Missing 'path' query parameter

Les dades de l’estudi, que reflecteixen les opinions de 7.000 dones del Regne Unit, Itàlia, Romania, Polònia, les Filipines, Turquia i Sud-àfrica, mostren un augment del 46% al 52% de les dones que consideren que hi ha desigualtats quant a ingressos i salaris, mentre que el 89% estan d’acord que els estereotips són un obstacle per a la igualtat d’oportunitats, davant del 83% del 2023.

Obstacles a la feina

Així mateix, la investigació conclou que la flexibilitat i l’autonomia a la feina són un altre dels grans problemes per a les dones. Segons va detallar Avon, el 53% de les enquestades creu que encara hi ha barreres que els impedeixen crear la seva pròpia empresa. Entre aquests obstacles, el 20% reconeix que la manca d’igualtat de gènere n’és una, un increment del 6% respecte al 2023.

A escala empresarial, l’informe també assenyala un ascens, des del 56% al 61%, de les dones que observen una menor representació femenina a les empreses en comparació amb els homes. Alhora, el 57% creu que per a les dones és més difícil assolir un lloc directiu en una empresa, quan el 2023 va ser el 54%.

En la mateixa línia, gairebé un terç de les dones (31%) afirmen sentir prejudicis per part dels empresaris sobre quines funcions es consideren “més adequades” respecte al 27% de l’any passat. També ha crescut fins al 28% l’opinió que ser dona repercuteix negativament en les opcions en acabar els estudis.

Espais assegurances

Preguntades per la seva percepció de la seguretat a diferents llocs, el 72% de les enquestades no perceben seguretat quan caminen o fan exercici a la nit, mentre que el 55% tenen la mateixa sensació quan viatgen amb transport públic o amb taxi.

De la mateixa manera, les dades revelen que el 35% de les dones s’han sentit incòmodes al lloc de treball pel seu sexe; el 17%, insegures; i el 16%, assetjades. Un altre 35% també assevera que alguna companya els ha confessat alguna vegada haver patit maltractaments a mans de la seva parella. Tot i això, Avon subratlla que els llocs de treball “també poden ser un refugi per a les dones”, segons han indicat el 43% de les dones a l’enquesta.

La tasca d’Avon

El director general d’Avon, Kristof Neirynck, va assegurar que “aquest estudi demostra que encara estem molt lluny d’aconseguir la igualtat de gènere” perquè “el món està desequilibrat i hem de fer més per crear oportunitats perquè les dones contribueixin a l’economia, participin en la feina i desenvolupin el seu potencial”.

Així mateix, Neirynck va reivindicar la tasca d’Avon com el model de negoci “que permet a les dones tenir més opcions, flexibilitat i llibertat per guanyar diners d’una manera que funcioni per a elles”. Una empresa que “està creant noves formes perquè les empresàries aprofitin les oportunitats de participació econòmica i desenvolupament personal perquè un món millor per a les dones és un món millor per a tothom”, va concloure el director general.

Des de fa 138 anys, Avon porta donats més de 1100 milions de dòlars a escala global a causes estretament vinculades amb el benestar de la dona. Per part seva, Avon Espanya s’ha sumat a aquest compromís global a través de projectes juntament amb la Societat Espanyola d’Oncologia Mèdica i el Grup Geicam, i una aportació de més de 100.000 euros en quatre anys amb l’associació Dones Unides contra el Maltractament (MUM).

A més, sota el lema ‘Alça la veu i brilla’ i amb motiu del mes internacional de la Dona, Avon Espanya organitza una campanya especial de donació a favor de la MUM mitjançant un lot solidari compost per un necesser d’edició limitada i el to Burgunduy de la nova barra de llavis Hydramatic Shine.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter