Missing 'path' query parameter

L’elecció de Xavier Trias com a candidat a l’alcaldia de Barcelona decanta Junts per Catalunya cap al pragmatisme que ja s’ha estès graduat als tres partits polítics independentistes. Òbviament, Trias no es presenta a les eleccions municipals amb la intenció que Barcelona siga la capital de la república catalana ni per a liderar des del consistori un nou embat contra l’Estat intransigent. Xavier Trias s’hi presenta amb l’objectiu -tan banal i tant d’agrair en situacions de normalitat democràtica- d’aconseguir que Barcelona siga una ciutat millor, de revertir els efectes de vuit anys de govern municipal d’Ada Colau.

En un vídeo penjat a Youtube i que mira de recuperar una espurna del temps que ha perdut mentre desfullava les margarides sempre escarotades del seu partit, l’exalcalde proclama que “això no va de sigles, ni d’uns contra els altres. Això va de nosaltres, de la nostra ciutat, de la nostra manera de viure”. Xavier Trias, doncs, presenta a l’electorat capitalí una candidatura amb un marcat accent personal, que es farà evident de nou quan concrete els membres de la llista que encapçalarà.

I amb això n’hi ha prou? Prou per a Junts, sí, no cal dir-ho, perquè, si no, no hauria estat aquesta l’opció. El partit de Carles Puigdemont, de Laura Borràs i de Jordi Turull no considera que Catalunya transite per un període de “normalitat democràtica”. Al contrari. Els seus dirigents proclamen coralment, una vegada i una altra, que Espanya és una anomalia parademocràtica dins el context europeu. L’elecció de Xavier Trias, doncs, es justifica per unes altres prioritats.

Des que Elsa Artadi va renunciar a encapçalar la candidatura municipal de Junts i es va retirar de la política, la incertesa els havia castigats encara més en les enquestes d’intenció de vot. Encara més, perquè una de les causes que haurien motivat la renúncia de l’excandidata de Junts podrien haver estat, precisament, les previsions catastròfiques que li avançaven els sondeigs electorals. Però només l’anunci que Trias podria tornar a intentar recuperar l’alcaldia que va perdre ara fa vuit anys per una renúncia que políticament es fa difícil d’entendre ja va revifar enquestes i esperances.

Hi ha un sector encara indeterminat de barcelonins que votaran Trias per ser exactament Trias. Exvotants convergents? Potser. De fet, l’excalde no renuncia a reivindicar el seu passat ni la seua militància cada vegada que en té l’oportunitat. Xavier Trias no se’n penedeix. I quan algú li parla de corrupció, recorda que ell va haver de suportar en les darreres eleccions municipals una sentència publicada per la premsa del cornetí que el feia titular d’un compte corrent a Suïssa.

Però no és només això. Tot i que l’alcaldia de Trias no va ser especialment lluminosa, comparada amb l’octenni negre d’Ada Colau, reviscola la nostàlgia del més escèptic. Xavier Trias, doncs, s’ha situat ja al punt de partida entre els candidats que tenen més possibilitats de guanyar eleccions: Ernest Maragall, Jaume Collboni i la mateixa alcaldessa.

Ara mateix és arriscat ajustar més les previsions. Qualsevol dels quatre podria guanyar, i tot dependrà de les combinacions posteriors. Òbviament qui traga més vots prendrà la iniciativa, i aquesta vegada no és previsible que un suport com el de Ciutadans -ara hauria de ser VOX- decante alcaldies per qüestió nacional. Això dicta el coneixement, però també cal remarcar que tampoc sorprendria aquesta vegada que Ada Colau fera ois a un auxili blau que la convertira de nou en alcaldessa de Barcelona.

L’única distància que separa el PSC d’Esquerra és el ressentiment de partit. Els socialistes no perdonen el germà de Pasqual Maragall la vella militància i la traïció d’haver-se passat a les sigles que miren de prendre’ls vots als feus lleials i habituals. Enfront d’aquesta víscera hi ha la prevenció republicana contra els socialistes -catalans-, més per competència que no pel fet d’haver votat també el 155. Igualment, Ada Colau no articularia cap pacte amb “els convergents” i “el convergent” Trias ja ha anunciat que farà costat a la llista més votada “sempre que no siga la de Colau”.

Els pactes postelectorals seran ariet en mans dels rivals fins el mateix dia de les eleccions. Només conèixer la decisió de Trias, els republicans ja es van afanyar a sentenciar que l’acord del candidat de Junts amb Jaume Collboni era un fet: “Tal com han fet a la diputació de Barcelona”. És la “sociovergència” a què encara recorre Esquerra Republicana com a catecisme bàsic.

Per la boca mor el rap, i farà bé l’elector indecís de no refiar-se’n. Com sol passar a la política, l’endemà de les eleccions qui més qui menys mirarà d’ajustar-se a les possibilitats més hostils o ràncies que ara rebutja.

En tot cas, el problema el té Barcelona. Una ciutat que ha anat apagant-se entre els postmaragallisme i el colauisme. Entre tots els candidats que competeixen per liderar-ne el futur immediat no hi ha cap proposta que faça creure que la capital de Catalunya deixarà de ser una ciutat subalterna i pansida. Ara, per ser menys subalterna i menys pansida que ara no cal gaire.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a desembre 17, 2022 | 20:27
    Doctor Strangelove desembre 17, 2022 | 20:27
    Abans que una batxiller comunista, un llicenciat corruptgent? Donc, sí. Doc.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 19, 2022 | 10:47
      Gonzalo desembre 19, 2022 | 10:47
      ja, ja, ja cojones
  2. Icona del comentari de: Aurora a desembre 17, 2022 | 23:15
    Aurora desembre 17, 2022 | 23:15
    Molts, però que molts volem a en Trias. El primer és fer fora a Colau, ha destrossat Barcelona, està lletja bruta, amb projectes equivocats, fosca i desatesa. A perdut la seva identitat. Aquesta dona ni hi toca, li va molt, però molt gran el càrrec. Gairebé tots el ciutadans de Barcelona no la traguen. Des que tinc memòria, a Barcelona sempre han governat els socialistes, i ja ha ni prou de això, Collboni es un vividor mal parit. Així que encara que en Trias no sigui independentiste es preferible a qualsevol altre alcaldable. A mí en sembla una persona raonable, que entenc com a de ser Barcelona, una persona que ho pot fer molt bé. Es lesperança de moltíssima gent. I això ho hi sentit dir a gent que vota esquerra, o que es defineix com socialista. Maragall està molt desfasat. No el considero un bon candidat, ni guanyador. Li desitjo a Xavier Trias, molta sort i molts vots, convergent o no. Barcelona s'ha de recuperar de aquesta nefasta imatge que té, i d'aquesta colla de descerebrats que hi han actualment. Té el meu vot.
  3. Icona del comentari de: Logicus a desembre 18, 2022 | 02:21
    Logicus desembre 18, 2022 | 02:21
    Crec que el Trias i el seu equip tenen posibilitats de treurens de devant aquets ultims i terribles 8 anys de sobervia e ineptitud . Barcelona necesita un canvi radical i el Trias es el unic que pot fer aixo
    • Icona del comentari de: Barceloni fastiguejat. a desembre 19, 2022 | 09:00
      Barceloni fastiguejat. desembre 19, 2022 | 09:00
      I tant, Lógicus. En el país dels cecs el borni és el rei.
  4. Icona del comentari de: Barceloní decebut. a desembre 18, 2022 | 06:34
    Barceloní decebut. desembre 18, 2022 | 06:34
    Com que no hi ha gaire que triar....
  5. Icona del comentari de: Cge a desembre 18, 2022 | 08:28
    Cge desembre 18, 2022 | 08:28
    Trias es la millor opció per fer revifar Barcelona, quan ell va sortir del Ajuntament el va deixar en superhávit de més de 1.000 M€ , ara Colau té un deuta descomonal que carregará sobre les espatlles del proper Alcalde, co ja va fer el tripartit amb la Generalitat i tothomli ha carregat semprer el mort a President Mas.
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a desembre 18, 2022 | 09:58
      Doctor Strangelove desembre 18, 2022 | 09:58
      En català és el deute, coi! Tant costa escrure'l bé? Doc.
      • Icona del comentari de: Anònim a desembre 19, 2022 | 09:17
        Anònim desembre 19, 2022 | 09:17
        Escrure’l bé?
        • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a desembre 19, 2022 | 11:25
          Doctor Strangelove desembre 19, 2022 | 11:25
          Ets un batxiller mindundi, sense cultura ni estudis. Doc.
  6. Icona del comentari de: Observador. a desembre 18, 2022 | 13:22
    Observador. desembre 18, 2022 | 13:22
    Més us valdria que tots plegats cerquéssiu el factor comú; aixó és una operació ben definida. I no pas cercar el factor de potència, el factor aleatori i el factor sort, que és el què esteu fent; en altres pafaules<. esteu jugant a nyaus.
  7. Icona del comentari de: Ricard a desembre 18, 2022 | 13:57
    Ricard desembre 18, 2022 | 13:57
    Trias és el menys nefast, confia en la col.laboracio amb tothom i és un candidat que mira per Barcelona com a capital del Principat.
  8. Icona del comentari de: Anònim a desembre 18, 2022 | 13:59
    Anònim desembre 18, 2022 | 13:59
    Els sociovergents estan contents i de pas s'han tret de primera línea al coscubillas i la tràpis que estaven ensorrant el partit Fiar-ho tot a un nom, sense haver fer res als barris i les corones ni visitar-los mai es un risc, però després del nefast torra i la nefasta Artadi sembla que el partit vol tornar a les arrels i deixar de fer de CUP de dretes. Ja es veurà
  9. Icona del comentari de: Trias farà neteja a desembre 18, 2022 | 16:02
    Trias farà neteja desembre 18, 2022 | 16:02
    L'única proposta que he escoltat es que es queixarà al servei de neteja, ja que troba que Barcelona està bruta. Aquest senyor no sap que els milers de gossos amb propietaris bruts són un exèrcit que no es pot neutralitzar amb la neteja. Calen altres mesures.
  10. Icona del comentari de: Fina a desembre 18, 2022 | 17:47
    Fina desembre 18, 2022 | 17:47
    Esperança per Barcelona i per Catalunya. Es necessiten polítics de categoria com ell per tenir la certesa de que no t'equivoques. Quan parla de Barcelona hi posa saviesa, passió, projectes de redreçament i de futur... Si mires els altres candidats per Barcelona, què hi ha? Un Maragall que quan era conseller d'Ensenyament va demostrar fala d'agilitat i eficàcia (feia perdre el temps als mestres amb exhaustives programacions individuals) i un Collboni que no ha parat de fer de soci de la nefasta... La diferència en positiu del que pot fer Trias per aixecar i recuperar Barcelona comparat amb els altres candidats és abismal.
  11. Icona del comentari de: Robert Surroca Tallaferro a desembre 18, 2022 | 19:15
    Robert Surroca Tallaferro desembre 18, 2022 | 19:15
    Crec que, després de Maragall, Trias ha sigut el millor alcalde de Barcelona. I una cosa que s'oblida es que va organitzar la sanitat amb molt bon resultat; per desgracia els retalls se la van carregar. Pot ser un bon revulsiu.
  12. Icona del comentari de: almogaver.cat a desembre 18, 2022 | 22:59
    almogaver.cat desembre 18, 2022 | 22:59
    Com que Barcelona ciutat subalterna humm? Francament, no estic d'acord potser el seu valencianisme punt de mira, ho veu així, al meu entendre Barcelona és una ciutat sotmesa espoliada amb l'enemic dins de casa i perseguida pel racisme espanyol. Però Barcelona com Catalunya, encara és forta ferma i alça el seu front altiu i al món sencer. Qui coneix madrid fora d'espanya i països veïns?, pràcticament ningú . En canvi, Barcelona la coneixen pel cap baix 2000 milions de persones? potser 3000 mil milions? No Sr. Sanchis, Barcelona està sotmesa com ho va estar Varsòvia Berlín o Praga i Txecoslovàquia després de la Primavera de Praga amb la invasió dels tancs del Pacte de Varsòvia, els habitants humiliats i els líders perseguits, però els Catalans i Barcelonins alcem i alcarem la nostra altiva i defiant front, fins a l'alliberament de bords i lladres i per la nostra independència Ja refrendada per Referèndum, només hem d'implementar-la A.S.P. De vós, atentament almogaver.cat. https://youtu.be/Zjg-PKTM1so
  13. Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 19, 2022 | 09:23
    Gonzalo desembre 19, 2022 | 09:23
    ja, ja, ja cojones
  14. Icona del comentari de: Que sóc de Barcelona a desembre 19, 2022 | 11:47
    Que sóc de Barcelona desembre 19, 2022 | 11:47
    Un avi amb principis d'alzheimer, bon representant convergent. Que agafi de número 2 a la dona del Torra i tenim el conjunt.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter