Durant la primera setmana de setembre, les temperatures semblen haver-se estabilitzat després d’un estiu extremadament calorós. A poc a poc, la calor ha anat suavitzant-se, i els termòmetres han baixat de la barrera dels trenta graus. De cara al cap de setmana, però, aquesta tendència es capgirarà. Les previsions actuals del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) indiquen que les temperatures màximes de dissabte pujaran lleugerament arreu del país. L’únic punt de Catalunya on les màximes poden disparar-se més són les comarques de Ponent, zona on la previsió del Meteocat indica que se superaran de nou els trenta graus. Concretament, al Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà s’esperen temperatures de fins a trenta-un graus.
Tot i que les màximes pugen lleugerament, les temperatures mínimes continuen baixant a poc a poc, sobretot a la zona central del país. En canvi, a les comarques del Pirineu i el Prepirineu català, aquestes seran lleugerament més elevades. Les previsions del Meteocat també indiquen que, a banda de la pujada dels termòmetres, el cap de setmana estarà molt marcat pel cel assolellat: “Dominarà l’ambient assolellat en conjunt durant tot el dia, si bé circularan bandes de núvols alts que deixaran el cel enteranyinat; a darrera hora del dia n’arribaran de mitjans pel terç sud del territori”, apunten des del servei meteorològic català.

Breus ruixats a les Terres de l’Ebre
Malgrat que la previsió del Meteocat indica que el cap de setmana estarà marcat per un cel assolellat, aquest divendres, al llarg del matí especialment, es produiran alguns ruixats a les Terres de l’Ebre. De fet, la Generalitat ha activat l’avís per intensitat de pluja al Montsià, el Baix Ebre, el Baix Camp -tres comarques on la insistència serà més elevada-, la Ribera d’Ebre i el Tarragonès. Ara bé, les previsions del Meteocat també apunten que aquestes pluges només es produiran al llarg del matí, ja que de cara a la tarda el sol tornarà a brillar amb força, i l’avís per intensitat de pluja quedarà desactivat.