Missing 'path' query parameter

Canvi de temps a la vista a Catalunya. Les pluges tornaran a ser protagonistes a bona part del país per l’arribada de la borrasca Karlotta, que escombrarà el país entre dijous a la nit i diumenge i portarà ruixats i vents forts, segons han alertat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat). Les primeres precipitacions arribaran el dijous al vespre al Pirineu i el Prepirineu occidental i al final del dia s’escamparan a altres indrets de la meitat oest del país, segons el Meteocat.

De cara a divendres, les pluges també es concentraran de matinada al terç oest i “progressivament al llarg del matí s’estendrà a la resta de la meitat oest del país”, expliquen des del Meteocat. A partir del migdia, els ruixats s’estendran a altres punts del territori, tot i que és poc probable que arribin a les comarques de Girona. Al final del dia les pluges quedaran restringides al terç oest. El temps continuarà inestable durant el cap de setmana i es preveuen ruixats que podrien remullar les rues de carnestoltes de les comarques gironines, el Vallès i el Maresme. En algun moment podrien ser intensos, però en general no s’esperen grans tempestes.

Previsió de pluges per divendres 9 de febrer / Meteocat

Les pluges de carnestoltes no rebaixen la pressió per la sequera

Les pluges que es puguin produir aquests dies no suposaran cap diferència en la “pitjor sequera del segle” que pateix Catalunya. En un any, la capacitat de les conques internes catalanes ha passat del 29% a menys del 16% i ha obligat la Generalitat a declarar l’emergència a la zona del Ter-Llobregat. Les dades de l’Observatori Fabra de Barcelona, per exemple, mostren que les pluges dels tres últims anys són les més baixes des que existeixen registres, fa 110 anys. La situació límit que viu el país fa que les pluges de primavera siguin més importants que mai. L’any passat les precipitacions no van arribar fins al maig-juny.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter