L’onada de calor, si no hi ha sorpreses, marxarà de Catalunya aquest dimecres. Abans de marxar, però, tornarà a deixar temperatures rècord durant el dia i durant la nit, una combinació que a més es veurà combinada amb pluges intenses que deixaran diverses comarques en alerta moderada per intensitat de pluja. Durant la primera part del dia el cel serè serà el que dominarà Catalunya, però a partir del migdia començaran a créixer nuvolades al Pirineu, Prepirineu, la Serralada Transversal i al prelitoral —que durant la tarda s’acabaran estenent a la depressió central— i que cobriran el cel deixant pluja, que serà molt més dominant els pròxims dies.
#PrediccióMitjàTermini
— Meteocat (@meteocat) July 1, 2025
La inestabilitat anirà a més de cara els pròxims dies amb una baixada del termòmetre. pic.twitter.com/32ShgMzo33
Aquestes precipitacions es concentraran al Pirineu i al Prepirineu tot i que també deixaran pluja a la depressió central, sobretot al sector oriental, i també al prelitoral. Segons les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), les pluges “seran d’intensitat entre feble i moderada, localment aniran acompanyats de tempesta i calamarsa o pedra petita. S’acumularan quantitats entre minses i poc abundants de precipitació”. La quantitat de pluja prevista fa que el Meteocat hagi activat l’alerta per perill moderat per intensitat de pluja entre les 12 del migdia i les sis de la tarda a l’Urgell, la Segarra, l’Anoia, el Bages, el Moianès, Osona, la Selva, la Garrotxa, el Ripollès, el Berguedà i el Solsonès. Entre les sis de la tarda i la mitjanit els avisos s’activaran a la Noguera, el Segrià, el Pla d’Urgell, les Garrigues i la Terra Alta.
#PrediccióDemà
— Meteocat (@meteocat) July 1, 2025
➡ Matí assolellat.
➡ A la tarda, xàfecs amb tempesta a l’interior de la meitat nord. Localment, podran ser forts i anar acompanyats de pedra i ratxes fortes de vent.
➡ Temperatura similar o lleugerament més baixa.
Tota la previsió, a 👇https://t.co/dvBoqBQmJb pic.twitter.com/9YU9Db3QDa
La calor, protagonista de dia i de nit
De nou les temperatures altes dominaran durant tota la jornada. Entre les 12 del migdia i les sis de la tarda el Meteocat activarà l’alerta per calor intensa al Segrià, la Ribera d’Ebre, la Terra Alta, el Baix Ebre i el Montsià. Per altra banda, entre les 12 de la nit i les sis de la matinada el Meteocat ha activat l’alerta per calor nocturna intensa al Barcelonès, el Baix Llobregat i el Garraf. De nou les temperatures màximes es registraran a Ponent on poden moure’s entre els 39 i els 41 graus.