Ucraïna ha viscut la matinada d’aquest diumenge un dels atacs més massius dels darrers mesos per part de l’exèrcit rus. Els bombardejos, amb 300 drons i prop de 70 míssils, han causat almenys una dotzena de morts i una seixantena de persones han resultat ferides. Entre les víctimes mortals també hi ha infants.
Vist l’abast de l’atac de Rússia de les darreres hores, uns dels més cruels des que ha començat la guerra, sembla que la pau encara és lluny que es materialitzi a Ucraïna. Els bombardejos han afectat de nou la capital, Kíiv, amb bombardejos sobre la universitat, i altres ciutats del país. Markahlivka ha estat un dels municipis més afectats. Ucraïna ha respost a l’atac amb el llançament d’un centenar de drons sobre Rússia.

Zelenski critica el silenci dels EUA
El president del país Volodímir Zelenski ha llançat un dur missatge a través de Telegram en el qual critica el “silenci” dels EUA i d’altres potencies internacionals, la qual cosa no fa més que “encoratjar Rússia” a seguir amb la guerra. “Sense una pressió real i decidida sobre el lideratge rus, aquesta brutalitat no s’aturarà. La guerra no s’atura els caps de setmana, i tampoc ho hauria de fer el suport internacional”, ha dit Zelenski en declaracions recollides per l’agència ACN.

Completat l’intercanvi de presoners
D’altra banda, el nou atac rus ha tingut lloc mentre es completava l’intercanvi de presoners que es va pactar la setmana passada a Turquia, 1.000 per bàndol. Divendres, els dos països van fer el primer gran intercanvi, amb uns 800 presoners, 400 de cada bàndol, mentre que dissabte Zelenski va informar de l’alliberament de 307 ciutadans més. Aquest diumenge, Zelenski ha confirmat el retorn de 303 militars capturats més. L’acord preveia el retorn de 1.000 presoners de cada país en total.