia al meu parer una dada cabdal. I és que ara ERC t'insulta per sostenir el que ells figura que sostenien fins fa quatre dies. En realitat l'imperdonable de l'actual relat d'ERC és que el faci ERC. Com es pot passar de despotricar contra Convergència per no haver proclamat la independència els anys 80 -quan ni tan sols la pròpia ERC era independentista-, a despotricar contra el que continuen considerant Convergència per no claudicar ara? Com es pot passar de dir-li "encaixista" a Jordi Pujol en aquell context, a dir-li "hiperventilat" a qui no es rendeixi ara en l'actual context? Com es pot renegar del nacionalisme, de la identitat i fins i tot de la normalització del català pensant-se els infinitament idiotes que així es farien independentistes els immigrants espanyols que votaven PSC, a renunciar sine die a la independència sense ni tan sols recuperar aquella lluita que havia estat sempre central en la resistència catalana? Com es pot passar de dir una cosa, a dir la contrària, sense ni tan sols reconèixer que l'havien ben cagada ni demanar perdó per l'incommensurable mal que li han fet a Catalunya? Tant insultar Duran, per acabant ser pitjor, en tot, que Duran.
  33. Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 16:07
    Ramon abril 12, 2021 | 16:07
    Dit d'altra manera, el relat actual d'ERC no pot tenir ERC la santíssima barra de fer-lo ERC. Aquest relat podria fer-lo Santi Vila. Amb tot el dret del món. Podria fer-lo un Recoder. Podria fer-lo una Pascal. Podria fer-lo fins i tot Artur Mas. Ja no diguem Jordi Pujol. Però no ERC. Que el faci, com si res no hagués passat, ERC, és tenir més morro que Na Carmen de Mayrena. Però jo no crec que aquesta trepa sigui tan, tan, tan subnormal. Això no va de subnormalitat. Això va de traïció. Aquesta trepa només volia refer el tripartit amb tot llur festival de sucu-sucus annexos arran d'haver deixat en evidència Convergència a còpia d'empènyer fent un relat diametralment contrari al que tenen la santíssima barra de fer ara. El seu pla era aquest. Empènyer, empènyer i empènyer amb l'esperança que Mas, primer, Puigdemont, després, posessin el fre. Frustrat repetidament el pla, els molt miserables van i de cop i volta passen de trobar la independència quelcom a tocar a quelcom si de cas per d'aquí a mig segle. I també d'un dia per l'altre "descobreixen" la colonització.
  34. Icona del comentari de: Què diuen les dades que aporta Voltas? a abril 12, 2021 | 16:29
    Què diuen les dades que aporta Voltas? abril 12, 2021 | 16:29
    Que els immigrants no venien a Catalunya, venien a Barcelona i ho feien des d'abans de la primera exposició universal. Això vol dir que, llevat Barcelona, Catalunya era tan miserable com els pobles, també espanyols, dels quals venien els immigrants. Encara que no es diu està implícit: molts catalans també emigraven a Barcelona des dels seus pobles de merda, ara rics gràcies al turisme.
    • Icona del comentari de: Ramon a abril 12, 2021 | 20:34
      Ramon abril 12, 2021 | 20:34
      No deurien ser tant "pobles de merda", els nostres, quan els catalans hem tingut durant segles la sensació que l'assimilació espanyola hauria set anar a menys. Amb independència de si ens crèiem o no millors que els espanyols, la dada clau és que els nostres avantpassats SÍ que en tot moment ho van pensar. Raó per la qual l'assimilació mai no va produir-se i la nació catalana va sobreviure. Ara amb la colonització massiva ja és un altre tema. Colonització sembrada per Franco -i rebuda amb gran esperança per Indalecio Prieto-, conreada després pel PSC i ara amb tot el mapa polític sucursalista fent-ne collita. Sí, sí, el sucursalista. Només el sucursalista. ERC no ha ha fet créixer l'independentisme un puto cagarro.
  35. Icona del comentari de: ferran a abril 12, 2021 | 18:02
    ferran abril 12, 2021 | 18:02
    Sóc partidari de que Junts recolzi Aragonès per no anar a eleccions, però fora fora del govern..Potser així, tothom d’esquerres se n’adoni que no hi ha un duro per polítiques socials..Compro el comentari de l’articulista que s’ha de picar pedra als barris més poblats..Tasca gairebé impossible en gent embrutida pels mitjans d’intoxicació espanyols..Cal picar pedra, sí! Però fent-los entendre que no sortiran de la misèria sota règim colonial.
  36. Icona del comentari de: Francisco Parro a abril 12, 2021 | 19:07
    Francisco Parro abril 12, 2021 | 19:07
    Inicialmente debo decir que me expreso en castellano porque no poseo de dominio de la escritura en catalán. Seguidamente quiero manifestar mis respeto por el sr. Voltas, que creo que es bastante racional. Independientemente de la mejora democrática en todos sus ámbitos del Estado Español, transmito una solución democrática para la convivencia en Catalunya. Es la creación de Catalunya Sur. Esta nueva autonomía está constituida por 8 comarcas que aglutinan el 67% del total de la población y el 75% del total del PIB de Catalunya. Geográficamente es lineal, continua y fácil de enmarcar. Las comarcas son.: Barcelonés/Baix Llobregat/Garraf/Vallés Occidental/Vallés Oriental/Baix Camp/Baix Penedés/Tarragonés. En ésta nueva comunidad la proporción del voto del bloque no independentista es abrumador. Por ejemplo en las elecciones 2017 fue de 17.83 puntos de diferencia con referencia al bloque independentista. En las últimas del 14/02/2021 fue de 13.33 puntos de diferencia. Aplicando los mismos argumentos de autodeterminación y soberanía del pueblo, sería fácil propiciar un referendum para decidir si los ciudadanos así lo quieren. Además no sería necesario ejecutar cambio alguno en la constitución. En ella se describen los pasos y articulado necesario para la constitución de la nueva autonomía. Si hay algún comentario, rogaría fuese constructivo, objetivo y mesurable en aras de la refutación ó adhesión jurídica y la posibilidad de realizar la propuesta
  37. Icona del comentari de: Salvador Aregall a abril 12, 2021 | 19:43
    Salvador Aregall abril 12, 2021 | 19:43
    "Convergència o alguna de les seves evolucions". Sr. Voltas parla com si fos de Podemos o del PSC. Amb aquesta frase tan ben trobada intenta desprestigiar JxCat??. Què té a veure el carnet del Consell per la República amb totes les coses que relata tan importants i prioritàries. Algú ha dit que no s'han d'abordar o passen a un segon terme?. No intoxiquem si us plau. Per alguns el Consell per la República és la manera de dirigir l'estratègia independentista fora de les grapes de l'estat espanyol i, si, és important per molta gent (més de 100.000 a Perpinyà el 29 de febrer del 2020), és transversal i ERC de facto no hi ha volgut participar i fins i tot l'ha boicotejat. El CxR no és JxCat per més que vostè i d'altres no paren de dir-ho. ERC ha tret el 21% de vots en les darreres eleccions i la CUP el 6.7% però no passi per alt que JxCat n'ha tret el 20%. Els votants d'ERC i de JxCat no tenen el prurit partidista que mostra vostè i altres que viuen de la política, els que han votat ho han fet per tenir un front comú que ens porti a la llibertat nacional.
  38. Icona del comentari de: Alerta a abril 12, 2021 | 19:54
    Alerta abril 12, 2021 | 19:54
    En Partal a Vilaweb destrossa aquest article fil per randa. "La basarda dels conservadors". Llegir en Partal ha estat un goig. Llegir en Voltas és realment depriment, Tira cap avall.
  39. Icona del comentari de: Jeroni Munyós a abril 12, 2021 | 19:56
    Jeroni Munyós abril 12, 2021 | 19:56
    Totalment d'acord, senyor Voltes.
  40. Icona del comentari de: ERC la cal viva al català a abril 12, 2021 | 07:34
    ERC la cal viva al català abril 12, 2021 | 07:34
    Racisme contra els catalans es la via amplia per la castellanització definitiva? Junqueras es la destruccio de Catalunya i la desaparició del català. Bargallo permet queels mestres nomes parlin en castellà, ampliant la base racista espanyola d'erc

Respon a Espanya no existeix Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa