Elionor de Borbó ha posat rumb cap a Amèrica en una travessia marítima que durarà 22 dies. La filla de Felip i Letícia continua amb la seva formació militar, que ara la força a passar sis mesos a bord del vaixell-escola Juan Sebastián Elcano. Entre les pràctiques que ha de realitzar, precisament es troba aquesta d’haver de suportar tants dies a alta mar mentre posen en pràctica tots els coneixements marítims que han adquirit durant la formació. Si li preocupa alguna cosa ara mateix, però, no és res que tingui a veure amb els nusos mariners… sinó amb una trobada protocol·lària que podria tenir quan arribi als Estats Units.

Després d’uns dies a les Illes Canàries, ara tota la tripulació es dirigeix cap a Salvador de Bahía, al Brasil, que suposarà la primera parada de tot el periple que tenen preparat per Sud-amèrica. Un cop hagin visitat Uruguai, Xile o Panamà; els 75 guardamarines aterraran a Nova York i allà podrien convocar la princesa espanyola a una reunió que no li faria cap mena de gràcia.

A què ens referim? La revista Lecturas ha recordat que, en el seu moment, Felip de Borbó va aprofitar la parada a Washington per mantenir una petita trobada amb el president Ronald Reagan. Era el 1987 quan el llavors príncep havia de passar la prova i demostrar com se les apanyava en aquesta trobada a la Casa Blanca. Ara, si realment vol seguir tots els passos del pare, Elionor haurà de fer el mateix… però amb Donald Trump.

Elionor sorprèn amb la seva actitud a les Illes Canàries - Europa Press
Elionor ha posat rumb cap a Amèrica en una travessia marítima que durarà més de 20 dies | Europa Press

Per què es reunirien Elionor i Donald Trump?

L’objectiu d’aquella reunió va ser que l’hereu i el polític parlessin sobre les relacions entre els dos països, cosa que van poder fer sense problemes en la seva època. Amb el president actual, però, no seria tan tranquil ni molt menys. Sobretot ara, després de les declaracions que ha concedit en què inclou Espanya en els BRICS. No està confirmat que aquesta reunió arribi a produir-se, però seria una possibilitat.

Què diu la Casa Reial al respecte? Preguntats per Lecturas, diuen que no es tanquen les portes. Ara bé, encara no està decidit del tot: “Encara no tenim res planejat i no podem dir gaire cosa, potser més endavant“. Seria una autèntica bomba que realment organitzessin aquesta reunió, ja que titulars n’hi hauria un munt i la incomoditat d’Elionor seria més que evident després de passar una estona -segurament bastant desagradable- amb el president dels EUA.

El president dels EUA, Donald Trump, podria mantenir una trobada amb Elionor de Borbó | ACN

També sembla difícil imaginar-se-la com a pacificadora, ara que les relacions entre els dos països estan una mica tenses. El temps dirà, però, si realment volen donar-li un paper així o no.

Més notícies
Notícia: Les fotos que demostren com és la relació d’Elionor i Sofia amb els pares
Comparteix
La Casa Reial ha fet un recull d'imatges que treuen a la llum amb qui té més afinitat cadascuna d'elles
Notícia: Quants diners cobrarà Elionor quan tingui assignació oficial de l’Estat?
Comparteix
A l'hereva a la corona espanyola li correspondrà un pagament anual del que comença a parlar-se
Notícia: Com ha reaccionat Elionor a les crítiques dels seus superiors a la marina?
Comparteix
La filla de Felip i Letícia ha fet un canvi de xip quan ha sabut que no la veien a bon nivell
Notícia: La premsa estrangera parla de les nits de festa d’Elionor: “Ho dona tot”
Comparteix
Un mitjà neerlandès assegura que la filla de Felip i Letícia té una vida nocturna "agitada" perquè li encanta ballar

Comparteix

Icona de pantalla completa