Tenint en compte la frivolitat que es desprèn de les converses gravades pel comissari jubilat José Manuel Villarejo –que ara és tractat per l’Estat com un delinqüent, però que durant molt temps va ser valorat com una eina molt útil per a la claveguera–, és difícil de saber fins a quin punt els seus interlocutors parlen seriosament. Però n’hem prous per deduir que, precisament pel caràcter informal d’aquests contactes, els comentaris es fan de manera distesa i reflecteixen el que realment pensen personatges que en públic s’expressen d’una altra manera. Així és com hem sentit recentment, en un àudio que El Món ha tret a la llum, la catalanofòbia descarada d’un jutge degà de Madrid, expressada sense miraments després d’haver passat anys a Catalunya. I a partir d’un altre d’aquests enregistraments, ara sabem què pensava María Dolores de Cospedal, aleshores ministra de Defensa, unes setmanes abans del referèndum d’independència de l’1-O.

I queda clar que Cospedal i Villarejo s’equivocaven en els dos punts més importants de la conversa, en què deien que els catalans són molt “cobardones” i que hi hauria aldarulls perquè els provocaria la CUP i que això seria “collonut” perquè deslegitimaria l’independentisme. A l’hora de la veritat, el referèndum que Mariano Rajoy havia assegurat que no es faria es va fer, milers de catalans van protegir les urnes i els col·legis electorals amb valentia i l’únic que va fer servir la violència i va quedar deslegitimat aquell dia va ser l’Estat espanyol, que va enviar un exèrcit de policies a apallissar cobardones que s’entestaven a ficar una papereta en una urna. Una imatge paradigmàtica és la de la Guàrdia Civil reculant per un camí de Mont-roig de Camp foragitada per ciutadans que, simplement, avançaven cap a uns agents supervalents armats i protegits pels seus uniformes d’antiavalot.

Tot plegat va desconcertar l’Estat i el va deixar en evidència. I res més. Fi de la cita. Després va venir el buit, el desconcert i les batalles internes en l’independentisme. Però el més injustificable no és que durant el mes d’octubre del 2017 no se sabés continuar el que s’havia començat, sinó que gairebé cinc anys després no s’hagi avançat el més mínim, no ja cap a la independència, sinó cap a la reconstrucció de l’espai independentista després de la repressió brutal amb què es va pagar l’acte més important de desobediència civil pacífica en dècades.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ç a maig 29, 2022 | 21:44
    ç maig 29, 2022 | 21:44
    La rendició d'ERC, primer, que ha acabat arrossegant tot el sobiranisme, i vendre's el país per uns indults, després, fan impossible cap moviment provinent dels partits. Fins que els jutges no tornin a empresonar als indultats, el sobiranisme no serà alliberat d'aquest llast per seguir avançant. Però mentre caldrà estar amatents a les putades dels governs espanyols de tot pel.
    • Icona del comentari de: Votem (o no) en conseqüència a maig 30, 2022 | 08:44
      Votem (o no) en conseqüència maig 30, 2022 | 08:44
      L'empresonament els faria més màrtirs i els recarregaria de coartades emocionals per perpetuar-se. Fer-los fora és feina nostra, no pas dels jutges espanyols.
    • Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:14
      Anònim maig 30, 2022 | 13:14
      Home, el que primer es va vendre va ser el dels vuit segons.
  2. Icona del comentari de: Maria a maig 29, 2022 | 22:49
    Maria maig 29, 2022 | 22:49
    És veritat. Si, els catalans som uns covards, començant pels líders polítics. I també que els espanyols són uns bàrbars que encara no han sortit de l'edat mitjana, principalment els seus dirigents politics. I així va aquesta país. Un poble de bàrbars que viu a costa d'un poble de covards. Des de fa més de 500 anys.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 30, 2022 | 09:32
      Pere Llimonera i Citronell maig 30, 2022 | 09:32
      Que N0, Marianico (ponte la tilde en el Nombre de una pvta vez, que luego N0 te gusta que te traten de 'Lady')... Que N0 es eso... Que N0 te enteras de NaDa... los ves todo desde el prisma de la xenofobia, del racismo, del supremacismo, de la abducción que sufres, a causa del terrible adoctrinamiento durante varias décadas de la Escola/Madrasa, de la Historia inventada, de TV3%, de los Medios "Subvencionados", etc. ... España es un país moderno y Democrático, con sus defectos particulares -algunos graves-, pero un país Democrático comparable a las Democracias Europeas de nuestro entorno... La Democracia N0 es tampoco un SisTeMa Perfecto y hay que realizarla e implementarla cada día por toda la Sociedad... Y si desaparecen el Estado de Derecho y la Democracia, lo que queda es cualquier tipo de Dictadura, que es mucho peor que cualquier Democracia con los defectos que esta tenga; pero que siempre pueden ser corregidos poco a poco (aunque sea muy difícil muchas veces)... Pero es que, en las Dictaduras N0 hay opción de corregir NaDa, porque solo deciden 1, o 3 o 4 como mucho; y suelen y terminan decidiendo atendiendo a sus intereses personales y, como mucho grupales próximos... Eso es lo que ocurre con la Pseudo-Dictadura del Régimen del Nacional Catalanismo de patrias inventadas... Los catalanes son y siempre han sido españoles y ni estos ni el resto de Españoles son bárbaros. Si se conoce y se mira la Historia objetivamente (lo que N0 parece ser el caso de los adoctrinados), son uno de los pueblos menos bárbaros en el transcurso de esta... Y No, los catalanes N0 son CoBaRDes... los que si son cobardes son todos los que manejan los hilos del supremacismo secesionista... los capos del Nacional Catalanismo de patrias inventadas y muchos de sus acólitos, rebaño y masa aborregada de manporreros y manporreros mediáticos... los que "Tiran la piedra y esconden la mano"... y los que vejan, violentan y agreden en grupo a quienes N0 son de su parecer ni comparten sus ideas (o Fantasías y ficciones oníricas/pesadíllicas, mas estrictamente hablando)... Esos si son bastante cobardes y aficionados al escapismo y a las carreras nocturnas en alcantarillas y maleteros... los que se ponen ?? fritos en la Cabeza para salir en Manifas en la TV3% porque N0 saben donde mas pudieran colocarlos... Apa, Bon Dia!
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a maig 30, 2022 | 10:18
        Pere LLimonera i Citronell maig 30, 2022 | 10:18
        Eres como Mbappé, trollete de los cojones, deja de USURPAR Mi NoMBRe y el Nombre de otros para comentar sandeces y MenTiRas, TRoLL separata supremata de patrias inventadas... . cada día sois mas listos... Apa, Adeu!
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 30, 2022 | 10:37
          Pere Llimonera i Citronell maig 30, 2022 | 10:37
          Te lo repito: !Que 'pesat' qu'eres TRoLL! separata supremata de patrias inventadas, deja de USURPAR mi Nombre y de contestar sandeces a cada comentario que hago... Deja de enviar comentarios a cada Comentario Mio, pretendiendo que N0 es Mio... Deja de copiar mis comentarios y de enviarlos transformados con Ch0RRadas... El C0MeNTaRio de "El més injustificable N0 és el 1-O del 2017 i que... ", SÍ es Mio; así que deja de impostar comentarios Míos, deja de Comentar de "FaLSa BaNDERa"... en fin: deja de ser un TRoLL supremacista independenciero; o ¿es mucho pedir a los adoctrinados con limitada actividad neuronal??? ... Como se que andáis muy MaL, y que, Conscientes de que NuNCa va a haber SeCeSióN de Catalaunya del resto de España, andáis too L0Kos, vas/vais a contestar a este Comentario Mio Usurpando mi Nombre una vez mas, e incluso varias veces mas, y también al comentario mio anterior (como sueles/soléis hacer), contestándoos incluso a vosotros mismo en una D0BLe impostura de "FaLSa BaNDERa", debo informar a las pobres victimas del Adoctrinamiento y la Abducción que N0 por mucho TRoLLear, USuRPaR los Nombres de OTRos Comentaristas y Comentar de "FaLSa BaNDERa", va a cambiar esto... Al contrario, seguramente hace que la verdad y la Realidad se impongan en la Cultura y la Inteligencia Colectiva de los Catalanes; por eso cada vez mas parte del pueblo Catalán pasa Olímpicamente de los separatas suprematas y Abducidos... Apa, Adeu, TriLLeTe!
          • Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:18
            Anònim maig 30, 2022 | 13:18
            El poble català és independentista, els que no ho sou són els xarnegos putañols com tu, súbdits de una monarquia nord-africana franquista, i que ben aviat haureu de marxar pal pueblo, va que ja us agrada tant ser sodomitzats pel zeñorito posant el cul cara al sol. Au passa a jeure fruita podrida
            5
            Icona de dislike al comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:18 4
      • Icona del comentari de: JordiP a maig 30, 2022 | 19:14
        JordiP maig 30, 2022 | 19:14
        Palurd, en català Maria no va accentuat.
  3. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 30, 2022 | 01:03
    Pere Llimonera i Citronell maig 30, 2022 | 01:03
    "El més injustificable N0 és el 1-O del 2017 i que l'octubre del 2017 és continués el que s'havia començat, sinó que gairebé cinc anys després no s'hagi avançat cap a la 'Deconstrucció' de l'espai independenciero" ... Amen... sàvies paraules...
    • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a maig 30, 2022 | 09:39
      Pere LLimonera i Citronell maig 30, 2022 | 09:39
      Eres como Mbappé, trollete de los cojones, deja de USURPAR Mi NoMBRe y el Nombre de otros para comentar sandeces y MenTiRas, TRoLL separata supremata de patrias inventadas... . cada día sois mas listos... Apa, Adeu!
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 30, 2022 | 10:35
        Pere Llimonera i Citronell maig 30, 2022 | 10:35
        !Que 'pesat' qu'eres TRoLL! separata supremata de patrias inventadas, deja de USURPAR mi Nombre y de contestar sandeces a cada comentario que hago... Deja de enviar comentarios a cada Comentario Mio, pretendiendo que N0 es Mio... Deja de copiar mis comentarios y de enviarlos transformados con Ch0RRadas... El C0MeNTaRio de "El més injustificable N0 és el 1-O del 2017 i que... ", SÍ es Mio; así que deja de impostar comentarios Míos, deja de Comentar de "FaLSa BaNDERa"... en fin: deja de ser un TRoLL supremacista independenciero; o ¿es mucho pedir a los adoctrinados con limitada actividad neuronal??? ... Como se que andáis muy MaL, y que, Conscientes de que NuNCa va a haber SeCeSióN de Catalaunya del resto de España, andáis too L0Kos, vas/vais a contestar a este Comentario Mio Usurpando mi Nombre una vez mas, e incluso varias veces mas, y también al comentario mio anterior (como sueles/soléis hacer), contestándoos incluso a vosotros mismo en una D0BLe impostura de "FaLSa BaNDERa", debo informar a las pobres victimas del Adoctrinamiento y la Abducción que N0 por mucho TRoLLear, USuRPaR los Nombres de OTRos Comentaristas y Comentar de "FaLSa BaNDERa", va a cambiar esto... Al contrario, seguramente hace que la verdad y la Realidad se impongan en la Cultura y la Inteligencia Colectiva de los Catalanes; por eso cada vez mas parte del pueblo Catalán pasa Olímpicamente de los separatas suprematas y Abducidos... Apa, Adeu, TriLLeTe!
      • Icona del comentari de: tip de la teva merda! a maig 30, 2022 | 10:43
        tip de la teva merda! maig 30, 2022 | 10:43
        Imbècil!
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 30, 2022 | 11:03
          Pere Llimonera i Citronell maig 30, 2022 | 11:03
          ¿El TroLL separata supremata de patrias inventadas que USURPA continuamente Mi Nombre y el de otros para comentar sandeces? ... SÍ, estoy de acuerdo; pero yo tengo por costumbre N0 adjetivar directamente con sus cualidades obvias, ni con epítetos a otros comentaristas, aunque sean de un parecer u opinión diferente al mio; por muy ilógico, estrambótico, improbado, irreal, deleznable, ofensivo, sectario, ilusorio o Fantasioso que sea lo que comentan... Apa, Bon Dia!
          • Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:19
            Anònim maig 30, 2022 | 13:19
            Vés a la merda xarnego putañol
            5
            Icona de dislike al comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:19 4
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a maig 30, 2022 | 14:20
            Pere LLimonera i Citronell maig 30, 2022 | 14:20
            separata supremata de patrias inventadas Trolete de los cojones, yo no adjetivo, cojones Trolete. Deja de USURPAR Mi NoMBRe y el Nombre de otros para comentar sandeces y MenTiRas, TRoLL separata supremata de patrias inventadas... . cada día sois mas listos... Apa, Adeu!
  4. Icona del comentari de: Junqueras el FERROVIAL, del psoe.erc a maig 30, 2022 | 05:55
    Junqueras el FERROVIAL, del psoe.erc maig 30, 2022 | 05:55
    Cospedal retrata perfectament al GRAN TRAIDOR JUNQUERAS, EL VENUT, EL SALVADOR D'ESPAÑA. ERC es ESPAÑA, REY, CONSTITUCION amb el nefast Junqueras de España.Ferrovial
    • Icona del comentari de: traca a maig 30, 2022 | 08:52
      traca maig 30, 2022 | 08:52
      ferrovial.155 Anna
      • Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:20
        Anònim maig 30, 2022 | 13:20
        Encara no s'ha follat cap capellà l'Anna, veig que ja ni parla del Opus, però segueix treient pus. Va corrupgents torneu els calers del palau, lladres
    • Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:22
      Anònim maig 30, 2022 | 13:22
      Ho diu una sociovergent de tota la vida que ja li va bé la corrupgencia..... Que hi tens un % tu també anna?
  5. Icona del comentari de: Independentista a maig 30, 2022 | 05:59
    Independentista maig 30, 2022 | 05:59
    La fama dels gallegs és ser covards, però els nostres polítics els estan passant la mà per la cara
  6. Icona del comentari de: Gonzalo a maig 30, 2022 | 08:41
    Gonzalo maig 30, 2022 | 08:41
    Quién quedó deslegitimado? Estrasburgo da un varapalo al ‘procés’: suspender el pleno de la DUI era una “necesidad social imperiosa”. El TEDH rechaza la demanda contra la decisión del Constitucional de impedir la sesión del Parlament donde Puigdemont proclamaría la independencia porque había que "preservar el orden constitucional".
    • Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:23
      Anònim maig 30, 2022 | 13:23
      Va, passa a buscar les urnes xarnego putañol
      • Icona del comentari de: Gonzalo a maig 30, 2022 | 14:34
        Gonzalo maig 30, 2022 | 14:34
        ¿Dónde?
  7. Icona del comentari de: Gonzalo a maig 30, 2022 | 08:44
    Gonzalo maig 30, 2022 | 08:44
    Quién quedó deslegitimado? La Comisión de Venecia responde al Govern que el referéndum debe pactarse. El organismo recuerda a Puigdemont el cumplimiento de la Constitución.
    • Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:24
      Anònim maig 30, 2022 | 13:24
      Tal com li recordarà aviat als colpistes de mox i al govern putañol, per incompliment reiterat
      • Icona del comentari de: Gonzalo a maig 30, 2022 | 15:37
        Gonzalo maig 30, 2022 | 15:37
        En que artículo de la Constitución española pone que una comunidad autónoma pueda secesionarse unilateralmente?
  8. Icona del comentari de: Ricard a maig 30, 2022 | 10:52
    Ricard maig 30, 2022 | 10:52
    "el més injustificable no és que durant el mes d’octubre del 2017 no se sabés continuar el que s’havia començat, sinó que gairebé cinc anys després no s’hagi avançat el més mínim, no ja cap a la independència, sinó cap a la reconstrucció de l’espai independentista". Si amb aquestes paraules es vol responsabilitzar exclusivament els partirs polítics no hi estic d'acord. L'alliberament nacional depèn de tots, i no només dels partits. Si els partits no funcionen s'en poden votar d'altres. I qui vota és la gent. O no?
  9. Icona del comentari de: Narcís ( quina llàstima d' ésser.. i aquests duen un estat, damunt, occidental, europeu, del s.XXI ? ) a maig 30, 2022 | 10:54
    Narcís ( quina llàstima d' ésser.. i aquests duen un estat, damunt, occidental, europeu, del s.XXI ? ) maig 30, 2022 | 10:54
    Ras i curt : és normal una dona parli així ? una política parli així ? una ' patriota ' ( així ' compatriota ' ) parli així ? una advocada de l' estat parli així ? una persona educada/ formada parli així ? una persona intel·ligent parli així ? una persona de bé parli així ? . . . . . . . . . " Cobardones " ? quan majoria d' esports perillosos fora mida i soferts d'allò més són exèrcits per catalans ? I . . quan posen llurs cossos davant uniformats protegits fins les celles i armats tot estomacant a tort i a dret a persones immòbils/ pacífiques de gènere i edat variada àdhuc gran i impedida? PD : a veure si entendrà com ' valents ' , assassinar, tot tenir-nos millor vistos .. respectats !
    • Icona del comentari de: Gonzalo a maig 30, 2022 | 12:54
      Gonzalo maig 30, 2022 | 12:54
      Venga Narciso...pastillita y a dormir. Que hoy tampoco viene nadie a verte al geriátrico.
      • Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:25
        Anònim maig 30, 2022 | 13:25
        Passa a jeure o et farem buscar les urnes xarnego putañol,
  10. Icona del comentari de: Anònim a maig 30, 2022 | 13:31
    Anònim maig 30, 2022 | 13:31
    L'estat es posa en evidència cada dia, no els hi calen els catalans. Només cal veure que cap monarquia europea es vol retratar al costat de corruptes comissionistes i lladres que diuen que són caps d'estat, de quin estat? Del que té segrestada la meitat de la població i la vol exterminar, com deien des de l'exèrcit? Dels que volen fer cops d'estat contra els catalans per guanyar eleccions a Andalusia? Van molt refiats que som covards, perquè no som violents de mena com ells. Però que no ens toquin massa més els collons ho sabran qui som, i no els agradarà.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa