El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Una exempleada acusa Facebook d’aprofitar-se dels continguts nocius
  • CA

Frances Haugen és una enginyera informàtica nord-americana que va treballar a Facebook com a gerent de producte durant dos anys. Sis mesos després de deixar l’empresa, l’exempleada de la xarxa social ha carregat durament contra la companyia en el programa 60 Minutes de la televisió estatunidenca CBS. Hi ha assegurat que la companyia s’ha estat aprofitant de continguts nocius, que inciten a l’odi o a la violència o que provoquen problemes d’autoestima als adolescents, tot i els informes que els ho advertien.

Primer de tot, l’enginyera ha reconegut ser la responsable de la filtració de documentació de Facebook al diari The Wall Street Journal. Aquest mitjà va publicar fa pocs dies que els alts càrrecs de la xarxa social saben que el seu ús és perjudicial per a un grup de població, especialment els adolescents. Els informes que Frances Haugen va filtrar al diari exposen que els directius de l’empresa són conscients que un 40% de les adolescents han començat a sentir-se poc atractives per culpa de l’ús d’aquesta plataforma o d’Instagram, que també es propietat de Facebook.

L’exgerent de producte de la xarxa social va explicar a 60 Minutes que l’algoritme de Facebook està configurat de manera que els continguts que generen més reacció siguin els que apareguin amb més facilitat. Evidentment, els missatges que més respostes generen per parts dels usuaris són aquells que contenen missatges d’incitació a l’odi o la discriminació. Frances Haugen afirma que “la versió de Facebook que existeix avui dia està destruint les societats i causant violència ètnica a tot arreu“.

L’enginyera assegura que els alts càrrecs de la xarxa social no resolen aquests problemes per qüestions econòmiques: “Facebook s’ha adonat que si canvia l’algoritme, la gent passarà menys temps a la plataforma i , per tant, clicaran menys als anuncis i guanyaran menys diners”. Haugen assegura que, quan ella formava part de la companyia, “hi havia constants conflictes d’interès entre què bo pel públic i el què era bo per Facebook. Però l’empresa sempre optimitzava el seu propi interès“.

Més notícies

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Aldous a octubre 04, 2021 | 23:09
    Aldous octubre 04, 2021 | 23:09
    A veure, he treballat > 5 anys en Booking i és bàsicament la mateixa situació. La empresa sempre sempre sempre optimitzava el seu propí interés. Totes, absolutament totes les empreses fan el mateix. No entenc la sorpresa sincerament...
    • Icona del comentari de: @Aldous a octubre 05, 2021 | 12:56
      @Aldous octubre 05, 2021 | 12:56
      No costa tan de comprendre, és clar que les empreses optimitzen "el seu propi interès", però, hi ha límits. Si una empresa optimitza el seu interès i alhora provoca víctimes i / o mal, aleshores esdevé delinqüent o criminal. Adous, no coneixes el cas de la farmacèutica de la família Sackler ? Un cas macabre d'optimatització del propi l'interès... No fotem ! A quina merdeta de sistema empresarial han arribat, fins al punt que hi ha preteses "sorpreses" que no fan ni fred ni calor.
    • Icona del comentari de: @Aldous a octubre 05, 2021 | 13:16
      @Aldous octubre 05, 2021 | 13:16
      Ets patètic. Si hi ha molta de gent que condueix automòbils, és lògic que s'han de posar algunes "normes" per a evitar accidents i que la inclinació per la velocitat d'alguns individus, faci que optimitzin el seu "interès". És el mateix que les teves "empreses" que optimitzen el propi interès, però, dins d'uns límits, ni les empreses ni les persones vivim soles... és més les empreses viuen de les persones, no sé si te n'has adonat.
  2. Icona del comentari de: Miquel : Gràcies Frances a octubre 05, 2021 | 13:08
    Miquel : Gràcies Frances octubre 05, 2021 | 13:08
    Persones com la Frances son els herois de la nostra època, persones que s'ho juguen tot, per a destapar i fer llum a disbarats que se saben, intueixen, però, que ningú en fa res per a denunciar-los, ni mullar-se per aportar-ne proves, contra gran empreses i grups, com el tal Aldous, que el pobre no n'entén la "sorpresa". Moltes gràcies, Frances.
  3. Icona del comentari de: Déu n'hi do a octubre 05, 2021 | 13:17
    Déu n'hi do octubre 05, 2021 | 13:17
    Aldous, quins ous que tens.

Respon a Déu n'hi do Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa