Missing 'path' query parameter

El govern de Rússia ha assegurat aquest dijous que l’ofensiva militar llançada a Ucraïna “no és l’inici de la guerra”, sinó “el final” del conflicte desfermat fa vuit anys a l’est d’Ucraïna, concretament a la regió de Donbass. “No és l’inici d’una guerra, és la prevenció d’una situació que podria portar a una confrontació militar a nivell global”, ha dit la portaveu del Ministeri d’Exteriors rus, Maria Zakharova, que ha afegit que “és també la fi de la guerra que es duia a terme (a l’est d’Ucraïna)”.

“Avui, durant aquest mateix dia, la delegació oficial russa, encapçalada pel ministre d’Exteriors, Sergei Lavrov, havia d’estar a Europa. Europa segueix abocant tota mena d’acusacions contra nosaltres. La delegació estaria allà per a converses amb els seus homòlegs dels Estats Units, liderats pel secretari d’Estat, (Antony) Blinken”, ha manifestat.

Així, Zajarova ha sostingut que “ha estat la part nord-americana la que s’ha negat a dur a terme negociacions” i ha incidit que les converses es centrarien en seguretat global i estabilitat, entre altres assumptes, tal com ha recollit l’agència russa de notícies Sputnik. La portaveu del Ministeri d’Exteriors ha posat èmfasi que els Estats Units van traslladar la seva negativa a dialogar abans que s’iniciés l’ofensiva. “Tothom ha de saber això”, ha subratllat, abans de confirmar que l’evacuació de les legacions diplomàtiques russes a Ucraïna va concloure dimecres a la nit. “No tenim institucions diplomàtiques funcionant allà”, ha dit.

Soldats ucraïnesos patrullen una ciutat a la regió de Donetsk / Europa Press

D’altra banda, el govern rus ha afirmat haver destruït més de 70 instal·lacions militars d’Ucraïna, entre les quals hi ha una desena d’aeròdroms i una base naval, hores després que es confirmessin els primers atacs de Moscou en territori ucraïnès. El portaveu del Ministeri de Defensa, Igor Konashenkov, ha assenyalat que com a part de l’ofensiva militar han arrasat amb 74 infraestructures militars de les forces ucraïneses, inclosos els càrrecs de comandament, sistemes de míssils antiaeris i una vintena d’instal·lacions de radar.

L’ofensiva russa també ha destruït un helicòpter de combat i quatre vehicles aeris no tripulats Bayraktar TB-2, informa l’agència Interfax. Les autoritats russes també han afirmat que amb prou feines han trobat oposició per part de les forces frontereres d’Ucraïna, que haurien deixat els seus llocs de control hores després que Moscou iniciés l’ofensiva.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Teresina a febrer 24, 2022 | 18:38
    Teresina febrer 24, 2022 | 18:38
    Mentre no sigui la fi del món. Amb aquests "tècnics" mai se sap
  2. Icona del comentari de: Myroslava a febrer 24, 2022 | 22:10
    Myroslava febrer 24, 2022 | 22:10
    Tant de bo sigui el final del cínic i criminal Putin.
  3. Icona del comentari de: blup a febrer 25, 2022 | 14:24
    blup febrer 25, 2022 | 14:24
    En tot cas és l'inici de la massacre, del patiment, de les morts i assessinats de gent com nosaltres perque sí, `perquè té armes i és in mandamás pdsicòpata, aquest fill de a Putina.
  4. Icona del comentari de: MHP a febrer 25, 2022 | 14:34
    MHP febrer 25, 2022 | 14:34
    Lazi onistes, no doneu suport a l'independència de Donbas? Com sou, ademés, els esta ajudant el vostre colega Putin.
  5. Icona del comentari de: blup a febrer 25, 2022 | 14:36
    blup febrer 25, 2022 | 14:36
    En tot cas és l'inici de la massacre, del patiment, de les morts i assessinats de gent com nosaltres perque sí, `perquè té armes i és un mandamás pdsicòpata, aquest fill de a Putina.
  6. Icona del comentari de: Final de Putin a febrer 25, 2022 | 14:49
    Final de Putin febrer 25, 2022 | 14:49
    També pot set el final de Putin. Qui a ferro mata, a ferro mor

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter