Les pluges continuen sent la tònica d’un maig que serà recordat com el mes en el qual Catalunya va tornar a la normalitat després de tres anys de sequera. El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) avisa que en els pròxims dies el temps es mantindrà inestable durant els pròxims dies i no acabarà de fer net. “A mitjà termini es mantindrà la probabilitat elevada de ruixats preferentment a l’interior del territori. La temperatura pujarà de forma decidida durant la segona meitat de la setmana”, expliquen des del Meteocat.
A mitjà termini es mantindrà la probabilitat elevada de ruixats preferentment a l'interior del territori. La temperatura pujarà de forma decidida durant la segona meitat de la setmana. pic.twitter.com/Gx5hwa2FQe
— Meteocat (@meteocat) May 12, 2025
Previsió del temps d’avui, 13 de maig
El dia comença amb força sol arreu del país i amb algun núvol despistat a l’interior. Al Pirineu i al Prepirineu de Lleida els intervals de núvols seran més abundants. A partir del migdia hi haurà un canvi de temps i creixeran les nuvolades a l’interior i a les zones de muntanya que deixaran el cel cobert. Fins a mig matí i també a partir de la tarda hi haurà boira baixa a punts del litoral i del prelitoral, sobretot al sud.
Durant el matí és possible algun ruixat aïllat al Pirineu i el Prepirineu de Lleida. A partir de llavors el Meteocat preveu “xàfecs a zones de muntanya i àrees properes, així com a punts de la depressió Central, que aniran acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra petita”. En general, seran d’intensitat feble o moderada, però localment poden ser forts. Hi ha activat una alerta groga (perill moderat) per intensitat de pluja als dos extrems del país: afecta la Terra Alta, el Baix Ebre i el Montsià al sud i al Ripollès, la Garrotxa, el Pla de l’Estany i l’Alt Empordà al nord. Poden caure 20 litres per metre quadrat en mitja hora. La cota de neu se situarà entre els 2.200 i 2.400 metres.
