El president de la Generalitat, Artur Mas, ha demanat a l’oposició que no obstaculitzi els pressupostos, perquè Catalunya va avalar la gestió del Govern en passat 22-M. Mas ha constatat que la societat catalana va triar diumenge “valors forts i no la disbauxa, la cridòria i la demagògia”.
Durant el marc de la conferència “La sortida catalana de la crisi”, Mas ha opinat que la resta de partits “no cal que ajudin molt el Govern, però sí que no obstaculitzin una tasca que l’executiu ha de fer en ares del benefici general”. El president ha xifrat l’ajust pressupostari en uns 2.700 MEUR, i ha subratllat que això s’evitaria recuperant només una cinquena part del dèficit fiscal que pateix Catalunya, que ha situat en uns 15.000 o 16.000 milions.
CONTRA EL DÈFICIT FISCAL
Mas ha remarcat que el dèficit fiscal llastra les opcions de recuperació econòmica, i ha sostingut que els 2.700 milions d’euros d’estalvi a Catalunya equivalen solament a “una cinquena part dels 15.000 milions de dèficit fiscal anual que té amb l’Estat espanyol”.
El president de la Generalitat ha explicat també que, malgrat fer els ajustos necessaris, el Govern vetllarà per que els aspectes que concerneixen a la cohesió social siguin els menys afectats per les restriccions, encara que això els obligui a sacrificar algunes de les polítiques de competitivitat que comportin recursos públics.
No obstant això, per incentivar que siguin els emprenedors i les empreses els qui puguin tirar endavant polítiques de competitivitat, Mas ha avançat que el Govern està treballant per presentar en el Parlament un gran projecte de llei que tingui com a principal objectiu eliminar traves burocràtiques.