Sí, a França li devem un monument i no una mani. Però una part dels “nostres” polítics (que sempre van a la seva i són més amateurs d’estar per casa que estadistes consistents) ha decidit que ens hem de posar de cul a la cimera entre Espanya i França que se celebrarà la setmana vinent a Barcelona.

Una excusa fabulosa per fer una mica de soroll, muntar el numeret, sortir als diaris i a la tele (als mitjans no censurats ni controlats, és clar) i quedar la mar de bé fent veure que planten cara als poders espanyol i francès. A les armes, catalans, que ens han declarat la guerra!

Bé, no tant: sortiu al carrer i manifesteu-vos sense llençar ni un paper a terra i amb el millor dels somriures, deixeu que nosaltres ens posem al capdavant de la manifestació i ens fem la foto amb cara d’indignats i després ja tornarem al rotllo de sempre i als pactes d’amagatotis amb el PSOE i el PSC. Amb una pinça d’estendre roba al nas, sí, però pactes sense escrúpols que generen quotes de poder, parcel·les de pressupost i nòmines.

Molt em temo que no fem més el ruc perquè no és humanament possible. De la mateixa manera que gran part dels “nostres” polítics ens prenen per més rucs del que realment som: la culpa és totalment nostra, que ens deixem maltractar sense repartir unes quantes cosses i un bon grapat de mossegades.

A veure… Certament, França es manifesta cada dia amb tot el seu poder centralista i tota la seva esplendor a la Catalunya Nord, ocupada, dominada i afrancesada des de fa segles. Espanya fa més o menys el mateix, amb menys grandeur i menys visió estratègica: manifesta constantment una visió testicular de l’espanyolitat, que traduït al llenguatge normal vindria a ser que serem espanyols per pebrots, ho vulguem o no, i qui no ho vulgui que s’hi posi fulles.

Però ara de sobte descobrim que l’Estat espanyol ens tracta com una colònia, com a terra conquerida i que l’Estat francès ha anat molt més enllà i senzillament ha tingut un èxit espectacular en la “descatalunyització” de la Catalunya del nord dels Pirineus i en la “desoccitaniació” de tota Occitània en general. Oh meravella de meravelles! I de passada també descobrim que hi ha una cosa que es diu Catalunya Nord, que ens importa… exactament… gens ni mica. Zero. El mateix que València o les Balears o l’Alguer o Andorra o la Vall d’Aran occitana. Zero. Perquè no tenim cap mena de projecte cultural, econòmic o polític per compartir amb les terres germanes d’història i de llengua, més enllà de l’indigest concepte de “Països Catalans”, que no té cap mena de futur perquè ni nosaltres mateixos hem estat capaços d’entendre i actualitzar el joc confederal, d’equilibris i tensions de la nostra corona medieval comuna.

I ara, justament ara, hem de sortir a manifestar-nos contra una cimera de França i Espanya, quan no tenim cap mena d’idea sòlida sobre la Catalunya del futur? Au, vinga.

Al costat de dos grans professionals de la política com Macron i Sánchez, els nostres amateurs queden ben retratats. Ull, no aplaudeixo ni Sánchez ni Macron, l’únic que dic és que… això va de nivell, de finezza italiana i visió europea, de tenir una idea de país clara i sobretot de saber jugar bé les cartes que tens.

Manifestar-se contra la cimera és un error estratègic descomunal. Com aquestes votacions contra Israel. Com la fredor catalana amb la guerra d’Ucraïna, llevat de l’acollida de refugiats. No entenem com funciona el món, potser sí ens han colonitzat definitivament les neurones, potser sí que la nostra política és un petit cortijo de l’espanyola, lligat ben curt.

Les coses, si es volen fer intel·ligentment, s’han de fer d’una altra manera, redéu.

I s’ha de tenir en compte sempre, sempre, sempre que Europa és Europa, que funciona amb valors europeus, que quan ens convenen ens van prou bé per defensar l’exili i els represaliats, però que és una cagada com una casa muntar un sarau a Catalunya, oh bonic bressol de les llibertats d’Europa, per protestar contra una cimera europea. D’estats, sí. Emprenyadors, imperialistes, colonialistes, sí. Però europeus. Tornem-ho a dir: europeus. Exactament el que somiem ser nosaltres en el futur, un Estat català 100% europeu.

Mentre Sánchez va teixint la seva teranyina (cosa que Macron no té cap necessitat de fer) i mentre Catalunya va quedant cada vegada més embolicada en aquesta cosa enganxosa, aquí ens dediquem a muntar manis contra l’imperialisme espanyol i francès, que aprofitaran aquest error estratègic per riure una bona estona i bloquejar encara més qualsevol temptació nacionalista del gran arc mediterrani català-occità.

I, per cert, ja per acabar, França no és Espanya. Els exiliats poden moure’s per França lliurement i els gendarmes francesos van protegir l’exconsellera Clara Ponsatí (la millor de llarg de tot l’exili) quan va fer la brometa de traspassar la línia de la frontera amb Espanya. Oblidar això, oblidar que França protegeix i respecta l’exili català, encara que no li convingui, és una ofensa imperdonable. I recordem que França tampoc no ha perseguit els franco-catalans que van amagar les urnes.

A França li devem un monument, i no una mani. O és que no hem entès res?

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fat boy a gener 08, 2023 | 21:28
    fat boy gener 08, 2023 | 21:28
    Despres de l'assumpte Catar la veritat es que aixo d'Europa ja no m'enlluerna tant, igual que amb el tema dels dels parlamentaris europeus amb les guarrades que els han fet. Mes que europeizar Catalunya em sembla que s'ha espanyolitzat Europa com deia el puto carcamal de l'Ortega y Gasset.
    28
    Icona de dislike al comentari de: fat boy a gener 08, 2023 | 21:28 28
    Respon
  2. Icona del comentari de: BondiaCatalunya a gener 08, 2023 | 21:54
    BondiaCatalunya gener 08, 2023 | 21:54
    No es tracta d'anar contra cap cimera, sinó d'aprofitar que en Sánchez (casualment...) l'ha muntada aquí, per recordar al món que aquí tenim un conflicte que n'ho s'ha acabat.
    40
    Icona de dislike al comentari de: BondiaCatalunya a gener 08, 2023 | 21:54 20
    Respon
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a gener 09, 2023 | 16:32
      Pere Llimonera i Citronell gener 09, 2023 | 16:32
      Exacto, BondiaCatalunya, porque las relaciones exteriores de Cataluña, como parte del país que es y siempre ha sido, las lleva principalmente el gobierno de la nación, eso es obvio; aunque hay que decir que Hoy día, Francia y España son dos países democráticos del mundo occidental y aliados: ambos miembros importantes de la UE, y ambos aliados en la OTAN... Y al ser Francia una economía importante, con mas de 21 Millones de habitantes mas que España, es bueno coordinarse con el país galo y mantener buenas relaciones, que den su fruto dentro de la UE y sirvan al país a relanzar la economía en esta época tan delicada y de crisis mundial...
    • Icona del comentari de: Giorg a gener 10, 2023 | 13:31
      Giorg gener 10, 2023 | 13:31
      Aquest periodista és un talp de Macron, que no ha estudiat Eso.
  3. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a gener 08, 2023 | 22:23
    Luisnomeacuerdo gener 08, 2023 | 22:23
    Siempre hemos querido ser como Francia, que impuso el francés a sangre y fuego, pero aquí no nos ha salido bién. Gonzalo dixit.
  4. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a gener 08, 2023 | 23:05
    Pere Llimonera i Citronell gener 08, 2023 | 23:05
    A Francia se le debe un Monumento: una Gran Peineta... Cierto, N0 hay que olvidar todo lo que ha hecho Francia históricamente: como por ejemplo, quedarse el Rosellón por culpa del Traidor y roñoso agarrado de Pau Claris y otros elementos de su calaña de las Élites extractoras de la época... Por fortuna , gracias al resto de españoles (que N0 gracias a una parte de las Élites Catalanas, la parte mas innoble de avaros y cobardes), se conservo "Llivia" , porque en las negociaciones dijeron a los franceses que era una Villa y no una aldea, y como tal reconocida por el Rey de España, y no uno de los pueblos de la zona que quedaron el lado francés; y como tal debía seguir en Catalunya y Espanya, o de lo contrario había guerra... Y así fue: siguió perteneciendo a Catalunya y Espanya... Asi que, aparte del monumento con la Peineta, poco mas que añadir; por lo demás Francia N0 ha dado mas que problemas siempre, o casi, tanto a la Corona de Aragón, como a toda España después... "Ho sento molt, però Algú ho havia de dir!" ... "Apa, Siau!" ... Feliz Navidad a todos / Bon Nadal a tothom!
    11
    Icona de dislike al comentari de: Pere Llimonera i Citronell a gener 08, 2023 | 23:05 17
    Respon
  5. Icona del comentari de: LoPep a gener 08, 2023 | 23:20
    LoPep gener 08, 2023 | 23:20
    Doncs jo trobo que tocar-li l'arquet al Sanchez està molt bé. Ho hauríem de fer molt més.
    36
    Icona de dislike al comentari de: LoPep a gener 08, 2023 | 23:20 14
    Respon
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a gener 09, 2023 | 16:40
      Pere Llimonera i Citronell gener 09, 2023 | 16:40
      LoPep, a ver si va a ser verdad que hay mucho que aprender de Francia para acabar con muchas t0ntaas que suceden en Espanya... va a haber que aplicar mas las técnicas y políticas francesas para obtener mejores resultados, y que los fantasiosos, sectarios, totalitarios, victimistas y supremacistas N0 se quejen de vicio... "Ho sento molt, però Algú ho havia de dir!" ... Bon Nadal a tothom! ... "Apa, Siau!"
  6. Icona del comentari de: Ferranpty a gener 08, 2023 | 23:31
    Ferranpty gener 08, 2023 | 23:31
    El Sr. Rovira fa filigranes per defensar interessos aliens a Catalunya. El poble català persisteix i té cada cop més clar que necessitem un estat propi i qualsevol oportunitat és bona per visualitzar-lo.
    45
    Icona de dislike al comentari de: Ferranpty a gener 08, 2023 | 23:31 22
    Respon
    • Icona del comentari de: Joan Rovira a gener 10, 2023 | 18:05
      Joan Rovira gener 10, 2023 | 18:05
      Doncs, apa, a fer el ridícul per enèssima vegada. Comparteixo l'objectiu, com és evident, però per aquest camí no anirem enlloc.
      • Icona del comentari de: Ferranpty a gener 11, 2023 | 23:10
        Ferranpty gener 11, 2023 | 23:10
        Sr. Rovira, m'he rellegit l'article i em reafirmo en el que vaig escriure.
  7. Icona del comentari de: Kiss a gener 08, 2023 | 23:43
    Kiss gener 08, 2023 | 23:43
    Estic amb tu fat boy. Aquesta espanyolitzada Europa no te bona farum per a Catalunya , el parlament europeu es com un clon del parlament extractiu espanyol.De moment els tribunals semblen ser imparcials en l’interpretacio de les lleis. A Europa queda un racó prou convenient com els països fora la U E,
    14
    Icona de dislike al comentari de: Kiss a gener 08, 2023 | 23:43 11
    Respon
  8. Icona del comentari de: Venut i sermonejant, junquerisme de calderilla española a gener 09, 2023 | 06:27
    Venut i sermonejant, junquerisme de calderilla española gener 09, 2023 | 06:27
    Rendició i catolicisme, junquerisme per l'espanyolització. França es el mirall del Sanchez.Junqueras pel genocidi definitiu de Catalunya. Aragones es el símbol de la Cataluña españolissima de EREspaña.155
    27
    Icona de dislike al comentari de: Venut i sermonejant, junquerisme de calderilla española a gener 09, 2023 | 06:27 22
    Respon
    • Icona del comentari de: Anònim a gener 09, 2023 | 20:51
      Anònim gener 09, 2023 | 20:51
      Aquí el més venut ets tu tros d'ase, a que ve criticar un i deixar que els altres siguin socis d'aquest Sánchez que tant odies a la Diba? Ets una merda d'hipòcrita venuda al 155.
  9. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a gener 09, 2023 | 06:55
    Doctor Strangelove gener 09, 2023 | 06:55
    Home, vell xaró, França no persegueix a la banda del batxiller de Waterloo perquè no han fet res al seu territori, no pas com a favor als hiperventilats! Sobre tot l altre que escrius tens raó, els polítics indepres són uns mediocres! Doc.
    13
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a gener 09, 2023 | 06:55 17
    Respon
  10. Icona del comentari de: JordiT a gener 09, 2023 | 11:11
    JordiT gener 09, 2023 | 11:11
    Einn? Que dius? "I, per cert, ja per acabar, França no és Espanya. Els exiliats poden moure’s per França lliurement i els gendarmes francesos van protegir l’exconsellera Clara Ponsatí (la millor de llarg de tot l’exili) quan va fer la brometa de traspassar la línia de la frontera amb Espanya. Oblidar això, oblidar que França protegeix i respecta l’exili català, encara que no li convingui, és una ofensa imperdonable. I recordem que França tampoc no ha perseguit els franco-catalans que van amagar les urnes." Pero s ha intentat fer un referéndum illegal a la catalunya nord? S han saltat les lleis de frança?. Si els politics fugats es poden moure per frança es que no han fet res illegal a frança. Intenta fer un referéndum a frança a veure si ja tenen llibertat. Quin article mes estupid. Segur que espanya es penedeix no no haver cedit tota catalunya a frança. Ja no existiría cultura catalana teniu sort de ser a espanya
    • Icona del comentari de: Gonzalo a gener 09, 2023 | 15:48
      Gonzalo gener 09, 2023 | 15:48
      Jugábamos al poker, e íbamos de farol. Clara Ponseti dixit. Eso si...meses después, no tuvo ningún reparo en ir en la misma lista al parlamento europeo con los que fueron de farol. Super coherente esta mujer. Jajaja!
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a gener 09, 2023 | 16:36
      Pere Llimonera i Citronell gener 09, 2023 | 16:36
      Y N0 solo eso; ademas, bien que dieron una buena somanta de palos los gendarmes a los separatas que bloquearon la autopista en la Frontera del lado francés hace unos 3 o 4 años, el día ese que fue allí también el LLach a dar un mini concertete y hacer también el paripé, pero marchándose luego, antes de que llegaran los gendarmes con las porras... se fueron calientes pa casa "a la façon egalité, fraternité": "Allez les enfoirés, rentrez chez maman, vite... les bêtises, en Espagne, pas ici"... eso N0 hay que olvidarlo, que los Franceses, de Santos, poco...
      • Icona del comentari de: Marxem a gener 10, 2023 | 19:27
        Marxem gener 10, 2023 | 19:27
        La gendarmería no va carregar en cap moment i en tot moment va fer una actuació adecuada i mesurada, a anys llum de la teva estimada guàrdia civil. No sé on t'informes llimonera. Per cert, els independentistes van demostrar aquí i a l'aeroport que poden parar el país si cal, i una altra cosa, que no podeu impedir-ho.
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a gener 11, 2023 | 02:56
          Pere Llimonera i Citronell gener 11, 2023 | 02:56
          ... por favor... N0 mientas, ni digas sandeces, que están los vídeos en la Red, no tienes mas que buscarlos... Los franceses N0 se andan con las mismas tonterías que en España a la hora de hacer cumplir la Ley; por eso hay menos corrupción allí (aunque tampoco tanta) que en Catalunya o en el resto del país... Ademas, lo recuerdo perfectamente: les dieron incluso unas horas de "relax" pidiéndoles que se marcharan, mientras habían llamado a París para recibir ordenes; y después de unas horas, cuando vieron la tozudez, exceso de fantasías y ficciones pueriles y falta de "seny" de los supremacistas independencieros les conminaron a desbloquear la autopista a base de porrazos: es claramente visible en los vídeos, y puede que hasta en TV3% haya vídeos de ello... moléstate en buscarlos y en alcanzar y discernir la verdad por ti mismo, por una vez, aunque seas separata adoctrinado y abducido; que seguro que al final te hará mucho bien... Apa, Siau!
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a gener 11, 2023 | 09:19
            Pere LLimonera i Citronell gener 11, 2023 | 09:19
            N0 fue comentari0 Mio. Hasta los mism0s cojones del TRoLetE Pere Llimonera i Citronell gener 11, 2023 | 02:56 que me sabotea mis comentarios hasta la estupidez de propios y extraños... No entraré a valorar al tr0letE, que conste bajo mi entender tacito cual es mi bandera rojigulada, mi enseña, la que, por cierto, me inspira mis escritos los autenticos... deberían tomar ejemplo de mi, cuando andaba yo hurgando y un YouTuber me presento la bandera rojigualda en un centro especial y se la besé con pasión de mil legionarios. Los ultras nos hacemos a menud0 los ofendidos a Díos y a la ofrendas España, sí los ofendiditos, le damos al victimismo y acusamos de violencia o de lo que sea de forma gratuita, porque nos sale gratis siempre; pero somos los únicos que nos dedicamos a avasallar y violentar a los que no piensan como nosotros, vociferamos con estrés y rollo y ocupamos el espacio con comentarios sin parar ni pagar, somos con mucha honra de patrias no inventadas... ¿Pero qué esperabaís? Eso N0 me cambia nada en el hecho de que yo a día de hoy os lo doy como finiquitado y amortizado como dice Diego, y que N0 ... Apa
            1
            Icona de dislike al comentari de: Pere LLimonera i Citronell a gener 11, 2023 | 09:19 2
        • Icona del comentari de: Gonzalo a gener 11, 2023 | 09:56
          Gonzalo gener 11, 2023 | 09:56
          Parar el país? Estas parando España? A quien crees que afecta que pareis el aeropuerto de Barcelona? A Madrid? Jajaja! A quien le jode es a los miles y miles de turistas que vienen a dejarse su dinero. Dudo que quieran repetir la experiencia. Jode a las empresas que montaron aquí sus negocios, al ver imposibilitado el transporte por carretera por vuestras gilipolleces. Sois una lacra. Lo peor de la sociedad española. Os extirparemos. Y directos a la basura de la historia.
          • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a gener 11, 2023 | 19:53
            Pere Llimonera i Citronell gener 11, 2023 | 19:53
            Ja ja ja cojones
    • Icona del comentari de: Joan Rovira a gener 10, 2023 | 18:06
      Joan Rovira gener 10, 2023 | 18:06
      Una gran sort, sens dubte, que mai no agrairem prou. Quin bé de Déu, ser castellans de segona o tercera! Què deu tenir Castella que tothom se'n vol anar del seu costat? No sé, és una pregunta interessant a fer a milions i milions de sudamericans...
      • Icona del comentari de: Gonzalo a gener 11, 2023 | 12:54
        Gonzalo gener 11, 2023 | 12:54
        Y por eso, a la mínima que pueden, se vienen para España. Y no de turismo precisamente. De todos los amigos iberoamericanos que conozco, ninguno quiere volver a su país. Dicen que se vive muy bien en España.
  11. Icona del comentari de: Juan Ripollés a gener 09, 2023 | 11:46
    Juan Ripollés gener 09, 2023 | 11:46
    En Sánchez (casualment...) l'ha muntada aquí, per recordar al món que aquí tenim un conflicte que n'ho s'ha acabat. ----------------------------------------------------------------------- Dons no, En Sánchez l'ha muntada aquí, perque te tot el dret de montarla aqui o a on li sembli millor, Cataluña es Espanya, per tan, deixeu de embolicar la troca, que d'aixo els Independentistes han sabeu i molt, millor seria que sapiguesiu ser educats, i mirar per Cataluña, la de tots no solament la "vostra " ----------------------------------------------------------------------- INDEPENDENTISTES sou uns DICTADORS sou un copia i pega del Franco.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a gener 09, 2023 | 13:26
      Pere Llimonera i Citronell gener 09, 2023 | 13:26
      Som més els que diem que això no és Espanya. Ho sento noi
      • Icona del comentari de: Juan Ripollés a gener 09, 2023 | 15:16
        Juan Ripollés gener 09, 2023 | 15:16
        Podeu dir el que volgueu : mil vegades , un milio de vegades, deu mil milions de milions de trillons de tretrillions d vegades : ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pero, Cataluña es Espanya. am una vegada en tenim prou de dir-ho i de demostrar-ho.
        • Icona del comentari de: Anònim a gener 09, 2023 | 20:53
          Anònim gener 09, 2023 | 20:53
          Mai ho ha sigut ni ho serà, per molt que un xarnego com tu ens ho vulgui imposar per collons
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a gener 09, 2023 | 16:20
        Pere Llimonera i Citronell gener 09, 2023 | 16:20
        Nahh, sois Minorías... Los TRoLL-etes usurpa nombres de otros comentaristas separatas suprematas, y 4Gat0s4 mas... estáis finiquitados y amortizados... Apa Siau!
        • Icona del comentari de: marxem a gener 09, 2023 | 20:59
          marxem gener 09, 2023 | 20:59
          És fàcil, si fóssim minoria ens hauríeu deixat fer el referèndum.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a gener 10, 2023 | 08:59
          Gonzalo gener 10, 2023 | 08:59
          ja, ja, ja cojones
  12. Icona del comentari de: Juan Ripollés a gener 09, 2023 | 11:51
    Juan Ripollés gener 09, 2023 | 11:51
    En Sánchez (casualment...) l'ha muntada aquí, per recordar al món que aquí tenim un conflicte que n'ho s'ha acabat. ----------------------------------------------------------------------- Dons no, En Sánchez l'ha muntada aquí, perque te tot el dret de montarla aqui o a on li sembli millor, Cataluña es Espanya, per tan, deixeu de embolicar la troca, que d'aixo els Independentistes han sabeu i molt, millor seria que sapiguesiu ser educats, i mirar per Cataluña, la de tots no solament la "vostra " ----------------------------------------------------------------------- INDEPENDENTISTES sou uns DICTADORS sou un copia i pega del Franco. .
  13. Icona del comentari de: ton c. a gener 09, 2023 | 16:19
    ton c. gener 09, 2023 | 16:19
    llegint el seu artricle m´ha recordat el sr. Dedéu, son de la mateixa escola.
    • Icona del comentari de: Joan Rovira a gener 10, 2023 | 18:03
      Joan Rovira gener 10, 2023 | 18:03
      Ni de conya.
  14. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a gener 09, 2023 | 16:28
    Jordi (Català i Suís) gener 09, 2023 | 16:28
    Molt bona anàlisi que desemmascara les miserables elits catalanes. La decepció que em produeixen totes aquestes elits s'ha estès darrerament amb el tema del Brasil que conec molt bé. Llegir l'editorial d'en Partal en relació a en Lula i ara tots els suports a en Lula de les elits independentistes, amb en Puigdemont en afegitó, em fa basarda. Alguns lectors de Vilaweb residents al Brasil penjaren comentaris dient que en Lula era un corrupte i un lladre, però la deixadesa general a CAT és immensa. Amagar els 12 anys de corrupció estratosfèrica muntada pel PT, per en Lula i els aliats és difícil d'entendre i no té pas cap mena d'excusa. I en Bolsonaro no justifica pas aquesta vergonya. En Lula, el PT i tots els partits aliats varen robar massivament i són els responsables de la crisi del 2015 i que 30 milions de brasilers passin gana ara. I en Lula té un procés criminal per corrupció i rentat de calers a Suïssa i les proves foren enviades al Brasil ja fa temps malgrat que els seus advocats suïssos en demanaren l'anul.lació. Tot això és absent als mitjans catalans i fa basarda.
    • Icona del comentari de: Joan Rovira a gener 10, 2023 | 18:09
      Joan Rovira gener 10, 2023 | 18:09
      El "carallotisme català" és un concepte ben interessant, irònic i revelador. Gràcies pels teus comentaris, Jordi suís i català. Millor, però, que segueixis essent suís, que segurament això nostre no té remei.
  15. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a gener 09, 2023 | 16:36
    Jordi (Català i Suís) gener 09, 2023 | 16:36
    Una de les proves que confirmen el carallotisme de les elits catalanes és l'actitud que tenen amb la invasió d'Ucraïna per Rússia. L'any passat vaig visitar CAT després de molts anys d'absència i em vaig veure pobles amb pancartes a les batllies que deien "No a la Guerra". Tot innocent, vaig demanar a quina guerra es referien. Un vilatà, tot foteta, em digué que es referien a Ucraïna. No m'ho creia pas ! És clar hi ha gent com en Xavier Roig que té una visió diferent de la guerra allà, però ho explica i argumenta a bastament malgrat que no la comparteixo pas. Però tots aquests carallots de les batllies que pengen "no a la guerra" farien el mateix quan Alemanya va envaïr Polònia i després Netherlands, Bèlgica i França ? Són tan rucs que probablement sí.
  16. Icona del comentari de: Ricard a gener 09, 2023 | 17:27
    Ricard gener 09, 2023 | 17:27
    França, merda! Castella, merda!
    • Icona del comentari de: Donec pelcul a gener 09, 2023 | 19:23
      Donec pelcul gener 09, 2023 | 19:23
      Tu Ricard, també merda!
      • Icona del comentari de: Ricard a gener 10, 2023 | 07:56
        Ricard gener 10, 2023 | 07:56
        Gràcies per comparar-me amb Estats de milions de racistes. No sabia de la meva importància.
        • Icona del comentari de: Donec pelcul a gener 10, 2023 | 11:11
          Donec pelcul gener 10, 2023 | 11:11
          Si això et complau, doncs tornem-hi: Ricard ets la merda mundial.
          • Icona del comentari de: Ricard a gener 10, 2023 | 17:59
            Ricard gener 10, 2023 | 17:59
            Com els castellans i francesos racistes.
            3
            Icona de dislike al comentari de: Ricard a gener 10, 2023 | 17:59 2
    • Icona del comentari de: Gonzalo a gener 09, 2023 | 20:57
      Gonzalo gener 09, 2023 | 20:57
      Estan ya temblando.... jajaja!
  17. Icona del comentari de: Anònim a gener 09, 2023 | 20:58
    Anònim gener 09, 2023 | 20:58
    Si et llegeix el teu amo el reietó estàs perdut, o sortiràs per cames d'aquest diari o el món perdrà les subvencions. Comparar el comportament d'un maltractador dins el que es creu casa seva amb el de la casa del costat és com a minim maldestre i barroer. Pel que es veu a tu ja t'està bé que dos maltractadors okupes entrin a casa teva i s'instal·lin. Ves en compte que estàs donant idees a molta gent. Per cert, la cinica de la ponsatí es va fer la foto i va sortir corrents.....
    • Icona del comentari de: Joan Rovira a gener 10, 2023 | 18:11
      Joan Rovira gener 10, 2023 | 18:11
      Els covards anònims com tu no es mereixen ni resposta, però faré una excepció justificada: no tinc amo. Ni ElMón tampoc. Aquest és un diari lliure i obert. Fins i tot a gent com tu
  18. Icona del comentari de: Giner a gener 10, 2023 | 13:37
    Giner gener 10, 2023 | 13:37
    Aquest articulista no ha estudiat ni l'Eso, quin babau botifler...
  19. Icona del comentari de: kodi a gener 11, 2023 | 02:28
    kodi gener 11, 2023 | 02:28
    La veritat un article d'opinió, pel meu gust horrible, en fi Joan, podria estar d'acord amb vostè, però llavors ambdós estaríem equivocats
  20. Icona del comentari de: ciutada del mon a gener 11, 2023 | 09:34
    ciutada del mon gener 11, 2023 | 09:34
    a franca ja fa temps que no n'hi ha catalans sino francessos i ben aviat europeus i a espanya ben aviat lo mateix les questions tribals de 4 babaus indepres hiperventilats son cosa d'ells que encara son a l'edat mitjana encara ,desitge encontrar vida inteligent a la galaxia , i encara n'haura imbecils com el ricard i tarats com el suis, que faran , tres distincions catalans espanyols i alienigenes, com 3 especies diferents hahaha cal ser babau i medieval pobra gent, quin cervell sense remei.
    • Icona del comentari de: kodi a gener 11, 2023 | 15:48
      kodi gener 11, 2023 | 15:48
      Jo soc de l'opinió q la UE no romandrà en el temps, quant això de medieval, doncs, recordar q fins no fa gaire anys parlar català "no feia fi" sobretot a ciutat, car encara no ens havia ensenyat l'Ovidi q "Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s'escriga o pense en català. És la mateixa que no li agrada que es parle, s'escriga o pense".
  21. Icona del comentari de: francesc a gener 11, 2023 | 14:16
    francesc gener 11, 2023 | 14:16
    Respectant l'opinió de larticulista, segurament ell no té ancestres a Catalunya Nord. Sino no diria mai el que diu. Els francesos s'han carregat les llengües autòctones de l'hexàgon en periodes republicans, no pas en periodes de dictadura, fet que posa en evidència que la tríada de la revolució francesa és més un slogan que no pas una creença o un principi a l'estat francès. Pel que fa al que semblen ser bots que només insulten als independentistes...costa tant de respectar que la identitat de cadaescú es quelcom personal i intransferible i que la determina un mateix i no pas la decisió administrativa d'un estat?
    • Icona del comentari de: Gonzalo a gener 11, 2023 | 20:39
      Gonzalo gener 11, 2023 | 20:39
      Ay, Francisco, Francisco.....lo de ñordo, colono, inadaptado, charnego y demás, son muestras de cariño y amor, verdad?
  22. Icona del comentari de: Celebrant i mantenint la divisió dels Pirineus a gener 11, 2023 | 20:39
    Celebrant i mantenint la divisió dels Pirineus gener 11, 2023 | 20:39
    Perquè creu que signen un Pacta de Pau i Amistat entre ells, Sr. Rovira? Totalment en desacord amb el que escriu.
  23. Icona del comentari de: MHP a gener 11, 2023 | 20:44
    MHP gener 11, 2023 | 20:44
    Catalunya nord?? On cau aixó?
  24. Icona del comentari de: És així a gener 13, 2023 | 07:33
    És així gener 13, 2023 | 07:33
    La mani va contra l'apropiació del territori català per expandir que s'ha acabat el procés independentista. Ho va ratificar Bolaños, portantveu de Sánchez. Doncs no és tracta del procés sinó de mostrar voluntat d' independència.

Respon a Celebrant i mantenint la divisió dels Pirineus Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa