Trenta-cinc anys després continua essent vàlida (i potser encara més que quan es va formular) la sentència del professor Carles M. Espinalt : «Els catalans prou anhelen la independència nacional, però no saben veure la manera d’assolir-la. Cap projecte no es creu viable abans de plasmar-se, amb nítida i vigorosa figura, en la ment dels qui ho voldrien materialitzar. Així, doncs, els artífexs que inculquin, en cada català, la clara imatge motivacional de la seva independència com a poble, esdevindran els qui anorreïn per sempre els obstacles que impedeixen portar-la a terme”.

Com que en aquests moments no veiem com poder trencar amb Espanya, la moral de derrota  encotilla l’acció de l’independentisme després de l’anomenat “procés”, el qual és un mort que els nostres polítics no volen enterrar. L’han dissecat per anar tirant de la rifeta autonòmica.

Ara mateix, semblem perduts a l’hora d’encetar qualsevol estratègia guanyadora, i es va apoderant de tots plegats la sensació que no hi ha res a fer. Assenyalem els culpables, però no passem d’aquí. Som potser l’únic país del món que, entre nosaltres, ens encomanem el derrotisme. Serà per això que, ara, les reunions patriòtiques agafen un to d’enterrament que procurem dissimular amb xerinola. És la forma que tenim de desdramatitzar la situació d’emergència que vivim. Posem l’èmfasi en les dificultats, i ho fem amb un convenciment i de forma tan detallada (i fins i tot acadèmica), que resulta impossible creure en la victòria. És natural doncs que cada dia siguin més els que pensen només en “aguantar”. Som el poble dels resistents. 

Naturalment, capgirar una situació com aquesta requereix un gran vigor psíquic i un estil resolutiu. Avui són molts els nostres connacionals que et bombardegen amb tota mena d’històries, anècdotes i vivències personals que volen certificar la impossibilitat de la creació d’un estat català. És per això que el projecte independentista, tal com deia Carles M. Espinalt, s’ha de plasmar “amb nítida i vigorosa figura en la ment dels qui ho voldrien materialitzar”. Quan les paraules i el capteniment dels promotors de la independència  adopten un to segur i enèrgic que apunta cap a la victòria, llavors és quan comença a encomanar-se un nou estil polític que ens ha de dur fins a la victòria. 

Amb tot, encara ens restarà el més difícil de tot: “inculcar en cada català la clara imatge motivacional de la seva independència com a poble”. Com fer-ho? Els nostres arguments han de ser sòlids i poderosos. Cal, a més a més, esprémer-nos el cervell per tal de trobar exemples suggestius i motivadors sobre com serà el nostre futur Estat. La modernitat ha de planar contínuament sobre el nostre discurs i, sobretot, haurem de lligar el nostre benestar i competitivitat a l’assoliment del nostre objectiu

I sobretot, res de lamentar-nos per la nostra dissortada història. La nostra força ha de ser la força de les nostres idees i la ferma defensa que en fem d’aquestes. No ens pensem que pel fet de repetir com uns lloros “independència!”, “independència!”, “independència”!… ho tindrem tot guanyat. Només guanyen adeptes aquells que demostren voler manar. Volem el poder o volem només resistir?

Comentaris

  1. Icona del comentari de: MHP a maig 23, 2022 | 20:17
    MHP maig 23, 2022 | 20:17
    Espot, game over, dedica't a un altre cosa, si es que en saps.
    • Icona del comentari de: Anònim a maig 24, 2022 | 00:19
      Anònim maig 24, 2022 | 00:19
      Es evident que tu no, putañol i acomplexat com ets
      14
      Icona de dislike al comentari de: Anònim a maig 24, 2022 | 00:19 95
      Respon
      • Icona del comentari de: MHP a maig 24, 2022 | 13:42
        MHP maig 24, 2022 | 13:42
        Je, je i je Game over.
        103
        Icona de dislike al comentari de: MHP a maig 24, 2022 | 13:42 3
        Respon
  2. Icona del comentari de: Narcís a maig 23, 2022 | 23:31
    Narcís maig 23, 2022 | 23:31
    La pregunta n' és senzilla : què pot fer poble format, educat, civilitzat i humanista àdhuc religiós/ cristià .. davant covards, amagats rere les armes i pro vessament de sang, tot plegat, el mal en sa plenitud ? PD : si botxí no parla tot raonant-hi políticament, democràtica i constitucional defensant la veritat, el bé, la raó i el dret ( mateix dret natural ) que sí fent servir la prepotència, l' abús, l' arrabassament i mateixa extorsió per tenir la força bruta barata o d' anihilament d' éssers humans innocents que tan sols demanen política, política conseqüent amb la supervivència/ vivència/ pervivència i llibertat del poble català a ca pròpia ( o nació catalana/ PPCC ) . . . quina eixida ens hi resta ?
    • Icona del comentari de: Jordi a maig 25, 2022 | 11:49
      Jordi maig 25, 2022 | 11:49
      Victimisme i ridícula superioritat moral. Típic. Així us va. Espanya es frega les mans amb els catalanets així.
      • Icona del comentari de: Narcís a maig 26, 2022 | 10:13
        Narcís maig 26, 2022 | 10:13
        Doncs res .. agafem les destrals .. i som-hi .. a tallar caps .. Jordi, sóc amb tu ! PD : superioritat moral on me la veus .. el que no som és botxins . . delinqüents, miserables, covards, prepotents, sanguinaris rere canons i avions amb bombes !
  3. Icona del comentari de: Abstencionista. a maig 24, 2022 | 07:57
    Abstencionista. maig 24, 2022 | 07:57
    Els nostres polítics no la volen, la independència. Ells van tirant de la rifeta; ja els va bé així. L'únic que podem fer contra ell és no votar-los, que és el què jo faig.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 24, 2022 | 11:52
      Pere Llimonera i Citronell maig 24, 2022 | 11:52
      Claro que N0... Todo ha sido un M0NTaJe durante décadas para atraer simpleras, tener controlado y dominado al pueblo mediante populismo y demagogia, los sofismas, la Historia inventada, el supremacismo y las fantasías ( ¿¡ y qué tira y atrae mas, sobre todo a las almas cándidas, que el Terruño !? ), y así controlar el poder político y con ello el económico... 'Tot era Mentida'... pero se pasaron con el adoctrinamiento y la 'Ingeniería Social' y se les fueron las cosas de las manos... ahora hay un buen grupo de simpleras, que aunque minoría, se creyeron el cuento y se han vuelto 'molt pesats'... Apa, Bon Dia!
      203
      Icona de dislike al comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 24, 2022 | 11:52 10
      Respon
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a maig 24, 2022 | 13:06
        Pere LLimonera i Citronell maig 24, 2022 | 13:06
        Sois Españoles por los siglos de los siglos, sois Don Quijotes, Cid Campeadores, ibéricos de cojones, los catalanes sois españoles, y si dices los contrario te digo: Alfa-Centauri + Alfa-Centauri + Alfa-Centauri.
        • Icona del comentari de: Anònim a maig 24, 2022 | 13:39
          Anònim maig 24, 2022 | 13:39
          I què esperes a marxar cap a Alfa centauro tros d'ase??? Ets tant ignorant putañil que no saps ni que dius.
    • Icona del comentari de: Anònim a maig 24, 2022 | 13:27
      Anònim maig 24, 2022 | 13:27
      Ben fet, a veure si així van desapareixent partits catalans i ens quedem amb els putañols. Estaries content? S'ha d'estar molt malament del cap per ser català i voler una cosa així.....
    • Icona del comentari de: elMon Musk a maig 24, 2022 | 15:59
      elMon Musk maig 24, 2022 | 15:59
      Ni els polítics ni el poble, que encara que no ho sembli, té dos dits de front. Al final els que voleu la independecia sou quatre desarrapats. Desperteu.
      261
      Icona de dislike al comentari de: elMon Musk a maig 24, 2022 | 15:59 3
      Respon
      • Icona del comentari de: Joan a maig 24, 2022 | 18:57
        Joan maig 24, 2022 | 18:57
        Donç mira les ultimes eleccions el 52% de la población catalana....INDEPENDENCIA
    • Icona del comentari de: Quim a maig 25, 2022 | 11:51
      Quim maig 25, 2022 | 11:51
      Tens tota la raó. Però els tornaran a votar. Com sempre. Poble ruc, miserable.
  4. Icona del comentari de: Abstencionista. a maig 24, 2022 | 07:57
    Abstencionista. maig 24, 2022 | 07:57
    Els nostres polítics no la volen, la independència. Ells van tirant de la rifeta; ja els va bé així. L'únic que podem fer contra ell és no votar-los, que és el què jo faig.
    • Icona del comentari de: Quim a maig 24, 2022 | 10:55
      Quim maig 24, 2022 | 10:55
      Evident. Però et descuides de dir l'essencial: el poble tampoc la vol. Per això els voten sempre.
  5. Icona del comentari de: Ricard a maig 24, 2022 | 08:02
    Ricard maig 24, 2022 | 08:02
    El pitjor article de l'Espot que li recordo. Es basa en premisses falses, a saber: els catalans tenen voluntat d'independència. L'articulista confon desig amb voluntat. I d'altra banda diu que els polítics no volen enterrar el procés, tot obviant el poble, a qui com de costum presenta com a pobre víctima innocent, però que els vota reiteradament i que per tant també els va bé la milonga farsant processista. Breu: aquest article és un vulgar pamflet amb voluntat encoratjadora basat en l'autoengany. En definitiva, una altra forma de processisme.
  6. Icona del comentari de: OK GAL a maig 24, 2022 | 10:31
    OK GAL maig 24, 2022 | 10:31
    Veurem que diu el l'article següent. La proposta de Ñ és feixista i militar. La primera força és no donar suport de cap manera al feixisme. La segona, presentar querelles contínues a tot nivell. Crear el passaport català i declarar la independència. Altres ajudes poden ser un banc fora del control Ñ i etc. Que la EU tingui clar que Ñ proposa continuar la guerra del Pustin pel sud. Actuant de forma i essent feixista, Ñ està demanant l'actuació dels Pustins habituals. Ho van fer al 36 i res ha canviat.
  7. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 24, 2022 | 12:00
    Pere Llimonera i Citronell maig 24, 2022 | 12:00
    El Santiago calliii es un hombre de poca Fe... tiene que hacer un examen interior, reflexionar, recapacitar; encontrar las razones de ese infierno interior que le corroe y encontrar la paz consigo mismo tras desechar todo lo que hay equivoco y perjudicial en su pensamiento... recuperar la Fe en su autentica patria y Nacion (sin atender al placebo de fantasías y ficciones gratificantes en la imaginación, pero que nunca han existido ni existirán), que seguro que en todas las regiones del país sabrán olvidar lo malo pasado y recibirle con un abrazo, ademas de invitarle a su mesa... Apa adeu!
    • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a maig 24, 2022 | 12:46
      Pere LLimonera i Citronell maig 24, 2022 | 12:46
      Eres como Mbappé, trollete de los cojones, deja de USURPAR Mi NoMBRe y el Nombre de otros para comentar sandeces y MenTiRas, TRoLL separata supremata de patrias inventadas... . cada día sois mas listos... Apa, Adeu!
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 24, 2022 | 13:33
        Pere Llimonera i Citronell maig 24, 2022 | 13:33
        Que 'pesat', simpleras y pueril que eres TROLL separata supremata de patrias inventadas que USuRPa Mi Nombre y el de otro para hacer comentarios de "Falsa Bandera" y soltar sandeces y mentiras... Por mas que intentes hacerte el 'ListiLL0', N0 cuela... El Comentario de "El Santiago calliii es un..." es Mio de verdad y por mucho que Usurpes mi Nombre para enviar un comentario pretendiendo que tú eres el Verdadero y denuncias mi comentario como si fuera falso, tus sandeces e infantilismo te delatan... en fin, Secesión de Catalunya del resto de Espanya N0 va a haber, en por lo menos 2 o 3 siglos... supongo que eso os corroe los negros corazones y las entrañas, pero es lo que hay... Comprendo que solo te quede TRoLLeaR a troche y moche para intentar sublimar todas tus frustraciones; que se le va a hacer si es la única felicidad que conoces... Apa, TroLLete, Adeu!
  8. Icona del comentari de: 'Quan les paraules i el capteniment dels promotors de la independència adopten un to segur i enèrgic que apunta cap a la victòria, llavors és quan comença a encomanar-se un nou estil polític que ens ha de dur fins a la victòria. ' a maig 24, 2022 | 19:11
    "Quan les paraules i el capteniment dels promotors de la independència adopten un to segur i enèrgic que apunta cap a la victòria, llavors és quan comença a encomanar-se un nou estil polític que ens ha de dur fins a la victòria. " maig 24, 2022 | 19:11
    Fdo: Rhonda Byrne
    • Icona del comentari de: MHP a maig 24, 2022 | 20:16
      MHP maig 24, 2022 | 20:16
      "El carlismo se cura leyendo, el nacionalismo, viajando" Pío Baroja, escriptor vasc. (1872-1956)
      • Icona del comentari de: Anònim a maig 26, 2022 | 12:44
        Anònim maig 26, 2022 | 12:44
        “La estupidesa humana és infinita”Albert Einstein
  9. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a maig 24, 2022 | 23:40
    Luisnomeacuerdo maig 24, 2022 | 23:40
    Santiago descabalgado deja el pito y coge la flauta, te irá mejor.
  10. Icona del comentari de: Independentista a maig 25, 2022 | 08:21
    Independentista maig 25, 2022 | 08:21
    Caram!. Doncs si aixó és cert, els espanyols no s'han mogut mai de casa, perque a nacionalistes no hi ha qui els guanyi.
  11. Icona del comentari de: Un 10 per espot a maig 25, 2022 | 09:54
    Un 10 per espot maig 25, 2022 | 09:54
    El Sr. espot com a mínim fa mobilitzar els ecspanolistes. Q’estiguin tan actius es que no les tenen totes.
  12. Icona del comentari de: Català a maig 25, 2022 | 14:58
    Català maig 25, 2022 | 14:58
    Si, com els trolls que escriuen bajanades en castellà aquí. Feu com jo: ni llegir-los i molt menys contestar-los.
  13. Icona del comentari de: Republicà. a maig 26, 2022 | 08:18
    Republicà. maig 26, 2022 | 08:18
    Recordeu qui ho deia aixó de "Game over?". Si, l' Albert Rivera. I mireu com ha acabat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter