El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
La previsió de fort vent aixeca l’alerta de Protecció Civil

Protecció Civil ha activat aquest dissabte al migdia l’alerta del pla Ventcat per la previsió de fort vent aquesta tarda i especialment demà al matí a les comarques de Barcelona i Tarragona. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), aquesta tarda el vent pot superar els 72km/h a les comarques del Barcelonès, el Maresme, el Vallès Oriental, la Selva, Osona i el Gironès. De cara a diumenge al matí el vent es reforçarà sobtadament a les comarques de Barcelona i Tarragona, especialment a l’Alt Penedès i Baix Penedès. Protecció Civil ha demanat als municipis que “prestin especial atenció al mobiliari urbà i sobretot a les parades de Sant Jordi, pel perill que les carpes puguin fer mal a algú en volar o caure. La pluja i les pedregades han estat protagonistes de la diada de Sant Jordi.

Protecció Civil ha demanat a la ciutadania “molta precaució en els desplaçaments i en les activitats de lleure a l’exterior per la possible caiguda de branques, arbres i altres elements estructurals”. A més ha subratllat que quan hi hagi fortes ratxes de vent cal evitar aturar-se a prop de murs de tancament o elements similars, ja que poden caure per l’efecte del vent.

A banda de la previsió de vent, també es manté en prealerta el pla Procicat per fort onatge. Les onades poden superar els 2,5 metres d’altura a pràcticament tota la costa. Hi haurà mar de fons de component sud i el vent dominant serà de component oest. Per aquesta raó, Protecció Civil de la Generalitat ha recomanat que la gent no s’acosti a les zones on trenquin les onades, i respectar els tancaments que els municipis hagin fet a les zones de costa.

Camí de la calma

Segons les primeres previsions, diumenge la situació es normalitzarà i la pluja desapareixerà. Es podria produir algun ruixat dispers als Pirineus, especialment a la Vall d’Aran, però serà d’intensitat moderada i local. A les Terres de l’Ebre el sol serà el protagonista indiscutible, així com a les comarques de Tarragona, on les temperatures també aniran a l’alça després d’uns dies de descens després de la Setmana Santa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa