El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El festival Som Cultura innova amb activitats virtuals en la 5a edició
  • CA

Les activitats virtuals tindran aquest any el protagonisme en el festival Som Cultura, el mes de les experiències culturals a la Costa Brava i el Pirineu de Girona, que arriba a la 5a edició i s’adapta a la situació de pandèmia per poder oferir una programació que es pugui seguir des de casa.

La campanya, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, durarà tot el novembre. Entre aquestes propostes virtuals, destaquen Els museus a casa, amb una quinzena de tallers familiars que els museus gironins oferiran a través de diverses plataformes digitals, i la retransmissió en directe de visites guiades per descobrir el patrimoni gironí. 

Les propostes que presenta Som Cultura són organitzades per les entitats i les empreses associades al Club de Màrqueting Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. El festival ofereix una selecció d’activitats especials per redescobrir l’àmplia oferta cultural, patrimonial i artística de les comarques gironines. El format virtual que s’han programat aquest any té com a objectiu assegurar la celebració de l’esdeveniment sigui quina sigui la situació sanitària durant el mes de novembre, i alhora permet explorar noves fórmules digitals per difondre l’oferta cultural gironina.

En l’acte de presentació de l’edició d’enguany del festival, celebrat a la Diputació de Girona, el vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jaume Dulsat, va manifestar “aquest novembre hi haurà Som Cultura gràcies als gestors i dinamitzadors culturals i al propi sector turístic, que mostra responsabilitat amb la societat i venç les pors per tal que la cultura evolucioni i prosperi”. Dulsat va lloar la “resiliència del sector turístic cultural” i va subratllar que des del Patronat de Turisme es vol acompanyar als associats del club de màrqueting a dur a terme la “necessària transformació digital”.

Programació del Som Cultura a distància

Les activitats a distància s’han estructurat en quatre àmbits. En destaca la celebració de la proposta Els museus a casa, organitzada per la Xarxa Territorial de Museus de les Comarques de Girona. Una quinzena d’equipaments gironins oferiran, al llarg del mes de novembre, càpsules de vídeos amb tallers infantils que es difondran a través de diverses plataformes digitals i del web del Som Cultura. Aquesta activitat substitueix la proposta presencial Els museus surten al carrer, que enguany no es durà a terme per precaució en tractar-se d’una activitat que cada any reuneix més de cinc-cents participants de diferents municipis, principalment nens i les seves famílies.

Una altra de les propostes a distància destacades és la retransmissió en directe de visites guiades a diversos equipaments i exposicions culturals del territori per descobrir el patrimoni gironí. Es podran fer visites virtuals al MAC Empúries, el MAC Ullastret o el castell del Montgrí, i a les mostres Entramuntanades. Dones empordaneses que han fet història, de Figueres, o El farcell de la postguerra. Quan la gana aguditza l’enginy, de l’EcomuseuFarinera de Castelló d’Empúries. La programació a distància del Som Cultura es completa amb jocs en línia (Quiz, Kahoo o Memory) i vídeos amb llegendes de diverses poblacions de les comarques gironines.

La campanya promocional Som Cultura, inclosa dins del Pla d’Accions 2020 del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, s’ha adaptat a la situació de pandèmia i persegueix estimular l’interès i el consum cultural de locals durant la tardor, i fomentar la creació de productes turístics innovadors i atractius que permetin donar a conèixer el territori en clau cultural: des de recursos monumentals i patrimonials fins a manifestacions tradicionals, populars i d’identitat. Som Cultura esdevé una plataforma per a l’experimentació de nous productes i projectes majoritàriament associatius entre els diversos agents que formen part del Club de Màrqueting Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Es planteja posar a l’abast dels agents culturals eines turístiques que donin més visibilitat a les propostes sorgides.

 

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Leo a octubre 30, 2020 | 09:16
    Leo octubre 30, 2020 | 09:16
    Gràcies per mantenir la iniciativa!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa