El mercat ha acollit positivament l’anunci de Telefónica, dijous passat, en el qual confirmava que s’havia assegurat en exclusiva els drets audiovisuals per a emetre a Espanya totes les competicions de la UEFA —incloent la Champions League, Europa League, Europa Conference League, Youth League i la Supercopa d’Europa— durant les quatre temporades que abasten el cicle 2027/2028 a 2030/2031.
Els analistes han vist aquesta adjudicació positiva per a reforçar el lideratge dels seus continguts esportius i els continguts prèmium. Alantra destaca que “des d’un punt vesteixi estratègic, retenir aquests drets prèmium enforteix l’oferta de televisió de pagament de Telefónica i ajuda a defensar la seva base de clients prèmium”
JB Capital Markets subratlla que aquest acord garanteix un contingut que és necessari per a mantenir la diferenciació que la companyia busca en el mercat B2C i per a mantenir el seu ARPU.
Des de Renta4 se subratlla que la notícia és positiva, ja que Telefónica “renova i reforça l’oferta de continguts molt sol·licitats pels clients i a un preu similar al de l’anterior cicle (2026/27)”.
El Banc Sabadell coincideix que l’impacte és positiu, perquè “garanteix a Telefónica la continuïtat del principal contingut prèmium per a la seva oferta convergent, clau per a sostenir ARPU i reduir churn”.
