Missing 'path' query parameter

La Xina segueix innovant en els seus transports. El govern de la República Popular de la Xina ha presentat els prototips del seu nou tren bala, el CR450, tal com informa Xinhua, l’agència de notícies oficial del govern de la República Popular de la Xina. Aquest prototip arriba a assolir velocitats de prova de fins a 450 quilòmetres per hora i una velocitat operativa -en el servei regular- de 400 quilòmetres per hora. El nou tren bala CR450 suposa un avenç respecte als seus predecessors, els trens d’alta velocitat CR400 Fuxing, que actualment operen en la república xinesa i que només arriben a velocitats de fins a 350 quilòmetres per hora -motiu pel qual ja són els més ràpids de la seva classe.

Per acabar de comprovar la viabilitat i la funcionalitat d’aquests prototips de tren bala el grup ferroviari estatal de la Xina Co, Ltd (Xina Railway), organitzarà diverses proves de línia i mesurarà els indicadors tècnics resultants per comprovar que els CR450 poden entrar en servei comercial de forma segura i òptima ben aviat.

CR450, el prototip que pot canviar el món ferroviari xinès

Els primers estudis fets pel grup ferroviari estatal de la Xina mostren que els CR450 tindran una resistència operativa -la força necessària per moure un tren- que es reduirà en un 22% i el seu pes ho farà en un 10%. Els dos models del nou prototip, el CR450AF i el CR450BF, són trens de vuit vagons, quatre amb motor i quatre sense motor. El nou prototip està equipat amb un avançat sistema de frenada d’emergència de múltiples nivells i més de 4.000 sensors per monitorar els sistemes clau dels trens com poden ser la carrosseria; el pantògraf d’alt voltatge, el control de trens i els sistemes de detecció d’incendis.

Una mostra de linterior dun vagó dels nous trens bala CR450AF | Xinhua News

A més, els CR450 comptaran amb un nou disseny del bogie -el bastidor que sosté un conjunt de jocs de rodes de vehicle ferroviari-, un fet que permetrà minimitzar la resistència de l’aire a altes velocitat, un fet que es complementarà amb un front aerodinàmic de baixa resistència amb una punta esmolada, parabrises aerodinàmics i construït amb materials lleugers. Un dels avenços també serà per als viatgers, ja que els CR450 s’han construït amb tècniques avançades de reducció de soroll i permeten reduir 2 decibels del soroll interior.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter