JxCat i ERC no van ser capaços de fer la independència durant la legislatura passada i no han fet res per acostar-nos-hi durant l’actual legislatura. Tots dos partits són corresponsables d’aquest fracàs que respon, de fet, a la mala gestió d’un èxit: la victòria de l’1-O. La seva renúncia a aplicar el mandat del referèndum i l’estancament nacional de l’actual govern de coalició, homogeneïtza els dos partits del Govern.

Tenint en compte que, en el que és essencial, ERC i JxCat són companys de fracàs, les baralles entre els dos partits només es poden veure com un cúmul de batalletes supèrflues, batalletes que no tenen a veure amb discrepàncies sobre com fer la independència sinó que tenen a veure amb qui capitaneja la gestió de les misèries de la Catalunya autonòmica. Dit d’una altra manera, JxCat i ERC no s’han enfrontat mai sobre el projecte independentista perquè han decidit, unidíssims, renunciar-hi. Es va veure l’octubre del 2017 i s’ha vist durant els últims tres anys. El marc de tota disputa és sempre de caràcter autonomista.Això no vol dir que no existeixin diferències entre els dos partits, que sí que existeixen, ni vol dir que justifiquin i gestionin la seva renúncia conjunta de la mateixa manera, perquè no és així.

D’una banda, Esquerra defensa que actualment no estem preparats per enfrontar-nos a l’estat amb possibilitats d’èxit i que, per poder fer-ho, encara cal treballar molt. Una feina que té a veure, sobretot, en fer créixer la base independentista. Mentrestant, diuen, cal arribar a pactes amb l’Estat per poder anar tirant de la millor manera possible. Aquest no és un plantejament pragmàtic, com ens volen fer creure. És un plantejament derrotista que mira d’alimentar la feblesa i la por en comptes d’estimular la fortalesa i la valentia. També és un plantejament estúpid, perquè no hi ha res que ens pugui fer pensar que, ampliant la base, se solucionarà cap dels veritables problemes que comporta fer la independència. De fet, fa molts anys que existeix una base amplíssima a favor de solucionar el conflicte a través d’un referèndum i això no va servir perquè ni Espanya ni Europa se sentissin pressionats a donar-li suport. Per últim, és un pla que Esquerra està intentant desplegar amb total incompetència. El partit ha rebaixat el seu discurs nacional per poder atraure polítics que no són independentistes i aspirar a obtenir el vot de gent que tampoc ho és. Això no és ampliar la base de l’independentisme, que implicaria convèncer més polítics i gent que amb un estat propi viurien millor, sinó que és ampliar la base dels comuns.   Esquerra no està aconseguint transformar res sinó que és Esquerra la que s’està deixant transformar.

El que fa JxCat és diferent. És, de fet, molt pitjor. El plantejament del partit de Puigdemont no és derrotista sinó empoderador i, lluny de ser estúpid, està molt ben pensat. Calculadíssim. A més, no el despleguen amb incompetència sinó amb una habilitat que a mi de vegades encara em sorprèn. El problema és que és un plantejament que es basa, exclusivament, en la trampa, en la mentida, en l’engany. JxCat abranda el poble amb idees revolucionàries mentre, a l’hora de la veritat, actua amb cobdícia i covardia. “Si vols que torni el president, has de votar el president”, deia l’ara eurodiputat per poder guanyar unes eleccions. “Apreteu, apreteu”, deia l’almogàver de la pancarta. Els de JxCat són una gent que tenen la santa barra de criticar l’aval d’ERC als pressupostos espanyols quan resulta que ells mantenen un pacte de govern amb el 155 a la Diputació de Barcelona, que és encara pitjor. Molt, molt, molt pitjor! Al cap i a la fi i per molt que hi discrepi, el pacte pels pressupostos pretén treure un rèdit que afecta el conjunt del país. Per contra, JxCat va donar el govern de la DIBA als socialistes buscant només un benefici pel partit, en forma de càrrecs i de poder. A les enceses arengues de Laura Borràs, encara no hi he trobat  cap compromís per revertir, en cas que sigui presidenta, aquest i altres pactes amb el 155. Amb tot, els convergents, per molt que s’omplin la boca de paraules revolucionàries, fan una política extremadament conservadora per poder mantenir la seva paradeta de sempre.

D’una banda, doncs, tenim a ERC, que és un partit mentalment petit, un autèntic zero a l’esquerra, i de l’altre tenim a JxCat, que és un partit competent però que no sap fer altra cosa que mirar de colocar-nos motos.

Hi ha molta gent, cada cop més, que s’adona que amb aquest parell no farem mai la independència. Molta d’aquesta gent, però, sent que no té alternativa i que no hi ha més remei que votar-los per evitar que governin els espanyols. Bé, doncs no és així. Les alternatives sempre es poden construir. Si cap dels camins va on tu vols, el que has de fer és obrir-ne, tu, un de nou. Això és el que estem fent la gent de Primàries Catalunya: construir, entre tots, una alternativa. Perquè no volem estar acorralats per aquesta pinça sinistra, perquè no ens dóna la gana seguir votant uns partits que ens condemnen a la derrota només per poder retardar-la una mica més. I perquè si l’únic que féssim els independentistes fos queixar-nos dels nostres polítics, seríem, en el fons, com ells, que l’únic que saben fer és queixar-se d’Espanya. No t’agrada on ens porten aquests dirigents? Doncs canviem-los, conxo!

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Fat Boy a desembre 03, 2020 | 00:54
    Fat Boy desembre 03, 2020 | 00:54
    Res a dir de la cup?. Perque a part de dir obvietats no veig que facin res de profit.
  2. Icona del comentari de: Fins ara han manat els corruptgents a desembre 03, 2020 | 06:58
    Fins ara han manat els corruptgents desembre 03, 2020 | 06:58
    Astrid, no pots igualar els que han processat amb mentides i fum durant 10 anys, i els que hi son socis forçats gràcies al xantatge de Miss Catalunya.
  3. Icona del comentari de: Sí, però... a desembre 03, 2020 | 07:30
    Sí, però... desembre 03, 2020 | 07:30
    Astrid, estic d'acord amb el que dius però per què no us ajunteu tots els nous partits independentistes en una llista única? Parlo de Força Catalunya, Primàries i altres. Si aneu separats no entrareu al Parlament però si aneu junts podeu aconseguir uns quants escons i començar a fer fora als venuts d'ERC i JxCat. Si ho feu molta més gent us votarà. Els egos i les capelletes ara no toquen.
  4. Icona del comentari de: Bot a desembre 03, 2020 | 10:07
    Bot desembre 03, 2020 | 10:07
    It's happening.
  5. Icona del comentari de: sempre igual a desembre 03, 2020 | 11:17
    sempre igual desembre 03, 2020 | 11:17
    En definitiva, el rotllo de sempre per a què votem primàries.
  6. Icona del comentari de: you konw it a desembre 03, 2020 | 11:19
    you konw it desembre 03, 2020 | 11:19
    En definitiva, el rotllo de cada article per a què votem primàries. zzzzzz
  7. Icona del comentari de: Ricard a desembre 03, 2020 | 12:14
    Ricard desembre 03, 2020 | 12:14
    Per poder canviar els dirigents caldria canviar primer el poble q els vota i q els tornarà a votar, perquè són "els nostres". Cap opció nova i indepe de veritat es menjarà mai una rosca. No els votarà ni el tato. Perquè no són "els nostres", els de sempre. Als cat la indy els la porta fluixa. L'objectiu és la pertinença a la tribu. Res a fer, no t'hi escarrassis.
  8. Icona del comentari de: GROC a desembre 03, 2020 | 12:33
    GROC desembre 03, 2020 | 12:33
    Ni l'un i l'atre valen per res Voteu primaries que som els millors Maca festo mira ,podem estar d'acort que ERC i JxC , no fan res per l'independia . Primaries si? Com que no heu fer res , res se os pot retreura. Don alterntiveds creibles , com quan , am qui De moment pura retorica
  9. Icona del comentari de: Canvi de dirigents a desembre 03, 2020 | 13:32
    Canvi de dirigents desembre 03, 2020 | 13:32
    Canviar nostres dirigentes? Bé, això ja ho fa automàticament el Suprem i el TC, amb l'ajuda de Torrent!! Estic d'acord que ERC ja no és el que era, o el que ens deia que era... no crec que JxCat sigui tal com dius. Espero que els votants d'ERC migren cap a Primàries o JxCat. Jo ja ho he fet.
  10. Icona del comentari de: Toni2020 a desembre 03, 2020 | 14:08
    Toni2020 desembre 03, 2020 | 14:08
    I si Primàries no us convencen aneu a veure el Força Catalunya de’n Santiago Espot; la seva actitud ens cal i molt.
  11. Icona del comentari de: Enric A. a desembre 03, 2020 | 14:57
    Enric A. desembre 03, 2020 | 14:57
    Potser la solució és no votar i donar la Generalitat als unionistes... així trauríem la menjadora als autonomistes i podríem provocar-los una catarsi. Al cap i a la fi, tenir la Generalitat no dóna la independència.
  12. Icona del comentari de: Ramon a desembre 03, 2020 | 15:25
    Ramon desembre 03, 2020 | 15:25
    Bé, la compatriota Àstrid ja comença a notar alguna diferència entre ERC i Junts per Catalunya en favor dels segons. Però encara no prou.
  13. Icona del comentari de: Presoner núm. 40591196 a desembre 03, 2020 | 15:56
    Presoner núm. 40591196 desembre 03, 2020 | 15:56
    Ja es veurà que és millor i què es pitjor després de 4 anys de cloroform unsolpoblista... També estaria bé que la gent que s'hi ha quedat, baixés del viatge d'àcid de l'Octubre i s'adonés que per poder "implementar" la independència, cal força més que canviar els líders.
  14. Icona del comentari de: Catalunya ja està assimilada i en unes dècades extingida. a desembre 03, 2020 | 16:27
    Catalunya ja està assimilada i en unes dècades extingida. desembre 03, 2020 | 16:27
    En relació a juntsxcat i erc és obvi que l'articulista té raó. Pel que fa a la Cup prioritzen el tema esquerranós sobre el país i a més no té sentit votar-los en un Parlament que no té cap poder. Els mini-partits indepes no faran res perquè no tenen suport dels mass media ni calers. La llengua, la base de la nació, desapareixerà en poques dècades. I la nació també. A més, la colonització espanyola ha funcionat i el fluix tarannà dels catalans ho ha rematat.
  15. Icona del comentari de: ciutada del mon a desembre 03, 2020 | 16:38
    ciutada del mon desembre 03, 2020 | 16:38
    JAJAJAJ SI ASTRID PERO HOME UNEIX-TE AMB L'ESPOT, la orriols de front nazional de catalunya i 3 0 4 partidets de frikis hiperventilats mes i a veure si amb sort entre tots treieu un esco o com a molt dos ho jajajajajaaj de 135 o potser mig esco, segons si us vota o no la familia i a veure que passa, mira si treieu un esco de 135 jo mateix et felicitare jajajajaja.
  16. Icona del comentari de: Ramon a desembre 03, 2020 | 18:46
    Ramon desembre 03, 2020 | 18:46
    Les tres condicions per poder votar allò que ens suggereix l'articulista: 1. Que s'uneixin; 2. Que l'èxit d'aquesta unió (desenganyem-nos: seria com a molt entrar al Parlament) no posin en perill la victòria de Junts per Catalunya; 3. Que fessin un programa i unes llistes mínimament presentables. Les dues primeres condicions són imprescindibles. La tercera, desitjable.
  17. Icona del comentari de: Ramon a desembre 03, 2020 | 18:49
    Ramon desembre 03, 2020 | 18:49
    Espanya-ERC també frisa i malda per restar vots a Junts per Catalunya des de l'altre costat (on també hi ha un fum de sigles nacionalistes amb diferent grau d'independentisme no unilateral)). Espanya-ERC frisa i maldarà perquè tots dos submóns els ajudin a què ERC quedi per davant de Junts per Catalunya. Ells, Espanya-ERC, només tenen aquest objectiu. Sobretot que no els fem cap favor ni involuntari.
  18. Icona del comentari de: Jordi Tururù a desembre 04, 2020 | 00:36
    Jordi Tururù desembre 04, 2020 | 00:36
    Vamos avanzando, ya vamos transmitiendo la idea de engaño a la parroquia cateta, que es muy paleta y con muchos complejos de inferioridad (mu propio necios perifericos) que suple con aires de superioridad, moral e intelectual sobre el resto... y de paso agotan los tranquimazines en las farmacias de Vic, alrededores y de la cagalañula pluarda y cateta.
  19. Icona del comentari de: Pilar86 a desembre 04, 2020 | 01:50
    Pilar86 desembre 04, 2020 | 01:50
    Si els partits independentistes no us uniu, no farem res, nomês us treureu vots uns als altres. Dues sentències que s'han mostrat certes: "L'unitat fa la força" i el "divideix i venceràs". Si no teniu clar això, més val plegar i no parlar més d'independència.
  20. Icona del comentari de: Canviem! a desembre 04, 2020 | 09:46
    Canviem! desembre 04, 2020 | 09:46
    A tu t'haurien de treure de comentarista! Ad perpetuum.
  21. Icona del comentari de: Miquel a desembre 04, 2020 | 10:30
    Miquel desembre 04, 2020 | 10:30
    Pas al costat, i posin algú faci la DUI, O algú de la CUP president...
  22. Icona del comentari de: JordiP a desembre 04, 2020 | 13:00
    JordiP desembre 04, 2020 | 13:00
    Canviem de dirigents? Canviem de pseudopolitòlegs !!!
  23. Icona del comentari de: Si es parteix de la base de 'un èxit: la victòria de l'1-O' .... a desembre 04, 2020 | 13:37
    Si es parteix de la base de "un èxit: la victòria de l'1-O" .... desembre 04, 2020 | 13:37
    ... tota la resta de l'article està equivocada. L'1-O no va passar d'un divertiment sense conseqüències jurídiques ni pràctiques: ni èxit, ni victòria, ni referèndum. Un no res.
  24. Icona del comentari de: Black panther a desembre 04, 2020 | 14:09
    Black panther desembre 04, 2020 | 14:09
    Ja m'agradaria la idea que una força popular (juntament amb la CUP) poguessin fotre les eleccions als cumbayàs d'ERC i JxCat. Però siguem realistes, el 30 o 40% dels indepes són gent gran que té autèntic pànic de canviar una coma de la seva vida, i no votaràn mai aquest tipus de partits...i ja no puc dir res més.....perque em dirieu de tot.
  25. Icona del comentari de: Millor canviat de periodistes i de mitjans .... a desembre 04, 2020 | 17:58
    Millor canviat de periodistes i de mitjans .... desembre 04, 2020 | 17:58
    I després, ja canviarem els polítics feixistes ....
  26. Icona del comentari de: ECCOLI QUA... a desembre 04, 2020 | 19:49
    ECCOLI QUA... desembre 04, 2020 | 19:49
    Es poden fer els escarafalls que es vulgui, però l'articulista la clava. Botiflercs i JunstsXlaDiputaciódeBarcelona, finalment, s'han tret la màscara i s'han desvetllat només com agències de la mentida i de col·locació dels col·laboradors en l'engany. Alternatives unes quantes: CUP, Guanyem Catalunya, Primàries, Demòcrates, Solidaritat, ForçaCatalunya, Directe88. I, temps al temps...
  27. Icona del comentari de: Maxx a desembre 04, 2020 | 19:59
    Maxx desembre 04, 2020 | 19:59
    Però és que encara no conec el full de ruta de Primàries i en què es diferencia dels fulls de ruta dels altres dos ( o tres, si comptem la CUP que encara no he vist que hagi fet res de profit per Catalunya). Suposo que deu existir i que, a més a més, deu ser un full de ruta diferent, possibilista i d'èxit. Me'l pots dir, Àstrid? Ah! I si us plau, no em vulguis vendre cap moto!
  28. Icona del comentari de: Lo lleidatà a desembre 04, 2020 | 21:42
    Lo lleidatà desembre 04, 2020 | 21:42
    En el que tens raó i cada cop reconeix mes gent ( i mira que costa) es que els 2 partits, pero sobre tot JxCat, ens van enganyar i ens volen seguir enganyant. Ja sabeu el que diuen: si t'enganyen un cop.... pero si t'enganyen 2 ets.....

Respon a Ricard Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa