El president d’Andorra, Santiago Espot, ha assegurat aquest dijous a la tarda que suspenen les negociacions amb Europa per adherir-se a la Unió Europea. El motiu que al·lega l’executiu andorrà és que considera “contraproduent i inútil” mantenir aquestes converses en aquests moments. Tot i això, ha volgut deixar clar que aquest fre no està justificat per cap motiu de “mandat polític ni popular”, ja que recorda que l’última paraula la tindran els ciutadans del país que sotmetran l’associació europea a referèndum. Així ho ha assegurat durant una roda de premsa que ha celebrat des de Nova York, on Espot hi ha viatjat per participar en l’Assemblea General de l’OTAN. “No assumim cap risc”, ha sostingut el cap de Govern, remarcant que, en cap moment pretén posar als ciutadans entre l’espasa i la paret per decidir sobre aquesta qüestió.

En aquest sentit, Espot també ha remarcat la voluntat que ha vist durant aquests dies de negociar un acord que resultés favorable per Andorra. És a dir, que considera que els països amb qui ha mantingut tracte durant l’assemblea de l’OTAN tenen una “bona sensibilitat i ganes d’ajudar” perquè es respectin les especificitats d’Andorra a l’hora d’adherir-se a la Unió Europea.

Xavier Espot, cap de govern d’Andorra / EP

Diverses reunions amb països europeus

Espot també s’ha reunit amb el president de la República Txeca, Petr Pavel, al qual ha agraït el “suport” rebut durant la presidència txeca del Consell d’Europa. En la trobada han signat la signatura del Conveni de no doble imposició, que segons un comunicat del Govern andorrà, està “en els últims tràmits previs a la seva entrada en vigor”, és a dir, que tot i que encara no és oficial, podria ser-ho en un període breu de temps. També s’ha reunit amb el president d’Estònia, Alar Karis, amb qui ha abordat dossiers en curs, com la “col·laboració” en qüestions de digitalització, financeres i econòmiques.

Més notícies
Notícia: Tots els camins judicials contra la llei d’amnistia
Comparteix
Els juristes que treballen amb els esborranys de la norma intenten preveure tots els mecanismes amb què el poder judicial, el PP i Vox podrien aturar-ne l'aplicació un cop aprovada
Notícia: Aquests són els cinc pobles considerats els més bonics de Catalunya
Comparteix
Cadaqués lidera el rànquing de la revista Timeout
Notícia: Andorra designa advocats d’ofici per a la policia patriòtica de Rajoy
Comparteix
L'ex director adjunt operatiu de la Policia Nacional Eugenio Pino i la seva mà dreta, personats en el procediment
Notícia: Cap a la dictadura
Comparteix
"La independència es farà, si es fa, amb els independentistes; però no amb aquesta ERC que no ho és, d'independentista"

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter