Harry d’Anglaterra va deixar anar tot el seu odi cap a la família reial en l’entrevista amb Oprah Winfrey el març del 2021. Immers en una batalla judicial contra alguns tabloides britànics, ara ha concedit una entrevista en un documental de la cadena ITV que el torna a col·locar en primera línia mediàtica. La periodista Rebecca Barry ha aconseguit que parli públicament, per primera vegada, del judici que ha guanyat contra el grup Mirror per “recopilar informació sobre ell de manera il·legal” per, després, publicar-la en diversos articles.
Que un membre dels Windsor s’atrevís a interposar una demanda contra el diari britànica no deixava en bon lloc a la resta de la família, que sempre havia intentat defensar la seva relació amb els mitjans. Ara, Harry confessa que aquesta denúncia va generar molt malestar amb la resta de membres: “Aquesta causa va ser una peça central de la fractura en la relació amb la família“. No ha volgut donar més detalls, per això, ja que és conscient de la repercussió que sempre tenen les seves paraules: “Qualsevol cosa que digui sobre la meva família acaba en un torrent d’abusos per part de la premsa”, ha etzibat.
El fill de Carles III no entén per què la resta de la família va donar-li l’esquena en aquesta guerra contra els mitjans, ja que ells també surten perjudicats de l’abús de poder que creu que exerceixen alguns periodistes: “Seria bo que ho féssim en família. Per a mi, però, la missió continua”, ha dit tot deixant caure que podrien arribar més denúncies.
Què pensava la reina Elisabet II sobre la denúncia de Harry contra la premsa britànica?
En un dels vídeos que ha compartit la cadena, se’l sent aportar una informació nova sobre la seva àvia Elisabet II. Si fem cas al seu testimoni, sembla que hauria parlat amb l’àvia sobre el tema de la denúncia. Sorprenentment, ella sí que li hauria mostrat suport i li hauria recomanat que tirés endavant: “Vam tenir moltes converses abans de morir, aquesta és una cosa a la qual ella va donar suport. Ella sabia quant significava això per a mi. Em deia que portés la història fins al final, sense cap mena de dubte”.
NEW: In tonight’s ITV documentary on hacking, Prince Harry told us his granny, the late Queen Elizabeth, supported his legal battle with the tabloids.
— Chris Ship (@chrisshipitv) July 25, 2024
‘We had many conversations before she passed. This is very much something that she supported. She knew how much this meant to me.… pic.twitter.com/cCwoOlj4aR

A la família reial no li agradarà llegir que ha tornat a parlar sobre el tema i, encara menys, que hagi fet menció a un possible suport de la seva àvia. Si realment aquesta demanda va acabar de separar-lo dels Windsor, és d’esperar que les coses entre ells tornin a complicar-se ara que ha tret el tema a la llum una altra vegada.